Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Dende a EEI Do Con, poténciase a transformación dixital da escola para conseguir que sexa dixitalmente competente no proceso de ensino aprendizaxe, de xestión e de relación, o que require dun proceso de mellora das competencias dos membros da comunidade educativa, seguindo tamén as directrices do Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica, facendo unha clara aposta por espazos ao servizo dos proxectos educativos, sobre todo vinculados á transformación dixital e que sexan xeradores de igualdade e de inclusión.

Un dos documentos máis afectado pola transformación dixital é o Plan de Lectura, estreitamente vinculado coa biblioteca de centro, espazo favorecedor de aprendizaxes vinculados coa alfabetización múltiple e as competencias ALFI e AMI. Fai xa dous cursos académicos que o centro está nun proceso de renovación pedagóxica estreitamente vinculado coa educación dixital da comunidade educativa. Ao alumnado de infantil hai que ofrecerlle medios motivadores e compensadores de desigualdades, sempre dende unha perspectiva globalizada, eixe fundamental da etapa. Para iso empregamos ferramentas coma: tablets con diferentes APPS (Chatterkids, Sonigrama, Respira....), códigos QR, impresión 3D (doodle3D), edición de vídeo, croma, scratch (http://sketch.metademolab.com), robótica (escornabot, mbot, ozobot...). O centro participa en diferentes programas dos Contratos Programa, así coma o Plan Proxecta, en Voz Natura, estamos pendentes de entrar en PLAMBE e Polos Creativos.

A redacción da Programación Xeral Anual farase nos primeiros días de setembro, o Plan Dixital obríganos a reflexionar sobre aspectos coma: metodoloxía, organización de espazos, atención a diversidade, funcionamento da biblioteca escolar... En relación co Plan de Comunicación Externa e Interna o cambio é salientable, soamente se usarán medios corporativos, tanto para a relación coas familias coma entre profesorado, empregando medios coma: páxina web, aula virtual, abalar...

O Equipo de Dinamización do Plan Dixital da nosa escola está composto por  Ana Soto Álvarez (directora e Coordinadora do Plan Dixital) e o resto do profesorado. Ao inicio de curso realizouse un PFPP relacionado co Plan Dixital e, tendo en conta o asesoramento do equipo ADIX Pontevedra 2 e da asesora de xona do CFR de Vigo, seguimos unha serie de pasos: coñecer en que consiste o Plan Dixital, elaborar o cuestionario SELFIE e cubrir a enquisa polas mestras da escola que levan máis cursos, cubrir o test CDD por parte de todo o profesorado para coñecer o nivel de competencia dixital, analizar os resultados obtivos no SELFIE e no test CDD para elaborar o DAFO e elaborar o documento do Plan Dixital tendo en conta os resultados acadados, establecendo os obxectivos do Plan de Acción.

Situación de partida:

En xeral, na escola contamos con conectividade tanto por rede como por wifi pero moi lentas. Dende a UAC infórmannos que temos Fibra 1Gb simétrica.  Temos dúas liñas telefónicas, ademais dunha liña RTD alarma e unha liña móbil.  Tamén contamos con tomas de rede en cada unha das aulas e despachos, ademais de catro puntos de acceso edu.xunta.es.

Todas as aulas contan con acceso a internet (cable e wifi aínda que non sempre funciona correctamente) e, en algunhas das aulas,  altavoz inalámbrico. Na escola temos dous portátiles bastante desactualizados, varios escornabot, mesas de luz, retroproxector e na aula de Inglés cunha PDI móbil. Na biblioteca hai unha PDI fixa, 2 ordenadores para consulta do alumnado de acceso a internet por wifi (que non sempre conectan ben), unha impresora 3D, un altavoz inalámbrico, croma e un portátil desactualizado para o profesorado con acceso ao programa Meiga. Na sala de mestres contamos cun ordenador e un portátil con acceso a internet, unha fotocopiadora e material audiovisual (micrófonos, trípodes, iluminación). En dirección cóntase cun ordenador con acceso a internet, unha fotocopiadora e dous teléfonos inalámbricos bastante deteriorados.  Cómpre sinalar que a maioría deste equipamento foi adquirido polo propio centro con dotación da Consellería e da ANPA, salvo algún ordenador de mesa e portátil (dotado pola Consellería).

Na nosa escola empregamos os seguintes servizos corporativos para a xestión docente: páxina web da escola, Aula Virtual, Abalarmóbil, espazoAbalar e a rede social Instagram.  Non contamos con ningún servizo de xestión de mantemento do equipamento da escola, salvo a xestión das fotocopiadoras realizado por NEA_. Faise un mantemento de forma básica pola coordinadora TIC e en caso de dúbidas ou dificultades asesorada pola UAC e o asesor ABALAR da zona.

Na nosa escola contamos cun Plan de Continxencia que se pode atopar na páxina web da nosa escola e un Plan de Acollida en dirección onde se recollen unha serie de normas e acceso do equipamento dispoñible na escola.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

  • ORDE do 8 de setembro de 2021 pola que se desenvolve o Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia en que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación.

  • Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia en que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación.

  • Decreto 330/2009, do 4 de xuño, polo que se establece o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

  • Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

Os intrumentos de recollida de información previa empregados para xerar a análise DAFO foron:

  • Informe SELFIE.
  • Test CDD.
Interno
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade E. Baixa competencia dixital coas familias.(4) Familias Si
Debilidade Uso maioritario das TICs na casa para xogar. Familias Si
Debilidade C. Conexión a internet moi lenta en toda a escola sexa por wifi ou por cable.(5) Infraestruturas Non
Debilidade C. Falta de fondos para adquirir tecnoloxía dixital.(1, 2, 8, 10). Infraestruturas Non
Debilidade A. Falta de tempo por parte do profesorado para realizar actividades de ensino-aprendizaxe con tecnoloxía dixital (4) Organización de centro Si
Debilidade A. Profesorado con competencia dixital insuficiente.(1,2). Persoal docente Si
Fortaleza Implicación e participación das familias na vida escolar. Familias Si
Fortaleza C. Puntos de acceso wifi instalados por toda a escola. (5, 8) Infraestruturas Non
Fortaleza A. Emprego por parte do profesorado das plataformas dixitais promovidas pola Administración Educativa.(1,2). Persoal docente Si
Fortaleza E. O profesorado colabora dentro da escola para o emprego da tecnoloxía dixital.(1,2,3,4) Persoal docente Si
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza C. Falta de mantemento dos equipos da escola.(5). Administración educativa Si
Ameaza Aumento da burocracia. Administración educativa Non
Ameaza E. Dificultades no emprego das APP coorporativas.(4). Administración educativa Si
Ameaza Falta de recursos humanos para facilitar o emprego da tecnoloxía dixital na escola. Administración educativa Non
Ameaza C. Insuficiente sistemas de protección de datos. (7). Administración educativa Non
Ameaza Falta de formación e coñecemento da tecnoloxía dixital por parte das familias. ANPA Si
Ameaza Falta de recursos tecnolóxicos e conexión a internet suficiente das familias. Contorna Si
Ameaza Falta dun plan para unha ensinaza mixta en infantil. Contorna Non
Ameaza B. Falta de normativa que sustente a estratexia dixital.(4) Lexislación Non
Oportunidade B. Empregamos tecnoloxía dixital para colaborar con outros centros ou organizacións. (3) Outras Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Unha vez realizadas as pesquisas pertinentes a través do SELFIE e o TEST CDD e analizados os resultados que presenta os informes de ámbalas dúas probas xunto coa reflexión colectiva do Equipo de Dinamización do Plan Dixital de Centro e o conxunto do Claustro, observáronse unhas fortalezas e debilidades a nivel interno e unhas oportunidades e ameazas a nivel externo que aparecen recollidas na presente análise, sinaladas a maior parte delas cunha puntuación en base á cal, de xeito cuantitativo e cualitativo, establécense unhas prioridades que pretendemos atender. As que son de máis prioridade serán as que nos servirán de base para elaborar o plan de acción, convertindo os items en obxectivos que trataremos de acadar ao longo do vindeiro curso mediante a realización de diferentes accións.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Aumentar a comunicación dixital coas familias. (E4)
O02PD Aumentar o uso de ferramentas coorporativas (Aula Virtual, web, ABALAR) entre o claustro da escola. (A2)
O03PD Realizar o mantemento e actualización dos dispositivos dixitais existentes na escola (C5, C8)
O04PD Aprender a utilizar as pantallas táctiles interactivas coas que dotaron ás aulas de referencia.

Seguimento

Procedemento

O Equipo de Dinamización do Plan Dixital realizará unha xuntanza por trimestre para facer o seguimento das accións e obxectivos do PDl, recollendo as conclusións de dito seguimento nos campos de texto habilitados para cada trimestre.

A persoa mentora ADIX realizará visitas periódicas para analizar xunto coa persoa coordinadora do Plan Dixital o desenvolvemento do mesmo.

A persoa coordinadora do Plan Dixital terá acceso á ferramenta Educalidade para rexistrar os avances e avaliacións do plan baixo a supervisión da persoa directora e en colaboración co outro membro do Equipo de Dinamización do Plan Dixital.

1º Trimestre

O01PD. Aumentar a comunicación dixital coas familias. (E4) Parcialmente conseguido.
AO1.1: Reunión coas familias para uso da ferramenta ABALAR. Acadado
AO1.2: Reunión coas familias para uso da ferramenta Aula Virtual. Acadado
AO1.3: Reunión coas familias para uso da páxina web da escola. Acadado

O02PD. Aumentar o uso de ferramentas coorporativas (Aula Virtual, web, ABALAR) entre o claustro da escola. (A2) Parcialmente conseguido.
AO2.1: Reunión co profesorado para uso da ferramenta ABALAR. Acadado.
AO2.2: Reunión co profesorado para uso da ferramenta Aula Virtual. Acadado.
AO2.3: Reunión co profesorado para uso da páxina web da escola. Acadado.

O resto das accións son para realizar ao longo do curso.

 

2º Trimestre

As accións que faltan por desenvolver son para conseguir a final de curso.

As accións deseñadas para este trimestre foron acadadas durante o primeiro.

3º Trimestre

O01PD. Aumentar a comunicación dixital coas familias. (E4). Acadado
AO1.4: Enquisa para as familias sobre o uso e utililidade das ferramentas ao longo do curso. Acadado

O02PD. Aumentar o uso de ferramentas coorporativas (Aula Virtual, web, ABALAR) entre o claustro da escola. (A2) Acadado
AO2.4: Enquisa para ao profesorado sobre o uso e utlilidade das ferramentas ao longo do curso. Acadado

O03PD. Realizar o mantemento e actualización dos dispositivos dixitais existentes na escola (C5, C8). Acadado.
AO3.1: Manter actualizado o listado con todo o material dixital existente na escola. Acadado
AO3.2: Valorar as necesidades existentes de cada recurso dixital. Acadado
AO3.3: Facer o mantemento necesario dos dispositivos. Acadado. Consideramos que debemos seguir traballando este obxectivo para mellorar o mantemento da nosa escola.

O04PD. Aprender a utilizar as pantallas táctiles interactivas coas que dotaron ás aulas de referencia. Acadado.
AO4.1. Formación do profesorado a través dun PFPP. Acadado
AO4.2. Uso do Pantalla táctil interactiva das aulas de referencia. Acadado

 

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para avaliar o seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución dos obxectivos do Plan de Acción levarase acabo unha avaliación procesual e unha avaliación final. A avaliación procesual realizarase  como mínimo unha vez ao trimestre para valorar o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, poder establecer as modificacións pertinentes para conseguir alcanzar os obxectivos. Tamén se realizará unha valoración final, como mínimo unha vez ao ano para valorar o logro dos obxectivos e establecer unha serie de propostas de mellora para o vindeiro curso.

Valoración xeral

En xeral, a valoración foi positiva por parte do profesorado. Cumpríronse todos os obxectivos propostos este curso.

 

 

 

Proposta de mellora

O vindeiro curso continuar co obxectivo do uso de abalar e páxina web para familias e profesorado. Buscar alternativa para subir a documentación na aula virtual para facelo máis accesible.

Continuar o obxectivo pendente de mantemento dos equipos e do material dixital da escola.

E outra proposta de mellora seria elaborar recursos dixitais.

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan será presentado ao Claustro e ao Consello escolar para a súa aprobación. Estará a disposición de toda a comunidade educativa na páxina web da escola no apartado documentos.