Cultura e Educación destaca na Mostra do Ensino 2012 a importancia de fomentar a diversidade nas aulas

Desde a dirección xeral de Educación destacase a importancia da diversidade como oportunidade de enriquecemento para todas as alumnas e alumnos

A Consellería organiza desde hai doce anos a Mostra para dar a coñecer todos os aspectos da Educación non universitaria

Sáb, 14/04/2012 - 18:48

No último día da Mostra do Ensino 2012, organizada pola Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria destacouse a importancia de fomentar a diversidade nas aulas como oportunidade de enriquecemento para todas as alumnas e alumnos.

Durante a segunda mesa redonda, celebrada na xornada de clausura da Mostra, Diversidade nas  aulas: a inclusión como oportunidade para o sistema educativo os expertos avogaron pola diversidade nas aulas como unha oportunidade para os alumnos e o propio sistema educativo. No debate, moderado por Manuel Ferreiro, director de 'El Ideal Gallego, participaron Anxo Queiruga, presidente de Cogami; José Ángel Abraldes, director de recursos educativos da ONCE de Pontevedra; Delmiro Prieto, presidente de Down Galicia; María Dolores Martínez, presidenta da Asociación de Altas Capacidades de Galicia, e Manuel Rei Fernández, asesor de atención á diversidade e orientación da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa.

Rei Fernández, instou a "buscar unha solución entre todos" para a diversidade. Rei, quen dubidou de que exista "unha profesión máis vilipendiada que a educativa", subliñou que "ninguén pode negar a realidade da diversidade nos centros educativos", desde o alumnado, ata o profesorado e cada unha das familias. Para Rei, "un centro debe potenciar o valor desas diferenzas", con "decisións de interese para o alumnado, que a distribución dos escolares realícese con equidad e que as aulas sexan espazos acolledores ". O profesor recordou que xa a primeira norma do decreto 229/2011 recolle a diversidade e resaltou a "garantía de atención educativa en situacións persoais desfavorables, a priorización de medidas proactivas, a promoción da colaboración de familias e entidades e o recoñecemento da formación e a innovación" da norma.

Anxo Queiruga Vila, presidente de Cogami, recordou que "o 10% da poboación en Galicia ten algún tipo de discapacidade" e apuntou que “moitas veces non é cuestión de máis ou menos diñeiro, estamos nun momento complicado e se cadra temos que poñerlle máis enxeño", apuntou.

Mentres que José Anxo Abraldes Rodeiro, director do centro de recursos educativos da ONCE en Pontevedra, que atenden a 550 estudantes, 360 na comunidade de Galicia insistiu en que é "moi importante" que os compañeiros de aula saiban como se despraza, como xoga, coma estuda un neno cego ou, simplemente, coma é quen de encher un vaso de auga sen que se derrame". Asemade tamén incidiu en que “a diversidade xamais resta, estimúlanos a todos para construír un mundo mellor”.

Delmiro Prieto, presidente de Down Galicia, recordou que hai 185 alumnos na súa organización, repartidos en 138 colexios de toda Galicia. Para o presidente de Down Galicia, "a realidade está cambiando" posto que "cada vez é maior ese vínculo do profesor, o centro, asociación e a familia”."Se escolarizamos ao alumnado que ten dificultade nuns centros especiais, adaptados, estamos educando a uns cidadáns na ignorancia dos outros. Unha sociedade civilizada é aquela que sabe tratar ás persoas con capacidades diferentes".

Pola súa banda María Dores Martínez Romeu, presidenta da Asociación de Altas Capacidades de Galicia, falou sobre a súa organización, creada en 1995 e composta actualmente por 246 nenos e nenas e as súas familias e dixo que “a xente está totalmente perdida cando descobre que o seu fillo ten altas capacidades, cando pensaba que tiña un problema de atención ou que era incorrixible".

Cómpre recordar que a Xunta de Galicia está a organizar esta mostra desde 2000, co obxectivo de dar a coñecer todos as alternativas educativas tanto aos estudantes como aos profesores, como a todos os membros da comunidade educativa, dando cabida e resposta ás demandas deste amplo sector da sociedade.