Charla sobre a "Seguridade nos dispositivos móbiles"

O xoves 11 de maio, dentro das actividades que se desenvolven no marco das accións do Plan Dixital de centro, e como actuacións tamén vencelladas ao Plan Proxecta de “Rapazas emprendedoras nas TIC”, acudiu ao centro Cristina López Bravo a impartir unha charla sobre Seguridade nos dispositivos móbiles ao alumnado de 3º e 4º da ESO.

Resultou unha conferencia moi interesante sobre a seguridade que hai que ter nos dispositivos móbiles. Explicou que os dispositivos móbiles son ordenadores portátiles que se conectan a Internet e que poden almacenar e transmitir datos confidenciais. Por iso, é moi importante protexelos das ameazas de ciberseguridade que poden poñer en risco a nosa privacidade e a nosa información.

Algúns dos aspectos que sinalou foron os seguintes:

• Sistemas de bloqueo do dispositivo: é fundamental activar un sistema de bloqueo do dispositivo, como un código PIN, un contrasinal, un patrón ou un método biométrico (pegada dactilar, recoñecemento facial, etc.). Isto impide que alguén poida acceder ao noso dispositivo se o perdemos ou nolo rouban
  • Phishing e smishing: son técnicas de engano que buscan obter os nosos datos persoais ou bancarios mediante correos electrónicos ou mensaxes de texto falsos que simulan ser de entidades ou servizos lexítimos. Apuntou que hai que estar atentos e non facer clic en enlaces sospeitosos nin facilitar información sensible sen verificar a fonte.
  • Instalación segura de aplicacións: débense descargar e instalar só aplicacións de fontes oficiais ou de confianza, como as tendas de aplicacións do noso sistema operativo. Tamén hai que revisar os permisos que solicitan as aplicacións e denegar aqueles que non sexan necesarios ou razoables para o seu funcionamento.
  • Boas prácticas de mantemento do dispositivo: é imprescindible manter o noso dispositivo actualizado coas últimas versións do sistema operativo e as aplicacións, xa que adoitan incluír melloras de seguridade. Tamén é necesario realizar copias de seguridade periódicas dos nosos datos para evitar perdelos en caso de roubo, perda ou avaría do dispositivo. Por último, aconsellou non conectarse a redes wifi públicas abertas, salvo que o fagamos a través dunha rede privada virtual (VPN), xa que, de non facelo así, a nosa conexión non está cifrada.

Sinalou estes consellos para mellorar a seguridade dos dispositivos móbiles e evitar moitos problemas. Esperemos que pouco a pouco, vaiamos facendo os nosos dispositivos máis seguros!!!

(Clica na imaxe para ver as fotos da xornada)

Alumnado na charla de Seguridade nos dispositivos móbiles

PLAN PROXECTA PLAN DIXITAL