Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
A viabilidade e mellora do Plan Dixital de Centro depende do seu seguimento e avaliación.
Preténdese constatar se:
- os obxectivos e as liñas de acción propostas se cumpren;
- se a formación e os recursos dispoñibles no centro se empregan de forma axeitada e eficiente,
- se as tarefas plantexadas son axeitadas;
- o grao de satisfacción dos usuarios;
- detectar fortalezas e debilidades;
- analizar a coordinación e toma de decisións e realizar propostas de mellora.
O procedemento de seguimento e avaliación do Plan Dixital debe ser realista, flexible, periódico e contar co alumnado, profesorado, equipo directivo e outro tipo de persoal implicado, en relación co grao de consecución de obxectivos nos seguintes contextos:
- que,
- cando,
- como e
- quen e atendendo aos distintos tipos de avaliación: inicial, procesual e final.
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende estas perspectivas:
Avaliación inicial: Realizarase durante o primeiro trimestre do curso 2023/24, na que se terá en conta o contexto, antecedentes, necesidades de formación, coordinación, estudo dos medios dispoñibles nos fogares e no centro, a partires do informe SELFIE realizado no curso anterior, e un análise doutros proxectos do centro ou doutros centros.
Estas accións realizaranas tanto o equipo directivo, como a persoa coordinadora do plan dixital.
Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 23-24.
Realizarase una revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso.
Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 23-24. Farase unha revisións da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento.
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan dixital e da consecución dos obxectivos levarase a cabo tendo como referente os valores previstos para os indicadores dos obxectivos establecidos
O01PD: Desenvolver e reforzar as competencias dixitais do profesorado na utilización efectiva das ferramentas do 'Polo Creativo' como parte integral da súa práctica educativa para mellorar a calidade do aprendizaxe e promover habilidades STEM e creativas no entorno educativo. (CPC4)
- AO01.1:Participar no PFPP na liña de polos creativos: feita a petición ao CFR.
- AO0.1.2:Coñecer as diferentes ferramentas de robótica e Plotter do centro: Pendente de realizar
- AO01.3:Realizar avaliacións para medir o nivel de competencia no uso do plotter e as ferramentas de robótica e adaptar a formación segundo sexa necesario.: pendente de realizar
- AO01.4:Identificar formas efectivas de incorporar o plotter e as ferramentas de robótica no curriculum escolar a través de actividades de ensino cotiás: pendente de realizar.
- AO01.5:Traballar co alumnado o aprendido nas formacións de xeito seguro e creativo.: pendente de realizar.
O02PD: Implementar a hora de apoio ás TIC no horario do profesorado para fortalecer as competencias dixitais e promover o uso efectivo das TIC no ensino e aprendizaxe. (A4OP)
- AO2.1:Deseñar un plan detallado para a hora de apoio ás TIC, definindo os seus obxectivos, estrutura e temas a tratar, asegurando de que a hora sexa relevante e práctica para os docentes:realizado no mes de outubro.
- A02.2: Fomentar a integración das TIC no currículo escolar, de xeito que o seu uso sexa unha parte natural do proceso de ensinanza e aprendizaxe.: realizado en outubro
- AO2.3:Realizar avaliaciones periódicas para medir o progreso e eficacia da hora de apoio ás TIC, a través de rúbricas, enquisas, anlálise de resultados... e suxerir propostas de mellora: en proceso
O03PD: Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO.
- AO3.1: Asignación de horas á coordinadora TIC. Asignar horas á coordinadora TIC para a realización das tarefas atribuídas se é posible: feito en outubro
- AO3.2: Actualización e avaliación do equipamento dixital. Manter actualizado e/ou inventariar e avaliar o estado do equipamento dixital do centro: pendente de realizar.
- AO3.3: Creación dunha táboa de datos relevantes dos equipos. Realizar unha táboa na que se recollan algúns datos relevantes dos equipos a revisar: Modelo, marca, número de serie, ano, espazo, situación¿, que posteriormente será necesaria para incluír na aplicación INVENTARIO, e recoller nunha folla de cálculo actualizada co material inventariado: pendente de realizar
- AO3.4: Manter actualizado e/ ou inventariar e avaliar os espazos do centro destinados a equipamento tecnolóxico: pendente de realizar
- AO3.5: Actualizar e/ou propoñer renovación do equipamento dixital: realizado parcialmente en outubro.
- AO3.6: Propoñer a participación en programas de innovación que promova a Consellería nos que se poida acadar equipamento tecnolóxico:feito en outubro
- AO3.7: Realizar unha rúbrica para valorar se se compriu este obxectivo e a súa valoración e grao de satisfacción por parte da comunidade educativa: pendente de realizar
O01PD: Desenvolver e reforzar as competencias dixitais do profesorado na utilización efectiva das ferramentas do 'Polo Creativo' como parte integral da súa práctica educativa para mellorar a calidade do aprendizaxe e promover habilidades STEM e creativas no entorno educativo. (CPC4)
- AO0.1.2:Coñecer as diferentes ferramentas de robótica e Plotter do centro: pendente de realizar
- AO01.3:Realizar avaliacións para medir o nivel de competencia no uso do plotter e as ferramentas de robótica e adaptar a formación segundo sexa necesario.: pendente de realizar
- AO01.4:Identificar formas efectivas de incorporar o plotter e as ferramentas de robótica no curriculum escolar a través de actividades de ensino cotiás: pendente de realizar
- AO01.5:Traballar co alumnado o aprendido nas formacións de xeito seguro e creativo: pendente de realizar
O02PD: Implementar a hora de apoio ás TIC no horario do profesorado para fortalecer as competencias dixitais e promover o uso efectivo das TIC no ensino e aprendizaxe. (A4OP)
- AO2.3:Realizar avaliaciones periódicas para medir o progreso e eficacia da hora de apoio ás TIC, a través de rúbricas, enquisas, anlálise de resultados... e suxerir propostas de mellora: en proceso e feita o da primeira avaliación
O03PD: Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO.
- AO3.2: Actualización e avaliación do equipamento dixital. Manter actualizado e/ou inventariar e avaliar o estado do equipamento dixital do centro: en proceso
- AO3.3: Creación dunha táboa de datos relevantes dos equipos. Realizar unha táboa na que se recollan algúns datos relevantes dos equipos a revisar: Modelo, marca, número de serie, ano, espazo, situación, que posteriormente será necesaria para incluír na aplicación INVENTARIO, e recoller nunha folla de cálculo actualizada co material inventariado: conseguido
- AO3.4: Manter actualizado e/ ou inventariar e avaliar os espazos do centro destinados a equipamento tecnolóxico: en proceso
- AO3.7: Realizar unha rúbrica para valorar se se compriu este obxectivo e a súa valoración e grao de satisfacción por parte da comunidade educativa: pendente de realizar
O01PD: Desenvolver e reforzar as competencias dixitais do profesorado na utilización efectiva das ferramentas do 'Polo Creativo' como parte integral da súa práctica educativa para mellorar a calidade do aprendizaxe e promover habilidades STEM e creativas no entorno educativo. (CPC4)
- AO0.1.2:Coñecer as diferentes ferramentas de robótica e Plotter do centro: conseguido
- AO01.3:Realizar avaliacións para medir o nivel de competencia no uso do plotter e as ferramentas de robótica e adaptar a formación segundo sexa necesario.: en proceso
- AO01.4:Identificar formas efectivas de incorporar o plotter e as ferramentas de robótica no curriculum escolar a través de actividades de ensino cotiás: en proceso
- AO01.5:Traballar co alumnado o aprendido nas formacións de xeito seguro e creativo: en proceso
O02PD: Implementar a hora de apoio ás TIC no horario do profesorado para fortalecer as competencias dixitais e promover o uso efectivo das TIC no ensino e aprendizaxe. (A4OP)
- AO2.3:Realizar avaliaciones periódicas para medir o progreso e eficacia da hora de apoio ás TIC, a través de rúbricas, enquisas, anlálise de resultados... e suxerir propostas de mellora: en proceso e feita o da primeira avaliación
O03PD: Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO.
- AO3.2: Actualización e avaliación do equipamento dixital. Manter actualizado e/ou inventariar e avaliar o estado do equipamento dixital do centro: conseguido
- AO3.3: Creación dunha táboa de datos relevantes dos equipos. Realizar unha táboa na que se recollan algúns datos relevantes dos equipos a revisar: Modelo, marca, número de serie, ano, espazo, situación, que posteriormente será necesaria para incluír na aplicación INVENTARIO, e recoller nunha folla de cálculo actualizada co material inventariado: conseguido
- AO3.4: Manter actualizado e/ ou inventariar e avaliar os espazos do centro destinados a equipamento tecnolóxico: conseguido
- AO3.7: Realizar unha rúbrica para valorar se se compriu este obxectivo e a súa valoración e grao de satisfacción por parte da comunidade educativa: conseguido
Avaliación
A través do PDC propoñemos unha serie de obxectivos que haberá que acadar nun tempo determinado durante o curso 2023/24.
A avaliación dos obxectivos propostos, farémolo do seguinte xeito e despois engadiremos as conclusións neste documento: Faremos unha táboa de avaliación e repetirémoa para cada obxectivo proposto. No noso caso, tres obxectivos (tres táboas).
Cada táboa serve para avaliar todos os obxectivos propostos nesa liña estratéxica. Na táboa engadiremos o obxectivo e as accións relacionadas co mesmo e cos indicadores de logro según os seguintes niveis de consecución: Acadado, parcialmente ou pendente.
Finalmente, iniciaremos o proceso de reflexión e poremos por escrito aquelas melloras que nos gustaría propoñer para os obxectivos que o requiran, do seguinte xeito:
- Que valoración global fai o profesorado da súa aplicación na aula?
- E o equipo directivo e os membros do equipo do plan dixital?
- Manterase o obxectivo?
- Coa súa implantación, convertéronse en novos obxectivos específicos ou derivados da mesma?
- É necesario engadir actuacións?
- Quitar?
- Modificar os existentes?
- É necesario concretar con máis detalle aspectos relativos aos responsables, temporalización ou avaliación?
- Tendo en conta o obxectivo proposto, parécenos oportuno presentar outros novos que completen e melloren a experiencia deste primeiro?
(*Estas preguntas u outras que poidan ir xurdindo nos dará as pautas para realizar unha avaliación máis reflexiva e concisa que poderemos reflectir posteriormente nunha rúbrica.)
Avaliarase tanto o proceso, como a consecución do obxectivo ao final do propio proceso. Polo tanto estableceranse dous tipos de avaliación:
- Avaliación procesual. - Realizarase ao final de cada trimestre e incluirán o estado da execución das accións, a análise e a valoración dos resultados. De ser o caso, tamén as posibles modificacións das accións (e os motivos) e as propostas de mellora.
- Avaliación final.- Realizarase a final de curso e incluirá a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Comunicación e difusión
Unha vez aprobado o Plan Dixital do noso centro será publicado na web do mesmo. http://www.edu.xunta.gal/centros/cepfleming/node/413.
Ademais enviarase un enlace ás familias coa entrada para facelas coñecedoras da súa publicación.
Tamén se enviará a todo o claustro vía correo electrónico, ao Consello Escolar e á Inspección Educativa.
https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36010711