Maio 2018

que pode tacharse de Tui a Ribadeo
e de Fisterra á Rúa
ou erguerse na solidez
dos catro puntos cardinais.

Un compás que sempre
marca o norte.
Norte de palabras
lingua
identidade.
Norte aberto.
O mar.

María Reimóndez (1975) in Galicia en bus, Xerais, Vigo, 2018, páx. 93

portada

autora

Xuño 2018

El misterio de la torre Eiffel
de
Pascal Lainé

Nesta novela nárrase a construción dunha inmensa torre cuxa  función era decorativa, pero que acabou como un centro de comunicacións deautor gran importancia estratéxica durante a primeira guerra mundial e hoxe en día, ademais dunha atracción turística, é un dos símbolos máis famosos da loita do home por superarse a si mesmo. Os debates estéticos a que deu lugar, as dificultades co movemento obreiro durante a súa construción, os conflitos políticos e económicos que toldaron a súa construción... O autor  retrata o París do cambio de século, cando o Moulin Rouge estaba no seu apoxeo, Victor Hugo era o maior intelectual do país e a fotografía revolucionaba o mundo do xornalismo. Partindo de tres personaxes principais, un xornalista, unha bailarina de cancán e un obreiro especializado, recréase a construción da Torre desde moi diversas perspectivas: desde os acordos políticos que se ocultaban tras a concesión da obra a Eiffel ata as insólitas condicións de traballo dos obreiros que participaron na construción.

Una tarde de mayo de 1884, el joven ingeniero Maurice Koechlin , colaborador de Gustave Eiffel, no se levantó de la mesa de dibujo en la que comenzaba a perfilar un pilar muy semejante a las portadaestructuras que sostenían los puentes de metal. A la luz vacilante de una lámpara de gas, el dibujo ganaba en precisión a medida que pasaban las horas, y aquel pilar ganaba en altura gracias a una estilización cada vez más acentuada que le confería, más o menos, el aspecto de la aguja de una catedral gótica. Pero aquel chapitel que se perfilaba y que habría de atravesar las nubes estaba compuesto de viguetas de hierro que se ensamblaban como la cruz de san Andrés. Maurice Koechlin puso en aquel dibujo todo el entusiasmo y la energía que le deparaban sus veintiocho años. Al amanecer, una vez que hubo acabado el dibujo, Koechlin se dedicó una hora más a representar a la misma escala que aquel pilar algunos monumentos muy conocidos, como Notre-Dame, la columna de la Bastilla, la columna Vendôme, etcétera, a fin de establecer una comparación. Al cotejarla con las demás representaciones que había trazado, la comparación puso de manifiesto las colosales dimensiones de aquel pilar o, más bien, de la torre que había concebido el joven ingeniero.
    Sin dar muestras de cansancio, tras haber pasado una noche en blanco, no se movió de la mesa de dibujo durante todo el día siguiente hasta que se hizo de noche. A pesar de estar ya en la madurez y de gozar de un temperamento flemático, el ingeniero Émile Nouguier se había dejado llevar por el entusiasmo de su joven compañero de profesión. El primer esbozo de Koechlin tenía muchos puntos débiles; no es posible crear en unas pocas horas, y sólo con ayuda de la inspiración, una estructura dos veces más alta que la gran pirámide de Keops. Aquella torre de trescientos metros concebida por Maurice Koechlin sólo podría llevarse a cabo mediante cálculos exactos y, si pretendían llegar a verla en pie, tendrían que estar más que...

Quen é María Victoria Moreno?

Que sabes de María Victoria Moreno?

ELBE.2: Instrucións descarga libros electrónicos

Centro piloto ELBE.2: INSTRUCIÓNS USUARI@S

Usuari@s Preparad@s!

A primeira actuación que deberá facer cada usuario é personalizar o contrasinal.
Para realizar esta acción deberá acceder cos datos que se lle facilitan e premer sobre a icona de "Conta" que está accesible desde a parte superior dereita e acceder á sección "Datos Lector". Tamén se pode acceder directamente aos "Datos Lector" premendo sobre o nome do usuario (nome e apelidos) que aparece na parte dereita da barra de información.

Descargar títulos con Adobe DRM.
Para a descarga dos títulos empregando Adobe DRM e poder dispoñer así dos mesmos sen conexión a Internet poden consultar as indicacións breves.

"Nova Nursia" de Héctor Cajaraville

Cuentos de buenas noches para niñas rebeldes

Mª Victoria Moreno segundo os escolares tudenses

Así viron a Mª Victoria Moreno os cachorros (que diría ela) tudenses:

Si puidemos: IX Tui Le

Nin o ceo agrisado, nin as leves pingas de choiva, nin a viruxe, nin as présas dos ensaios, nin os traizoeiros nervios da posta en escena final... foron quen de agochar o bo facer da nosa comunidade educativa que contribuíu á IX edición do Tui Le coa presentación dun kamishibai a partir de textos do O principiño e co recitado dun poema de Os soños na gaiola,  todo adobiado con acompañamento musical; alumn@s de 1º de ESO  encargáronse dos textos e @s de 1º de bacharelato  das melodías; a todos: recitadores, músicos,  profesorado e audiencia moitas grazas e xa quedamos convocados para o X Tui Le porque en Tui antes, agora e sempre lemos e queremos seguir manifestando, de xeito mancomunado e público, o noso irrenunciábel compromiso coa lectura.