Skip to Content

Contidos mínimos esixibles curso 2023-2024

 

CONTIDOS MÍNIMOS DE  MÚSICA

2º de E. S.O.

 

 As CALIDADES DO SON

¨      Explicar os conceptos de son, ruído e silencio.

¨      Recoñecer os elementos necesarios para que se produza o son

¨      Recoñecer e distinguir na práctica as calidades do son.

¨      Ser capaz de representar  gráficamente as calidades do son mediante o  pentagrama, a clave de sol, as notas, figuras e silencios musicais e as indicacións dinámicas

 

O RITMO

¨      Ser capaz de coñecer a diferenza entre pulso, tempo e ritmo.

¨      Coñecer o significado das indicacións de movemento estudadas.

¨      Saber analizar os compases de 2/4, 3/4 e 4/4.

¨      Ser capaz de ler e escribir ritmos musicais nos compases estudados.

 

 A MELODÍA E A HARMONÍA

¨      Ser capaz de diferenciar entre melodía e harmonía de forma  auditiva e gráfica.

¨      Explicar os conceptos de frase musical, escala, alteración, intervalo e acorde.

¨      Identificar  auditivamente a diferenza entre consonancia e  disonancia.

 

  A VOZ

¨   Ser capaz de explicar os procesos que interveñen na produción da voz e como interactúan as diferentes partes do aparello  fonador.

¨   Distinguir entre voz natural e  impostada.

¨   Saber que é a tesitura

¨   Discriminar  auditivamente e clasificar os diferentes tipos de voces.

¨   Recoñecer as agrupacións vocais máis características

 

  Os INSTRUMENTOS

¨      Recoñecer e identificar de forma  auditiva as familias instrumentais.

¨      Ser capaz de clasificar cada instrumento na súa correspondente familia segundo o seu modo de producir o son.

¨      Distinguir visual e  auditivamente as agrupacións musicais estudadas.

 

A TEXTURA MUSICAL

¨      Ser capaz de explicar o concepto de textura musical.

¨      Representar de forma gráfica de cada unha as texturas musicais.

¨      Recoñecer diferentes texturas musicais en audicións e partituras.

 

A FORMA MUSICAL

¨     Ser capaz de explicar o concepto de forma musical.

¨     Distinguir, a forma de diferentes pezas musicais.

¨     Utilizar correctamente os signos de repetición.

¨     Identificar as diferentes partes musicais dunha canción de música pop.

 

 MÚSICA POPULAR URBANA

 ¨      Recoñecer e diferenciar as principais características e  instrumentos musicais da música popular urbana e do jazz.

¨      Entender a evolución da música popular urbana e o jazz.

¨      Ser capaz de relacionar algúns cantantes e/ou grupos musicais co estilo musical ao que pertencen.

¨      Diferenciar  auditivamente os diferentes estilos musicais máis importantes da música popular moderna.

 

 O FOLCLORE MUSICAL

 ¨      Ser capaz de explicar o concepto de folclore e as principais características e funcións da música tradicional.

¨      Identificar os instrumentos populares máis importantes de España

¨      Apreciar a riqueza e variedade do folclore musical español.

¨      Coñecer e distinguir as danzas tradicionais españolas máis importantes.

 

 

 

CONTIDOS MÍNIMOS DE  MUSICA

3º de E. S.O.

 

  Conceptos

 

- Comprensión das circunstancias histórico-sociais e o contexto artístico que deu lugar á música de cada época, así como as funcións sociais dos distintos tipos de música. Evolución da música de cinema e dos medios audiovisuais. Polo menos a metade dos contidos das páxinas resumen de cada tema do libro.

- Adquisición dunha cultura musical elemental aprendendo os compositores e as obras máis importantes e representativas de cada período histórico. Polo menos a metade dos contidos das páxinas resumen de cada tema do libro.

- Asimilación das características das audicións que se escoiten en clase, despois de analizalas e relacionalas coa súa época e con audicións doutras épocas.

 

 

Procedementos

 

- Práctica das pautas básicas da interpretación: silencio, atención continuada ao director e os compañeiros, escoita dun mesmo e dos demais, actuación no momento preciso.

-  Distinción elemental mediante a audición de música culta de distintas épocas, ,xéneros e formas musicais

- Utilización da linguaxe oral e escrita para expoñer as sensacións e sentimentos espertados pola audición musical.

 

 

Actitudes

 

- Asistencia a clase de forma continuada cunha actitude activa e participativa en clase.

- Valoración da expresión musical como fonte de comunicación e expresión de ideas e sentimentos así como da actividade instrumental nas súas distintas manifestacións (acompañamento, interpretación, improvisación) como fonte de información, aprendizaxe e diversión.

- Apertura e respecto cara ás propostas do profesor e os compañeiros así como sensibilidade e capacidade crítica #ante as interpretacións individuais e do grupo.

- Aceptación e cumprimento das normas que rexen a interpretación en grupo.

- Interese polo coidado e mantemento dos instrumentos.

- Gusto pola interpretación correcta e o traballo ben feito así como actitude de superación  e mellora das posibilidades expresivas persoais

- Participación con interese e agrado no grupo, achegando ideas musicais e contribuíndo ao perfeccionamento da tarefa en común.

-  Concentración e respecto durante as audicións.

- Interese por coñecer os distintos xéneros musicais e as súas funcións expresivas, valorando os elementos creativos e innovadores das tendencias actuais.

 

 

 

CONTIDOS MÍNIMOS DE  MUSICA

4º de E. S.Ou.

 

 

Conceptos

 

- Comprensión das circunstancias histórico-sociais e o contexto artístico que deu lugar aos distintos tipos de jazz, música de cinema e música popular moderna. Polo menos a metade dos contidos incluídos nas preguntas resumen.

- Adquisición dunha cultura musical elemental aprendendo os compositores, intérpretes e as obras máis importantes e representativas do jazz, a música de cinema e a música popular moderna. Polo menos a metade dos contidos incluídos nas preguntas resumen.

- Asimilación das características das audicións que se escoiten en clase, despois de analizalas e relacionalas con outras audicións de diferentes estilos.

 

 

 

Procedementos

 

- Práctica das pautas básicas da interpretación: silencio, atención continuada ao director e os compañeiros, escoita dun mesmo e dos demais, actuación no momento preciso.

-  Distinción elemental mediante a audición de música dos distintos estilos de jazz e o rock.

- Utilización da linguaxe oral e escrita para expoñer as sensacións e sentimentos espertados pola audición musical.

- Investigación sobre obras musicais, autores e estilos.

 

 

 

Actitudes

 

- Asistencia a clase de forma continuada con actitude activa e participativa en clase.

- Valoración da expresión musical como fonte de comunicación e expresión de ideas e sentimentos así como da actividade instrumental nas súas distintas manifestacións (acompañamento, interpretación, improvisación) como fonte de información, aprendizaxe e diversión.

- Apertura e respecto cara ás propostas do profesor e os compañeiros así como sensibilidade e capacidade crítica #ante as interpretacións individuais e do grupo.

- Aceptación e cumprimento das normas que rexen a interpretación en grupo.

- Interese polo coidado e mantemento dos instrumentos.

- Gusto pola interpretación correcta e o traballo ben feito así como actitude de superación  e mellora das posibilidades expresivas persoais

- Participación con interese e agrado no grupo, achegando ideas musicais e contribuíndo ao perfeccionamento da tarefa en común.

-  Concentración e respecto durante as audicións.

- Interese por coñecer os distintos xéneros musicais e as súas funcións expresivas, valorando os elementos creativos e innovadores das tendencias actuais.

 

 

 

 



book | by Dr. Radut