Iniciar sesión: Acceso

Biblioteca escolar

8 DE MARZO. DÍA DA MULLER

SEGUIMOS CAMIÑANDO CARA A IGUALDADE

 Despois de coñecer mellor a Rosalía e demostrarlle ao mundo que as capacidades  nin o valor non teñen  xénero seguimos traballando para que a escola sexa o horto donde medran os nosos valores.

Con motivo do 8 de marzo facemos fincapé na necesidade de igualdade, no papel fundamental que desempeñaron as mulleres ao longo da historia. Moitas foron quen de romper barreiras e normas establecidas, e grazas ás súas loitas, reivindicacións e esforzos hoxe o papel das mulleres gañou o seu merecido recoñecemento…  inda queda  traballo pendente  acadar unha sociedade verdadeiramente igualitaria.

 Varios foron os ámbitos dende os que traballamos a necesidade de igualdade nas nosas vidas:

 *Esta conmemoración facíase conxuntamente cos servizos sociais do Concello na Casa da Cultura. Este curso non puido ser por mor da pandemia pero buscamos alternativas; así que acudiu ao centro Persoal de Servizos sociais e o alcalde que lles falou aos nenos e nenas da importancia de ser xustos e respetar e valorar as mulleres. Despois entregáronlles un portamáscaras e dúas máscaras a cada un coa simboloxia do concello e do 8 de marzo.

 Aquí vos deixamos algunha imaxe.

 *Dende o Concello tamén grabaron “conversas no centro de día” no que os usuarios e usarías falaban do traballo das mulleres antes, así como da súa dependencia  do cónxuxe o que aniquilaba a falta de liberdade e decisión das mulleres…

 Os nenos e nenas de quinto e sexto viron estas conversas, o xoves desa semana, na hora de ler, e, dado que este curso temos paralizado o noso club de lectura que coompartimos outros cursos, enviaronlles a través dun vídeo as súas reflexións….

Quinto e sexto para o Centro de día

 * Na biblioteca creouse o recuncho de contos e lecturas acordes con esta temática que foron surtindo as horas de ler desta quincena e as fontes de consulta para coñecer mulleres pioneiras.

Lecturas para o 8 de marzo

 *Traballamos pioneiras que non foron famosas no seu momento, pero que fixeron unha gran labor e grazas a elas  hoxe vivimos un presente mellor que o seu. Cada curso seleccionou unha pioneira para presentarlle aos demáis. Podedes descubrir  os traballos extraordinarios  de  mulleres  valentes que loitaron por acadar os seus proxectos e soños.

 Infantil: Presentounos a Eva Mejuto

 Primeiro e segundo: a Astronuata Valentina Tereshkova. 

 Terceiro e cuarto déixannos neste fermoso vídeo as súas relfexións

 Quinto e sexto creou biografías de mulleres pioneiras. Cada un seleccionou unha para darlle luz ao seu traballo. Podedes coñecelas nos programas de Radio Guímaro que fixo cada equipo

 Mulleres pioniras 1: Lola, Ainara. Héctor e Keira

 Mulleres pioneiras 2: Alejandra, Marcos, Manuel, Elena

 Mulleres pioneiras 3: Sara, Dani, Candela, Jose

 *Pero hai outras mulleres, que sen ser pioneiras, nin famosas, tamén merecen o recoñecemento do seu traballo diario. Grazas a elas temos as vitaminas, a enerxia e a forza necesarias para camiñar con ilusión e seguridade no noso día a día. Así que decidimos sacalas tamén á luz.

 Só tivemos que plantearlles aos nosxs nenxs que pensaran nunha muller importante na súas vidas para que saísen á luz ás mamás, avoas…e as profesións, case sempre compaxinadas co traballo  diario da casa.

 Nunha plantilla adaptada aos cursos reflexionaron sobre o traballo das mulleres das nosas familias. Traballos fermosos, porque fermoso e o seu traballo. Aquí queda o muro cos traballos dxs nosxs nenxs e o recoñecemento para todas as mulleres representado nesta estupenda selección de mulleres importantes nas súas vidas… que sabemos hai moitas mais, pero tiñan que elixir unha !

 Unha muller importante na miña vida

 Seguiremos traballando para que a escola sexa unha oportunidade para medrar en igualdade, para convivir no respeto, para que elas e eles constrúan os seus  proxectos e poidan desenvolvelos en plena igualdade.

 

 

 

 

DIA DE ROSALIA

DIA DE ROSALIA.dIA DE rOSALIA

Na Semana do 24 de febreiro aproveitamos para voltar un curso mais á figura de Rosalia e seguir profundizando na súa obra. Rosalía por esta data estaría de cumple, e nós conmemoramos o aniversario  desta gran muller que tanto nos legou. Traballamos a súa biografia  no  contexto sociocultural e a poesía, así como a posta en valor da  nosa lingua e  patrimonio, porque Rosalia soubo valorar Galicia como ninguén, o traballo do rural,  as súas xentes moitas obrigadas a emigrar en busca dun futuro mellor, das mulleres que quedaron traballando e coidando a familia que quedaba, as nosas tradicións… O mundo coñeceu a situación precaria de Galicia pero tamén a súa beleza da man de Rosalia.

Durante a semana do 24 de febreiro, na hora de ler, traballamos con lecturas  sleccionadas, que nos achegaron obra e vida de Rosalia.

 Despois adicamos un obradoiro,  no que cada curso traballou os seus poemas seleccionados e recitounos para compartir cos demáis.

 En Infantil traballaron o poema Rosalia pequeniña do libro co mesmo título de Uxia.

ROSALIA PEQUENIÑA INFANTIL

En primeiro e segundo traballaron dous poemas, un “Teño tres pitas brancas” cunha unidade didáctica  da páxina da SXPL. E o poema “Has de cantar”.

Unidade Didáctica SXPL

Memorizamos os poemas, ilustrámolos…  Despois primeiro recitou “Teño tres pitas brancas” e segundo cada un unha estrofa de “Has de cantar”

 NENOS E NENAS DE PRIMEIRO E SEGUNDO

 Quinto e Sexto. Crearon a biografía de Rosalía e traballaron dous poemas. “Castellanos de Castilla” e “Pasa rio, pasa río”. Aproveitamos para profundizar na  poesía, analizamos recursos literarios, a métrica a rima…

 Reflexionamos sobre as temáticas, os problemas dos galegos naquel momento… a emigración, os traballos temporais na sega en Castilla, a vida das familias con escasez de recursos, a posta en valor  do noso lugar, Galicia, a loita por saír adiante…

 Despois cada un  preparou o seu anaco de poema para recitar. Quinto recitou “Castellanos de Castilla” e sexto: “Pasa río, pasa río”

CASTELLANSO DE CASTILLA, 5º DE PRIMARIA

 

NENOS DE SEXTO DE PRIMARIA

 Dende a materia de plástica crearon uns marcapáxinas, en dúas dimensións coa imaxe de Rosalía.  Asi Recopilamos os traballos de cada curso oara crear o seu tendal de Rosalía.

 Dende a materia de música traballouse en todos os cursos  a estructura formal de “Adiós ríos, adiós fontes” e “Tecín soa a miña tea”

 Este foi o comezo do traballo que valora o papel da muller na vida. Seguiremos traballando a biografía de mulleres achegándonos ao 8 de marzo para reivindicar e poñer no seu lugar o papel e os dereitos da muller. Como cada curso Rosalia foi a primeira, nos vindeiros días coñeceremos máis pioneiras e tamén as que sin ser pioneiras, nin ter recoñecemento desenvolven co seu traballo do día a día un papel fundamental nas nosas vidas.

 

ENTROIDO NO CEIP DA POBRA DO BROLLON

NESTE CURSO DIFERENTE, VIVIMOS UN ENTROIDO  ESPECIAL.

 

Chega o entroido e, Como non podía ser doutra maneira, buscamos alternativas, para que, respetando as medidas de protección da saúde, o entroido chegase ao Cole.

Suspendemos actividades como as ordes do meco,o obradoiro e a queima de comadres e compadres, o desfile pola localidade baixo unha temática...e buscamos outras maneiras de achegar ao alumnado a esta  tradición festiva que sempre se viviu dun modo intenso nalgunhas zonas de Galicia, entre estas, a nosa localidade de Salcedo. Procuramos un coñecemento máis profundo desta tradición, a través de documentais,  a elaboración de compadres e comadres, e por suposto, disfraces!

Dende a área de plástica xs nenxs elaboraron compadres e comadres. Se ben noutros cursos nos dividiamos en obradoiro de homes para facer as comadres e obradoiro de mulleres para facer os compadres, rematando os respectivos xoves coa liorta de salvar os compadres ou as comadres da queima, este curso, evitamos este tipo de interaccións. Contámoslles xs nenxs esta tradición pero démoslle un aire de avance cara a igualdade e necesidade de evitar confrontamentos entre homes e mulleres. Fixeron cada un o seu compadre ou comadre que logo expuxeron todos xuntos nas ventás da planta baixa e que este ano cada un levou para a súa casa. Traballamos así tamén a reflexión e o espirito crítico,  e a necesidade de cambiar cando se considera que é o mais xusto, sen esquecer as orixes.

Os compadres e as comadres

 O xoves de compadres sumámonos a unha iniciativa proposta polo IES de Viana do Bolo e vimos, na hora de ler,  o documental de Kepa Junquera sobre o entroido nas provincias do sur de Ourense e  Lugo. Un documental que lle ofreceu ao alumnado o coñecemento das distintas figuras que saen polo entroido nestas zonas, o arraigo e a intensidade con que a xente destes  pobos as vive. Algúns levaron a grata sorpresa de atopar xente coñecida neste documental pois tamén se achegou a Salcedo, localidade do noso concello. pero se queredes velo deixamos enlace ao documental

Mar de terra

 O xoves de comadres, propuxémoslle ás familias de Salcedo e implicadas no entroido desta localidade que nos falasen deste entroido a través dun vídeo para achegárllelo ao alumnado; e, como sempre, as nosas familias estiveron ahí, colaborando e implicándose.

Grazas a todo o equipo que fixo posible este vídeo que resultou un documental da historia do entroido en Salcedo, das diversas actividades e figuras que saen…  Grazas familias: Marisa, Marcelo, María, polo voso tempo e esforzo, para realizar este bo traballo, malia a situación  que estamos a vivir. Grazas Lola, Antón, alumnxs do cole, e de Salcedo, por ser tan bos guías, pola túa música para este documental, Lola, porque a música creouna Lola!

Grazas Clarita, Sandra, Noa, veciñas do pobo de Salcedo, pola vosa  información tan emotiva, repleta de autenticidade... Un exemplo de coidado, conservación e valoración das nosas costumes e tradicións.

Grazas a este equipo contamos cunha testemuña valiosa que conserva e pon en valor a nosa cultura. Que ninguén pase fame de entroido! Aquí tedes unha sabrosa pizca do carnaval en Salcedo, neste documental que montaron para xs nenxs do cole e que vimos o xoves de comadres; e que, se queredes ver vós tamén  atopades neste enlace.

Carnaval en Salcedo

O venres, sempre se facía o tradicional desfile pola localidade, que este curso tamén suprimimos buscando outras  alternativas. Invitouse ao alumnado a vir disfrazado, enviando  un cartel coas intruccións; non vale mercar, ten que ser reciclado doutros anos, ou buscando no armario…

Cartel

Así que o venres acudimos ao cole todxs disfrazados. Despois do recreo, na hora de ler fixeron un pequeno desfile por cursos no pavillón.

 Galería de imaxes dos disfraces

Rematamos este día cun sabroso e repletiño menú de entroido  grazas a gran mestría da nosa cociñeira, Ana, a que lle agradecemos tamén a súa colaboración e boa predisposición que sempre nos dí si!: Sopa do cocido, cocido e de postre Orellas!

Como podedes ver, marchamos para a casa cun estupendo sabor de boca.., así que despois duns días de descanso, que xa se ían precisando…voltaremos ao cole coas pilas cargadas!

A seguirse coidando e vivindo o mellor posible…..que nos queda camiño!

 

 

 

 

DIA DA PAZ E NON VIOLENCIA

CELEBRAMOS O DÍA DA PAZ E A NON VIOLENCIA              

 O pasado venres 29 de xaneiro conmemoramos o día da Paz. Durante esta semana vivimos  momentos para a reflexión, a creatividade, actividades que invitan a camiñar na concienciación desta gran necesidade e na que todxs podemos aportar.

 O 30 de xaneiro, data da conmemoración coincide co aniversario da morte de Gandhi, (India, 1869-1948) Un líder e referente na loita pola Paz e a non violencia, na defensa dos dereitos humanos, a resistencia pacifista frente á inxustiza, asasinado por defender estas ideas.

 Achegamos ao alumnado diversas propostas coas que traballamos un chisco distinto, e rompemos a monotonía do día a día do cole, sen abandonar as normas de prevención nin os protocolos, pero que nos deron  luz, color, motivación, enriquecemento persoal…. E nos animaron a seguir soñando e  traballando  pola paz, a responsabilidade, o respeto no mundo…

 Recuncho de contos en torno a esta temática: Na biblioteca creamos o recuncho dos contos coa temática da Paz. cada aula  elexiu  contos para traballar así como surtir as lecturas do alumnado este mes…

 O alumnado de infantil e 1º e 2º traballaron co conto

“Fronteiras de papel”.

 O alumnado de infantil, despois de escoitar o conto e reflexionar sobre esta historia crearon os seus barcos de papel.

 O alumnado de 1º e 2º despois de escoitalo tamén na hora de ler e reflexionar sobre a historia de Martha e as fronteiras  desenvolveu un obradoiro  na sesión semanal do obradoiro de linguas traballando  con este conto.

Primeiro

Segundo

 O alumnado de 3º e 4º traballou con dúas curtas:

 A primeira traballa a Paz interior; unha nena que lle vai cedendo as súas responsabilidades a unha boneca. A boneca medra e a nena faise facendo boneca.

 A segunda unha  muller tece á carón dun acntilado e non sabe parar de tecer ata que a súa calceta arrastraa ao abismo. Cando remata a lá tece co seu propio cabelo. Finalmente acaba cortando o pelo para liberarse de toda esa carga.

 O alumnado de 5º e 6º  Leron e prepararon para contar aos demáis compañeiros: “Armas Para morrer de risa”.de Gloria Sánchez Traballaron con este conto tamén nun obradoiro no que crearon a súa propia arma para que as guerras se transformen en  Paz: ledicia, abrazos, amor, ilusión…. Contaron este conto na hora de ler, no patio aos demáis o venres 29 de xaneiro.

Biblioaxudantes: "Armas para morrer de risa"

Imaxes desta sesión

 No Club de lectura leron “O agasallo de Anya” de Sabela Núñez.

 Dende a área de plástica e tendo en conta que estamos a traballar co proxecto dende Voz Natura  sobre o camiño de inverno “O camiño Guímaro” decoraron unha cuncha na que escribiron que é a Paz para ti…. Con todas as cunchas compuxemos un mural coa palabra PAZ.

Cunchas pola Paz

Na área de relixión traballaron cunha canción de Unai Quirós, un profe de relixión, "Contagiame tu Paz". Despois fixeron un mural para a aula e pombas da Paz.

Convocouse o concurso de fotografía: Vexo a Paz. Enviaron as súas fotos de momentos, lugares, esceas…donde atoparon Paz ao correo da biblio. Unha actividade para a que foi preciso a participación  das familias, especialmente cos mais pequenos e ás que agradecemos a súa colaboración.  Resultaron tan emotivas, diversas, podedes disfrutar vós tamén nesta presentació

Vídeo coas imaxes: Vexo a Paz

 Biblio creativa:Como premio á participación entregóuselles a cada un un chaveiro coa pomba da Paz creado coa impresora 3D.

 Os gañadores deste concurso foron Arianna de 3º e Martín e Emma de 1º e 4º respectivamente.

 Precisamos do  protagonismo  da Paz nas nosas vidas, no mundo… porqu:

 “Non hai camiño para a PAZ: a PAZ é o único camiño”

 Mahatma Ghandi

 

MES DA CIENCIA

MES DA CIENCIA.

A ciencia forma parte das nosas vidas.  Entender o mundo, explicar os cambios que nos rodean: o tempo, a transformación da contorna… indudablemente vivimos rodeados de ciencia. 

O mes de novembro e da ciencia invítanos a reflexionar sobre a   importancia da ciencia; de ser  curiosos e investigar porque o saber sempre nos servirá. Abordamos o mes da ciencia dende varios ámbitos:

1.- Na biblio creamos  o recunho dos libros  dos experimentos e os biblioaxudantes axudaron a colocar e a rotular  etiquetas informativas co material de consulta  que podemos atopar nela.

2.- Achegámonos a ciencia da micoloxia coa participación das familias, e neste caso Silvia, a mamá de Dani que a acompañou, saíron ao monte para ofrecernos unha pequena ruta micolóxica a través de vídeo, para podelo compartir dende as aulas, sen mezclar alumnado, e garantindo as medidas de prevención e protección da saúde a que estamos sometidos por mor da COVID-19.

Mil grazas Silvia, por achegarnos este fermoso agasallo por doble partida: as sorpresas  coas que xenerosamente  nos agasalla o monte, e polo tanto a importancia de ser respetuosos con él e coidalo e por axudarnos a coñecer mellor o mundo da micoloxia  compartindo  cos demáis os teus coñecementos. Tamén é verdade que hai que estar moi atentos, algúns cogomelos non son comestibles e poden ser moi perigosos. Para saber mais achégate aos vídeos de Silvia e o seu axudante Dani.

Ruta micolóxica con Dani e Silvia 1.

Ruta micolóxica con Dani e Silvia 2.

E se queredes saber da clasificación dos grandes reinos e un deles, o dos fungos aquí tedes tamén o resultado do traballo do alumnado de 6º. Este ano non o compartiron cos máis pequenos como outros cursos, por mor das normas da COVID-19 pero está exposto no corredor para compartir o seu traballo e a información cos demáis e neste  esquema.

3.- Realizamos experimentos: Se algo lles gusta aos nenos e nenas e argallar, experimentar….así que, o momento é o ideal para convertilos en científicos e descubridores e que nos conten….Condicionados pola COVID-19, sen poder compartir xuntos, como outros cursos, fixemos experimentos nas aulas para compartilos logo cos demáis compañeiros a través desta páxina web e tamén con todos os que a visitedes.

Experiemento de infantil

Experimento de 1º e 2º

Experimento de 3º e 4º

Experimento de 5º

Experimento de 6º

Seguiremos a equipar a biblioteca con material que nos achegue aos múltiples campos da ciencia, seguiremos despertando no alumnado a curiosidade, fomentando preguntas, alentando a búsqueda das respostas…. Na ciencia está moitas veces a solución se a descubrimos, agora mesmo a Ciencia, o saber humano acaba de porlle un freno á pandemia da COVID-19 co descubrimento da vacina.

 

25 NOVEMBRO, NON A VIOLENCIA DE XÉNERO

 REXEITAMOS A VIOLENCIA!

Na semana do 25 de novembro incidimos na sensibilización e involucración para erradicar esta lacra social,a violencia de xénero. Conscientes de que a educación desempeña un papel importante, preparamos diversas actividades que promovan a reflexión do alumnado acerca deste tema ou calquer tipo de violencia.

 Varias foron as propostas en torno ás que traballamos:

 A biblioteca xoga un papel fundamental neste campo achegando historias e diversos materias e ferramentas para promover distintas actividades comezando por crear o recuncho de contos con esta temática.

 Dende o departamento de Orientación realizouse unha selección de cortos en torno a esta temática, así como a necesidade  igualdade e de respecto entre as persoas   para traballar nas aulas durante esa semana na hora de ler.

Selección cortos

 Infantil viron: “Super Lola, a heroína que maís mola”, “Lalo, o príncipe rosa”, “a boneca que elixiu conducir”. Despois crearon as súas reflexións.

 1º e 2º viron: “Super Lola, a heroínana que mais mola”  “Lalo, o príncipe rosa”,  “O amor une ás persoas”. Despois reflexionaron sobre eles. O venres, no obradoiro de linguas, traballaron coa historia de “Super Lola”.  describírona e crearon os seus propios héroes e heroínas.

 3º e 4º: viron e traballaron con “Mariquita e Orlandito”, “Ceniciento” "A boneca que elixiu conducir"

 5º e 6º: viron e traballaron con: “Artur e Clementina”, “Ceniciento” “A boneca que elixiu conducir”. Despois de cada curto analizase e realizan as súas reflexións. Crearon os seus lemas de rexeitamento da violencia.

 Lemas Non violencia de xénero

 Os biblioaxudantes, despois de ver o corto de Artur e Clementina e dado que temos o conto na biblioteca decidiron contalo para toda a comunidade educativa a través dun vídeo conto.

Conto Artur e Clementina

E despois realizamos unha reflexión conxunta que cada un personalizou. Podedes ver as imaxes AQUI

 O mércores 25 de novembro recibiron a visita de persoal do concello: o Sr. Alcalde, concelleiros e persoal de servizos sociais. Esta conmemoración solía facerse conxunta na Casa da cultura do Concello e no parque, así que dada a situación de pandemia este curso, invertiuse. Visitaron as aulas, para non mezclar o alumnado e despois de animalos a traballar sempre a prol da igualdade e no respeto ás persoas para que desapareza a violencia de xénero no futuro, regaláronlles a cada nenx un xogo dos Bolechas acerca da igualdade, ambientado no noso concello para xogar en familia.

 Imaxes deste día

 Clubs de lectura: Durante este mes promoveuse a lectura de libros en torno a esta temática, lendo nos grupos un de forma colectiva por aulas para traballar sobre él nos clubs de lectura de 3º e 4º e 5º e 6º.

Infantil leron: "Maruxa" de Eva Mejuto.

1º e 2º: leron "Orellas de Bolboreta"

 3º e 4º leron “Xela volveuse vampira” de Fina Casal de Rey.

 5º e 6º leron: “A lagoa das nenas mudas” de Fina Casalderrey e “O único que queda é o amor” de Agustín Fernández Paz.

Seguiremos camiñando sen permanecer pasivos ante  situacións de violencia inda que non vaia con nós. Seguiremos tendendo pontes para que o futuro sexa cada día máis claro, sen violencia. Se camiñamos da man da xustiza, do respeto, da igualdade….seguro que o futuro mañá, nas mans dos que son nenxs hoxe, será  inclusivo, creativo, respetuoso, diverso, constructivo…

 

CELEBRAMOS O SAMAÍN

SAMAÍN E HALLOWN NO CEIP DA POBRA DO BROLLÓN

Un chisco tarde, pero como a celebración está feita, dende o 30 de outubro, aquí está a reportaxe. Coa chegada do Samaín saen dos andéis da biblio as lecturas e contos de medo, coñecemos historias e escritores de medo da man da biblio e tamén das nosas familias!

Este curso todo é distintos, así que o de compartir contos de medo coas familias na biblioteca todxs xuntos, como viñamos facendo os cursos anteriores, ou a exposición de cabazas, non se puideron facer pero buscamos alternativas.

As familias aportaron as súas historias  de medo a través de vídeos ou audios que logo compartimos nas aulas, na hora de ler, o venres 30, por certo,  contadas  xenialmente.  Moitas grazas pola vosa participación e  bo traballo.  Disfrutamos ilusionados cos contos de medo e é que non éra para menos, e senon aquí os tedes.

Lidia e Martín, os papá de Emma e Martín, Contáronnos unha historia  que ten moito de realidade,  pois está basada en feitos da postguerra civil.

Conto de Lidia e Martín: Contos da avoa Pepa

Eva, a madriña de Marina,  contonos unha intrigante historia de medo, a través dun audio que nos mantivo en vilo.

Conto de Eva, madriña de Marina

María e Iago, os papás de Enzo, contáronnos unha historia terrorífica tan ben ambientada  que xa de por sí austaba.

Conto de María e Iago

Silvia, a mamá de Antia tamén nos contou unha historia entre simpática e de medo….quen non lle ten medo ao lobo e sobre todo se o conto se titula: voy a comedte!

Conto de Silvia

Marisa, a nai de Lola e Diana contounos o seu intrigante conto de medo cheo de suspense...

Conto de Marisa

No cole celebramos o Samaín emparentado con Hallowen dende a materia de inglés. Así que a aula de inglés e ata a profe nalgunhas clases, ambientáronse  coa temática de Samaín. Non pudieron disfrazarse como de costumen xs nenxs de 5º e 6º pero tiveron un conto en inglés.

E o alumnado tamén seguiu facendo as súas cabazas en familia, como cada ano!. En vez de chegar a cabaza ao cole chegou unha imaxe da cabaza, que logo imprimimos e coas que adornamos a parede da escaleira da entrada. Así que, de novo grazas familias pola voas colaboración, porque entre todxs celebramos o Samaín.

Aqui podedes disfrutar das imaxes das cabazas e aquí dun vídeo resumo.

Pero como cada ano, Óscar e Ana tamén nos sorprenderon no comedor! E a comida facía honra ao samáin.

De primeiro comemos crema de Cabaciña con decoración, e de segundo!: no prato había a figura dun esqueleto, nada máis nin nada menos que coas tripas!! Era costela asada con salchichas e tomate! E de postre non podían faltar as chuches de Samaín!

Imaxes do menú terrorífico

Seguiremos camiñando, buscando as mans de todxs para facer o camiño máis seguro nestes tempos difíciles.

 

 

 

DÍA DA BIBLIOTECA ESCOLAR

DÍA DA BIBLIOTECA ESCOLAR

 A convivencia diaria na escola, as conmemoracións, vense fortemente alteradas pola ameaza da COVID-19. Nada é igual:distanciamento social, non compartir material… e  temos que prescindir de actividades nas que compartíamos todxs xuntos experiencias enriquecedoras e buscar, no seu lugar, alternativas para convivir, dende o distanciamento social na nosa escola, para perder o menos posible,  buscando alternativas que nos permitan disfrutar dos recursos cos que contamos.

Conmemoramos o día da biblioteca con retraso, o xoves 29 de outubro, pois este curso todo está a ser máis difícil, pero o importante e ir superando os atrancos e acadar logros.

Este curso estreamos un novo espazo para a biblio. Así que no mes de setembro, e outubro, os biblioaxudantes, comezaron o seu traballo, e, despois dunha xornada de formación do como se organizan os fondos da biblioteca e a catalogación de Meiga   colaboraron co profesorado e fomos compaxinando as tarefas escolares cos protocolos e co traballo de rematar de colocar a biblio. O traslado gordo, para o que contamos con persoal do concello e o profesorado fíxose no mes de xullo.

Diseñamos espazos,  a distribución dos andéis, colocamos os fondos….e a biblioteca tomou forma de novo por fin!

Inda que quedan moitos detalles que iremos completando pouco a pouco a biblioteca está preparada para ser usada, eso sí, con protocolo, para coidarnos todxs incluídos os fondos. os biblioaxudantes crearon un protocolo divulgativo de uso da biblio:

“Usa a biblio con sentidiño”.

Achégamonos aos contos da biblio, pois inda que a biblioteca é moito máis ca o lugar donde se atopan os contos, a súa maxia está moi presente na relación coa biblioteca no noso alumnado. Cada curso elixiu un conto e preparouno para contar aos demáis a través de medios audiovisuais. Deste xeito seguimos compartindo  sen mezclarnos, dende os grupos de convivencia estables. Podédelos ver :

Infantil preparou “A mosca chosca” 

1º e 2º preparou o conto: “A qué sabe a lúa”?

3º e 4º crearon e prepararon: “Momento,  Comelibros”

Quinto e sexto prepararon o conto: “Fina, a pirata”

Vimos os contos o xoves, 29 de outubro cada grupo por separado, pero deste xeito compartimos o traballo de todxs.

démoslle vida tamén a libros sacados do expurgo para tirar. Nas sesións de plástica decoraron as follas do libro que agora adornan a parede do corredor da biblio. é fermoso dar vida a algo que xa non serve. Cada neno tén agora a súa páxina salvada cunha nova creación plástica na que se conxuga a imaxe e a palabra.

Imaxes das follas recicladas

Tamén recibimos un marcapáxinas creado a través do colectivo Lemos Le, que tamén suspendeu moitas actividades que viñan sentando tradición como unha comida conmemorativa o día da Biblioteca Escolar e os certames unha muller para o 8 de marzo. Este ano,  está adicado, con actividades distintas, á historiadora monfortina Margarita Otero, que creou o texto para o marcapáxinas.

Recibirán os carnets de usuarios da biblioteca, e unha insignia da conmemoración deste día creada coa impresora 3D.

E seguiremos camiñando e buscando estratexias e alternativas para que a biblioteca siga formando parte das nosas vidas, sexa o espazo  no que xurden e medran soños, proxectos, ilusións... o lugar no que creamos, viaxamos, construímos aprendizaxes de forma distinta a como viñamos facendo. Buscaremos novos camiños... pero da man da biblioteca.

VISÍTANNOS OS BOLECHAS

UNHA VISITA ESTUPENDA: OS BOLECHAS!

O venres 9 de outubro  visitounos Rubén dos Bolechas. A actividade realizouse na biblioteca, dirixida ao alumnado de 1º e 2º que acolleron esta actividade encantadxs!

Adiantámoslle que ían ter unha sorpresa....e vaia se a foi.

Primeiro faloulles a través dun vídeo do importante que é contar cun servizo como o 112, que nos axuda en momentos de emerxencia, pero tamén é moi importante saber usalo e facelo axeitadamente.

Explicoulles como temos que actuar ante unha emerxencia, como funiconan as líneas, e os datos que temos que dar...e sobre todo usar esta líña só cando temos unha emerxencia para non ocupala, e menos gastar bromas....poida que mentras nós ocupamos a liña outras persoas a precisen de verdade...

Despois cantounos un rap e apareceu nun teatrillo un bolecha que foi xogando con nós e repasando o que viran no vídeo.

Remataron encantados pois deunos un lote de contos con dous para cada un....nos que poderemos seguir coñecendo o uso responsable deste servizo. Quedaron en cuarentena todo o fin de semana.

Así con rap, vídeo e representacións teatrais os Bolechas contáronnos cando e en que situacións se debe chamar ao 112, os datos que hai que dar e o respeto co que hai que usar este servizo para que cando o necesitemao nos poida axudar.

Unha xornada estupenda na que comezou a dar pasiños de dinamización da lectura a biblioteca.

Imaxes deste día

Distribuir contido