Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Publicado en Consellería de Cultura, Educación e Universidade (https://www.edu.xunta.gal/portal)

Inicio > Protocolo para a prevención e o control do absentismo escolar en Galicia

Protocolo para a prevención e o control do absentismo escolar en Galicia [1]

Enviado por dolores.rebored... a Ven, 31/01/2014 - 12:00

O absentismo escolar é un problema ao que os centros educativos teñen que facer fronte dun xeito directo e permanente, e é motivo de preocupación, tanto para a comunidade educativa como para a sociedade en xeral, por incidir directamente no exercicio do dereito fundamental á educación.

O dereito e a obrigación de cursar a educación básica -educación primaria e educación secundaria obrigatoria- significa que, cando menos, todo o alumnado entre 6 e 16 anos debe estar escolarizado e, igualmente, asistir regularmente a clase.

O control da asistencia a clase é unha función do profesorado, e cada centro educativo debe articular a forma de promover a asistencia a clase e o procedemento para controlar esa asistencia.

O absentismo -definido no Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia nos que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación- limita un dereito fundamental e hai que abordalo desde as súas orixes, tanto con medidas preventivas como con actuacións específicas.

Coa finalidade de establecer unhas pautas comúns de actuación elaborouse o Protocolo para a prevención e o control do absentismo escolar en Galicia, que ten un carácter básico e de referencia, de xeito que cada centro educativo, dentro da súa competencia e autonomía, pode adaptalo á súa realidade.

En consecuencia con todo o anterior, a Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, dentro das súas competencias, dita as Instrucións do 31 de xaneiro de 2014, co propósito de trasladar o protocolo xeral e de facilitar a súa aplicación nos centros educativos sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia.

ANEXOS (en formato word, para ser adaptados e/ ou modificados):

Gallego

File: 

Microsoft Office document icon ANEXO I: Convocatoria de reunión [2]
Microsoft Office document icon ANEXO II: Acta de reunión [3]
Microsoft Office document icon ANEXO III: Inicio do expediente de absentismo [4]
Microsoft Office document icon ANEXO IV: Rexistro de contactos do centro escolar [5]
Microsoft Office document icon ANEXO V: Convocatoria de reunión [6]
Microsoft Office document icon ANEXO VI: Acta de reunión [7]
Microsoft Office document icon ANEXO VII: Convocatoria de reunión [8]
Microsoft Office document icon ANEXO VIII: Acta de reunión [9]
Microsoft Office document icon ANEXO IX: Rexistro de cumprimento das actuacións [10]
Microsoft Office document icon ANEXO X: Notificación do expediente de absentismo [11]
PDF icon Instrucións do 31 de xaneiro de 2014 da DX de Educación [12]
PDF icon Protocolo de absentismo [13]
PDF icon Presentación protocolo de absentismo [14]

Tema: 

Información xeral [15]
Atención á diversidade [16]
Orientación [17]
Acción titorial [18]
Servizos de apoio á orientación [19]
Ligazóns de interese [20]

Sección: 

Atención á diversidade e orientación [21]
Boletín [22]
Portada de boletín [23]

URL fonte: https://www.edu.xunta.gal/portal/node/11632

Ligazóns
[1] https://www.edu.xunta.gal/portal/node/11632
[2] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/8a4fb9cf4ef94c0587eafc54dcaaf74e.doc
[3] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/46ccea18870ee525a03479ff111df882.doc
[4] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/cfcca8bdba0477179d559232ceb3f5a3.doc
[5] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/0c1deb888223cacc447f35d61f8d166e.doc
[6] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/dc45878d5b5f209d3362c4ca3666eb5a.doc
[7] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/a5e539e3f8a92986f8610b7fbc330484.doc
[8] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/19aac83acabef34406fac08fae62d9ca.doc
[9] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/5ed327bb5b1a03943836010fe6e564a1.doc
[10] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/25ccc04f946998c7377201a4ed9d1b5c.doc
[11] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/ca9622e4aecd4802036e08660d985944.doc
[12] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/5115421c7d2657525ce26e8087b4b580.pdf
[13] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/af9923c775126876c57251c98ec20e0d.pdf
[14] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2014/01/31/d7f0eb7ecc0ede69497c448b8d5b28c5.pdf
[15] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/123
[16] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/141
[17] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/411
[18] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/415
[19] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/652
[20] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/171
[21] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/632
[22] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/613
[23] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/623