Skip to Content

 Estamos nas redes sociais! 

Ligazón Conta Centro Twitter

Samaín / Halloween

Video Samaín

SAMAÍN!

As fotos do samaín xa están listas. Fai clic na imaxe para velas!

 

Álbum: Curso 2022-2023 -> Samaín

Samaín e os medos

O equipo de Actividades Complementarias baixo a coordinación da mestra Andrea propuxeron traballar os medos para conmemorar a data do Samaín. Este é o resumo do que se fixo:

 

A celebración do Samaín permitiunos levar a cabo unha proposta didáctica a nivel de centro para traballar unha das emocións máis frecuentes da infancia: o medo. Cada día na hora de ler, presentamos a temática mediante a lectura conxunta dun conto que tratase desta emoción. A continuación, expuxemos en pequeno grupo a idea central da historia e puxémoslle palabras a estas emocións contestando preguntas como:

  • A que lle temos medo?
  • En que situacións pasamos medo?
  • A que lle tiñan medo os nosos pais?
  • Que podemos facer cando sintamos medo?
  • Que lle pasa ao noso corpo canto temos medo?

Tamén nos atrevemos a debuxar os medos persoais e a facer entre todos os cursos un mural dos medos, para visibilizar que esta emoción pode aparecer a calquera idade.

As emocións non debemos ignoralas nin menosprecialas, senón nomealas e aprender a xestionalas dende cativos. Elsa Punset achega unha serie de orientacións e estratexias para aprender a xestionar o medo cos nosos fillos e fillas, presentes no seu libro infantil “Los atrevidos dan el gran salto”. Estas son:              

  1. Non negar nin evitar o medo (Isto é, evitar frases como Non teñas medo, Non chores que non hai nada debaixo da túa cama, Os nenos maiores non teñen medo...). En ocasións, a negación das emocións son detonantes de rabietas ou enfados de cando unha persoa non se sinte escoitada.
  2. Acompañar o seu medo. Moitas veces non poderemos evitar que pasen medo, pero escoitalos activamente, que sintan a nosa compaña e dicirlles que non están sos, apórtalles máis seguridade.
  3. Evitar as burlar, bromear e minimizar os medos ou fobias.
  4. Se a madurez do cativo o permite, explicarlles o significado fisiolóxico do medo (O noso cerebro está preparado para sobrevivir e o medo é a emoción máis útil para isto. Axúdanos a detectar ameazas e fuxir o máis rápido posible).
  5. Adaptar as malas noticias que saen nos medios de comunicación á idade ou nivel de madurez dos cativos, dado que tenden a magnificar todo aquilo que non poden comprender.

Algunhas das estratexias de xestión do medo e relaxación fisiolóxica recomendadas por Elsa Punset son:

Relaxación física. Cóntanos varias técnicas para que os nosos fillos se relaxen, como:

Técnica de aperto e solto. Con música suave e luz tenue imos pedindo ao neno que aperte forte algunha parte do seu corpo, contamos 3 e deberá soltar.

Técnica de estiro e relaxo. Consiste no mesmo que o anterior pero en lugar de apertar, estirar as partes do corpo.

Respiración consciente: Consiste en ensinar ao teu fillo para respirar profundamente e amodo varias veces, enchendo os pulmóns e o abdome de aire. Mentres inspira, que conte mentalmente un, dous e tres e que exhale aínda máis despacio contando un, dous, tres, catro, cinco, seis

Respiración de diafragma: Deben poñer unha man sobre o estómago, xusto debaixo das costelas e respirar coma se quixese empuxar a man cara a fóra. Así a respiración chega ata o diafragma e pode ir relaxándose.

Visualización: Consiste en tentar «ver» na túa mente unha imaxe que che faga sentir ben. Por exemplo, se á nena ou neno lle gusta columpiarse, debemos dicirlle que se imaxine que está nas randeeiras. Tamén podemos pedirlle que pense nalgunha escena ou sitio que asocie a un lugar tranquilo (a casa dos avós, unha praia coñecida, etc.).

Mensaxes tranquilizadores: Recomenda Elsa ensinar aos nenos a repetirse mensaxes tranquilizadores tipo «Eu podo» «Vou estar ben» «Xa se me vai a pasar»…

Test «verdadeiro/falso». Consiste en que os nenos se enfronten aos seus medos máis irracionais racionalizándoos. Por exemplo «Pode esta araniña comerme de verdade?

Samaín 2021

Velaquí as imaxes do Samaín.

Preme no álbum para ir vendo as fotos de unha en unha.

Álbum: Curso 2021-2022 -> Samaín

Samaín

 

Banner Samaín

Decora a túa pedra con motivo do Samaín/Halloween e participa no concurso.

Importante: prohibidos os complementos (espadas, perrucas, gorros, etc). 

Distribuir contido


by Dr. Radut