Skip to Content

Educación Física

DEPARTAMENTO

No curso académico 2024/2025 o Departamento de Educación Física está formado polo seguinte profesor:

 

 Borja Facal Lema - Xefe de Departamento.

 

Imparte as materias seguintes:


Educación Física 1º ESO/2º ESO/3º ESO/4º ESO

PROGRAMACIÓNS DIDÁCTICAS

Podes consultar aquí as programacións didácticas do departamento para o curso 2024-2025

CAMPIONATO INTERCOMARCAL DE BÁDMINTON INFANTIL _ OUTES

CAMPIONATO DE BÁDMINTON INTERCOMARCAL INFANTIL _ OUTES

 

O pasado 23/04/24 , o alumnado de categoría infantil clasificado para a fase intercomarcal , viaxou a Outes para a disputa das eliminatorias.O nivel dos participantes xa era mais alto, e para a maioría dos alumnos era a primeira experiencia , aínda así fixerono moi ben ,e dende aquí agradecémoslles a súa participación nesta modalidade do progama Xogade.

 

 

  

RETOS DE PERCUSIÓN CORPORAL _ TRABALLO COOPERATIVO

RETOS DE PERCUSIÓN CORPORAL  - TRABALLO COOPERATIVO

 

Son coñecidas polos docentes de Educación Fíisca, as recomendacións da OMS de que os nenos e adolescentes deben realizar polo menos unha media de  60 minutos diarios de actividade física principalmente aeróbica, de intensidade moderada a vigorosa e limitar o tempo dedicado a actividades sedentarias como os videoxogos e tempo de lecer en pantallas. Na actualiadade , aproximadamente o 81% dos nenos adolescentes ( 11 -17 anos ) no mundo non o conseguen.En Espaá, concretmaento o informe Pasos da Gasol Foundantion en 2019. indican que as tendencias seguen a empeorar nos máis novos. Isto tradúcese en escolares mais sedentarios e cunha maior prevalenciade problemas de súde física, psicosocial e cognitiva.

 

Para afrontar isto, sabemos que as horas de educación física non son suficientes, e debemos trasladar máis alá do horario lectivo as prácticas motrices e incrementar así a carga de actividade física diaria. Dende o departamento de Educación Física promovemos extender máis alá do CPI os contidos da área, buscando a través da dinámica de aprendizaxe en retos principalmente a autosuperación e esforzo en retos motrices. 

 

Deste xeito , prantexamos a situación de aprendizaxe o meu corpo soa. Nela o alumnado debe aprender patróns rítmicos de percusión corporal de forma individual e que deberán ser evidenciados nun arquivo de vídeo. O enfoque solicita traballo cooperativo, xa que o alumnado debe asimilar e aprender individualmente os patróns rítmicos faciltiados nunha ficha,pero coordinarse cos compañeiros para superar o nivel proposto, posto que se supera grupalmente . Isto provoca que as clases de Educación Física, non sexan tempo suficiente para a práctica e demanden traballo motriz autónomo do alumno fora do horario lectivo , e dicir, no seu tempo de lecer.

 

Facilitamos enlace da situación de aprendizaxe amosando evidencias audiovisuais do traballo do alumnado ;

 

https://www.canva.com/design/DAGJ_tOuak0/STsebauLSg2nU1sMatvP7g/edit?utm_content=DAGJ_tOuak0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton  

CAMPIONATO PROVINCIAL DE CROS _ PORTO DO SON

CAMPIONATO PROVINCIAL DE CROS _ PORTO DO SON

 

O pasado Venres 12/04/24, tres alumnos do CPI de primaria e secundaria , participaron no Campionato Provincial de Cros Escolar en Porto Do Son , que se disputou no circuito Virxe de Loreto.

Queremos felicitar os clasificados por chegar ata aquí , Matías Pose  , Keltia Gómez, e en espcial a Irene Rodríguez por alzarse nada máis e nada menos , que co 3º posto na final. 

 

    

EXHIBICIÓN DE MALABARES _ APRENDIZAXE BASADA EN RETOS MOTRICES

AUTOCONSTRUCCIÓN DE BOLAS DE MALABARES E RETOS MOTRICES

 


Son coñecidas polos docentes de Educación Fíisca, as recomendacións da OMS de que os nenos e adolescentes deben realizar polo menos unha media de  60 minutos diarios de actividade física principalmente aeróbica, de intensidade moderada a vigorosa e limitar o tempo dedicado a actividades sedentarias como os videoxogos e tempo de lecer en pantallas. Na actualiadade , aproximadamente o 81% dos nenos adolescentes ( 11 -17 anos ) no mundo non o conseguen.En Espaá, concretmaento o informe Pasos da Gasol Foundantion en 2019. indican que as tendencias seguen a empeorar nos máis novos. Isto tradúcese en escolares mais sedentarios e cunha maior prevalenciade problemas de súde física, psicosocial e cognitiva.

 

Para afrontar isto, sabemos que as horas de educación física non son suficientes, e debemos trasladar máis alá do horario lectivo as prácticas motrices e incrementar así a carga de actividade física diaria. Dende o departamento de Educación Física promovemos extender máis alá do CPI os contidos da área, buscando a través da dinámica de aprendizaxe en retos principalmente a autosuperación e esforzo en retos motrices. 

 

Unha clave son a autoconstrucción de materiais, que permite que os alumnos dispoñen dos seus propios materiais de traballo e os extendan con máis facilidade o seu tempo de ocio e libre. Deste xeito, prantexamos retos de malabares ,  os cales o alumnado debe perfeccionar na clase , pero tamén fora do centro e do horario lectivo para poder asimilar as aprendizaxes e habilidades necesarias e que son requeridas nunha producción motriz , "As Revoltas Circus " , que terá como produto final un,ha exhibición de malabares ante o alumnado de infantil. 

 

A continuación , amosamos as bolas feitas polo alumnado de 1º de ESO , os retos prantexados e o espectáculo motriz que se deseñou por parte dun dos grupos. 

 

  

Compartimos un enlace a canva para visualizar exemplos dos retos motrices de malabares propostos e a producción final, a exhibición de malabares : 

https://www.canva.com/design/DAGJ_TXf-B4/DUsVjV69pJ1spExCe32q-g/edit?utm_content=DAGJ_TXf-B4&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton   

AUTOCONSTRUCCIÓN DE PALAS DE PALADÓS E RETOS MOTRICES

AUTOCONSTRUCCIÓN DE PALAS DE PALADÓS E RETOS MOTRICES

 


Son coñecidas polos docentes de Educación Fíisca, as recomendacións da OMS de que os nenos e adolescentes deben realizar polo menos unha media de  60 minutos diarios de actividade física principalmente aeróbica, de intensidade moderada a vigorosa e limitar o tempo dedicado a actividades sedentarias como os videoxogos e tempo de lecer en pantallas. Na actualiadade , aproximadamente o 81% dos nenos adolescentes ( 11 -17 anos ) no mundo non o conseguen.En Espaá, concretmaento o informe Pasos da Gasol Foundantion en 2019. indican que as tendencias seguen a empeorar nos máis novos. Isto tradúcese en escolares mais sedentarios e cunha maior prevalenciade problemas de súde física, psicosocial e cognitiva.

 

Para afrontar isto, sabemos que as horas de educación física non son suficientes, e debemos trasladar máis alá do horario lectivo as prácticas motrices e incrementar así a carga de actividade física diaria. Dende o departamento de Educación Física promovemos extender máis alá do CPI os contidos da área, buscando a través da dinámica de aprendizaxe en retos principalmente a autosuperación e esforzo en retos motrices. 

 

Unha clave son a autoconstrucción de materiais, que permite que os alumnos dispoñen dos seus propios materiais de traballo e os extendan con máis facilidade o seu tempo de ocio e libre. Deste xeito, prantexamos retos de Paladós , no que o alumnado tivo que facer as súas propias palas. De forma paralela tratamos contidos transversais como a protección e conservación do medioambiente.

 

Os retos individuais propostos son un recursos do docente Jorge Higuera Díez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EXCURSIÓN DEPORTIVO - CULTURAL A CORUÑA. VISITA O ACUARIO E PRÁCTICA NO ROCÓDROMO HANGAR 4

 

EXCURSIÓN DEPORTIVO - CULTURAL AO ACUARIO E O ROCÓDROMO HANGAR 4 CLIMBING

 

O grupo de 4º de ESO desfrutou o 24/05/24 dun día deportivo cultural na Coruña. Dende o Departamento de Orientación e en coordinación co departamento de Activiades Complementarias e Extraescolares, 20 alumnos de 4º de ESO baixo a supervisión e control do seu titor D. Julio Mancebo e Guillermo Reiriz , desfrutaron dunha visita o Acquarium da Coruña e da práctica de escalada no rocódromo Hangar 4 Climbing . No rocódromo probaron o Boulder , o MoonBoard , e as zonas de corda. Amáis disto , como principiantes tivemos unha sesión de Bautismo de Escalada , para dar os primeiros pasos no mundo da escalada. O obxectivo de esta clase de hora e media foi aprender a escalar de forma segura e divertida.

 

 

 

    

 

TORNEO AS REVOLTAS KINGS/QUEENS LEAGUE

TORNEO AS REVOLTAS KINGS/QUEENS LEAGUE 

 

Como segunda actividade estrela dos recreos activos, no mes de Xuño organizamos un torneo de fútbol, baixo o formato da novedosa Kings/Queens League.  A organización dos calendarios e horarios do

torneo fixose mediante a App Winner , na cal o alumnado seguiu o día a día da competición. 

 

O torneo, xurde como proposta pedagóxica asociada a unha ensinanza que guíe a procesos didácticos de practica social e cultural que proporcionen experiencias auténticas e relevantes no alumnado, na medida en que conecten coas súas motivacións, intereses e contextos de práctica. Por iso , trasladamos ao ámbito educativo, a estructura organizativa dos sistemas deportivos, implementando elementos que involucran á persoa en ámbitos asociados co desenvolvemento do deporte ( xestión e planificación de competición , confección de equipos, afiliación , identidade e sentido de pertenza, regulamentación e arbitraxe, etc  )  amáis dunha conexión e vínculos coa propia cultura deportiva fora dos muros do CPI

 

 A resposta o torneo foi inmellorable , con un rotundo éxito de participación e seguimento . Amosamos imaxes do cartes publicitarios e fotos dos equipos finalistas con cadanseu trofeo.

 

 

     

I TORNEO DE BASKET 4X4

I TORNEO DE BASKET 4X4 AS REVOLTAS

 

Como unha das actividades estrelas dos recreos activos, no 3º trimestre , concretamente no mes de Mario , organizamos un torneo de basket 4x4 , baixo o formato da novedosa Kings/Queens League.  A organización dos calendarios e horarios do torneo fixose mediante a App Winner , mediante o cal o alumnado seguiu o día a día da competición. Esta modalidade deportiva ten bastante presenza no CPI, xa que se posúen ata 4 canastras , que fomentan enormemente a súa práctica. 

 

Tivemos unha moi boa acollida, con ata 8 equipos , que deberon configurarse de carácter mixto. O profesorado tamén participou , e mesmo foi quen de alcanzarse na final co campionato. A continuación amosamos o cartel informativo e fotos da clausura do torneo. 

 

   

 

 

 

A continuación amosamos o cartel publicitario do torneo, así como breve clip audiovisual da gran atracción que xerou. 

Distribuir contido


Punto Laranxa contra o acoso escolar
by Dr. Radut