Podcast 1

UN CONTO

Era un día chuvioso en Galicia e os nenos e nenas do colexio estaban entusiasmados por volver visitar a biblioteca da escola. Alí sempre atopaban moitos libros interesantes e aprendían cousas novas cada día.

E sabedes unha cousa? Vouvos contar unha historia que me narrou o meu pai.

O narrador comeza a contar a historia:

Os nenos e nenas do noso cole estaban interesados en aprender máis sobre a literatura galega e o patrimonio bibliográfico de Galicia.

Un día, mentres estaban na biblioteca da escola, Xoan preguntou a Manuel que era o mestre encargado da biblioteca sobre Francisco Fernández del Riego, un escritor moi importante de Galicia.

• Unha pregunta, Manuel -dixo Xoan mentres buscaba un libro

Coñeces o escritor Francisco Fernández del Riego?

• Claro que si, respondeu Manuel, El foi un dos escritores máis importantes de Galicia e tamén un gran defensor do noso patrimonio literario. El mesmo me animou a ler moitos libros, e grazas a el decidín traballar nunha biblioteca.

Xoan sentiu que estaba sostendo un tesouro nas súas mans e decidiu investigar máis sobre a vida do escritor.

• Que tal se facemos un traballo sobre el e a súa obra?, suxeriu Xoan.
  • Boa idea, respondeu Manuel.  Tamén poderiamos incluír información sobre outros escritores importantes de Galicia e sobre a nosa cultura en xeral.

Mentres traballaban na exposición, Marta achegouse tamén.

• Ola, que estades a facer?, preguntou Marta.
  • Preparando unha exposición sobre a cultura galega, respondeu Xoan. Queremos mostrar a todos os nosos compañeiros de escola a importancia da literatura galega e do noso patrimonio cultural.
  • Eu vin un libro moi antigo na biblioteca, un dos primeiros cronistas de Galicia escribino, dixo Marta. Poderíamos incluílo tamén na exposición.
  • Claro que si, dixo Manuel. Imos conseguir máis libros antigos e facer da exposición algo moi interesante.

Mentres traballaban na exposición, tiveron unha idea divertida: crear unha representación teatral da vida de Francisco Fernandez del Riego. Xuntáronse cos seus amigos, Irene e Pedro, e comezaron a ensaiar.

• Xa tes o disfraz para representar a Fernandez del Riego?, preguntou Irene a Pedro.
  • Non, aínda non, respondeu Pedro. Pero creo que podo facelo eu mesmo.
  • Boa idea, dixo Marta. Xa temos unha exposición moi interesante e agora tamén imos ter unha representación teatral.

A representación foi un éxito e moitos compañeiros de escola quixeron ler máis libros de Fernandez del Riego e descubrir a historia e a literatura galega.

• Non sabía que había tantos escritores importantes en Galicia, dixo un dos compañeiros de clase. Agora quero ler máis sobre a historia e a literatura galega.

En resumo, os nenos e nenas do noso cole aprenderon a valorar o patrimonio bibliográfico de Galicia grazas ás súas aventuras na biblioteca da escola.

Descubriron a historia e a literatura galega e aprendérona a preservar.

E grazas a Francisco Fernandez del Riego, a biblioteca da escola converteuse nun lugar de marabillas e aventuras onde cada día era unha nova experiencia para os nenos e nenas.

1. Introdución ao episodio
  2. Presentación do episodio e a historia que se contará.
  3. Breve descrición do escenario: día chuvioso en Galicia e os nenos e nenas do colexio emocionados por volver á biblioteca da escola.
  4. Presentación dos personaxes
  5. Introdución dos personaxes principais: Xoan, Manuel, Marta, Irene e Pedro.
  6. Descrición das súas personalidades e intereses.
  7. A pregunta de Xoan sobre Francisco Fernández del Riego
  8. Xoan pregunta a Manuel sobre o escritor Francisco Fernández del Riego.
  9. Manuel responde e fala sobre a importancia do patrimonio literario de Galicia.
  10. A idea de facer unha exposición
  11. Xoan suxire facer un traballo sobre a vida e obra de Francisco Fernández del Riego.
  12. Manuel suxire incluír información sobre outros escritores importantes de Galicia e a cultura en xeral.
  13. Marta suxire incluír un libro antigo sobre a historia de Galicia.
  14. Ensaios e preparación da exposición
  15. Os nenos e nenas traballan xuntos para preparar a exposición e ensaiar unha representación teatral sobre a vida de Francisco Fernández del Riego.
  16. A representación durará X minutos
  17. A representación  é un éxito e moitos compañeiros de clase queren ler máis libros de Fernández del Riego e descubrir a literatura galega.
  18. Conclusión e mensaxe final
  19. Resumo da historia e as aprendizaxes dos nenos e nenas do colexio na biblioteca da escola.
  20. Mensaxe final sobre a importancia de valorar o patrimonio bibliográfico e cultural da nosa comunidade.