8M - Día Internacional da Muller

8M 2023

Sustainable-future-SP.pngIWD2023 GIF4-SP.gif

O tema do #DIM2023: Innovación e tecnoloxía para a igualdade de xénero

Actividades nas aulas este mércores 8 de marzo:

Lingua castelá: 1º-2ºESO; 3º-4ºESO

2LEF Francés: 1ºESO; 2ºESO

Cultura científica 4ºESO

Bioloxía 4ºESO

Material elaborado polo alumnado:

Proxecto Competencial (1ºESO):

Valores Éticos (4ºESO)

#8M 2022: a "carga mental" das mulleres

Este ano, imos centrar a nosa atención no tema da chamada "carga mental", que ven condicionada polos roles de xénero estereotipados que temos asumido, e nos conicionan sen nos dar de conta.

A carga mental na nosa biblioteca: libros que a mencionan

La carga mental: Sí a la vida en común; no a los lugares comunes (Lumen  Gráfica) : Clit, Emma: Amazon.es: LibrosLa carga mental: Sí a la vida en común; no a los lugares comunes (Lumen  Gráfica) : Clit, Emma: Amazon.es: Libros

La carga mental, cómic da francesa Emma Clit.

Está a muller socialmente "programada" para ser agradable, non rebelarse e para soportar toda a carga das tarefas da casa? Seguro que "ese tipo de cousas" resultan máis fáciles para unha muller que para un home? Pódese educar sen estereotipos? Emma Clit, unha "feminista do cotiá" que fixo viral o concepto de «carga mental», proponse desvelar as desigualdades que están aí nuestro día a día e cambiar a nosa mirada sobre o patriarcado, o acoso, a conciliación, a desigualdade de oportunidades e o teito de cristal, a sexualidade feminina ou o exceso de traballo.

Se queredes ver un fragmento do libro, seguide esta ligazón

Velaquí un interesante vídeo que tamén analiza a carga mental feminina:

Máis libros:

MAL) EDUCADAS | MARIA FLORENCIA FREIJO | Casa del Libro

O libro (Mal) educadas, de María Florencia Freijo é un libro que arrasou como fenómeno editorial en Arxentina, e agora témolo nós tamén na biblioteca. [Da editorial] «Boas esposas, concubinas, amantes, fillas, nais. Séculos de (mala) educación insistiron en formar ás mulleres como boas servidoras, sempre ao servizo de outros. Mesmo cando a escola estaba fóra do seu alcance, estas ensinanzas inorgánicas repetíronse ata converterse nun sustrato permanente que aínda hoxe en día impulsa ás mulleres a cumplir miles de mandatos.» Se queredes ler algo máis del, ide aquí.

Cansadas (No ficción) : Varela, Nuria: Amazon.es: Libros

Cansadas é un libro que traduce a palabras a mirada feminista da propia Nuria Varela mentres analiza recordos, reflexións, reportaxes, artigos, notas de viaxe e conversacións ao longo dunha década. Aquí podedes ler un fragmento.

No manipuléis el feminismo: Una defensa contra los bulos machistas (F.  COLECCION) : Bernal-Triviño, Ana: Amazon.es: Libros

Velaquí un fragmento de No manipuléis el feminismo. Una defensa contra los bulos machistasde Ana Bernal TriviñoEd Espasa, 2020.

Referencias dos libros recompiladas polo alumnado de ITI de 2º.

Rebeldes, ni putas ni sumisas, de Gemma Lienas. [Da editorial] «Libro ideal para a campaña do día da muller. Como ser muller e non ter que rendir contas ao Estado nin á Igrexa. Como ser muller e non considerar irrebatibles os criterios dun home, sexa un pai, un marido, un crítico literario, un médico, un político, un superior xerárquico... Como ser muller e podelo dicir en voz alta, sen complexos e sen medos, sen dar por boa a autoridade de sempre: a masculina.»

Selección de Sara, 1º. Valores éticos.

Actividades propostas para estes días

AdxuntoTamaño
Selección #8M nos libros -V éticos-1º.pdf1.06 MB