Cultura e Educación achegará máis de dous millóns de euros para dotar de 370 auxiliares de conversa aos centros educativos

O Consello da Xunta deu hoxe o visto e prace a un acordo entre a Consellería e o Ministerio polo que este último seleccionará 345 auxiliares de conversa de lingua inglesa, 14 de francés, 7 de alemán, 2 de portugués e outros 2 de chinés, que serán destinados a centros educativos públicos e escolas oficiais de idiomas

O departamento dirixido por Román Rodríguez concederá unha axuda mensual de 700 euros ao longo de oito meses a cada un dos profesionais

Xov, 23/07/2015 - 18:15

O Consello da Xunta deu hoxe o visto e prace a un acordo de bases de colaboración entre o Ministerio de Educación, Cultura e Deportes e a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria para dotar de auxiliares de conversa a centros educativos públicos e escolas oficiais de idiomas de Galicia. O alcance do acordo mantense nos mesmos termos ca no ano pasado e a el sumaranse arredor de outros 50 auxiliares, que se incorporarán ao sistema de ensino galego, ben contratados pola Consellería, ben a través da colaboración interinstitucional co Instituto Cofuncio, co Instituto Camões e coa Académie de Amiens.

En virtude do acordo aprobado hoxe polo Consello, o departamento dirixido por Román Rodríguez achegará máis de 2,1 millóns de euros para financiar a dotación dun total de 370 auxiliares de conversa de 15 nacionalidades, o que demostra a aposta decidida e o respaldo do Goberno galego ao ensino plurilingüe.

O Ministerio ocuparase de seleccionar os profesionais e enviar a relación detallada antes do inicio do curso escolar, mentres que a Consellería será a encargada de adxudicalos aos diferentes centros plurilingües, con seccións bilingües ou escolas oficiais de idiomas. Ademais, tamén organizará unha xornada de acollida dirixida a todos os auxiliares participantes.

Dentro dos 370 que se seleccionarán, 345 prestarán o seu servizo en lingua inglesa, 14 en francés, 7 en alemán, 2 en portugués e outros 2 en chinés. Todos eles realizarán funcións de apoio á docencia da lingua estranxeira no centro de destino e estarán supervisados por unha persoa profesora titora-coordinadora.

De outubro a maio

A axuda outorgada pola Consellería, que se estenderá ao longo de oito meses –isto é, dende o 1 de outubro deste ano ao 31 de maio de 2016 salvo casuísticas atribuídas ao propio auxiliar-, será de 700 euros mensuais. A maiores, o departamento educativo da Xunta tamén se fará cargo da cobertura sanitaria daquelas persoas que non dispoñan da correspondente tarxeta europea.

Crecemento do ensino plurilingüe

Este acordo de colaboración co Ministerio enmárcase dentro do Plan Galego de Potenciación das Linguas Estranxeiras, que aposta pola introdución dun ensino plurilingüe nos centros educativos da Comunidade. Así as cousas, nestes últimos anos medraron dun xeito exponencial os centros que combinan galego, castelán e unha lingua estranxeira ata chegar cada unha a un terzo do horario lectivo, así como aqueles con seccións bilingües.

De feito, e segundo a resolución provisional publicada este mesmo mes no DOG, para o próximo curso 2015/2016 incorporaranse 36 novos centros á Rede de Plurilingües, o que sumará un total de 256. En canto ás seccións bilingües, estas aumentarán en 317, acadando así as 3.540 en toda Galicia. Ademais, o curso que vén, o ensino plurilingüe tamén se estenderá á etapa de Bacharelato.

Transmisores da realidade cultural do seu país

Neste contexto, a Consellería considera a figura do auxiliar de conversa un elemento clave para acercar a realidade cultural e lingüística do seu país de orixe ao alumnado galego. Deste xeito, estas persoas levan a cabo un importante servizo complementario, ao apoiaren o labor do profesorado, facilitando as prácticas de conversa en linguas estranxeiras.

Ademais, representan un auténtico vehículo de achegamento á cultura dos países onde se fala a lingua obxecto de estudo, polo que contribúen a reforzar o labor docente na compoñente de multiculturalidade, eixo sobre o que pivotan os currículos dos centros implicados no Plan de Potenciación das Linguas Estranxeiras.