Protocolo xeral para a prevención, detección e tratamento do acoso e ciberacoso escolar _v.2 (pdf)_adaptado ás Leis 39/2015 e 40/2015
Perfil da vítima de acoso escolar:
Normalmente atopámonos con crianzas que presentan algunhas das seguintes características ou factores de risco:
- Ten unha autoestima baixa ou pobre.
- Posúe poucas ou escasas habilidades sociais.
- É pouco popular na escola.
- Pode ter algún tipo de discapacidade física ou psíquica, que a/o fai vulnerable ou débil.
- Presenta características persoais distintas ás dominantes: obesidade, miopía, unha forma de vestir diferente, falta de hixiene...
- Pertence a grupos étnicos ou culturais minoritarios.
Perfil do/a acosador/a:
A crianza que realiza as accións agresivas, que maltrata e acosa a algún/ha compañeiro/a de clase, polo xeral é un neno ou nena que adoita presentar algunha, varias ou moitas destas características:
- Provén dunha familia desestructurada ou que está a atravesar unha situación estresante, como un divorcio, a morte dun dos proxenitores ou un familiar moi querido.
- Teñen proxenitores con estilos educativos inadecuados, xa sexa por autoritarismo, permisividade, neglixencia, incoherencia, inatención, …
- Adoitan ser nenos ou nenas fortes fisicamente que necesitan dominar, ter poder e sentirse superiores.
- Adoitan ser impulsivas/os.
- Adoitan ser desafiantes e agresivas/os coas persoas adultas.
- Teñen baixa tolerancia á frustración.
- Teñen comportamentos antisociais temperáns.
- Presentan escasa empatía ou incapacidade para percibir a dor allea.
- Son egocéntricas/os.
- Teñen unha actitude negativa cara a escola.
- Adoitan ser crianzas con fracaso escolar.
- Poden ter sido vítimas de malos tratos domésticos ou acoso escolar.
Perfil dos/as espectadores/as pasivos/as:
A) Alumnado: As características que definen a estas crianzas adoitan ser as seguintes:
- Toleran os malos tratos e se inhiben sistematicamente cando se producen.
- Son conscientes dos malos tratos.
- Coñecen as circunstancias, ao/á maltratador/a, á vítima, onde ten lugar, … pero calan.
- Poida que colaboren no acoso gravando as agresións, ignorando ou illando aínda máis á vítima.
B) Profesorado e familias: Con frecuencia ambos non damos importancia aos sinais de alerta. Non actuamos ou nos inhibimos ante a resolución do conflito porque son "cousas de nenos". Na nosa man está cambialo.