Máis de 80 escolares compiten mañá en Santiago por ser Superlíderes

O certame, impulsado pola Consellería de Educación, ten como obxectivo fomentar, motivar e sensibilizar ao alumnado no espírito emprendedor
Lun, 08/04/2019 - 12:25

Máis de 80 escolares van competir mañá en Santiago por ser Superlíderes na fase final do certame organizado con este nome pola Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional no marco do Plan Eduemprende. O obxectivo do concurso é fomentar, motivar e sensibilizar ao alumnado de 3º e 4º de Primaria no espírito emprendedor.

Para iso, Superlíderes propón 6 competencias que os escolares tiveron que practicar e fortalecer na aula: a motivación, o enxeño, a comunicación, a persuasión, a negociación e a capacidade de traballar e dirixir equipos.

Esta fase final, o Día dos Superlíderes, enfrontará o alumnado de cada nivel (3º e 4 curso) por roles, expoñendo en quendas de 3 minutos dúas solucións aos retos propostos. O reto final buscará demostrar as habilidades de improvisación e resolución inmediata mediante as habilidades de liderado obxecto deste programa.

Os centros participantes na final son os seguintes:

Provincia

Concello

Centro educativo

A Coruña

Ames

CEP Plurilingüe de Ventín

A Coruña

Santiago de Compostela

CPR Plurilingüe La Inmaculada

A Coruña

Padrón

CEIP Flavia

Ourense

Ourense

CPR Plurilingüe Padre Feijoo Zorelle

Pontevedra

Poio

CEIP de Espedregada

Pontevedra

Pontevedra

CEIP de Ponte Sampaio

Pontevedra

Vigo

CPR Plurilingüe Atalaya – Cantabria

Os premios, un individual por rol e nivel e un premio grupal para o centro educativo que obtivese unha mellor valoración, entregaranse tamén no Día dos Superlíderes. Ademais destacaranse dous Dreamteams (un de 3º e outro de 4º) integrados, en cada nivel, polo alumnado que mellor puntuación obtivese en cada rol.

O certame Superlíderes arrincou o pasado outono, coa sesión Adestrando Superpoderes na que se lles ofreceu información e orientación ao respecto aos docentes dos centros educativos participantes. A continuación, púxose a disposición de alumnado e profesorado tres itinerarios de aprendizaxe.

Baixo o título Os 6 Superpoderes, o primeiro itinerario baseouse en seis infografías coas que traballar na aula os seis superpoderes. Cinco infografías entregáronse xa deseñadas, buscando a súa interpretación compartida na aula e a sexta, que levaba por título Superlíder, foi elaborada integramente na clase, tomando como modelo as cinco anteriores e deixando aberto o seu deseño ao enxeño e imaxinación de cada grupo.

O segundo itinerario, Empodérate, buscou poñer a proba e incrementar os coñecementos aprendidos no primeiro itinerario. Para iso, o alumnado agrupado en equipos de 6 membros accedeu a un divertido xogo en liña co que adestrou cada un dos seis Superpoderes a través da realización de 30 misións, cinco por superpoder. Ao final de cada misión cada equipo atopaba unha clave que lle permitía acceder á seguinte misión. O equipo que conseguía en menos tempo todos os Superpoderes obtiña o seu diploma de Superlíder.

No terceiro itinerario, Desafío Superlíder, participou o equipo que antes acadou o seu diploma de Superlíder en cada un dos centros participantes, capitaneado por un docente. A cada escolar foille asignado un rol a desempeñar: motivador/a, enxeñeiro/a, comunicador/a, ilusionista, negociador/a e director/a. Unha vez cos papeis asignados, o responsable de cada rol realizou o seu propio reto en liña. Os centros deberon presentar a solución dos seis retos do seu nivel xunto coa proposta da infografía de Superlíder antes de participar na fase final que se celebra mañá en Santiago de Compostela.