try another color:
try another fontsize: 60% 70% 80% 90%
CEIP Plurilingüe Os Casais

Benvidos!

"Xuño: mes do verán e as vacacións"

Noite de San Xoán

Na noite de San Xoán, a noite do día 23 ao 24 de xuño, e coincidindo co solsticio de verán, celébranse desde antigo unha ampla variedade de festas e prácticas rituais en moitos lugares de Galicia, especialmente ó redor de fogueiras purificadoras, as fogueiras de San Xoán. Trátase dunha celebración anterior á chegada do cristianismo na que diferentes culturas festexan este acontecemento solar. Moitos ritos de carácter máxico ou supersticioso asócianse a esta tradición: saltar as fogueiras, pór un ramo de herbas de San Xoán nas portas da casa coa finalidade de protexerse das meigas, lavarse ao amencer en mananciais ou con auga de rosas.

As fogueiras de San Xoán

O ritual co que máis se identifica a noite de San Xoán son as fogueiras que se prenden na tarde-noite do día 23, tamén chamadas cacharelas, cachadas, cachelas ou lumeiradas. Durante os días previos, os mozos e veciños van amoreando diverso material nalgún lugar aberto e de paso público (prazas, encrucilladas ou, actualmente, praias) ata que, no comezo da noite, préndese lume entre a expectación de tódolos veciños. Nas horas seguintes, comen sardiñas á brasa e beben viño, cantando e bailando ó redor da fogueira e, cando esta está practicamente consumida, terminan saltando sobre as últimas lapas mentres se exclama:

Salto por riba/do lume de San Xoán/para que non me morda/cadela nin can/nin bicho vivinte/que ande polo chan

Outras fórmulas empregadas nestes casos son:
Salto por riba/ do lume de San Xoán/ para que non me trabe/ cadela nin can.
Sálvote lume de San Xoán/ para que non me trabe/ cadela nin can/ nin cantos males han.

É común a crenza de que a auga este día alcanza propiedades máxicas. Tamén diferentes herbas, aromáticas ou non, e flores recollidas a véspera de San Xoan, posúen tamén propiedades máxicas. Se xa as posúen en calquera momento do ano, nesta noite atribúeselles un poder especial polo vigor engadido que lles dá a forza do solstico e do verán e mais pola forza do orballo desta noite.Hai que deixar estas plantas e flores nunha talla con auga á intemperie durante a noite, e lavarse con elas na mañá seguinte

Mais información sobre a noite de San Xoán

• Admisión de novos alumn@s para o curso 2017- 18

• Proceso de reserva, admisión e matrícula de novos alumn@s para o curso 2017-18