Iniciar sesión: Acceso

Guimariñoleo, Biblioteca escolar, Dinamización, Traballo por proxectos

FORMACIÓN DE USUARIOS

FORMACIÓN DE USUARIOS

Os biblioaxudantes, alumnado de 5º e 6º, realizaron formación co Equipo de Biblioteca e acabamos facendo unha presentación coa que a través dunhas xornadas de portas abertas para as familias deron a coñecer como se organiza e funciona a nosa biblioteca.

 

PLAN LECTOR 2017-18

A biblioteca é un recurso de referencia para as distintas actuacións encamiñadas á mellora das competencias de lectura, escritura e habilidades para o uso e a producción da información. O lugar privilexiado que ofrece oportunidades de aprendizaxe, de colaboración e convivnecia e que reforza todos e cada un dos programas e proxectos do centro.

Se queres coñecer este documento pulsa PLAN Lector do Centro.

Para coñecer as actividades desenvolvidas ao longo do curso e non ser repetitivos ver dentro do apartado da Biblioteca Escolar Blog

 

INVENTOS E CIRURXÍA: O NOSO CORAZÓN.

Xa o tiñamos bastante claro, pero agora aínda máis. Os nosos nenos e nenas de sexto son todos uns fedelleiros, capaces de crear verdadeiras obras de arte!

Esta semana, aproveitando que na área de Ciencias Naturais tivemos que estudar o sistema circulatorio e o funcionamento do noso corazón, sacamos do armario de material unha maqueta deste complexo órgano e puxémonos mans a obra. 

O primeiro que fixemos foi abrir a caixa e ver os compoñentes. Entre todos leron as instrucións e fixéronse con aqueles materiais que precisaban pero que non se incluía na maqueta (aceite,  vasos de plástico...) ademais de outras cousas que eles creron convintes traer porque podían ser necesarios coma periódicos e panos ( e non sabedes o ben que nos veiñeron).

Con todo preparado, o equipo de inventores púxose mans a obra e seguiron os pasos que marcaban as instrucións. Primeiro, houbo que medir e cortar os tubos que farían de vasos sanguíneos, para despois introducilos respectando o sentido da circulación do sangue a través do noso corazón. Toda unha obra de inxenería! Chegou o momento de encher o noso corazón de sangue (auga con colorante) para logo cerrar o circuíto e poder disfrutar e comprender a nosa maqueta. 

No seguinte enlace, tedes as imaxes de como foi a construción: 

Construíndo a nosa maqueta do corazón. 

 

Pero non pensedes que todo foi fácil neste traballo. Tamén tivemos varios tropezos que os nenxs tiveron que resolver e que xuntxs conseguiron sacar diante. O primeiro foi que ao usar aceite para introducir os tubos nas válvulas se engrasou todo, polo que esvaraba todo. Ademais, cando comezamos a introducir o sangue no sistema aumentou moito a presión do circuíto e reventaron algunhas xuntas. Menuda montamos! Había "sangue" por todos lados. Esto permitiunos pensar e reflexionar acerca das enfermidades vasculares e por un ratiño, os rapaces convertéronse en cirurxiás e repararon a desfeita. Despois só nos quedou limpar (que tamén foi unha tarefa ben dura). E senon, mirádeo vos memos! Preme aquí. 

Pero case mellor que todo esto volo conten eles memos. No seguinte vídeo podedes ver a explicación da montaxe e do funcionamento do corazón, así como as dificultades que xurdiron no proceso. Como veredes, fixérono sen un guión marcado, falando eles mesmos da súa propia experiencia. Podedes disfrutar do vídeo premendo aquí.

Por último decidimos compartir o aprendido cos nenos o nenas do cole para que se vaian familiarizando cos contidos que pronto lles tocará traballar a eles tamén. e quen mellor para contarlles todo esto que os seus compañeiros. Como podedes ver nestas imaxes, todos estiveron moi atentos e disfrutaron da explicación nunha ponencia na nosa biblioteca creativa. 

Xa estamos pensando en cal será o proximo invento!.

SAMAÍN E HALLOWEEN NO CEIP DA POBRA DO BROLLÓN.

Chegan as datas de Samaín e Halloween, dúas festividades que nos achegan a cultura de dous países: o noso, coa celebración de Samaín e o culto aos antepasados e Halloween, festa  inglesa que celebramos para coñecer tamén a cultura do país do que estudiamos a lingua   relacionada tamén co Samaín.

Ninguén é alleo no centro a esta celebración. Entroncamos a materia de inglés, o EDLG, Activ. Complementarias e Extraescolares e a Biblioteca

Na biblioteca aparece no expositor da actualidade os contos e escritores de medo,  do que gardamos unha boa recopilación en Galicia  e que leremos na hora de ler ou no club de lectura durante este tempo. Alí temos a Agustín ferrnández Paz: “Malos tempos para os fantasmas”, “Fantasmas no corredor”; Xavier Docampo:  “O misterio das badaladas” “Corre corre cabaciña”, “Indo para o Samaín”, “A miña amiga a escuridade” obras de Marilar Aleixandre…

AS FAMILIAS CONTAN:

Durante esa semana o centro invita ás familias a vir contar un conto de medo  na hora de ler, Unha actividade que nos encanta a todxs ademáis de sorprender coa calidade do relato e ata as súas propias adaptacións e creacións. O certo  é que o alumnado de 3 a 12 anos queda  totalmente enganchado e  intrigrado mantendo a atención dun xeito asombroso.

O luns acudiron ao centro: Eva, tía de Marina e Lidia nai de Martín e Emma. Eva contounos  maxistralmente o conto de “Corre corre cabaciña”. Lidia contounos  unha historia de nen@s ambientada nun cemiterio “A alianza”. Mezcla de lectura e contar….pero mantívonos en suspense dende o principio ao fin no que nos deixou unha clara mensaxe:  “Nunca collas o que non é teu”.

O martes acudiou ao centro Sandra, nai de Senén. Contounos un conto de Anxel Fole, ambientado no Courel, a historia dun capador que despois da celebración da matanza se foi para a súa casa  noutro pobo nunha noite escura de inverno a pesar da invitación dos veciños a quedarse. Os lobos acompañárono todo o camiño….rodeábano…entón coñeceu o  medo.

O mércores   Toño, Silvia, Mª José e Pablo papás  e mamás de  Antía e Pedro  prepararon un conto de guiñol. Unha posta en escea de auténticos profesionales.  Unha historia de bruxas  que  fomentaba a lectura e que foi creada por Silvia e Mª José. Pasará a ocupar un lugar especial no recuncho das creacións. Podédela ver  neste vídeo.

Todos eles auténticos contacontos e de tal calidade, que nos deu mágoa non compartir estas historias. Así que as que non están en vídeo  serán contadas na radio escolar.  Teredes a oportunidade de   escoitalas próximamente en Radioguimariño.

Premendo aquí podedes ver as imaxes dos nosos contacontos.

MENÚ TERRORÍFICO

Ese día no comedor disfrutamos dun menú terrorífico. Comprobamos  as mañas e creatividade de Mercedes a cociñeira, e Óscar o encargado de comedor como podedes ver nestas imaxes.

HALLOWEN E SAMAÍN.

No tempo de lecer despois do xantar o alumnado de 5º e 6º disfrazouse para visitar as clases e asustar aos seus compañeiros. Deste xeito entroncamos as dúas festividades: halloween e Samaín. A fin de paliar os medos, os titores cóntanlles aos máis pequenos que o alumnado de 5º e 6º lles vai a dar unha sorpresa.  Nas visitas ás aulas, despois de intentar asustalos reparten caramelos para recompensar o primeiro susto, este ano chocolatinas….

Despois baixamos todos ao comedor e os nosos biblioaxudantes, o alumnado de 5º e 6º que recolleron relatos de medo da nosa zona contaránnolos  á carón da exposición das cabazas.

Aquí tedes as imaxes que resumen a nosa celebración.

CONCURSO DE CABAZAS:

Dende hai anos  convócase un concurso de cabazas con material de refugallo. Unha tarefa que fan nas casas. Acadamos unha exposición de creacións orixinais e de calidade donde de novo estiveron implicadas as familias. A calidade dos traballos era alta, difícil seleccionar unha por curso, así que o premio consisitiu nun lote de libros para cada aula, un diploma e chuches terroríficas para todxs.

Infantil: levou o premio das cabazas máis terroríficas.

Primeiro e segund levou o premio das cabazas máis ecolóxidcas  pois abundaban os elementos naturais.

Terceiro e cuarto levou o premio ás cabazas máis estrambóticas.

5º e 6º Levou o premio ás calabazas máis monstruosas.

A Cociñeira levou o premio á cabaza máis sabrosa.

Se premedes aquí podedes ver imaxes de todas as cabazas que chegaron ao centro.

Foron días de traballo colaborativo, no que estivo implicada toda a comunidade educativa. Moitas grazas especialmente ás familias que viñeron a contar, que axudaron a facer cabazas… Gracias á implicación de todxs vivimos días emocionantes, que romperon a monotonía  do dia a día das aulas, nos que non deixamos de compartir experiencias e aprender…

24 de Outubro: Día mundial da Biblioteca.

 

 

mércores 24 de outubro celébrase o día das Bibliotecas en todo o mundo. Dada a importancia que as bibliotecas teñen nas nosas vidas, consideramos que debíamos celebralo ao grande. Ademaisaproveitamos esta celebración para pór en marcha a biblioteca do noso centro así como as actividades que se van a desenvolver nela ao longo do curso.  

 

A biblioteca é un espazo de encontro e oportunidadePodemos…. 

 

FORMARNOS.  

Esta celebración é o resultado de semanas de traballo e formación por parte dos nenos e nenas de quinto e sexto. Eles fórmanse na xestión e organización da biblioteca, reflexionan sobre as normas e ata nos dan consellos para o seu bo uso converténdose nuns estupendos biblioaxudantes. A través dunhas xornadas de portas abertas para toda a comunidade escolar na hora de ler o xoves e venres desta semana, os cativos explicaron como atopar a información, o sistema de organización a través da CDU en Meiga, os distintos espazos da biblioteca (espazo fedelleiro, laboratorio de Radio Escolar, recunchos de lectura por idades, o recuncho de poéticas diversas…) así como os programas nos que participamos este curso como Biblioteca Creativa e a continuidade da Radio Escolar.  Aquí tedes un resumo en imaxes coas familias que nos acompañaron.

 

CONTAR E REPRESENTAR: 

A tarde do martes foi toda unha festa na biblioteca. Comezamos cos nosos biblioaxudantes que se estrearon como contacontos. Contáronnos o conto de “Os Bolechas queren saber como é unha biblioteca”, e aínda que era o estreo e os acompañaban os nervios, recibiron un merecido e caloroso aplauso.  

 

CREAR:  

Tamén creamos o nosa versión do “Principiño”. Utilizando as ilustracións do propio conto, os nenos de infantil comezaron a crear unha nova historia que viaxou ao longo de todas as clases para rematar en quinto e sexto, os encargados de poñerlle punto e final. Ademaisos debuxos foron ilustrados a través de diversas técnicas artísticas e o resultado non nos puido gustar máis. Aquí o tedes. Aproveitamos un anaco para ler o conto entre todos.  

 

XOGAR:  

A través do xogo, continuamos desfrutando da biblioteca.  

Os máis pequenos (infantil, primeiro e segundo) construíron diferentes crebacabezas de contos tradicionais.  

O demais nenos e nenas continuaron aprendendo sobre a biblioteca mentres xogabamos cos escornabot, uns pequenos robots que van dar moito xogo no noso cole. En equipos mixtos tiñan que percorrer co seu robot o tableiro e superando as probas e preguntas que lles plantexabamos. Aquí tedes unha mostra das probas ás que tiveron que enfrontarse os nosos valentes lectores.  

 

DISFRUTAR:  

Despois de tanto traballo, chegou a recompensa cunha visita moi especial: o doce Principiño chegou repleto de chuches e doces para os nenos e nenas (e para os profes tamén).  

Ademais, entregamos os marcapáxinas do colectivo Lemos Le que este ano está escrito por ¡Ramón Sandoval, un escritor da nosa comarca.  

 

Sen dúbida, pasamos un día moi fermoso. A Nosa biblioteca meréceo todo. Disfrutade das fotos que podedes ver premendo aquí 

Tamén tedes aquí este vídeo que o resume todo. Esperamos que vos guste.  

PROXECTO ESCANEANDO O PASADO

ESCANEANDO O PASADO

Durante o curso 2017-18 voltamos a vista atrás para indagar nalgúns aspectos  etnográficos do noso concello. Así coñecemos oficios prácticamente desaparecidos e de camiño o modo de vida dos nosos antepasados.

Se queres consultar o desenvolvemento do noso proxecto e o entronque coa programación pulsa aquí

Un dos apectos etnográficos importantes no nosos concello son os sequeiros e a importancia que tivo a castaña no noso concello. Así que despois de investigación, saídas e recollida de información elaboramos un panel informativo

 Polo magosto elaboramos un manual de receitas con castañas.

Investigamos sobre patrimonio inmaterial achegándonos aos brindos. Realizamos un obradoiro de regueifas, e unha convivencia co IES de Vila de Cruces. Esta actividade estivo organizada conxuntamente co concello. Rematamos cun festival de regueifas e brindos na casa da cultura OLga Novo.

Presentámoslles os brindos

Investigamos como eran antes as escolas, os materiais que se usaban..Recollemos información nas nosas localidades pero este traballo continuará o vindeiro curso para tratar de acadar a relación total das escolas unitarias do noso concello.

Día do libro

O luns,23 de abril, conmemórase o Día do Libro. Un libro é unha ventá aberta á diversidade de culturas, son fontes de información, novas oportunidades que nos permiten sentir, voar…

Ler, entre outras cousas, axúdanos a expresarnos mellor, a adquirir novo vocabulario, a ser creativos…

Durante esta xornada, realizamos as seguintes actividades:

“Apadriña un conto”. O alumnado de 5º e 6º contoulle un conto ao alumnado de 1º e 2º, e 3º e 4º fixeron o propio co de infantil.

Os contos centráronse nas emocións, xa que recoñecer e saber expresar emocións é moi importante para o desenvolvemento da personalidade.

Despois,  falaron sobre o que sucedeu, as personaxes que interviñeron, o que aprenderon do conto…

Nas últimas datas fixemos un traballo de investigación. Coincidindo que no 2018 se cumpren 500 anos da primeira volta ao mundo, nós tamén quixemos viaxar polo mundo adiante. Descubrimos Oceanía, Asia, África, América e Europa: os países de cada continente, as súas costumes, os seus principais escritores…

A verdade é que aprendemos moito e todo o traballo e esforzo realizado mereceu a pena. Aínda que quedaron moitos coñecementos dentro de nós, tratamos de plasmalos en diferentes murais, que nos próximos días servirannos para “compoñer” o mundo. 

 

Día da Paz

O 30 de xaneiro  conmemoramos o Día da Non Violencia e a Paz. É de vital importancia inculcar valores que sustenten  a tolerancia, a solidariedade, o respecto aos demais, a igualdade… e que deben reinar nunha sociedade que en moitas ocasións dista disto.

Por tanto, todos os días deben estar moi presentes.

Nestes días, reflexionamos co alumnado sobre os incendios; unha temática moi presente na nosa zona e que fai uns meses devastou a contorna. Está á vosa disposición no seguinte enlace o material que empregamos.

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceippobrabrollon/aulavirtual2/pluginfile.php/1158/mod_resource/content/1/D%C3%ADa%20da%20paz%202018/index.html 

Con todas estas reflexións, elaboramos un mural no que plasmamos as nosas mellores intencións para seguir loitando pola Paz, pola comprensión, a igualdade de oportunidades…

A temática das lecturas destas semana tivo como eixe central a Paz; destacamos "O valo" de Carlos Labraña.
No medio dun deserto, que se estende até onde alcanza a nosa vista, o Soldadiño de chumbo, un neno soldado, chanta unha bandeira e coloca un valo de arame, xusto onde no seu mapa marca a fronteira. Do outro lado do valo, Sahara, a rosa do deserto, unha rapaza abandonada, que foxe da guerra, trata de convencelo de que a deixe pasar, xa que está procurando un pozo onde saciar a súa sede. Xaora, sentados de costas, mirando as estrelas fugaces no firmamento, Sahara e o Soldadiño comparten idéntico ceo e comprenden que só na procura dos seus soños atoparán a liberdade.
Por tanto, este libro propón unha emocionante reflexión sobre a igualdade e a paz entre todas as persoas e comunidades.

Outra das actividades foi cantar  unha canción que compuxo o noso mestre de música, Pablo, co alumnado de 5º e 6º.

Distribuir contido