Charla sobre a telefonía móbil

O xoves 9 de febreiro acuidiu ao centro Íñigo Cuiñas, Catedrático da Universidade de Vigo que dá clases na Facultade de Enxeñaría de Telcomunicacións no departamento de Teoría do Sinal e Comunicacións, a impartir unha charla sobre "as xeracións da telefonía móbil e a chegada do 5G".

Foi unha conferencia moi interesante e adaptado ao alumnado, no que participaron activamente dado o carácter próximo e aberto do poñente. Na charla, Íñigo Cuiñas explicou como a industria da telefonía móbil está en constante cambio e evolución, ofrecendo velocidades máis altas, novas funcións e formas máis eficientes de conectarse con amigos e familiares. Igualmente salientou que a telefonía móbil percorreu un longo camiño desde a primeira rede móbil analóxica, o Advanced Mobile Phone System (AMPS), introducida en 1983.

Nas décadas en que, a telefonía móbil pasou de analóxico a dixital, e continuou desenvolvendo e expandíndose, levando ao desenvolvemento das primeiras redes 3G en 1998. Desde entón, vimos avances rápidos na tecnoloxía, e as redes 4G foron introducidas en 2009, que ofrecen velocidades máis altas e mellor cobertura. Afirmou que hoxe estamos ao bordo da revolución 5G, que promete aumentar drasticamente a velocidade de datos e permitir maiores posibilidades na forma en que nos conectamos entre si. Espérase que as redes 5G ofrezan ata 20 gigabits por segundo en velocidades de descarga (actualmente están a 10Gb por segundo), 40 veces máis rápidas que as actuais redes 4G. Isto revolucionará a forma en que accedemos á información, con novas e amplas posibilidades na recollida e análise de datos, tempos de carga máis rápidos e conexións máis fiables.

Foi fascinante saber ata onde chegamos desde que Alexander Graham Bell inventou o seu teléfono por primeira vez en 1876. Tamén nos presentou algúns novos e interesantes desenvolvementos que son posibles grazas á tecnoloxía 5G: desde velocidades de internet máis rápidas para transmitir vídeos ou xogar xogos en liña sen tempo de atraso ata tratamentos médicos avanzados como a cirurxía remota mediante brazos robóticos conectados a través de alta velocidade, clases virtuais pero en condicións similares, tanto de espazo como de compañeiros/as, a unha clase na vida real, aplicacións á gandeiría para o control do estado dos animais, na agricultura para o seguimento das vides ou plantacións de frutais e vexetais, ...

En xeral, foi unha charla reveladora que nos permitiu coñecer tanto onde estivo a nosa industria ao longo dos seus máis de 140 anos de historia como o que se podería conseguir se todos adoptasen esta tecnoloxía de rede móbil de última xeración. Con máis países que comezan a lanzar as súas propias versións de plans de cobertura 5G a nivel nacional en múltiples operadores, parece que hai moita máis innovación por diante cando se trata de que as nosas vidas dixitais estean alimentadas por conexións de datos sen fíos .

Premendo na seguinte imaxe accédese ás fotos da xornada

Alumnado atendendo á charla