Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O CEIP A Carballeira é un centro público, onde se imparten ensinos de Educación Infantil e Educación Primaria. No centro contamos con 3 unidades de educación infantil e 6 unidades de educación primaria.

Os datos básicos do centro detállanse a continuación:

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o Grupo de traballo do PFPP do Plan Dixital, xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Interno
41 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Acceso do alumnado (non ABALAR-EDIXGAL) a dispositivos fóra do centro. Alumnado Si
Debilidade Conectividade dende os fogares. Alumnado Si
Debilidade Creación de contidos dixitais. Alumnado Non
Debilidade Coñecementos sobre os dereitos de autor e licencias de uso dos recursos dixitais. Alumnado Non
Debilidade Insuficiente competencia dixital das familias. Familias Non
Debilidade Estado dos equipos do centro. Infraestruturas Si
Debilidade Insuficientes dispositivos para a aprendizaxe nos cursos non ABALAR Edixgal (EI, 1º, 2º, 3º E 4º EP). Infraestruturas Non
Debilidade Acceso a internet dende os fogares. Infraestruturas Non
Debilidade Asistencia técnica nos fogares. Infraestruturas Non
Debilidade Tempo escaso para trasladar á aula os cambios metodolóxicos. Organización de centro Non
Debilidade Insuficiente estratexia dixital. Persoal docente Non
Debilidade Debate sobre o uso das tecnoloxías. Persoal docente Non
Debilidade Falta de tempo para a elaboración de materiais educativos propios. Persoal docente Non
Debilidade Poucos proxectos interdisciplinares . Persoal docente Non
Debilidade Intercambios de experiencias. Persoal docente Non
Debilidade Retroalimentación e autoreflexión sobre a aprendizaxe. Persoal docente Non
Fortaleza Implicación, colaboración e motivación do alumnado no uso das novas tecnoloxías. Alumnado Non
Fortaleza Infraestrutura no centro Infraestruturas Si
Fortaleza Dispositivos dixitais para a ensinanza nas aulas Infraestruturas Si
Fortaleza Acceso a internet no centro. Infraestruturas Si
Fortaleza Asistencia técnica no centro. Infraestruturas Si
Fortaleza Dispositivos dixitais para a ensinanza nas aulas. Infraestruturas Non
Fortaleza Sistema de protección de datos. Infraestruturas Non
Fortaleza ABALAR-Edixgal Infraestruturas Si
Fortaleza Existencia no centro de Proxectos e programas que favorecen e facilitan ás novas modalidades de ensinanza. Oferta Non
Fortaleza Incorporación das novas modalidades de ensino. Organización de centro Non
Fortaleza Asistencia técnica. Organización de centro Non
Fortaleza Incorporación das novas modalidades de ensino. Organización de centro Non
Fortaleza Uso das TICs para a avaliación do alumnado. Organización de centro Si
Fortaleza Necesidades de Desarrollo profesional Continuo (DPC). Persoal docente Non
Fortaleza Recursos educativos en liña. Persoal docente Si
Fortaleza Adaptación ás necesidades do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Implicación. Persoal docente Non
Fortaleza Adaptación ás necesidades do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Novas modalidades de ensino. Persoal docente Non
Fortaleza Colaboración e formación . Persoal docente Si
Fortaleza Avaliación do progreso. Persoal docente Non
Fortaleza Participación no DPC. Persoal docente Non
Fortaleza Uso de entornos virtuais de aprendizaxe. Persoal docente Non
Fortaleza Comunicación coa comunidade educativa. Persoal docente Non
Fortaleza Fomento da cretividade. Persoal docente Non
41 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Exceso de burocracia. Administración educativa Non
Ameaza Necesidade de formación no eido dixital. ANPA Non
Ameaza Escaseza de recursos materiais. Contorna Si
Ameaza Cambios lexislativos. Lexislación Non
Oportunidade Dotación de medios para a elaboración do Plan Dixital. Administración educativa Si
Oportunidade Programas de Formación presencial e a distancia no eido Dixital. Administración educativa Non
Oportunidade Fomento dos PFPP nos centros. Administración educativa Non
Oportunidade Ampliación dos recursos dixitais Abalar e no EVA-EDIXGAL. Administración educativa Non
Oportunidade Software libre. Administración educativa Non
Oportunidade Comunicación fluída co centro. ANPA Non
Oportunidade Colaboración e implicación co profesorado. Contorna Non
Oportunidade Concello: proposta de actividades relacionadas co mundo dixital (conectividade segura e responsable, ciberacoso¿). Outras Non
Oportunidade Colaboración do CFR Pontevedra. Outras Non
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

O equipo do Plan Dixital tendo en conta os resultados do DAFO elaborou os obxectivos do apartado seguinte.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar a competencia dixital dos docentes de acordo co nivel de competencias dixitais europeos e acorde ás necesidades do centro.
O02PD Incorporar á práctica da aula recursos dixitais que permitan maior interacción e o traballo colaborativo entre o alumnado.
O03PD Inventariar e modernizar o equipamento informático do centro.
O04PD Dispor dunha asistencia técnica eficaz para resolver os problemas cos equipos dixitais do centro.
O05PD Detectar e cubrir as necesidades do alumnado en canto ao equipamento dixital diminuindo a fenda dixital.

Seguimento

Procedemento

Ao longo do curso realizaranse reunións mensuais do equipo do Plan Dixital para coordinar as actuacións establecidas.

Mantendranse reunións periódicas co asesor ADIX nas que se solventaron dúbidas e pequenas incidencias que foron xurdindo.

Valorarase a efectividade das actuacións realizadas e estableceronse propostas de mellora de cara ao vindeiro curso.

1º Trimestre

Obxetivo

 

O01PD

Mellorar a competencia dixital dos docentes de acordo co nivel de competencias dixitais europeos e acorde ás necesidades do centro. Parcialmente acadado.

- AO1.1PD: Detectar as necesidades formativas do profesorado neste ámbito. Acción xeral. Detectouse a necesidade de crear unha liña de formación en relación do uso dos materiais de Polos Crearivos.

Acadada o 30/10/2023.

- AO1.2PD: Deseñar unha liña do PFPP relacionada cos recursos dixitais. Acción xeral Acadada o 30/10/2023. Desenvolveuse unha liña de PFPP en relación coas necesidades detectadas. Uso e implementación dos materiais de Polos creativos.

- AO1.3PD: Desenvolver as actividades do PFPP. Acción xeral. Pendente de acadar.

- AO1.4PD: Implementar na aula algún dos recursos dixitais creados. Pendente de acadar.

 

O02PD

Incorporar á práctica da aula recursos dixitais que permitan maior interacción e o traballo colaborativo entre o alumnado. Parcialmente acadado.

-AO2.1PD: Detectar as necesidades formativas do profesorado neste ámbito. Acción xeral. Detectouse a necesidade de crear unha liña de formación en relación do uso dos materiais de Polos Crearivos.

Acadada o 30/10/2023.

-AO2.2PD: Deseñar unha liña do PFPP relacionada cos recursos dixitais. Acción xeral Acadada o 30/10/2023. Desenvolveuse unha liña de PFPP en relación coas necesidades detectadas. Uso e implementación dos materiais de Polos creativos.

-AO2.3PD: Desenvolver as actividades do PFPP. Acción xeral. Pendente de acadar.

-AO2.4PD: Implementar na aula algún dos recursos dixitais creados. Pendente de acadar.

O03PD

Inventariar e modernizar o equipamento informático do centro. Pendente de acadar.

O04PD

Dispor dunha asistencia técnica eficaz para resolver os problemas cos equipos dixitais do centro. Acadado.

-AO4.1PD: Comunicar á AMTEGA a necesidade de dispor dunha asistencia técnica continua e de calidade. Acción xeral.

Comunicouse a AMTEGA a través de diferentes medios a necesidade de dispor dunha asistencia técnica de calidade.

-AO4.2PD: Crear un sistema de partes de avarías de equipos. Acción xeral. Creouse un caderno de incidencias e a través das demandas recibidas relizaranse as revisións e arranxes oportunos.

 

O05PD

Detectar e cubrir as necesidades do alumnado en canto ao equipamento dixital diminuindo a fenda dixital. Acadado.

-AO5.1PD: Detectar as necesidades das familias. Acción xeral.

Rematouse de detectar as necesidades das familias no mes de outubro.

-AO5.2PD: Organizar a entrega do equipamento. Acción xeral.

Organizouse a entrega de equipamento antes do comezo das clases.

-A05.3PD: Entregar equipamento e asinar as condicións de préstamo.

Realizouse a entega de equipamento no mes de setembro.

2º Trimestre

As accións a desenvolver no segundo trimestre, teñen data máxima de finalización ao longo do terceiro, polo que aínda non están avaliadas.

3º Trimestre

O01PD Mellorar a competencia dixital dos docentes de acordo co nivel de competencias dixitais europeos e acorde ás necesidades do centro. ACADADO.
 

AO1.3PD: Desenvolver as actividades do PFPP. ACADADO
AO1.4PD: Implementar na aula algún dos recursos dixitais creados. REALIZADO.

O02 PDIncorporar á práctica da aula recursos dixitais que permitan maior interacción e o traballo colaborativo entre o alumnado. ACADADO.

AO2.3PD: Desenvolver as actividades do PFPP. REALIZADO.

AO2.4PD: Implementar na aula os recursos dixitais creados. REALIZADO.

O03PD Inventariar e modernizar o equipamento informático do centro. ACADADO.

AO3.1PD: Actualizar o inventario de equipamento informático actual coas súas prestacións. REALIZADO.

AO3.2PD: Establecer as necesidades prioritarias de adquisición e modernización.REALIZADO.

AO3.3PD: Solicitar a AMTEGA o equipamento preciso. REALIZADO.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

A valoración deste proxecto levarase a cabo tendo en conta os obxectivos plantexados e os obxectivos alcanzados no desenvolvemento do Plan Dixital, mediante reunións trimestrais e unha reunión ao final de curso.

Tamén faremos avaliacións co mentor ADIX.

Valoración xeral
Proposta de mellora

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O presente Plan Dixital, será presentado ao Claustro e unha vez oído este órgano, será proposto ao Consello Escolar para a súa aprobación. O procedemento de publicidade do plan será o seguinte: - Este documento será publicado na páxina web do centro á Comunidade Educativa. - As familias/alumnado serán informados por parte do equipo directivo a través de Abalar móbil. - A ANPA do centro, será informada da publicación do Plan Dixital a través do seu representante no Consello Escolar.