Educación Plástica e Visual

Novas e actividades

 

BENVIDOS O CURSO 2015 - 2016 NA ASIGNATURA DE EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL

 

PROGRAMACIÓNS DIDÁCTICAS DA ASIGNATURA DE EDUCACIÓN PLÁSTICA E VISUAL NOS DIFERENTES NIVEIS EDUCATIVOS

 

 PROGRAMACIÓN 1º ESO

PROGRAMACIÓN 3º ESO

PROGRAMACIÓN 4º ESO

 

 Benvidos o curso 2013-14                                                                                                                                           

 
   
   
Premio á creatividade para @s alumn@s de 4º no Certame de Murais de Azulexo de LAR!

 

No curso 2007/08 os alumnos e alumnas de 4º de ESO de Plástica elaboraron un mural de 8 metros cadrados. Por se a dificultade non fose suficiente, a técnica empregada foi o trencadís, unha variedade de mosaico desenvolvida por Gaudí e consistente en facer a imaxe a base de pegar pedazos de azulexos nun muro de cemento.

Sendo a primeira vez para todos (incluída a profesora), aprendemos a facer moitas cousas moi diferentes: preparar o boceto do mural, facer a cuadrícula para amplialo, facer a masa, romper azulexos (o máis fácil...), organizar os pedaciños coma se fose un puzzle, pegalos con xeito... E sobre todo: planificar o traballo, traballar en grupo, repartir as tarefas e recoller a tempo.

Non imos dicir que todo foi estupendamente: o traballo resultou moito máis duro do esperado, os resultados variaban dependendo do esforzo ou "escaqueo" dos participantes, houbo entusiasmo, diversión, desánimo, enfados, bocadillos comidos no chan para poder adicar tardes enteiras ó traballo. O abandono rozou as nosas mentes, pero resistimos. E velaiquí ese premio á creatividade! Noraboa rapaces!!!

 
   

Mural no ximnasio feito polos alumnos de EPEV de 4º no curso 2006 / 07

 

 No departamento de Educación Plástica traballamos durante o curso 2006/07 nun "gran" proxecto: A realización dun mural para unha das paredes do ximnasio, que ten máis de 7 x 2 metros de tamaño.

Inicialmente convocouse un concurso de ideas entre todos os alumnos de Plástica, con resultados pouco satisfactorios, co cal, optamos por facer unha homenaxe ó traballo do pintor Keith Haring , cuxo estilo resulta moi apropiado para unha obra colectiva destas características.

A dirección do traballo foi levada polos alumnos de Plástica de 4º, intentando que participasen nela todos os alumnos e alumnas posibles (dentro das limitacións lóxicas).

Se queredes probar a pintar "como" Haring, nun libro interactivo, facede clic aquí , para sabelo todo sobre él (e de paso practicar inglés) podedes entrar na súa páxina web .

 

Mural do ximnasio en proceso

Tras seleccionar o boceto do que sairía o mural que íamos pintar na parede do ximnasio, mediante cuadrícula debuxámolo a escala entre os alumnos e alumnas de 4º de plástica (coa colaboración inestimable doutros e outras alumnos/as de 4º).

Mural do ximnasio en proceso

O traballo en equipo e a boa sintonía dos pintores foi dando resultados e o mural avanzou rápidamente.

 
O mural quedou rematado poco despois das xornadas culturais de maio  
En realidade levaba rematado un tempo, pero faltaban as firmas dos catro autores principais (os alumnos de Plástica de 4º) e os agradecementos ós "axudantes ocasionais" que tivemos: alumnos e alumnas de 4º, de 1º e de 2º.

O mural do ximnasio Aquí tedes o resultado!c

Esperamos que esto sexa o inicio dunha fructífera relación artística entre os departamentos de Educación Física e Educación Plástica (eles poñen as paredes e nós a creatividade!)

 
   
Concurso de autorretratos (2006)  

O autorretrato é un dos temas máis tratados polos artistas ó longo da historia. Ego ou economía de medios? non o sabemos, pero o certo é que a nosa propia imaxe é a que temAutorretratosos máis a man coa única axuda dun espello. Tamén é certo que cada un de nós ten múltiples caras dependendo do estado de ánimo e do paso do tempo.

Atopamos magníficos exemplos de autorretratos na obra de Van Gogh , Alberto Durero , Francis Bacon, Frida Kahlo ... Os alumnos de Educación Plástica do noso instituto ofrecéronnos "a súa mellor cara" (non e todos os casos) no concurso de autorretratos convocado polo departamento. Temos aquí unha mostra dos seleccionados para ilustrar o noso calendario 2007.

 

Enlaces de interese

Para os alumnos que queiran repasar un pouco os contidos de Plástica, iremos "colgando" nesta páxina enlaces relacionados cos contidos dados na aula.

SISTEMA DIÉDRICO. VISTAS

Para aqueles que non ven ben as vistas diédricas, neste enlace atoparedes moitas explicacións, prácticas de vistas e cuestións teóricas para repasar. Son contidos axeitados para 3º e 4º da ESO.

A teoría da cor; o CÍRCULO CROMÁTICO.

.O círculo cromáticoO círculo cromático

De momento, para repasar a teoría da cor e o círculo cromático podedes clicar nos seguintes enlaces:

 Síntese aditiva que traballa con mesturas de cores luz. Para estudiar as mesturas de cores pigmento, clicades en Síntese sustractiva.

Para recordar todo sobre o círculo cromático ...

Percepción visual

Os enganos do cerebro á hora da percepción visual: ILUSIÓNS ÓPTICAS

Premendo neste enlace atoparás ilusións ópticas de varios tipos: as que provocan enganos relativos á percepción da forma, do espazo, da cor e do contraste, e incluso as que dan sensación de movemento!

Percepción do espazo: premendo neste enlace, atoparás diferentes recursos para aprender máis sobre as estratexias que usa o noso cerebro para percibir o espazo que nos rodea: distancias entre obxectos, diferenzas de tamaño, etc.

X


http://www.edu.xunta.gal/centros/ieslamascastelo/system/files/vistas.jpg

eometría.

Aquí atoparedes unha serie de enlaces útiles para repasar a xeometría. Preme nos enlaces indicados.

Se queres repasar os trazados xeométricos básicos (mediatriz, bisectriz, etc.)

Construcción de polígonos regulares, paso a paso e con exercicios, e polígonos estrelados.

 

 

 XEOMETRÍA PARA XOGAR

Non estudies tanto! A xeometría tamén serve para xogar. Pódelo comprobar co Tangram, incluso podes xogar no ordenador na versión flash do Tangram .

Se tí es dos que prefiren o TANTRIX...

                      

O MODERNISMO

Este estilo artístico, que nace a finais do século XIX en varios países europeos, transformou o aspecto das cidades, ó renovar a arquitectura urbana con formas orgánicas, moi ornamentadas, e integrando as artes e as técnicas máis variadas: arquitectura, forxa, cerámica, marquetería, cristalería e artes decorativas en xeral.

O modernismo ten únha presenza considerable en España, sobre todo en Cataluña, onde destacan as obras arquitectónicas de Gaudí (1852-1926). Vale a pena facer unha visita (aínda que só sexa virtual) á Sagrada Familia e ó Parque Güell. Nestas obras veremos exemplos dunha técnica desenvolvida por Gaudí: o Trencadís, que agora empregan os alumnos e alumnas de EPV no mural que están a realizar no patio do instituto.

 

 

 

 

 

Información xeral sobre EPeV

 MATERIALES CURRICULARES PARA EDUCACIÓN PLÁSTICA . Curso 2013 /14

 1ºESO                                                                                                                                                      

Libro de texto “Ed.PLástica e Visual (Vol.1 e 2)" Serie Matices 1ºESO Ed.Santillana 2010

ISBN  978-84-294-3773-7

Bloc de debuxo DINA4

Lapis duro ou portaminas e goma

Xogo de escuadra e cartabón

Compás con adaptador

Lapis de cores

 

 

     

3º ESO                                                                                                                                                        

Libro de texto “Observar, interpretar,Expresar 3” Ed.Sandoval

ISBN 84 – 920616 – 8 - 5

Bloc de debuxo DINA4

Lapis ou portaminas e goma

Xogo de escuadra e cartabón

Compás con adaptador para grafo.

Xogo de grafos(aprox.0´2 e 0´8)

 

 

     
 4ºESO                                                                                                                                                       

Témperas (cian, maxenta, amarelo, branco e negro) e pinceis (groso e fino)  

Bloc de debuxo DINA4

Lapis brando (4B), portaminas e goma

Xogo de escuadra e cartabón

Compás con adaptador para grafo.

Xogo de grafos(aprox.0´2 e 0´8)

   
 

   
Programación Didáctica. Neste enlace pódense consultar os aspectos básicos da Programación didáctica do departamento de Educación Plástica e Visual para o curso 2013/14.    
Distribuir contido