|
IES A SARDIÑEIRA Avenida da Sardiñeira, 41-42. 15008 A Coruña; Teléfono: 881 960 150 e-mail: ies.sardineira@edu.xunta.gal |
Contidos mínimos esixibles curso 2024-2025
CONTIDOS MÍNIMOS DE MÚSICA
2º de E. S.O.
As CALIDADES DO SON
¨ Explicar os conceptos de son, ruído e silencio.
¨ Recoñecer os elementos necesarios para que se produza o son
¨ Recoñecer e distinguir na práctica as calidades do son.
¨ Ser capaz de representar gráficamente as calidades do son mediante o pentagrama, a clave de sol, as notas, figuras e silencios musicais e as indicacións dinámicas
O RITMO
¨ Ser capaz de coñecer a diferenza entre pulso, tempo e ritmo.
¨ Coñecer o significado das indicacións de movemento estudadas.
¨ Saber analizar os compases de 2/4, 3/4 e 4/4.
¨ Ser capaz de ler e escribir ritmos musicais nos compases estudados.
A MELODÍA E A HARMONÍA
¨ Ser capaz de diferenciar entre melodía e harmonía de forma auditiva e gráfica.
¨ Explicar os conceptos de frase musical, escala, alteración, intervalo e acorde.
¨ Identificar auditivamente a diferenza entre consonancia e disonancia.
A VOZ
¨ Ser capaz de explicar os procesos que interveñen na produción da voz e como interactúan as diferentes partes do aparello fonador.
¨ Distinguir entre voz natural e impostada.
¨ Saber que é a tesitura
¨ Discriminar auditivamente e clasificar os diferentes tipos de voces.
¨ Recoñecer as agrupacións vocais máis características
Os INSTRUMENTOS
¨ Recoñecer e identificar de forma auditiva as familias instrumentais.
¨ Ser capaz de clasificar cada instrumento na súa correspondente familia segundo o seu modo de producir o son.
¨ Distinguir visual e auditivamente as agrupacións musicais estudadas.
A TEXTURA MUSICAL
¨ Ser capaz de explicar o concepto de textura musical.
¨ Representar de forma gráfica de cada unha as texturas musicais.
¨ Recoñecer diferentes texturas musicais en audicións e partituras.
A FORMA MUSICAL
¨ Ser capaz de explicar o concepto de forma musical.
¨ Distinguir, a forma de diferentes pezas musicais.
¨ Utilizar correctamente os signos de repetición.
¨ Identificar as diferentes partes musicais dunha canción de música pop.
MÚSICA POPULAR URBANA
¨ Recoñecer e diferenciar as principais características e instrumentos musicais da música popular urbana e do jazz.
¨ Entender a evolución da música popular urbana e o jazz.
¨ Ser capaz de relacionar algúns cantantes e/ou grupos musicais co estilo musical ao que pertencen.
¨ Diferenciar auditivamente os diferentes estilos musicais máis importantes da música popular moderna.
O FOLCLORE MUSICAL
¨ Ser capaz de explicar o concepto de folclore e as principais características e funcións da música tradicional.
¨ Identificar os instrumentos populares máis importantes de España
¨ Apreciar a riqueza e variedade do folclore musical español.
¨ Coñecer e distinguir as danzas tradicionais españolas máis importantes.
CONTIDOS MÍNIMOS DE MUSICA
3º de E. S.O.
Conceptos
- Comprensión das circunstancias histórico-sociais e o contexto artístico que deu lugar á música de cada época, así como as funcións sociais dos distintos tipos de música. Evolución da música de cinema e dos medios audiovisuais. Polo menos a metade dos contidos das páxinas resumen de cada tema do libro.
- Adquisición dunha cultura musical elemental aprendendo os compositores e as obras máis importantes e representativas de cada período histórico. Polo menos a metade dos contidos das páxinas resumen de cada tema do libro.
- Asimilación das características das audicións que se escoiten en clase, despois de analizalas e relacionalas coa súa época e con audicións doutras épocas.
Procedementos
- Práctica das pautas básicas da interpretación: silencio, atención continuada ao director e os compañeiros, escoita dun mesmo e dos demais, actuación no momento preciso.
- Distinción elemental mediante a audición de música culta de distintas épocas, ,xéneros e formas musicais
- Utilización da linguaxe oral e escrita para expoñer as sensacións e sentimentos espertados pola audición musical.
Actitudes
- Asistencia a clase de forma continuada cunha actitude activa e participativa en clase.
- Valoración da expresión musical como fonte de comunicación e expresión de ideas e sentimentos así como da actividade instrumental nas súas distintas manifestacións (acompañamento, interpretación, improvisación) como fonte de información, aprendizaxe e diversión.
- Apertura e respecto cara ás propostas do profesor e os compañeiros así como sensibilidade e capacidade crítica #ante as interpretacións individuais e do grupo.
- Aceptación e cumprimento das normas que rexen a interpretación en grupo.
- Interese polo coidado e mantemento dos instrumentos.
- Gusto pola interpretación correcta e o traballo ben feito así como actitude de superación e mellora das posibilidades expresivas persoais
- Participación con interese e agrado no grupo, achegando ideas musicais e contribuíndo ao perfeccionamento da tarefa en común.
- Concentración e respecto durante as audicións.
- Interese por coñecer os distintos xéneros musicais e as súas funcións expresivas, valorando os elementos creativos e innovadores das tendencias actuais.
CONTIDOS MÍNIMOS DE MUSICA
4º de E. S.Ou.
Conceptos
- Comprensión das circunstancias histórico-sociais e o contexto artístico que deu lugar aos distintos tipos de jazz, música de cinema e música popular moderna. Polo menos a metade dos contidos incluídos nas preguntas resumen.
- Adquisición dunha cultura musical elemental aprendendo os compositores, intérpretes e as obras máis importantes e representativas do jazz, a música de cinema e a música popular moderna. Polo menos a metade dos contidos incluídos nas preguntas resumen.
- Asimilación das características das audicións que se escoiten en clase, despois de analizalas e relacionalas con outras audicións de diferentes estilos.
Procedementos
- Práctica das pautas básicas da interpretación: silencio, atención continuada ao director e os compañeiros, escoita dun mesmo e dos demais, actuación no momento preciso.
- Distinción elemental mediante a audición de música dos distintos estilos de jazz e o rock.
- Utilización da linguaxe oral e escrita para expoñer as sensacións e sentimentos espertados pola audición musical.
- Investigación sobre obras musicais, autores e estilos.
Actitudes
- Asistencia a clase de forma continuada con actitude activa e participativa en clase.
- Valoración da expresión musical como fonte de comunicación e expresión de ideas e sentimentos así como da actividade instrumental nas súas distintas manifestacións (acompañamento, interpretación, improvisación) como fonte de información, aprendizaxe e diversión.
- Apertura e respecto cara ás propostas do profesor e os compañeiros así como sensibilidade e capacidade crítica #ante as interpretacións individuais e do grupo.
- Aceptación e cumprimento das normas que rexen a interpretación en grupo.
- Interese polo coidado e mantemento dos instrumentos.
- Gusto pola interpretación correcta e o traballo ben feito así como actitude de superación e mellora das posibilidades expresivas persoais
- Participación con interese e agrado no grupo, achegando ideas musicais e contribuíndo ao perfeccionamento da tarefa en común.
- Concentración e respecto durante as audicións.
- Interese por coñecer os distintos xéneros musicais e as súas funcións expresivas, valorando os elementos creativos e innovadores das tendencias actuais.