Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Realízase unha avaliación trimestral, na que o equipo TIC recolle as achegas do profesorado, que son canalizadas a través das reflexións da coordinadora, plasmadas no apartado de seguimento do plan.
Ademais, realízanse reunións mensuais co mentor ADIX que corresponde ao noso centro ( ver anexos)
O01PD - Mellorar o equipamento informático do centro - Acadado
- A01.1. Revisar inventario e priorizar necesidades, equipos que cómpre retirar ou arranxar. (Acadado)
- A01.2. Substituír os PCs limitados en velocidade e características por outros novos (Acadado)
Reemplazo dos equipos menos funcionais por outros novos, seguindo como criterio as características dos equipos e actualizando os máis antigos.
- A01.3. Revisar os canóns de proxección de todas as aulas e obter luminosidade axeitada. (Acadado)
Substitución das lámpadas dos canóns que esgotaron o seu tempo efectivo de uso. Mantemento dos paneis dixitais interactivos.
O02PD - Establecer tempos para falar sobre o uso das TIC no centro - Acadado
- A02.1. Establecer tempos de coordinación entre o equipo docente para falar sobre o uso das TIC de forma periódica. (Acadado)
Fixáronse as datas das reunións trimestrais do profesorado para compartir opinións e chegar a acordos en materia TIC, dedicándolle un tempo específico para a unificación de criterios comúns,
- A02.2. Seleccionar items concretos sobre os que chegar a acordos co conxunto do profesorado. (Acadado)
Realizáronse enquisas para detectar aquelas cuestións que preocupaban máis ao profesorado na área dixital e poder abordalas nas reunións de forma deliberada, e poder chegar a acordos.
- A02.3. Chegar a acordos compartidos sobre o uso das TIC nas distintas áreas e niveis educativos. (Acadado) En primaria empréganse as TIC de maneira coordinada tanto nas titorías como nos contextos,e en Infantil estableceuse unha sesión semanal de robótica, na que se empregan estas ferramentas.
O03PD - Formar alumnado crítico coa información que manexan na rede - Acadado parcialmente
- A03.1. Continuar a empregar as TIC de forma sistemática nos contextos de aprendizaxe e tamén nas titorías. (Acadado)
Programáronse actividades concretas relacionadas coas TIC nun recanto semanal en cada Contexto de Aprendizaxe, así como se realizaron 4 sesións dedicadas a formar ao alumnado para mellorar a súa capacidade para buscar información fiable na rede, en 5º e 6º. Ademais, traballouse unha hora semanal co alumnado de 6º de Primaria na materia STEAM de libre configuración.
- A03.2. Dotar ao alumnado de criterios para diferenciar fontes fiables das que non o son. (Acción deseñada para completar no 2º trimestre)
- A03.3. Programar actividades para que o alumnado gañe autonomía na búsqueda de información fiable na rede e a empregue nun contexto. (Acción deseñada para completar no 3º trimestre)
O04PD - Desenvolver a estratexia dixital do centro - Acadado
- A04.1. Establecer un diálogo entre o profesorado para compartir inquedanzas e prioridades no ensino dixital. (Acadado)
Realizáronse xuntanzas para decidir as liñas de traballo comúns en todos os niveis educativos, empregando software común ao longo dos distintos cursos.
- A04. 2. Acordar unha estratexia dixital de centro en relación aos items de máis interese para o conxunto do profesorado. (Acadado)
Elaborouse unha estratexia dixital base cos medios dos que dispoñemos, incluíndo este curso as ferramentas que mandaron de Polos Creativos ,que poida servir de punto de partida para vindeiros cursos.
- A04.3. Avaliar os progresos do centro en materia de ensino-aprendizaxe das TIC. (Acadado)
O05PD - Mellorar a accesibilidade dixital nas casas do alumnado - Acadado parcialmente
- A05.1. Continuar concienciando da importancia das TIC ás familias a través de sesións formativas no centro. (Acción deseñada para completar no 3º trimestre)
- A05.2. Ofrecer unha contorna dixital intuitiva para as familias e o alumnado. (Acadado parcialmente)
Ofreceuse asesoramento e equipos dixitais a aquelas familias que puideron precisalo, aínda que no se logrou a participación desexada nas formacións sobre riscos TIC ofrecidas desde o centro.
- A05.3. Continuar ofrecendo equipamento dixital e soporte nas titorías para quen o precise. (Acción deseñada para completar no 3º trimestre)
O03PD - Formar alumnado crítico coa información que atopa na rede - Acadado parcialmente
- A03.2. Dotar ao alumnado de criterios para diferenciar fontes fiables das que non o son. (Acadado)
Programáronse nas áreas e nos contextos actividades nas que o alumno tiña que buscar diferente información na rede. A tavés disto o alumno valoraba a fiabilidade da fonte e traballabase o tratamento da información.
- A03.3. Programar actividades para que o alumnado gañe autonomía na búsqueda de información fiable na rede e a empregue nun contexto. (Acción deseñada para completar no 3º trimestre)
O05PD - Continuar insistindo en mellorar a accesibilidade dixital nas casas do alumnado - Acadado parcialmente
- A05.1. Continuar concienciando da importancia das TIC ás familias a través de sesións formativas no centro. (Acción deseñada para completar no 3º trimestre)
- A05.3. Continuar ofrecendo equipamento dixital e soporte nas titorías para quen o precise. (Acción deseñada para completar no 3º trimestre)
Avaliación
O procedemento de seguimento de desenvolvemento do plan e da súa consecución de obxectivos, terá lugar a través de:
- Unha avaliación procesual, unha vez ao trimestre, na que se valorará o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Unha avaliación final ao finalizar o curso académico, na que se valorará o logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
- O estado da avaliación quedará reflectido no plan de seguimento trimestral.
- Realízanse dúas reunións trimestrais co asesor ADIX, nas que se realiza seguimento de dito plan e se avalía o seu grao de consecucións e posibles adaptacións e melloras.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital presentouse ao claustro do centro en distintas reunións de profesorado, así como foi levado ao Consello Escolar para divulgalo e recibir achegas dos seus representantes. Ademais, publícase na web do centro, para a súa difusión entre a comunidade educativa.