Novo Real Decreto de Educación Secundaria Obligatoria (ESO)

Novo Real Decreto de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO)

O Consello de Ministros aprobou o Real Decreto que fixa a ordenación e os ensinos mínimos da Educación Secundaria Obrigatoria.

O real decreto desenvolve os principios pedagóxicos que deben orientar as propostas dos centros e que deberán estar presididas polo principio de inclusión educativa e a atención á diversidade. Entre as medidas recollidas no texto para lograr este obxectivo destaca a recuperación dos programas de diversificación curricular e a reorganización dos ciclos formativos de grao básico, co fin de identificar e previr o abandono temperán da educación e facilitar a consecución dos obxectivos da etapa a todo o alumnado.

Os alumnos e alumnas recibirán, ao finalizar o segundo curso, un consello orientador que incluirá un informe sobre o grao de consecución dos obxectivos e da adquisición de competencias, así como unha proposta para continuar a súa formación. Ao terminar a etapa recibirán un novo consello orientador que lles axudará a tomar decisións no seu itinerario formativo.

O real decreto modifica a ordenación e a organización desta etapa, que nos tres primeiros cursos terá como materias Bioloxía e Xeoloxía; Educación Física; Educación Plástica, Visual e Audiovisual; Física e Química; Xeografía e Historia; Lingua Castelá e Literatura e, de habela, Lingua Cooficial e Literatura; Lingua Estranxeira; Matemáticas; Música; e Tecnoloxía e Dixitalización. A estas poderase engadir unha segunda lingua estranxeira.

No cuarto e último curso de ESO, que terá carácter de orientación para os estudos  postobligatorios ou á inserción laboral, as materias obrigatorias e comúns a todo o alumnado serán Educación Física; Xeografía e Historia; Lingua Castelá e Literatura e, de habela, Lingua Cooficial e Literatura; Lingua Estranxeira; e Matemáticas.

Ademais, deberán elixir tres materias máis entre Bioloxía e Xeoloxía; Dixitalización; Economía e Emprendemento; Expresión Artística; Física e Química; Formación e Orientación Persoal e Profesional; Latín; Música; Tecnoloxía; e unha segunda lingua estranxeira. Como novidade, existe a posibilidade de ofrecer materias  optativas que poderán configurarse como un traballo monográfico ou un proxecto de colaboración con servizos á comunidade.

A isto hai que engadir a materia de Educación en Valores Cívicos e Éticos, que deberá programarse para todo o alumnado nalgún dos catro cursos.

A partir dos ensinos mínimos establecidos polo Goberno neste real decreto, serán as comunidades autónomas as responsables de completar o currículo desta etapa. Os centros educativos e o profesorado adaptarán os ensinos aos alumnos e alumnas que conforman os seus grupos.

Esta nova ordenación para a ESO empezará a implantarse nos cursos primeiro e terceiro en 2022-2023, e en segundo e cuarto, o curso seguinte.

Doutra banda, a avaliación será "continua, formativa e integradora" e basearase no grao de desenvolvemento das competencias. As decisións sobre a promoción do alumnado serán adoptadas de forma colexiada polo equipo docente, atendendo ao grao de consecución dos obxectivos.

Por último, o texto prevé que os centros leven a cabo no segundo curso de ESO unha avaliación de diagnóstico para valorar as competencias adquiridas polo seu alumnado. Terá carácter informativo, formativo e orientador, e será responsabilidade das administracións educativas.

Este real decreto súmase aos de Infantil e Primaria, aprobados xa polo Consello de Ministros, e responde ao novo modelo de currículo establecido pola Lei de Educación, baseado en competencias e centrado no desenvolvemento integral dos alumnos e alumnas.

AdxuntoTamaño
BOE-A-2022-4975.pdf1.48 MB