Abril 2014

La lección de August
R. J. Palacio

August, un neno de dez anos, vai á escola por primeira vez. Naceu coa cara deforme e pasou por moitas operacións; case non sae da casa e a súa nai foi a responsable da súa educación. El é un rapaz normal e corrente, por iso os seus pais deciden que xa é hora de que vaia á escola. August sabe ben que non todo o mundo é capaz de ver máis alá da súa cara e, no seu primeiro ano de escola, tocaralle convencer aos seus compañeiros para que non o traten dun xeito especial.
    Mediante un sentido do humor cheo de autenticidade e a través dos ollos e as palabras dos distintos protagonistas, R. J. Palacio (veterana ilustradora americana e novel narradora, esta é a súa primeira obra) explora a natureza da amizade, a tenacidade, o medo e a percepción dun mesmo e dos outros. Novela cargada de sentimentos, de valores, de leccións sobre a vida mesma.

august
 "El caso es que cuando era pequeño no me importaba conocer a otros niños, porque todos los niños que conocía eran pequeños, como yo. Lo guay de los niños pequeños es que no dicen cosas para intentar hacerte daño, aunque a veces digan cosas que te hacen daño. Pero no saben lo que dicen. Los niños mayores... esos sí que saben lo que dicen.Y eso no me hace ninguna gracia. Uno de los motivos por los que me dejé crecer el pelo el año pasado era porque me gusta que el flequillo me cubra los ojos: eso me ayuda a tapar las cosas que no quiero ver.
    La señora García llamó a la puerta y asomó la cabeza.
- Ya están aquí, señor Traseronian -dijo.
-¿Quiénes? -pregunté.
-Gracias -le dijo el señor Traseronian a la señora García-. August, he pensado que sería buena idea que conocieses a algunos alumnos que estarán en tu clase este curso. Podrían enseñarte el colegio. Lo que se dice reconocer el terreno.
-No quiero conocer a nadie -le dije a mamá.
    El señor Traseronian se me puso delante y apoyó las manos en mis hombros. Se agachó y me dijo al oído:
-Tranquilo, August. Son buenos chicos, te lo prometo (...)
 Palacio 1