Skip to Content

PLURILINGÜE

        

 

 

 

- PAUTAS PARA FAVORECER A LINGUAXE-

COMO MESTRA ESPECIALISTA EN AUDICIÓN E LINGUAXE, A CONTINUACIÓN DÉIXOVOS UNHAS PAUTAS, PARA AXUDAR AOS VOSOS/AS FILLOS/AS  NO PROCESO DE ADQUISICIÓN DA LINGUAXE. AO LONGO DESTES DÍAS IREI COLGANDO ACTIVIDADES QUE AXUDEN E FAVORECEZAN DEVANDITO PROCESO. SE QUEREDES POÑERVOS EN CONTACTO COMIGO PODEDES FACELO A TRAVÉS DE: audiylin@gmail.com

 

PAUTAS PARA FAVORECER A LINGUAXE D@S NEN@S 

O primeiro, darvos moita forza, ánimo e dicirvos: "entre todos seremos capaces de frear o ritmo deste virus". O segundo, ofrecervos unha serie de pautas para axudar a favorecer o desenvolvemento da linguaxe d@s máis pequenos.

PAUTAS

 

Debemos respectar o ritmo de cada nen@. Non debemos preocuparnos, nin alterarnos en exceso, se o nos@ fill@ non pronuncia algún fonema, ou non o fai correctamente. O máis probable e que precise de máis tempo para acadalo. Por iso, é necesario que faledes moito c@s nen@s; do que lles gusta facer, do seu conto favorito, do que fixo ao longo do día, dos debuxos que ve na tele....

A continuación presentámosvos unha serie de suxestións, que esperamos vos sexan de axuda:

  • Non pretender que o vos@ fill@ fale correctamente á primeira. Leva o seu tempo.PACIENCIA
  • Acepte con ledicia (é manifestea) todos os intentos de mellora de articulación que faga o seu fillo/a.
  • As cousas deben ser denominadas correctamente. Non lle fale con “linguaxe bebe” (popo, aba…). Non contribua a retelo nun grao de infantilismo lingüístico.
  • Non debe esixir un esforzo que non sexa capaz de realizar. Seu fill@ non debe ter sentimentos de impotencia. A maior castástrofe que nos pode ocorrer é que o seu fillo néguese a falar.
  • Libros de imaxes, historietas contadas con palabras e xestos, cancións infantís con ritmo e melodía apropiados enriquecerán o seu vocabulario, e darán á súa fala expresividade e entoación.
  • Exercitar os movementos da boca con todo tipo de estrataxemas e xogos: “vamos a relamernos, “xogos de mímica”...Tamén con tipos de alimentación que incluan masticación, deglución axeitada...(masticar un filete, o pan, a froita...), mascar chicles...
  • Para desenvolver un correcto patrón respiratorio pódense facer moitos xogos: “concursos de aguantar a respiración, soprar pitos-matasogras-papeliños-algodóns-pelotas de ping-pong, inflar globos, asubiar, cheirar todo tipo de perfumes, facer gárgaras, pompas de xabón, beber con palliñas.....
  • DARLLE CONFIANZA, que sinta que o que di é importante e que se lle está escoitando. Non pedirlle que conte algo ou que fale diante de outras persoas. Non castigar ou chamar a atención pola súa fala.
  • Verbalizar todas as conductas: durante o baño nomear as partes do corpo, ao vestilo/a o nome da roupa, ao comer...
  • Que leve unha dieta sólida para exercitar a masticación.
  • Evitar hábitos de succión: chupete, biberón, chupar o dedo, o lápiz, o colo das camisas....
  • Non podemos dar por suposto, o que nos vai dicir cando lle preguntamos algo, é mellor que deixemos que se exprese.
  • Cando nos pidan algo a través de xestos, ou indicacións co dedo, non lle facemos caso, esperamos que o pida oralmente, aínda que non o pronuncie correctamente.

No momento en que @ nen@ por iniciativa propia, se achegue a nos para contarnos algo, deixaremos que remate, non lle meteremos presa, nin que nese momento non o podemos atender.

 Espero que todas estas pautas séxanvos de axuda. 

 

Raquel Arca García, mestra especialista Audición eLinguaxe



page | by Dr. Radut