Lingua castelá e literatura

Profesorado do departamento

Durante o curso 2023/2024 o departamento está composto polo  seguinte profesorado:

Galván Carballo, Mª Belén

Herrero Sinovas, Belén

Miñambres González, Carmen

Muíños Grajal, Cristina

Rodríguez Marticorena, Verónica

Rodríguez Puy, David

Tomé Rodríguez, Fernando (Xefe de departamento)

Ledicia Costas

Onte pola mañá, recibimos a visita da escritora Ledicia Costas que nos falou da súa vida e a súa obra. Moi amablemente, respostou a todas as preguntas que o noso alumnado lle fixo, e empregou moito do seu bo facer en asinar todos os libros que os rapaces e rapazas trouxeron. E damos fe de que foron moitos! Porque resulta ser a escritora favorita de moitos deles.

Asombrounos a súa cercanía, a súa amabilidade e a súa capacidade para facer unha dedicatoria personalizada a cada un deles. Para nós, foi un  placer. Esperamos que para ela, tamén.

E como o noso alumnado quedou encantado coa súa presenza, pedíronme que ao final do vídeo a invitara a volver cando quixera.

TRES RÚAS PARA TRES MULLERES

Tres rúas para tres mulleres

O sábado 5 de Novembro, o Concello de Pontevedra organizou un acto para celebrar a inauguración de tres novas rúas da vila; esta rúas reciben nome de muller coa fin de visibilizar as súas figuras históricas e o seu perfil de pioneiras, loitadoras pola igualdade ou mesmo represaliadas e perseguidas: Vasquida García (menciñeira acusada de bruxaría no século XVI), Dolores Trabado (pioneira da condución) e Ernestina Otero (profesora represaliada).

O acto consistiu nunha intervención do Sr. Alcalde de Pontevedra, nas intervencións dos familiares das homenaxeadas e unha dramatización arredor das historias destas, protagonizadas por un marabilloso trío de alumnas de 1º de bacharelato: María Araujo no papel de Vasquida García, Carmen Fernández-Arruti no papel de Dolores Trabado e Cristina Gómez no papel de Ernestina Otero, dirixidas por Tero Rodríguez que soubo sacar as mellores cualidades interpretativas das mozas. Acompañou o acto a Banda de saxofóns de Redondela, mozos e mozas que coa súa directora puxeron broche de ouro musical á esta posta en escea.

A interpretación das rapazas foi entrañable, emotiva e mesmo espectacular pois nos impresionaron coas súas dotes dramáticas sendo tan novas e sen experiencia; as súas voces foron quen de conmover aos asistentes talmente como se estiveramos escoitando ás donas protagonistas da homenaxe.

Amosaron ser xoves profesionais e responsables dos seus papeis polo que recibiron felicitacións do Sr. Alcalde (que tivo unha fermosas palabras para elas e para o instituto), a Sra. Concelleira de Cultura, dos familiares das donas protagonistas das rúas (que quixeron fotografarse coas mozas, “a súa avoa” como ben dixo o neto de Ernestina) e de todos os asistentes.

Parabéns para elas, as alumnas, que nos achegaron ás grandes mulleres que dan nome ás rúas de Pontevedra e que nos fixeron emocionarnos e sentírmonos ben orgullosas delas.