Plan proxecta

Plan Proxecta: Por 365 días de respecto e igualdade

Con motivo do 25 de novembro comezamos a traballar na aula a temática da violencia de xénero.

Iniciamos a actividade preguntándolle ao alumnado que entendía por violencia de xénero, que mostras de violencia eran capaces de identificar e que era para eles o termo “micromachismo”. Estableceuse un debate moi interesante e concluímos, como di Sofía Riveiro, que de micro nada.  Tamén nos permitiu adiantar algúns descubrir que entre os adolescente existe moito “amor romántico” xa que toman como normais determinadas condutas machistas, como son o control de redes sociais ou os celos.

A continuación partimos da Historia de Pepe y Pepa de Carme Ruíz Repullo, elaboramos diferentes chanzos cunha mostra diferente de violencia para que o alumnado de todos os grupos da ESO (1º, 2º, 3º e 4º), en pequenos grupos de 4 persoas debatesen se todos os chanzos facían alusión a diferentes mostras de violencia ou non e os colocasen de menor a maior intensidade de violencia. Alén disto, partindo do Emocionario de Palabras Aladas, tamén elaboramos, con diferentes folios de cores, nubes co nome das emocións e unha breve explicación sobre cada emoción co obxectivo de que o alumnado reflexionase e debatese sobre o tipo de emocións pensaba que a persoa maltratada se podía estar identificando.

O resultado foi moi satisfactorio xa que os argumentos que se escoitaron nas 4 sesións nas que dividimos a actividade, foron, realmente interesantes, xa que en por si, chegaron á conclusión de que todos os chanzos reflectían mostras violentas de amor e que as emocións que podían estar sentindo as persoas maltratadas eran todas negativas ou moi negativas.

Na última sesión visualizamos a Historia de Pepe y Pepa de Carme Ruíz Repullo, onde confirmaron os seus argumentos.

Dentro deste Plan Proxecta Por 365 días de respecto e igualdade temos solicitado e concedido diferentes charlas e actividades, que, polo de agora, temos confirmadas as seguintes:

• EXPOSICIÓN “CARTAS DE AMOR” que teremos a sorte de contar con ela entre o 7 e o 26 de febreiro de 2020.
  • Charla informativa sobre AGRESIÓNS SEXUAIS E VIOLENCIA SEXUAL que levaremos a cabo o 17 de febreiro á que asistirán 3º e 4º ESO.
  • Charla sobre o TRATAMENTO DA VIOLENCIA DE XÉNERO NA PUBLICIDADE E NOS MEDIOS DE AUDIOVISUAIS na que participará o alumnado de 2º e 3º ESO o vindeiro día 9 de marzo pola mañá e pola tarde, todos os grupos da ESO (1º, 2º, 3º e 4º) asistiremos á fantástica representación do espectáculo teatral “Golpes” con Estíbaliz Veiga.
  • Unha Charla de sensibilización “A NOVA ESCRAVITUDE DO SÉCULO XXI: TRATA DE SERES HUMANOS CON FINS DE EXPLOTACIÓN SEXUAL, OUTRA FORMA DE VIOLENCIA DE XÉNERO” na que participará todo o alumnado do instituto o vindeiro día 14 de abril.
  • Ademais temos outro obradoiro sobre “VIOLENCIA DE XÉNERO E O OVO CONTEXTO DIXITAL”, pendente de datar.

Irémosvos contando que sucede en cada unha das charlas.