Skip to Content

Física Re-Creativa: Interferencia

O pasado venres 23 de abril, os alumnos de 4º ESO, 1º BACH e do ciclo de Electrónica asistimos a unha charla sobre a forma en que o noso ollo capta a luz branca cando interfire un corpo.
José Benito Vázquez Dorrío, profesor da área de Física aplicada na Universidade de Vigo, comezou dicíndonos o que iamos facer: unha serie de experimentos relacionados co mundo das ondas que o alumnado de 1º na universidade realiza en materias como Física.
Primeiro, fixo unha breve introdución sobre as ondas, propagacións no espazo da enerxía, ... seguir lendo no blogue de Perdourando a crónica de Kai Quelle de 1ºBACH A

 

Charla Bocados da Domus

O martes 13 de abril o alumnado de 4º da ESO do IES Perdouro tivemos unha charla virtual co museo Domus na cal nos falaron de distintas cuestións sobre a nutrición, a enerxía ou a contaminación.

A visita virtual trataba de relacionar a nutrición cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) da ONU, que compromete aos estados membros a actuar en favor de cambios globais e integrados que permitan poñer fin á fame e á malnutrición antes do 2030. Os ODS son 17 obxectivos que directa ou indirectamente están relacionados coa nutrición.

A exposición abordou temas ... seguir lendo a crónica de Mateo Balseiro Santos, 4º ESO-B no blogue Perdourando.
 

Conferencia Mulleres, enxeñaría e informática

O pasado mércores día 21 de abril os alumnos e alumnas de 4º da ESO tivemos unha videoconferencia sobre mulleres, enxeñaría e informática que foi impartida por Beatriz Pérez Sánchez, unha profesora da Universidade da Coruña.

A charla poderíase resumir en tres grandes puntos:

  • comentar a baixa presenza das mulleres nesta profesión.
  • os factores de influencia que fan que isto ocorra.
  • as porcentaxes de mulleres nesta clase de profesións.

A conferenciante comezou falándonos dos estereotipos sexistas, primeiro en ... seguir lendo a crónica de Saray Barro Rodríguez, 4º ESO-B no blogue de Perdourando.

Conferencia sobre impresión 3D para a elaboración de produtos de apoio

O venres 16 de abril un grupo de 4º da ESO de Tecnoloxía e o alumnado do Ciclo Medio de Electrónica do IES Perdouro tivemos unha charla sobre o uso que se lle pode dar á impresión en 3D con respecto á fabricación de obxectos para persoas con deficiencias físicas.
 
Thais Pousada García, enfermeira e membro do grupo TALIONIS foi a encargada de impartir estas charlas de divulgación científica que forman parte da campaña de difusión dos traballos de investigación levados a cabo polo grupo TALIONIS da Universidade da Coruña.

Nesta charla explicáronnos que moitos destes obxectos no mercado poden custar moitísimo diñeiro; pero, ao poder deseñalos nós no ordenador e logo imprimilos en 3D, é moito máis fácil e barato. E ademais poderiamos doar estes obxectos ás persoas que necesitan esta axuda.

Daniel Pernas Martínez, 4º ESO-B

Ler o artigo publicado na web de Talionis: aquí

Charla A física no cine de catástrofes

O mércores 14 de abril Manuel F. Herrador, profesor especializado en Enxeñaría de Camiños, veu ao noso instituto para falarnos da física no cine de catástrofes.
Para empezar, explicounos como el axudaba ao desenvolvemento de diferentes lugares sendo enxeñeiro e logo centrouse nos trens como elementos que tamén contribúen a ese desenvolvemento.
Xa entrando no cine de catástrofes destacou varias películas relacionadas co tema, como por exemplo “O fuxitivo” (película na que actuou Harrison Ford e na que descarrilaba un tren de verdade). Seguidamente falounos dos tipos de simuladores que usaban os directores para as películas, como o simulador de choques de trens ou o simulador de tsunamis (este último permite  cambiar a densidade da auga, a altura, etc para que así se poida ver máis incrible).

Tamén nos falou da película “The Dam Busters”, na cal se inspirou o director da Guerra das Galaxias. E despois estivo falando das pontes (maneiras de construílas, as pontes máis famosas e longas do mundo…) e fixo moita referencia á ponte de San Francisco en diversas películas.

Por último, centrouse no tema dos terremotos nas películas: os directores moven a cámara para facer crer que está sucedendo de verdade. Para rematar, referiuse a Tokio e ás distintas hipóteses que alí se barallan ao falar de terremotos e construcións (cantos edificios se afundirían se houbese un terremoto de tal magnitude…, canto aguantarían os edificios por dentro e por fóra,…). 
 
Foi unha charla interesante e abraiante polo feito de mesturar a física e o cine de catástrofes.

Ramiro Pereira Trillo, 4º ESO-B

Visita virtual ao castro de San Cibrao de Las

“FACEMOS AS MALETAS” PARA VISITAR VIRTUALMENTE O CASTRO DE SAN CIBRAO DE LAS.

O día 13 de abril visitáronos dous técnicos do castro de San Cibrao de Las, Jota e Jorge,  e con eles fixemos o alumnado de 1º e 2º de ESO unha viaxe virtual.

San Cibrao de Las é un dos castros máis grandes de Galicia, de feito tamén se coñece como “ a cidade”, do cal só está escavado unha pequena parte.  Atópase na provincia de Ourense, entre os concellos de Punxín e San Amaro, no cume dunha montaña e próximo ao río Miño. Estivo ocupado arredor duns 400 anos, entre os séculos II a.c e II d.c. e nel  chegaron a vivir unhas 3.000 persoas.
Ao comezar a actividade puxéronos un vídeo, onde catro nenos e nenas ensinaban o castro. Despois o técnico foinos explicando con detalle cada parte. Vimos como era o sistema defensivo do castro, moi avanzado porque contaba con tres murallas, unha delas rematada en forma de pinzas de cangrexo. Tamén nos explicou como eran as casas, que tiñan unha cociña con forma circular na que había unha construción de pedra que era o forno,  e outras habitacións que servirían como dormitorios ou despensas.
O castro tiña catro entradas, seguindo os puntos cardinais, e as rúas principais estaban empedradas. Contaba con dous pozos, situados en distintos lugares, o que lles aseguraba o abastecemento de auga aínda que fosen atacados. No centro do poboado  atopábase un espazo baleiro que se cree que tiña funcións relixiosas.
Tamén nos explicaron como era a relixión dos castrexos e faláronos da deusa Navia, xa que no castro atopouse unha estela co seu nome.
Durante esta visita chamounos a atención o sistema defensivo do castro, as súas crenzas relixiosas, como facían o lume cunha peza de metal e unha pedra de sílex,  a súa forma de vida, como se vestían e adornaban ou o uso que lle daban ao tríscele para espantar os males das casas.
A visita fíxose moi amena porque Jota interactuaba continuamente con nosoutros e ademais trouxo figuras para explicarnos como eran os guerreiros, unha réplica dun puñal de antenas, un tríscele ou un chisqueiro co que fixo lume nun fungo.
Esta actividade pareceunos moi interesante porque descubrimos como era a vida nun castro, aínda que nos houbese gustado  máis visitalo en persoa. Oxalá poidamos facelo o próximo curso!

Alumnado de 1º ESO

Charla sobre machismo na publicidade no marco do Plan Proxecta 365 días de respecto e igualdade

Na charla sobre o machismo na publicidade e destinada ao alumnado de 2º de ESO faláronnos sobre diferentes temas. Un dos principais foi, sobre todo, os anuncios sexistas que existen, os cales poñen á muller nun lugar moi feo e desagradable, por dicilo dalgunha maneira. Algúns eran, por exemplo, un anuncio dunha colonia onde o home sae rodeado de mulleres cun escote enorme (que non hai nada de malo nisto, é dicir, en usar prendas onde mostres o teu corpo, pois ao final podes facer o que queiras co teu corpo que para iso é teu, sexas muller ou home, pero no anuncio estábano poñendo de tal forma que se usas esa colonia vas estar rodeado de mulleres); este anuncio podémolo considerar indebido e inxusto. ... seguir lendo a crónica de Henar Cobas Linares, 2º ESO C no blogue de Perdourando.

Charla sobre violencia de xénero no marco do Plan Proxecta 365 días de respecto e igualdade

O martes 6 de abril o alumnado de 4º ESO recibimos unha charla impartida por Matxalen Abasolo, psicóloga especializada no acoso a través das novas tecnoloxías.
A charla promovida por Pantallas Amigas constou de dúas sesións nas que falamos de varios tipos de violencia e da influencia que teñen as redes sociais, ao igual que o resto das novas tecnoloxías.
Para comezar preguntounos ... seguir lendo a crónica de Nuria Ramos Cuba - 4º ESO B no blogue de Perdourando.

Obradoiro de educación emocional

O martes 23 de marzo, os alumnos e alumnas de 2º e 4º da ESO tivemos unha charla sobre as emocións impartida por Antía Colorado.
Os nosos “defectos” e as nosas virtudes, as etiquetas que se nos impoñen e as opinións alleas son os principais factores que inflúen nas emocións e pensamentos da mocidade. Estes tres temas foron os que tratamos na charla con Antía, a cal tamén nos falou do fracaso escolar e do crecemento como persoas, dende a experiencia propia.

Disección dun ollo e dun corazón

A actividade consistiu nunha disección dun ollo de vaca e dun corazón de cocho explicada desde a Domus da Coruña.

Ao principio, a guía estívonos contando certas curiosidades do corazón, como que o corazón máis grande é o da balea e o máis pequeno é o dun rato ou dunha musaraña.

A continuación, explicounos un pouco sobre a súa estrutura e o se funcionamento. Enináronnos  cunhas maqueta as distintas partes que ten e as distintas funcións que cada unha desas  partes realiza.

Durante a explicación dixéronnos que o corazón consta de dúas circulacións, unha menor que vai dende o corazón aos pulmóns e a maior que vai do corazón a todo o corpo. Explicáronnos como é a circulación sanguínea e por que estruturas pasa no corazón e cales son os vasos sanguíneos principais.

Despois, comezamos coa disección do corazón ... seguir lendo a crónica de Hugo Cobas Linares - 1ºBach A no blogue de Perdourando.


by Dr. Radut