Iniciar sesión: Acceso

Guimariñoleo, Biblioteca escolar, Dinamización, Traballo por proxectos

FORMACIÓN DE USUARIOS

FORMACIÓN DE USUARIOS

Os biblioaxudantes, alumnado de 5º e 6º, realizaron formación co Equipo de Biblioteca e acabamos facendo unha presentación coa que a través dunhas xornadas de portas abertas para as familias deron a coñecer como se organiza e funciona a nosa biblioteca.

 

PLAN LECTOR 2017-18

A biblioteca é un recurso de referencia para as distintas actuacións encamiñadas á mellora das competencias de lectura, escritura e habilidades para o uso e a producción da información. O lugar privilexiado que ofrece oportunidades de aprendizaxe, de colaboración e convivnecia e que reforza todos e cada un dos programas e proxectos do centro.

Se queres coñecer este documento pulsa PLAN Lector do Centro.

Para coñecer as actividades desenvolvidas ao longo do curso e non ser repetitivos ver dentro do apartado da Biblioteca Escolar Blog

 

Día da Paz

O 30 de xaneiro  conmemoramos o Día da Non Violencia e a Paz. É de vital importancia inculcar valores que sustenten  a tolerancia, a solidariedade, o respecto aos demais, a igualdade… e que deben reinar nunha sociedade que en moitas ocasións dista disto.

Por tanto, todos os días deben estar moi presentes.

Nestes días, reflexionamos co alumnado sobre os incendios; unha temática moi presente na nosa zona e que fai uns meses devastou a contorna. Está á vosa disposición no seguinte enlace o material que empregamos.

https://www.edu.xunta.gal/centros/ceippobrabrollon/aulavirtual2/pluginfile.php/1158/mod_resource/content/1/D%C3%ADa%20da%20paz%202018/index.html 

Con todas estas reflexións, elaboramos un mural no que plasmamos as nosas mellores intencións para seguir loitando pola Paz, pola comprensión, a igualdade de oportunidades…

A temática das lecturas destas semana tivo como eixe central a Paz; destacamos "O valo" de Carlos Labraña.
No medio dun deserto, que se estende até onde alcanza a nosa vista, o Soldadiño de chumbo, un neno soldado, chanta unha bandeira e coloca un valo de arame, xusto onde no seu mapa marca a fronteira. Do outro lado do valo, Sahara, a rosa do deserto, unha rapaza abandonada, que foxe da guerra, trata de convencelo de que a deixe pasar, xa que está procurando un pozo onde saciar a súa sede. Xaora, sentados de costas, mirando as estrelas fugaces no firmamento, Sahara e o Soldadiño comparten idéntico ceo e comprenden que só na procura dos seus soños atoparán a liberdade.
Por tanto, este libro propón unha emocionante reflexión sobre a igualdade e a paz entre todas as persoas e comunidades.

Outra das actividades foi cantar  unha canción que compuxo o noso mestre de música, Pablo, co alumnado de 5º e 6º.

Un novo proxecto...a radio chega ao centro

Dentro do proxecto de Bibliotecas Escolares acaban de concedernos un miniproxecto que consiste en crear na biblioteca un laboratorio de radio, o que nos vai permitir outras  posibilidades de traballar e abordar as aprendizaxes, pois elaborar e emitir programas de radio cos contidos de primaria supón traballo que indudablemente  mellorará non só os coñecementos senón tamén competencias clave do alumnado.

A primeira actividade que plantexamos é visitar un programa de radio para coñecer  de primeira man como funciona e como podemos enfocalo nós no centro.

Esta mañá o alumnado de 5º e 6º visitamos a emisora de radio principal de Monforte, cadena Ser, onde María e Rafa nos fixeron sentir coma na nosa casa.

Deixámosvos unhas fotos para compartir con vós este momento tan ilusionante. Estamos desexando poñer en marcha a nosa propia radio.

 Deixamos enlace ao noso debut dunha gravación na cadena Ser en Monforte con María e Rafa

A violencia non é o camiño

Este pasado venres, conmemoramos o Día Mundial da Non Violencia de Xénero, que cada ano se celebra o 25 de novembro. Quixemos ir un pouco máis alá, e facer fincapé na importancia dunha sociedade sen ningún tipo de violencia (nin de xénero, nin discriminatoria, nin psicolóxica…). Unha data que nos serve para lembrar como debe ser a nosa actitude todo o ano.

No mes de novembro seleccionamos contos en relación ao tema da violencia xa que procuramos que a biblioteca sexa sempre protagonista das conmemoracións.

• Infantil, 1º e 2º: Traballaron co conto de "Artur e clementina".

É a historia dunha parella de tartarugas. Clementina recibe desprezos de Artur que sempre lle di que non vale para nada. A súa cuncha cada día pésalle máis ata que consigue liberarse conseguindo a dignidade que lle corresponde como ser.  Traballamos valores como a igualdade, a autoestima.

• 3º, 4º:  Traballan co libro "Xela Volveuse vampira" de Fina Casalderrey.

Coñecemos esta historia a través das impresións duns nenos dunha clase de 5º que á volta de vacacións ven como a súa mestra, á que adoraban, está totalmente cambiada. Unha persoa cariñosa, alegre, que xogaba con eles, falandeira....de súpeto,   é todo o contrario: triste, silenciosa, viste descoidada, protéxese cunha bufanda.
Un día ven as pálpebras de Xela escuras, marcas no pescozo. Algúns nenos ata cren que se volveu vampira. Un neno descubrirá que Xela é maltratada polo seu marido que nos cursos pasados era o noivo. A través dun ser fantástico conseguirán castigar severamente ao maltratador converténdoo nun personaxe raro e moi pouco agraciado. Xela volverá a ser a mestra que todos admiraban. Trata claramente a violencia de xénero e os danos que ocasiona.

• 5º, 6º:  “O agasallo de Anya”, de Sabela Núñez Singala.

Unha novela que nos achega á realidade de dúas nenas de once anos: Xiana, galega, e Anya, ucraína. Malia vivir a miles de quilómetros de distancia, as súas vidas non son moi diferentes, sobre todo se falamos de sentimentos, ilusións, ganas de ser felices e de gozar do mundo…

“O capítulo: a voda  de Leila” de “O neno can”, da autora Fina Casalderrey.

Ten como tema central a falta de liberdade dunha nena de 11 anos, que é obrigada por seus pais, a casarse por cuestións económicas.


Estas obras permitíronnos afondar neste tema, reflexionar co alumnado, extraer conclusións moi positivas.

Nesta última semana, durante a hora de ler, vimos anuncios de campañas contra a violencia de xénero; axudáronnos a profundizar no tema, sensibilizar ao alumnado…

O venres 24, as mulleres do colexio contaron experiencias próximas a elas neste ámbito, concienciándonos de que é un problema presente en cada recuncho, non hai que ir moi lonxe.

Durante esa maña, o alumnado por cursos, fixo un debate na biblioteca acerca deste tema plasmando as conclusións sacadas dos libros, dos vídeos, das reflexións destes días…

Rematamos o día elaborando os nosos anuncios. Reivindican a igualdade, a tolerancia, o respeto, a comprensión, o amor, a empatía, a diversidade, o diálogo, a protección, a colaboración

“Ponte no seu lugar, así nunca empregarás violencia”

Samaín

A semana pasada celebramos o Samaín; unha tradición que vivimos intensamente, xa que nos invade a emoción, o medo

Do 30 de outubro ao 3 novembro familiares do alumnado viñeron ao centro para contar historias de medo na hora de ler; sempre cunha mensaxe moi clara, extraendo así aprendizaxe de cada conto. Queremos darlles unha vez máis as grazas pola súa participación e involucración nesta actividade; resultou moi positiva, moi enriquecedora.

A verdade que tivemos grandes conta contos con nós; foron os seguintes:

Luns 30: Alejandra (nai de Zeltia)

Martes 31: María José (nai de Pedro)

• Xoves 2: Marisa (nai de Lola)

• Venres 3: Martín (pai de Emma e Martín) e Javier (Pai de Moraima e Senén)

O martes 31 celebramos Samaín; o medo foi  protagonista dende primeiras horas da mañá.

Disfrutamos dun saboroso menú terrorífico, que nos prepararon Óscar e Mercedes. Demos boa conta del e collemos forza xa que a xornada de tarde se presentaba cando menos intensa.

A partir das 14:30h a sensación de medo, de incerteza foi medrando polos corredores, polo patio… De repente, apareceron uns seres un pouco terroríficos que seguindo a tradición da festa inglesa Halloween foron percorrendo as aulas. Pasámolo “ de medo”.

Máis tarde, baixamos ao comedor para realizar entre nós unhasesión de conta contos  sobre medo. Historias de pantasmas, de bruxas… invadíronnos durante un cachiño.

A celebración continuou  coa entrega de premios do concurso de cabazas. Como non podía ser menos ,foi moi difícil a decisión. Premiamos a orixinalidade, as grandes ideas, a utilización de materiais de refugallo…

Damos as gracias a todas as familias pola participación no concurso de cabazas, e a todo o alumnado polo seu traballo, o seu esforzo.

Os ganadores foron:

Infantil: Pedro

1º e 2º:  Emma

3º e 4º: Erea e Manuel

5º e 6º: Lorena e Roi

Unha gran cantidade de chuches terroríficas puxo o colofón  a esta xornada.

Ao longo desta semana traballamos unha emoción fundamental no ser humano, “o medo”. Axúdanos a protexernos, a ser precavidos…e debemos aprender a controlalo e superalo.

 

Conmemoración das Bibliotecas Escolares

Cada 24 de outubro, conmemoramos o Día das Bibliotecas Escolares. Celébrase dende o ano 1997, en homenaxe á destrución da Biblioteca de Saraxevo, incendiada no ano 1992 durante a guerra dos Balcáns.

É unha data importante, polo que significan os libros para nós, polo que nos transmiten, polo que nos entusiasma ler, contar contos… A través dos libros voamos, viaxamos, sentimos, vemos, imaxinamos. As bibliotecas son un recurso cultural; debemos aprender máis e mellor dende elas.

O luns 23, fixemos unha xornada de portas abertas para dar a coñecer ás familias do alumnado de infantil, 1º e 2º a nosa biblioteca: as normas, os recunchos nos que se distribúe (primeiros lectores, lectores autónomos, lectores expertos, sección dos autores galegos máis significativos, recuncho temático…), as posibilidades que nos ofrece, como podemos atopar os libros nela, CDU; ademais dunha serie de recomendacións para disfrutar da lectura. Puideron ver a renovada imaxe de guimariñoleo, a través do concurso de mascotas.

Os biblioaxudantes (o alumnado de 6º) encargáronse desta actividade. Primeiro, nos días previos, formáronse. Logo, apoiados na seguinte presentación en powerpoint, relacionada coa formación de usuarios, foron os encargados de impartir estas xornadas.

Colaboran coa organización e colocación da biblioteca.

O martes 24, non podía faltar unha sesión de contacontos, tan demanda sempre.

O alumnado deleitounos cunha serie de contos clásicos cun final inesperado, descoñecido para nós, divertido, que nos fai aprender unha lección. Ademais, disfrutamos dun conto creado polo alumnado de 1º e 2º do curso pasado. 

- 1º e 2º: “Aventuras no bosque encantado”

- 3º: “Aladino e a lámpada espantosa”

- 4º: “Branca Neves dos 7 xigantóns”

- 5º: “Pinocho non era o mentiroso”

- 6º: “A fea durmente”. “Un patiño belo”.

Temos uns verdadeiros artistas contando contos.

Despois, chegou un dos momentos máis agardados polo nenos/as; estaban moi entusiasmados coa sorpresa. Este ano Pinocho veu cargado de lambonadas.

Xunto con este agasallo, recibiron o marcapáxinas do colectivo Lemos Le. No reverso, contén un texto de Lois Diéguez, escrito para o Día Das Biblioteca.

A ANPA proporcionounos material que aproveitamos para entregarlle ao alumnado nesta data: mochilas, estoxos, pinturas, arquivadores…

O mércores 25, a xornada de portas abertas tivo como destinatarios ás familias do alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º.

Neste día, continuamos aprendendo na biblioteca.

O alumnado de infantil, 1º e 2º, realizou crebacabezas de diferentes contos.

O alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º, realizou un xogo no que tiñan que ir avanzando nas celdas dunha mariola do saber. Nos números impares tiñan que resolver probas. Nos números pares responderon a diferentes preguntas. Tratouse por tanto, dun xogo de pistas pola biblioteca, no que tiñan que representar autores mediante mímica, buscar libros dun determinado autor, identificar libros pola súa etiqueta…

Un xeito enriquecedor de aprender xogando, de afondar na biblioteca, nas posibilidades que nos ofrece.

Este ano, entregaremos ao alumnado os carnets de usuarios da biblioteca, para que os préstamos queden rexistrados dixitalmente.

Rematamos co lema deste ano das Bibliotecas Escolares de Galicia:

“Aprende a pensar coa Biblioteca Escolar”

O entroido en diferentes puntos de Galicia

O ENTROIDO EN DISTINTOS PUNTOS DE GALICIA

Este curso estamos a traballar sobre o noso patrimonio cultural e artístico. A celebración do entroido nunha localidade do noso concello, en Salcedo conta con arraigo e tradición. Foi declarada festa de interés turístico.

Quixemos saber máis e coñecer diferenzas e similitudes coa celebración do entroido noutras zonas de Galicia.

 

o resultado final da nosa investigación está aquí

Descubrindo o noso PATRIMONIO

Estamos desenvolvendo un proxecto en torno ao noso patrimonio: cultura, lingua, personaxes relevantes…

O pasado venres, 19 de maio, fixemos un roteiro: visitamos lugares emblemáticos da Pobra do Brollón e percorremos unha etapa do camiño de inverno. Para iso, contamos coa participación dunha grandísima persoa que ten as súas raíces no noso concello, o arqueólogo e investigador Xurxo Ayán. Unha persoa moi sinxela que unha máis engaiolou as nenos/as. Estamos moi agradecidos pola súa amabilidade e interese en pasar a mañá con nós.

O itinerario que elaborou para o alumnado de 3º, 4º, 5º e 6º, tivo o seu punto de partida no colexio, onde comezamos a adquirir novos coñecementos sobre o noso patrimonio. No caderno de notas fomos anotando e debuxando unha morea de contidos que vos resumimos a continuación.

1ª Parada: Rotonda da entrada ao concello. Nela está simbolizado o escudo da Pobra; a coroa simboliza a realeza, o vínculo da xente de aquí cos reis; a vide presenta un elemento característico da Ribeira Sacra.

• 2ª Parada: A Fontela. Unha casa, ubicada no alto da Pobra, á par dun camiño de entrada á localidade; hoxe pouco usado, pero naquela época era o Camiño Real.

A casa Conserva un escudo de pedra de granito traída do Incio. O escudo identifica a casa dos nobres, ou señor, donos das terras que á súa vez dependían dos condes de Lemos.

Aquí aproveitou moi ben para contarlles como era a sociedade na Idade Media.

• 3ª Parada: Ponte de San Antón. O nome fai honra ao seu patrón, que protexe ás persoas e aos animais. Está a carón da Ponte Medieval, da que só se conserva unha parte, dado que foi reparada con cemento.

Esta ponte era a entrada á vila da Pobra. Descubrimos que a Pobra tiña unha muralla, aínda que non quedan restos dela. Antigamente non había casas fóra da muralla, e agora case non vive ninguén no casco vello.

• 4ª Parada: Posible concello antigamente. Paramos nunha casa que conserva un arco, posiblemente a antiga casa do concello, xa que está nunha rúa principal. Consérvase pouca documentación do noso pobo, pois cando entraron os franceses arrasaron parte de Monforte e tamén da Pobra. Queimaron a casa do Concello antiga e tamén os arquivos que contiñan documentación.

Logo, comezando a baixar puidemos disfrutar dunha vista panorámica da localidade e ao Lonxe vense os Castros que rodearon esta localidade: O de Chavaga, Castroncelos, Castrosante, Ferreirúa...

Galicia conta con 6000 castros, dos cáles 15 se encontran na Pobra. Isto é importante para entender como os Guímaros loitaban cos condes.

5ª parada:  Analizamos a arquitectura de fai 600 anos. Explicounos o material empregado para construír unha casa aproveitando os existentes na zona. Vimos unha casa en ruínas, o seu pombal, as 3 rúas paralelas que lle dan unha forma de améndoa ao casco vello.

6ª parada: Cuartel da Garda Civil. O avó de Xurxo traballou na súa construción.

Chegados a este punto, seguimos a aventura cara Cereixa. Na última parte do camiño asfaltado, e antes de adentrarnos no camiño tradicional, falounos de que as primeiras fotos aéreas do noso concello datan dos anos 50. Descubrimos que Afonso IX fundou a Pobra, concedéndolle unha serie de privilexios.

Lembrouno a importante do ouro na nosa zona, explotado polos Romanos.

Xa inmersos no camiño tradicional cara Cereixa, analizamos as árbores da que hai ao noso arredor (sobreiras, castiñeiros, piñeiros…).

Un dos mellores momentos do día foi que puidemos facer unha escavación arqueolóxica no camiño do Escorial.

Outra parada moi interesante foi o Castro de San Lourenzo, que sobreviviu a todo e no que nos demos conta do poder que ten a natureza. Neste castro Xurxo Ayán está realizando un proxecto arqueolóxico, levando o nome de Cereixa fóra da Comunidade. Explicounos a súa estrutura, a súa historia…

As pedras de San Lourenzo é un documental no que podedes coñecer máis de preto o gran traballo que está desenvolvendo Xurxo Ayán.

Xa no colexio, ensinounos en primicia os obxectos atopados no castro, antes de que vaian para o castro de Viladonga.

 

Como podedes ver foi unha mañá desas que nos fan sentir a todos repletos de información e tamén de valores. Aprendemos moito da historia da Pobra, e sobre todo a mirar todo con máis respecto.

 

Non hai mellor maneira de rematar que…

En cada camiño hai unha historia agochada que hai que saber ler. Para saber a onde imos é vital coñecer de onde vimos.

Distribuir contido