2. Netiqueta nos foros, e-mail e chats
Infórmate
... unhas zurras. Agustín Carracedo. CC BY-SA. Imaxe tomada de Web Máster Comunicaciones [1], adaptada e traducida ao galego
Os foros, o correo electrónico, a mensaxería e os chats adoitan ter usos e costumes propios que convén coñecer, respectar... e ensinar.
Foros:
- Evita a tentación de saudar a todos os participantes nos foros agás se eres o moderador e das aos participantes a benvida ao curso, cousa que é recomendable.
- Cando inicies un tema, escribe un título claro e representativo do contido. Evita títulos imprecisos e xerais como: "Teño un problema"
- Se a túa resposta a unha mensaxe só interesa ao autor non lle contestes no foro senón envíalle un correo persoal.
- Non envíes comentarios innecesarios, só causan perda de tempo e dificultan a localización de mensaxes de maior interese.
- Non volvas preguntar algo que xa se tratou. Antes de preguntar sobre algún tema debes asegurarte de que non fose contestado con anterioridade.
- Inclúe suficiente información cando envíes unha pregunta.
- Non esperes recibir unha resposta inmediata.
- Se queres mandar unha mensaxe de proba no asunto da mensaxe describe que é unha "Proba, NON ler".
E-mail:
- Se citas parte da mensaxe á que respondes facilitarás aos demais o entendemento da túa contestación pero debes borrar a información que non teña interese para evitar que se perda tempo lendo algo innecesario.
- Se a importancia da mensaxe o xustifica, é preferible contestar rapidamente ao remitente para que saiba que leiches a súa mensaxe aínda que lle respondas máis adiante.
- Considérase unha norma de cortesía anunciar no corpo da mensaxe a inclusión dun arquivo adxunto, doutro xeito podería pensarse que é un virus e sería borrado antes de lelo.
- Trata sempre de que os arquivos que achegues ocupen o mínimo posible, xa que moitos usuarios non teñen unha conexión rápida.
- Evita achegar un arquivo cun formato pouco común.
Chats:
- Ao entrar envía un saúdo conciso e correcto e considérate benvido por todos cando o moderador conteste ao teu saúdo.
- Antes de intervir, espera uns momentos ata ver que se está a tratar na charla.
- Ao saír envía unha despedida curta e correcta, sen esperar nada máis que unha despedida do moderador.
- Cando envíes unha mensaxe non esperes a escribilo completo antes de envialo, senón que cando escribas unhas cantas palabras, vai enviándoas para que os teus interlocutores poidan ir lendo a mensaxe sen ter que esperar a que estea completa.
- O resto de participantes na charla actuará de forma similar polo que cando un partícipe deixe unha frase en suspenso significará que está a editar outra liña, polo que se recomenda non o cortar cunha nova frase ou pregunta.
- Non facer "inundacións" de texto, poñer mensaxes excesivamente longas, nin repetir a mesma frase.
- Se queres comunicar unha mensaxe a unha persoa concreta, conecta con ela en "privado".
- Non envíes mensaxes privadas se observas que o destinatario está moi atento ao desenvolvemento da conversación, a menos que a túa mensaxe sexa realmente importante para el.
- Cando te ausentes momentaneamente, é mellor que conserves a conexión pero advirte aos demais que non estarás durante uns momentos. Cando regreses avísaos cunha mensaxe breve.
Sabías que...?
Na viñeta aparecen termos como "Top-posting", "Off topic" e OT, "FYI". Que significan?, A que fan referencia?
Referencias webgráficas
[1] Web Master Comunicaciones. Las 10 reglas básicas de la “Netiqueta”: porque nunca está demás refrescarlas.”, [En liña]. Dispoñible: http://webmastercomunicacionesca.blogspot.com.es/2011/05/las-10-reglas-basicas-de-la-netiqueta.html. [Consulta: 29-novembro-2013]
Atribución da propiedade intelectual
Imaxe de David Vignoni. En findicons. GNU General Public License
Imaxe de Schollidesign. En findicons. GNU General Public License
Imaxe de David Vignoni. En findicons. GNU General Public License
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 4.0