A Xunta centra o III Concurso de Podcasts para escolares na figura de Xela Arias co gallo do Día das Letras

Os centros educativos presentan proxectos realizados a través do programa Radio na biblio

Tamén no ámbito das bibliotecas escolares convócase a sétima edición do Concurso Traballos por Proxectos, con prazo de solicitude ata o 10 de xullo

Sáb, 24/04/2021 - 11:20

A Xunta de Galicia, coa colaboración da Radio galega, convoca o III Concurso de Podcasts-Radio na biblio, a través do que o alumnado participante realizará traballos arredor da figura de Xela Arias, co gallo do Día das Letras 2021. O obxectivo do certame é estimular a elaboración de produtos radiofónicos por parte dos estudantes, enfocados a salientar a riqueza do patrimonio lingüístico galego, especialmente vinculados á lectura de poesía galega ou ao mundo do libro, da edición e da tradución.

Poderán participar neste concurso os 109 centros públicos participantes no co programa Radio na Biblio, da Consellería de Cultura, Educación e Universidade, así como outros centros que traballan xa co laboratorio de radio como ferramenta pedagóxica. Na segunda edición do certame participaron 21 centros educativos que enviaron un total de 29 traballos.

O certame consta de catro modalidades, segundo o nivel do ensino (Infantil e primeiro ciclo de Primaria; resto de Primaria; ESO e Bacharelato; ensinanzas de Persoas Adultas ou Ciclos Formativos), e seleccionaranse dous podcasts por modalidade. Cada centro educativo pode presentar un máximo de tres traballos, todos eles en lingua galega. O arquivo sonoro, que deberán enviar en formato mp3 ou wav, pode ser unha entrevista, unha cuña publicitaria, un noticieiro, un faladoiro, un debate ou un programa monográfico, entre outros.

O prazo para a presentación de solicitude de participación e do resto da documentación rematará o 26 de abril de 2021. Os detalles da convocatoria poderán consultarse no portal educativo da Xunta de Galicia.

Difusión na Radio Galega

Os centros gañadores nas distintas modalidades recibirán unha asignación extraordinaria de 1.000€ para melloras no laboratorio de radio ou para actividades relacionadas co funcionamento do mesmo, sempre vinculado á biblioteca do centro. Así mesmo, poderán visitar as instalacións da Radio Galega en Santiago de Compostela. Os podcasts premiados serán emitidos por esta emisora; á súa vez, serán difundidos a través da súa páxina web e da canle dixital do Diario Cultural.

Traballos por proxectos

Tamén no ámbito das bibliotecas escolares, a Xunta de Galicia convoca a sétima edición do Concurso Traballos por Proxectos, cuxo obxectivo é estimular o impulso de iniciativas de carácter interdisciplinario e de investigación desde estes espazos, contribuíndo á adquisición de competencias-clave, e premiar as boas prácticas dos centros a este respecto. Poderán participar no certame os centros públicos dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Universidade que desenvolveran este tipo de proxectos ao longo do pasado curso ou que o fagan no actual.

A convocatoria contempla catro modalidades de participación, unha delas de nova incorporación este curso. A primeira delas céntrase nos proxectos de carácter interdisciplinario (ou Proxectos Documentais Integrados) coordinados desde a biblioteca escolar e que conten coa participación dun mínimo do 40% dos grupos-aula do centro.

A segunda vai dirixida a iniciativas de investigación coordinadas por profesorado dun grupo, nivel, ciclo ou departamento, incluídos os que se realicen na materia de libre configuración de 1º e 2 de ESO Investigación e Tratamento da Información; mentres que a terceira está centrada nos proxectos de investigación intercentros promovidos desde as bibliotecas. A temática escollida nestas tres modalidades pode ser de calquera ámbito de coñecemento.

Nova modalidade científica

A cuarta modalidade, novidade este ano, xira arredor dos proxectos realizados con metodoloxía científica, co fin de estimular a curiosidade por distintos fenómenos das ciencias experimentais ou sociais e reforzar o desenvolvemento do pensamento científico.

Os proxectos deben responder a temas de interese do alumnado ou pertinencia educativa, desenvolver contidos curriculares e contribuír á adquisición de competencias clave.

O prazo de presentación de solicitudes estará aberto ata o vindeiro 10 de xullo, a través do web de Bibliotecas Escolares.