SEGUNDO ENCONTRO DO GRUPO MUSICAL DO INSTITUTO NA ESCOLA INFANTIL DOS ROSALES NO PROXECTO DE AFACO "UN VIAJE EN EL TIEMPO".

O grupo instrumental do Instituto "Dijo Cuatro", en colaboración con Afaco e coa Escola Infantil dos Rosales, actuou o martes 14 de febreiro na Escola Infantil dos Rosales dentro da segunda parte do Proxecto “Un viaje en el tiempo”. No proxecto o grupo instrumental do noso Instituto, dirixido polo profesor do Departamento de Música, Juan José Dios Cañada, coordinador do programa de Edu Excelencia do noso centro (Grupo de Música "Dijo Cuatro"e Grupo de Teatro "Telón de Aquiles", en colaboración co profesor de Lingua e Literatura Española, Rafael Alonso Pica), interpretou diferentes pezas musicais vinculadas coas lembranzas das persoas usuarias de Afaco que estiveron no segundo encontro dos avós e  avoas de Afaco e os  neniños e neniñas da Escola Infantil dos Rosales.

Como se recolle literalmente na reportaxe do xornal "El IDEAL GALLEGO" explicando esta extraordinaria experiencia interxeneracional realizado polo xornalista Omar Bello "Una hora de recreo apta para todas las generaciones".

Xogos, música e caras de felicidade. A escola infantil dos Rosales era unha auténtica festa hoxe a media mañá, grazas á visita dos usuarios de Afaco. Tratábase dun encontro destas persoas de idade avanzada con nenos de idades comprendidas entre un e dous anos, para compartir un intre xuntos. “É un proxecto interxeracional que nace por mor dunha idea de Afaco e da escola. Levamos facendo este tipo de iniciativas moitos anos. As persoas que veñen sofren alzheimer ou padecen outro tipo de demencia, e aquí volven sentirse protagonistas”, explica Mónica Pulleiro, profesora da escola e coordinadora do proxecto.

“O que facemos nesta ocasión é recrear é unha viaxe no tempo no que poidan participar todos. Por exemplo, hoxe estamos en Grecia, na época das Olimpíadas, por iso hai tantos xogos e deportes distintos adaptados para eles”, explica. “A nivel social ten moitos beneficios para os maiores. É xente que en moitos casos está moi soa e ademais, como son maiores, téndese a estar moi encima deles, mesmo a infantilizarlos. Aquí, eles vólvense a sentir protagonistas. Son eles os que están pendentes dos nenos e cóidanlles, ou polo menos, senten que teñen esa responsabilidade. Está claro que no fondo non é así, porque nós estamos atentos en todo momento, pero senten que teñen o control da situación. Eles pensan que o neno está baixo coidado e fanse responsables de eles”, engade.E se para as persoas maiores é unha experiencia útil, tamén o é para os nenos. “Aos nenos, vénlles moi ben esta experiencia, porque así se relacionan con adultos e xente maior que non é da súa familia. É importante para que aprendan a socializar. Aquí están con persoas que non son do seu círculo, e esta interactuación é algo fundamental para o seu desenvolvemento”, detalla Pulleiro.

Ademais, tamén participan na experiencia alumnos do instituto Monte dás Moas. Son estudantes que crearon un grupo musical chamado ‘Dixo 4’, e que tocaban os seus instrumentos para crear un ambiente aínda máis festivo. “Os mozos veñen encantados, porque é unha actividade cun fin social. E así tocan para alguén”, explica Juan Dios, o seu profesor de música. O espectáculo era gravado e inmortalizado por alumnos do ciclo de Imaxe e Son en Someso, polo que a experiencia tamén supuxo para eles a oportunidade de facer os seus primeiros traballos.