día_do_libro

Mensaxe Día do Libro

Desde a Consellería de Cultura, Educación e Universidade  chéganos un novo díptico para conmemorar este 23 de abri.

A autora da mensaxe nesta ocasión é Elvira Ribeiro

Unha arañeira literaria

Neste ano de xeografías lectoras e de mobilidades restrinxidas, apostamos polas viaxes virtuais e, para facilitalas, creamos este mapamundi literario ligando cidades e países con libros cuxa lectura lévamos a distintos lugares espallados polo amplo mundo; os libros son os puntos de apoio dos fíos desta arañeira que podemos seguir tecendo ao longo dunha vida chea de lecturas. Velaquí o inicio do noso particular google maps literario.

Bookface Día do Libro

Despois de feita unha selección de libros convidamos ao alumnado a tirar unha foto integrándose na portada. Xa temos un monllo de creacións. Velaquí a exposición montada con algunhas das fotos:

A xeografía das nosas lecturas

Celebramos o día do libro viaxando virtualmente polo ancho mundo a partir dalgúns dos fondos da nosa biblioteca. Ligamos cada libro coa cidade, co pais correspondente e así nutrimos esta pequena arañeira.

Por algunhas xeografías da literatura galega

En galego polo mundo!

Da África subsahariana ao Pacífico, de Praga a Londres, de Xerusalén á Habana... Unha invitación a circunnavegar o mundo da man de autores e autoras galegos porque en todas partes hai unha galega, un galego.

Velaquí algunhas lecturas que nos levarán de viaxe polo mundo sen abandonar a nosa lingua.

Únete a nosa singradura e que teñas unha boa viaxe acompañado de bos libros, comodamente instalado na cadeira de brazos do teu fogar!

Cidades de libro, libros de cidades

Quen dixo que están restrinxidas as viaxes? Vacínate, sen efectos secundarios, con libros que che van permitir percorrer múltiples xeografías, desde as terras que rega o Nilo ata o país do Sol Nacente, desde Australia ata os Estados Unidos. Fai a túa propia volta ao mundo embarcándote en diversas lecturas. Aquí propómosche algunhas: todas as que están son pero hai moitas máis que son pero non están: constrúe o teu particular mapamundi e traza o teu itinerario persoal. Lembra que os libros garanten viaxes totalmente seguras así que Ánimo!: e cando emprendas a túa viaxe pide que o camiño sexa longo, cheo de libros, cheo de experiencias... Felices viaxes, felices lecturas!

LemosNaCasa

Parabéns ao alumnado de 1º da ESO e a súa profesora que, en tempos de coronavirus, abren e pechan (desde os seus fogares) libros e, sobre todo, LEN libros!

Neste 23 de abril imos celebrar un Día do Libro moi atípico.

O COVID-19 fainos a todos cartuxos.

Mais, aínda que en confinamento, podemos divisar desde as lecturas e os libros múltiples horizontes.

Os libros, fieis compañeiros neste arresto domiciliario, facilitan a nosa liberdade.

MENSAXE DA UNESCO PARA ESTE DÍA

Máis que nunca, nun momento na que a maioría das escolas de todo o mundo están pechadas e debemos quedarnos na casa, podemos usar o poder da lectura para combater o illamento, estreitar os vínculos entre as persoas, expandir os nosos horizontes, á vez que estimulamos as nosas mentes e a nosa creatividade.

Durante o mes de abril e durante todo o ano, é fundamental tomarse o tempo para ler só ou cos nenos. É un motivo para celebrar a importancia da lectura, fomentar o crecemento dos nenos e nenas como lectores e promover o amor á literatura.

A través da lectura e a celebración do Día Mundial do Libro e do Dereito de Autor, o 23 de abril, podemos abrirnos aos demais a pesar da distancia, e viaxar grazas á imaxinación... Ao compartir coñecementos, lecturas e libros facemos comunidade e podemos connectar a lectores de todo o mundo e axudar a paliar a soidade.

Nestas circunstancias, convidamos a estudantes, profesores, lectores de todo o mundo, así como a toda a industria do libro e os servizos de biblioteca a dar testemuño e expresar o seu amor pola lectura... A canta máis xente cheguemos, maior será o número de persoas ás que poidamos axudar.

Se premes aquí podes ler o conto Mi héroe eres tú (escrito para nenos afectados pola pandemia do COVID-19)

Os libros, como sinala Juan José Millás, son unha das poucas ferramentas que nos quedan de rebeldía eficaz nun mundo cada día máis conforme co seu destino. Os libros son o medio que nos permite modificar a realidade, poñela en cuestión, construír con palabras, con libros, unha nova forma de vida, para nós e para os que nos rodean. O libro é un obxecto modesto, un produto tradicional na súa feitura, pero verdadeiramente perigoso para a sociedade do conformismo. Hoxe o lector, mellor sería dicir a lectora -o sesenta por cento das persoas que recoñecen que len un libro por mes-, é o protagonista dunha rebeldía silenciosa, traballada na soidade e nese esforzo que vai deixando pegadas indelebles; unha rebeldía que transgrede, como poucas, a orde establecida. As lectoras, as amante dos libros son as que encabezan a revolución da imaxinación.
(BRAGADO, Manuel, “Habitantes imaxinarios”, Faro de Vigo 10/06/2001 in Vigo, puro milagre, Xerais, Vigo, 2019, páx. 72)

E, para finalizar, presentamos o texto có que Manuel Gago agasallou ás Bibliotecas Escolares de Galicia neste día:

Feliz día do Libro!

Libros de cine