Esquema de temas
IMPLEMENTACIÓN AULA
Aprender a implementar metodoloxías activas e participativas desde o enfoque DUA.
Actualizar a xestión de aula con alumnado con diferentes niveis de desempeño.
Desenvolver o máximo das capacidades do noso alumnado de FP
COMEZAMOS...
Os verbos son accións: non todas as accións son entendidas á primeira!!
CANTO SABEMOS DO NOSO GRUPO??
FASE 1 INICIAL
Pensar en como queremos a aula (relación positiva, DUA, ...)
Pensar en ensinar ao alumnado formas de traballar os coñecementos (Estruturas de pensamento)
FASE 2 ACTIVACIÓN DE COÑECEMENTOS PREVIOS
Sacar os coñecementos e a información previa para conectalos coas novas aprendizaxes, significado e funcionalidade é o que buscamos nesta fase.
Proporcionaremos ferramentas e recursos que activen eses coñecementos.
Poñemos ao alumnado en situacións reais, individuais e grupais.
Le este texto sobre unha conversa na aula e trata de cambiar as palabras resaltadas por palabras más específicas da lenguaxe de pensamento.
Docente: Ayer hemos trabajado el concepto de volumen de los cuerpos. Hemos entendido que el volumen es el espacio que ocupa un cuerpo.
Hoy vamos a hablar sobre si el aire tiene volumen. ¿Qué creéis vosotros? ¿Tenéis alguna idea sobre esta pregunta?
Alumno 1: Yo pienso que es mentira.
Docente: ¿Y qué te hace creer eso?
Alumno1: Porque creo que el aire no puede ocupar un espacio.
Docente: ¿Estáis todos de acuerdo?
Alumno 2: Yo creo que si haces esa pregunta es porque hay que pensar.
Docente: ¿Qué te hace creer que esta es una “pregunta trampa”?
Alumno 2: No lo sé.
Docente: ¿Se os ocurre cómo saber si es cierto?
LENGUAJE DE PENSAMIENTO
acertar
convencer
disentir
investigar
adelantar
corroborar
disputar
justificar
adivinar
creer
dudar
juzgar
afirmar
criticar
entender
mantener
alegar
cuestionar
especular
meditar
analizar
decidir
establecer
musitar
apreciar
declarar
estimar
negar
aprender
deducir
estudiar
observar
aseverar
definir
evaluar
opinar
atestiguar
deliberar
examinar
parecer
barruntar
demostrar
explicar
pensar
calcular
desacreditar
explorar
percibir
comprender
desautorizar
garantizar
plantear
conceder
desconocer hipotetizar
ponderar
concluir
proponer
imaginar
postular
confirmar desentrañar implicar presumir
conjeturar descubrir inducir
probar
conocer detectar inferir procesar
considerar determinar inquirir
discernir interpretar
suponer
recordar
rumiar
sopesar
teorizar
reflexionar
saber
sospechar
verificar
contemplar
inspeccionar
pronosticar
discriminar intuir
razonar
rebatir
reconocer
revisar contradecir
Adaptado del libro:
Un aula para pensar. Shari Tishman, David Perkins, Eileen Jay. Ed. Aique.
FASE 3: VIVENCIAL OU EXPERIMENTAL
O alumnado investiga, manipula, opina e mergúllase coa axuda dos seus coñecementos previos sobre o tema proposto.
Contará coa guía do profesorado e a colaboración do resto do alumnado.
Sen indicacións expresas: iníciase a reflexión sobre o que lle falta por coñecer para demostrar a súa hipótese, resolver o reto.
Así, pois poñemos ao alumnado na situación de autorreflexión sobre a súa forma de aprender.
Organizamos as nosas hipóteses
Planificamos o proceso para ver o que imos necesitar para chegar á comprobación dun suposto
FASE 4 DO NOVO COÑECEMENTO
Acceso á información.
Facilitar estratexias para que constrúa coñecemento e a súa aprendizaxe.
Tarefas docentes: selección, organización e comprensión da información.
Interiorización da información, comprensión da mesma.
Como se constrúe e para que serven os mapas mentais.
FASE 5 APLICACIÓN OU CREACIÓN
Aplicará para resolver o reto ou avanzar na hipótese.
Pode tratarse da resolución dun problema, na elaboración dun produto final.
Contrasta as hipóteses de traballo que realizou na fase experimental, engadindo o coñecemento adquirido.
Relevancia á construción e expresión posterior das aprendizaxes adquiridas.
FASE 6 RETROALIMENTACIÓN OU FEEDBACK (TRANSVERSAL)
Unha avaliación DUA, é unha avaliación auténtica, apoiada en autoavaliación ao longo de todo proceso e na reflexión sobre a apropia aprendizaxe.
Metacognición: en marcha actividades que fomenten a autorregulación, autoavaliación, co-avaliación.
En continua RETROALIMENTACIÓN, bidireccional (relación alumnado-Profesorado) con escoita activa, recoñecendo o erro coma fonte de aprendizaxe.
Fomentar a perseverancia, a colaboración e o esforzo coma consecución de obxectivos.
Coa TRNAVERSALIDADE coma característica fundamental e durante todas as fases do proceso de E-A.
Cando planifiquemos podemos avaliar esa actividade
O alumnado tamén pode facelo para analizar a validez das actividades e/ou produtos que presenten.
Tema 8
Tema 9
Tema 10