Charla sobre a "Iniciación á pegada dixital"

Sabes que é a pegada dixital e como che afecta? O pasado venres, os alumnos e alumnas de 3º e 4º da ESO tiveron a oportunidade de aprender máis sobre este tema na charla “Iniciación segura á pegada dixital”, impartida por Nacho Álvarez, responsable de concienciación en Govertis.

A pegada dixital é o conxunto de datos que deixamos en internet cada vez que usamos algún servizo ou aplicación dixital. Estes datos poden ser recompilados de forma pasiva, sen que nos deamos conta, ou de forma activa, cando os compartimos voluntariamente. Por exemplo, cando subimos unha foto a Instagram, estamos a deixar unha pegada dixital activa, pero tamén cando navegamos por unha web ou usamos unha app, estamos a deixar unha pegada dixital pasiva.

A pegada dixital forma parte da nosa identidade dixital, é dicir, a imaxe que proxectamos de nós mesmos no mundo virtual. Esta imaxe pode ser positiva ou negativa, dependendo de como xestionemos os nosos datos e a nosa privacidade. Ademais, a pegada dixital ten unha característica moi importante: a permanencia. Isto significa que os datos que deixamos en internet non se borran facilmente e poden ser accesibles para outras persoas ou entidades durante moito tempo.

E que fan as compañías cos nosos datos? Pois depende. Algunhas os usan para ofrecernos servizos personalizados, como recomendacións de produtos ou contidos, outras os venden a terceiros para fins publicitarios ou de investigación, e outras poden usalos para fins maliciosos, como o roubo de identidade ou a fraude. Por iso é moi importante que sexamos conscientes da pegada dixital que deixamos e que tomemos medidas para protexer os nosos datos e a nosa privacidade. Na charla explicáronse algúns exemplos de como as redes sociais máis populares entre os mozos, como Instagram, B-Real e Tik-Tok, recollen e usan os nosos datos.

Tamén se deron algúns consellos prácticos para reducir a nosa pegada dixital e mellorar a nosa identidade dixital. Algúns destes consellos son:

• Ler as políticas de privacidade e os termos de uso das aplicacións e servizos que usamos.
  • Configurar as opcións de privacidade e seguridade das nosas contas e dispositivos.
  • Non compartir información persoal ou sensible en internet sen verificar a fonte e o destino.
  • Non aceptar solicitudes de amizade ou mensaxes de descoñecidos.
  • Usar contrasinais seguros e diferentes para cada conta. Borrar ou desactivar as contas que xa non usamos.
  • Revisar periodicamente a nosa pegada dixital e eliminar ou solicitar a eliminación dos datos que non queremos que estean en internet.

Esperamos que esta charla sexa útil e interesante para o noso alumnado e que lles axudara a tomar conciencia da importancia de coidar a súa pegada dixital.

Alumnado na charla de Iniciación á pegada dixital

PLAN PROXECTA PLAN DIXITAL