Día da Poesía

Para acceder a todas as fotos pinchar na imaxe

O pasado 21 de marzo conmemorouse o Día Mundial da Poesía. Cómpre destacar que a UNESCO adoptou por vez primeira esta data durante a súa 30ª Conferencia Xeral en París en 1999, co obxectivo de apoiar a diversidade lingüística a través da expresión poética e fomentar a visibilización daquelas linguas que se encontran en perigo.

Esta efeméride é unha óptima ocasión para honrar os poetas e poetisas, facer recitados, estimular a lectura, a escritura e o ensino da poesía, ao tempo que se promova a converxencia desta con outras artes como o teatro, a danza, a música e a pintura.

Así, este ano a Real Academia Galega decidiu adicarlle este día ao polifacético escritor lugués Darío Xohán Cabana (Roás, 1952 – Romeán, 2021), persoeiro moi comprometido coa súa terra e a súa lingua. Por este motivo, o Departamento de Lingua Galega e Literatura, xunto co EDLG, decidiron levar ao pé da letra estas consignas e celebraron esta data cunha exposición sobre o dito autor, onde se poden ver os traballos realizados polo alumnado para honrar a súa memoria. Foi un poeta canónico que se inspirou noutro grande, Manuel María, co que contactou e trabou amizade sendo case un poeta adolescente. Conxugando a mestría de ambos autores, o alumnado de 1º ESO A e D, coordinados pola súa profesora Teresa Pastor Novo, aproveitando os inicios da aprendizaxe sobre versificación, elaboraron coplas a Galicia, seguindo o poema homónimo de Manuel María.

Ademais, as profesoras do Departamento de Lingua Galega e Literatura Beni Vidal Tomé (xefa do Departamento), Dulce Fernández Graña e Teresa Pastor Novo gravaron un audio co recitado dun poema da súa escolla, como complemento a esta actividade. Oxalá a mocidade se exprese cada vez máis en termos poéticos, porque como ben dixo outro senlleiro poeta lugués, Luís Pimentel, “a Poesía é o milagre meirande do mundo”. Moitos parabéns, poesía!

Teresa Pastor Novo  (Coordinadora do EDLG)