Conmemoración do día da paz e a non violencia: EL SILENCIO DE OTROS

Con obxecto da conmemoración do Día da paz e a non violencia no noso Centro levo a cabo por parte do Departamento de Filosofía a presentación e charla sobre O silencio doutros, película documental gañadora de varios premios a nivel do estado e tamén a nivel internacional, entre outros o premio de Cinema pola Paz da  Berniale.  A presentación correu a cargo de Celso López e a charla de Miguel Ángel Gómez, Gus, represaliados do franquismo, que respondeu ás preguntas do noso alumnado durante a charla.

“A película acompaña a vítimas sobreviventes do réxime franquista no seu proceso de procura de xustiza. A directora e o director entrevistan a persoas que non puideron localizar aos seus defuntos asasinados, desexando darlles sepultura; tamén a mulleres cuxos fillos recentemente nados fóronlles arrebatados, para terminar con aqueles que protestaban ante a ditadura e foron  torturados. En todos os casos póñense nomes, rostros e bágoas a todas estas persoas.” (https://es.wikipedia.org/wiki/El_silencio_de_otros)

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=i3ZEb8A6VKE

Antía Yáñez

O vindeiro venres 6 de marzo visitará o noso centro a escritora Antía Yáñez, autora de dous libros que leron previamente o noso alumnado: Senlleiras e O misterio de Portomarín. Levamos meses traballando na aula sobre estas novelas que tanto nos gustaron e estamos desexando compartir as nosas lecturas coa autora e tamén facerlle as preguntas que nos xurdiron. A autora acompañaranos grazas á axuda concedida a este instituto polo Ministerio de Cultura y Deporte dentro do programa “Encuentros Literarios”.

Participaron no Programa Integral de Aprendizaxe de Lingua Portuguesa

Dúas profesoras do IES Álvaro Cunqueiro, Estela Suárez Recouso e Mª Xosé Rial Conde, participaron no Programa Integral de Aprendizaxe de Linguas (PIALE), de lingua portuguesa. O programa busca mellorar a competencia idiomática do profesorado así como afondar na didáctica do ensino de idiomas. Con ese fin participaron nunha actividade formativa que se desenvolveu en dúas escolas do Porto durante o mes de novembro de 2019.
Esta é a presentación que acompañou a exposición da súa experiencia ao claustro de profesorado.

Pressentación pdf

Exposición de cantigas de amigo

O alumnado de 3º da ESO participou nun taller de escritura medieval organizado polos departamentos de Lingua Galega e Literatura e de Dinamización Lingüística. O obradoiro consistía en imitar a escritura gótica propia da caligrafía da Idade Media. Desta maneira, os/as alumnos/as “copiaron” cantigas de amigo que estudamos dentro da literatura medieval. Con todos estes pergamiños dos nosos amanuenses fixemos unha exposición e o alumnado votará para elixir os mellores traballos, que recibirán un agasallo.

Samaín

Para celebrar o Samaín, o Departamento de Galego e o de Dinamización Lingüística organizaron un concurso de contos de medo, que estaba dirixido ao alumnado de 1º e 2º da ESO. Houbo un gran número de participantes e establecéronse tres premios para cada un dos niveis. A entrega de premios aos gañadores tivo lugar na biblioteca do centro e fíxose unha exposición cos seus traballos

Antón Riveiro Coello

O pasado 8 de xaneiro recibimos a visita do escritor Antón Riveiro Coello, como un agasallo de Reis atrasado, pero moi agardado pois léramos no primeiro trimestre a novela As rulas de Bakunin. Non temos moitas oportunidades de escoitar os escritores e escritoras que lemos, polo que foi moi especial escoitar o relato dos camiños que o levaron á literatura, algúns ben curiosos, e tamén a explicación de como foi construíndo a novela.

Entrevista na revista do IES Trasno 3.0

Concurso fotociencia

O pasado més de novembro celebrouse a terceira edición do concurso FOTOeCIENCIA que o centro ven realizando co motivo da celebración do mes da ciencia.

A exposición fotográfica realizouse no hall do centro no mes de decembro, e os premios foron entregados o día 19 dese mes.

Os premiados foron:

NIVEL 1º e 2º ESO               1º premio:            Gadea López Gallo

Acc:                       Zurine Blanco Salinas

Acc:                       Claudia Álvarez Román

NIVEL 3º e 4º ESO               1º premio:            Antía Fernández Celeiro

NIVEL Bacharelato               1º premio:            Esther Beiro Rodríguez

fotos da entrega de premios