Saltar navegación.
Inicio

O CLAROSCURO

 

 O claroscuro, en arte, é unha técnica de debuxo e pintura que se basea en crear un efecto de contraste entre luces e sombras, buscando a correcta distribución entre ambas.

 O resultado é un efecto de volume. 

Para crear unha imaxe en escala de grises, podemos usar tinta, carbón, lapis brando de grafito...

A continuación podedes ver un exercicio de claroscuro moi ben resolto por Adrián Quintás en 1º con lapis brando de grafito. 

Fixádevos nas diferentes texturas das tres esferas.

 


 

Outro exemplo de Iván Ares 3º:

 Aquí temos unha composición con figuras xeométricas de Y. Elena López 3º ESO:

 E neste caso unha fermosa rosa realizada por Ana Ares de 3º ESO:

 

 

..e pola mesma alumna, Ana Ares, en 4º ESO, nun exercicio de debuxo e claroscuro, sobre o tema "a figura humana":

 En 3º ESO, no curso 2021_22, Adara Alonso fixo este exercicio de claroscuro:

Durante o curso 22_23, co motivo do tema do mar, o alumnado de 3º ESO fixo os seguintes debuxos:

Ángel Martínez:

Noelia Peón:

Aroa Rodríguez:

Irene Rodríguez:

Mara Gómez:

e Darío Gallardo:

Este mesmo grupo de alumnas e alumnos, pero xa en 4º da ESO durante o curso 2023_2024, e coa temática do bosque, fixeron un exercicio de claroscuro sobre cabanas. Velaquí tres versións diferentes realizadas por Elia Costa Noya, Mara Gómez Tarrío e Aroa Rodríguez Botana, respectivamente:

 

 

Nos seguintes casos a sensación de volume conséguese empregando lapis composto branco para as luces e negro para as sombras, sobre papel gris.

Eva Freire 4º:

 

David Suárez 4º:

 

 

Neste caso, Roi Rendo Blanco, de 4º ESO, fixo un estupendo debuxo con lapis pastel branco sobre cartulina negra:

E tamén con lapis pastel branco sobre cartulina negra, fixo Cristina Pereiras Toubes, de 4º ESO, este fermoso debuxo:

 Os seguintes traballos foron realizados por alumnas e alumnos de 4º de ESO durante o curso 2021_22.

Empezamos cun exercicio de claroscuro con lapis conté branco sobre cartulina negra de Claudia Balo:

O seguinte é de Alejandro Pegito, no mesmo curso e coa mesma técnica:

O seguinte é de Fátima Pereiras:

E este, de Claudia Segade:

Sofía Tomasi:

Este traballo é de Sergio Rodríguez Souto 4º ESO:

e este é de Uxía Méndez, 4º ESO: