Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O IES Fonmiñá é un instituto de ensinanza secundaria (sen Bacharelato) situado no Concello de A Pastoriza (Lugo), que conta con dous colexios adscritos, o CEIP O Salvador en A Pastoriza e o CEIP de Bretoña, onde estudaron a maioría dos alumnos e alumnas do noso centro antes de acceder á ESO.

Estamos nunha área eminentemente rural, no que ten un peso fundamental a actividade gandeira, que convive con actividades industriais (canteiras de lousa e pavimentos, empresas de construción e de transportes, fábrica de pensos, piscifactorías, etc.) e actividades vinculadas a construción e o sector servizos (tendas, talleres mecánicos, hostalería, transportistas e coidados... ).

En canto a actividades deportivas e culturais, o Concello de A Pastoriza conta con "Escolas Deportivas Municipais", cunha ampla oferta de actividades, dende diferentes tipos de deportes (atletismo, fútbol sala, natación, patinaxe, bádminton, etc.) ata actividades como informática, baile e música tradicionais, manualidades, etc. Así mesmo, ofrece distintas actividades culturais que se desenvolven na Biblioteca Municipal, na Casa da Cultura.

A nosa oferta educativa contempla a posibilidade de habilitar agrupamentos nas materias instrumentais (Linguas e Matemáticas). Tamén contamos cunha profesora de apoio (Pedagoxía Terapéutica) para todos aqueles alumnos/as que presenten dificultades académicas continuadas. Así mesmo continuamos a participar e traballar co alumnado no Club de Ciencias aprobado e concedido dende o curso 2022/23 para a realización de diversos proxectos e actividades STEM.

Neste curso 2023-2024, estamos a participar en varios Plans Proxecta (Donas de Si, Quérote máis, Mestres gandeiros, Educación patrimonial Etwining), programas de innovación educativa ofertados pola Consellería de Educación. Son proxectos voluntarios nos que se favorece principalmente a educación en valores entre outros.

Ademais, o noso instituto segue a participar no Proxecto E-Dixgal da Consellería de Educación, polo que o noso alumnado conta con aulas totalmente informatizadas, con ordenadores para o seu uso persoal, nun intento de mellorar as súas competencias no uso das novas tecnoloxías.

A totalidade do noso claustro participa dende cursos pasados, dándolle así continuidade, no noso Plan de Formación Permanente do Profesorado. Este ano centrado na implementación dos Polos Creativos, impulsado dende a Consellería.

A contribución deste Plan Dixital na Programación Xeral Anual do vindeiro curso 23/24 resúmese nos seguintes puntos:

Ø  Establecer canles de comunicación entre os diferentes axentes do proceso de ensinanza-aprendizaxe.

Ø  Crear recursos dixitais - audiovisuais para levar a cabo na práctica docente.

Ø  Impulsar a implementación dos Polos Creativos no centro.

Ø  Comportamento responsable na internet e de xeito especial nas redes sociais.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE e do Test CDD, o centro xerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver. Os datos son os que se mostran nas táboas seguintes:

Interno
69 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 2. O alumnado emprega as tecnoloxías dixitais sobre unha hora diaria para actividades de ocio e apenas realizan actividades de ocio nas que non emprega a tecnoloxía (UTIC 3 e 2) Alumnado Si
Debilidade 4. Unha terceira parte do alumnado afirma que se distrae cando emprega dispositivos dixitais para estudar. Alumnado Si
Debilidade 1. O alumnado non se motiva máis co uso da tecnoloxía dixital (F4) Alumnado Si
Debilidade 3. O alumnado non emprega a tecnoloxía fora do centro con fins educativos alleos ao centro (UTIC 5) Alumnado Si
Debilidade 1. O profesorado non emprega o sistema abalar como comunicación coas familias a nivel grupal ou individual. (E4) Familias Non
Debilidade 1. Os sistemas de protección de datos no centro poden ser mellorables (C7). Infraestruturas Non
Debilidade 2. O equipo directivo non coñece a normativa relativa á adquisición de equipamento informático para os centros educativos. (PC4) Infraestruturas Non
Debilidade 1. O Centro non conta cunha estratexia Dixital. (A1) Organización de centro Si
Debilidade 1. A pesar de que o profesorado percibe que o Equipo Directivo o involucra na estratexia Dixital do Centro, o Equipo Directivo non sinte que se está a organizar deste xeito. (A2) Persoal docente Non
Debilidade 2. A pesar de que o profesorado percibe que se debaten os pros e os contras do ensino con tecnoloxía Dixital, o Equipo Directivo discrepa en que haxa suficiente debate. (B2) Persoal docente Non
Debilidade 6. Non se empregan habitualmente os datos dixitais para mellorar a experiencia de aprendizaxe de alumnos/as concretos/as (G9) Persoal docente Si
Debilidade 3. A pesar de que o Equipo Directivo percibe que non se avalían os progresos no uso de Tecnoloxías Dixitais, o profesorado si que considera que leva a cabo esa avaliación.(B1) Persoal docente Non
Debilidade 7. O profesorado non sempre emprega as tecnoloxías dixitais para avaliar as habilidades do alumnado (G1) Persoal docente Si
Debilidade 8. Non sempre se empregan as tecnoloxías dixitais para reflexionar sobre a aprendizaxe do alumnado (G5) Persoal docente Si
Debilidade 9. Non se utilizan as tecnoloxías dixitais para que o alumnado faga críticas construtivas sobre os traballos dos seus compañeiros/as. (G6) Persoal docente Si
Debilidade 10. Non se utilizan as tecnoloxías dixitais para que o alumnado faga observacións construtivas sobre o labor docente do profesorado. Persoal docente Si
Debilidade 4. A pesar de que o Equipo Directivo percibe que non se empregan tecnoloxías dixitais en colaboración con outras organizacións, o profesorado si que manifesta o seu uso e colaboración. (B3) Persoal docente Si
Debilidade 5. Non se fomenta o uso das tecnoloxías dixitais para a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares (F6) Persoal docente Si
Debilidade 11. Unha ampla maioría do profesorado e do Equipo Directivo comeza a empregar as tecnoloxías dixitais ao mesmo tempo que o resto de compañeiros/as (ATIC 1) Persoal docente Si
Fortaleza 7. O alumnado aprende a codificar e/ou programar e a crear contidos dixitais (H11 e H7) Alumnado Si
Fortaleza 12. Destácase o coñecemento técnico do noso alumnado porque a maioría sabe como usar o software/apps sen axuda e cando teñen dúbidas, algo máis da metade recorre a internet. Alumnado Si
Fortaleza 2. O alumnado emprega a tecnoloxía dixital para facer tarefas máis creativas (F3) Alumnado Si
Fortaleza 6. O alumnado emprega as tecnoloxías dixitais en varias materias e emprégaas como medio de comunicación. (H10 e H8) Alumnado Si
Fortaleza 8. O alumnado aprende a verificar que a información atopada en internet é fiable e a utilizar o traballo doutras persoas (H4 e H6) Alumnado Non
Fortaleza 10. O alumnado emprega as tecnoloxías dixitais máis de unha hora ao día tanto no centro coma na casa para facer as tarefas escolares (UTIC 1 e 2) Alumnado Si
Fortaleza 11. Unha ampla maioría conta con dispositivos dixitais na súa casa (AFC 1) Alumnado Si
Fortaleza 1. O alumnado percibe que se debaten os pros e os contras do uso da tecnoloxía dixital para a súa aprendizaxe e formación. (B2) Alumnado Si
Fortaleza 3. Empréganse as tecnoloxías dixitais para recibir retroalimentación do profesorado (G3) Alumnado Non
Fortaleza 4. O alumnado emprega a tecnoloxía para levar un rexistro dos seus estudos (G8) Alumnado Non
Fortaleza 5. O alumnado fai un uso responsable e seguro das tecnoloxías dixitais en Internet (H3 H1) Alumnado Si
Fortaleza 9. O alumnado aprende a resolver problemas técnicos relacionados coas tecnoloxías dixitais (H13) Alumnado Si
Fortaleza 1. O centro conta con dispositivos dixitais para que o alumnado os empregue cando os necesita. (C8) Infraestruturas Si
Fortaleza 8. O alumnado pode traer ao centro os seus propios dispositivos e usalos nas aulas sempre con aviso e autorización previa (C13) Infraestruturas Non
Fortaleza 2. O centro conta con bo acceso a internet para ensinanza e aprendizaxe. (C3) Infraestruturas Si
Fortaleza 5. O noso centro conta con boa asistencia técnica cando xorden problemas (C5) Infraestruturas Si
Fortaleza 10. O centro conta con equipamento mercado polo propio centro e dispón de equipamento informático facilitado pola Administración (E-Dixgal) (PC5) Infraestruturas Si
Fortaleza 3. O centro conta ou administra dispositivos dixitais (E-Dixgal e propios) para que o alumnado os poda levar á casa. (C10) Infraestruturas Si
Fortaleza 4. O noso centro conta con boa infraestrutura dixital (C1) Infraestruturas Non
Fortaleza 6. O Centro conta con dispositivos dixitais para a labor docente (C2) Infraestruturas Si
Fortaleza 7. Hai espazos físicos para o ensino-aprendizaxe con tecnoloxías dixitais (C14) Infraestruturas Si
Fortaleza 9. O centro dispón e fai uso do software libre (PC2) Infraestruturas Si
Fortaleza 2. O Claustro debate as necesidades de formación relacionadas coas tecnoloxías dixitais. (D1) Oferta Non
Fortaleza 1. O profesorado ten acceso a posibilidades de FPP relacionado coas tecnoloxías dixitais. (D2) Oferta Non
Fortaleza 3. O Claustro intercambia experiencias sobre o uso das tecnoloxías dixitais. (D3) Oferta Si
Fortaleza 5. O centro promove a creación conxunta de coñecemento a través de Plans de Formación Permanente do Profesorado (PC6) Oferta Si
Fortaleza 4. Promóvese e particípase en actividades formativas para a actualización das competencias dixitais do profesorado (PC3) Oferta Non
Fortaleza 1. O Profesorado dispón de tempo para explorar métodos de ensino con tecnoloxías dixitais. (A4) Organización de centro Non
Fortaleza 2. O alumnado aprende a codificar e/ou programar (Programación materia de libre configuración en 1º ESO e TIC en 4º da ESO) (H11 e H7) Organización de centro Non
Fortaleza 4. Na web do Centro aparece toda a información de interese relacionada coas diferentes materias. (PC8) Organización de centro Non
Fortaleza 5. Emprégase a Aula Virtual e/ou E-Dixgal na maioría das materias. (PC9) Organización de centro Non
Fortaleza 3. O centro difunde a información de interese e o seguimento da actividade académica do alumnado por canles corporativas (PC1). Organización de centro Non
Fortaleza 2. O profesorado busca e crea recursos educativos en liña (E1 y E2) Persoal docente Non
Fortaleza 1. Conta e sinte o apoio para probar novas formas de ensino con tecnoloxías dixitais. (A3) Persoal docente Non
Fortaleza 6. O profesorado realiza actividades usando as tecnoloxías dixitais en función das necesidades específicas de cada alumno/a. (F1) Persoal docente Non
Fortaleza 5. O profesorado emprega recursos educativos abertos (E5) Persoal docente Non
Fortaleza 8. O profesorado crea actividades motivadoras empregando as tecnoloxías dixitais (F4) Persoal docente Si
Fortaleza 9. O profesorado usa as tecnoloxías dixitais para fomentar o traballo en equipo (F5) Persoal docente Non
Fortaleza 10. Empréganse as tecnoloxías dixitais para fins de avaliación. (G7) Persoal docente Non
Fortaleza 3. O profesorado emprega tecnoloxías dixitais para a comunicación co alumnado relacionadas co centro (E4) Persoal docente Non
Fortaleza 4. O Profesorado emprega plataformas en liña onde o alumnado pode contribuír (E3) Persoal docente Non
Fortaleza 7. O profesorado utiliza a tecnoloxía dixital para fomentar a creatividade do alumnado (F3) Persoal docente Non
Fortaleza 11. Empréganse as tecnoloxías dixitais para facilitar retroalimentación ao alumnado (G3) Persoal docente Non
Fortaleza 12. Emprégase a tecnoloxía para documentar a aprendizaxe do alumnado (G8) Persoal docente Non
Fortaleza 15. O profesorado considera moi útil a asistencia tanto a formación presencial como en liña como a programas acreditados (DPC 3 e 5 e 8) Persoal docente Non
Fortaleza 16. O profesorado edita ou crea recursos dixitais para as clases con seguridade no manexo das tecnoloxías dixitais (SMT 1) Persoal docente Si
Fortaleza 18. Unha ampla maioría do profesorado emprega unha porcentaxe alta de tempo para ensinar empregando as tecnoloxías dixitais (PT 1) Persoal docente Non
Fortaleza 13. O profesorado considera útil as actividades de formación e asesoramento internos (DPC 1 e 4) Persoal docente Non
Fortaleza 14. O profesorado considera moi útil aprender de outros/as compañeiros/as do centro a través de actividades de colaboración e/ou a través de profesorado en liña (DPC 2 e 6) Persoal docente Non
Fortaleza 17. O profesorado manexa con seguridade diferentes dispositivos e recursos para as clases e para a comunicación co alumnado e as súas familias incluíndo a avaliación e o feedback (SMT 2 e 3 e 4) Persoal docente Non
69 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1. O profesorado dispón de pouco tempo para a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais e para realizar/preparar materiais dixitais por excesiva burocracia. Administración educativa Si
Ameaza 1. O noso centro non conta con ANPA. ANPA Non
Ameaza 1. O profesorado considera como factores negativos para unha aprendizaxe mixta a mala conexión e o acceso limitado por parte do alumnado e a baixa competencia dixital das familias. Contorna Non
Ameaza 1. No Centro non se respectan ou se percibe que non se respectan sempre os dereitos de autor/a e as licenzas de uso. (A5) Lexislación Non
Ameaza 2. O equipo directivo non coñece a normativa relativa á adquisición de equipamento informático para os centros educativos. (PC4) Lexislación Non
Oportunidade 1. Existe unha ampla oferta de actividades formativas para a actualización das competencias dixitais do profesorado dende as Administracións Educativas (PC3) Administración educativa Non
Oportunidade 2. As modalidades de formación ofertadas polas Administracións Educativas axústanse ás necesidades do profesorado en competencia dixital. (PC7) Administración educativa Non
Oportunidade 3. O centro ten acceso a recursos dixitais en liña e o profesorado participa en programas de desenvolvemento profesional como factores positivos da aprendizaxe mixta. Administración educativa Non
Oportunidade 1. O profesorado considera útil as visitas a outros centros, empresas, ¿ (DPC 7) Contorna Non
Oportunidade 1. O profesorado considera útil as visitas a outros centros, empresas, ¿ (DPC 7) Outras Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD E4.- Establecer canles de comunicación entre os diferentes axentes do proceso de ensinanza-aprendizaxe.
O02PD E2. Crear/empregar recursos dixitais - audiuovisuais para levar a cabo na práctica docente relacionados principalmente coa temática da formación solicitada no PFPP (Polos Creativos).
O03PD C14. Designar e habilitar aula/local para traballar nos Polos Creativos. Montaxe da aula/local, recepción e instalación do equipamento e material destinado aos Polos Creativos.
O04PD H3. Comportamento responsable na rede.

Seguimento

Procedemento

O Equipo de Dinamización do Plan Dixital reunirase como mínimo unha vez por trimestre para facer o seguimento do noso Plan Dixital e proceder á súa avaliación.

 

Despois de cada reunión levantarase acta na que quedarán rexistrados o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora. Se os obxectivos e as accións non se están a acadar incluirase a necesidade de aprazalos para vindeiros meses.

1º Trimestre

O01PD: Realizáronse reunións coas familias novas para enseñarlles a descargar e empregar o Abalar Móbil. Realizáronse reunións co profesorado novo para enseñarlles a traballar co espazo Abalar.

O02PD: Solicitada a formación do PFPP relacionada con tratamento audiovisual de contidos enfocada cara os Polos Creativos. Pendente de realizar no mes de Febreiro de 2024.

O03PD: Estamos realizando a formación correspondente de Polos Creativos relacionada co tema de espazos ... por agora soamente temos decidida a ubicación futura do local pero estamos á espera de recibir o material correspondente para adaptar finalmente dito local.

O04PD: Pendente de realizar diferentes obradoiros/conferencias relacionadas co tema tales como "Pegada Dixital ..." impartido por AMTEGA, participación no día internacional das rapazas nas TIC, ... Estanse facendo actividades relacionadas para a cocienciación do alumnado en diferentes materias e cos diferentes cursos como por exemplo en Dixitalización de 4º da ESO e en Tecnoloxía e Dixitalización de 1º e 2º da ESO e dende o Departamento de Orientación.

2º Trimestre

O01PD: Realizáronse reunións coas familias novas para enseñarlles a descargar e empregar o Abalar Móbil. Realizáronse reunións co profesorado novo para enseñarlles a traballar co espazo Abalar.

O02PD: Realizada a formación do PFPP relacionada con tratamento audiovisual de contidos enfocada cara os Polos Creativos. Actualmente realizando as sesións de traballo grupais e de traballo individual do PFPP para a realización e creación de material e proxectos para Polos Creativos. Contamos cun curso habilitado na Aula Virtual do Centro para compartir todo o traballo realizado/creado.

O03PD: Estamos realizando a formación correspondente de Polos Creativos relacionada co tema de espazos ... por agora soamente temos decidida a ubicación futura do local pero estamos á espera de recibir o material correspondente para adaptar finalmente dito local. Recibimos os kits singulares de Polos Creativos e estamos pendentes de traballar con eles.

O04PD: Xa realizamos varios obradoiros/conferencias relacionadas co tema con diferentes visitas por parte da Garda Civil e con videoconferencias con diferentes organismos e pendentes de realizar outras xa programadas tales como "Pegada Dixital ..." impartido por AMTEGA, participación no día internacional das rapazas nas TIC, ... Estanse facendo actividades relacionadas para a cocienciación do alumnado en diferentes materias e cos diferentes cursos como por exemplo en Dixitalización de 4º da ESO e en Tecnoloxía e Dixitalización de 1º e 2º da ESO e tamén dende o Departamento de Orientación.

3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O01PD: E4.- Establecer canles de comunicación entre os diferentes axentes do proceso de ensinanza-aprendizaxe.

Tanto % de familias que teñen instalado Abalar Móbil.

Tanto % de familias que usan Abalar Móbil para comunicación co centro (titorías, avisos varios, ...).

Tanto % de profesorado que teñen habilitado a solicitude de titorías vía Espazo Abalar.

Tanto % de profesorado que usa Espazo Abalar para as titorías, avisos varios, ....

O02PD: E2. Crear/empregar recursos dixitais - audiuovisuais para levar a cabo na práctica docente relacionados principalmente coa temática da formación solicitada no PFPP (Polos Creativos).

Tanto % de profesorado que crea materiais/recursos dixitais - audiovisuais propios.

Tanto % do profesorado crea actividades/recursos dixitais - audiovisuais.

Tanto % do profesorado crea actividades colaborativas e/ou interdisciplinares.

O03PD: C14. Designar e habilitar aula/local para traballar nos Polos Creativos. Montaxe da aula/local, recepción e instalación do equipamento e material destinado aos Polos Creativos.

Aula/local habilitada e montada para traballar nos Polos Creativos.

Recepción e instalación do equipamento e material destinado aos Polos Creativos.

Formación para o profesorado participante sobre o emprego/manexo do equipamento e material recibido para os Polos Creativos.

O04PD: H3. Comportamento responsable na rede.

Número de actividades destinadas a que o alumnado aprenda a empregar a internet e sobre todo as redes sociais de xeito seguro e responsable.

Valoración xeral

O01PD: E4.- Establecer canles de comunicación entre os diferentes axentes do proceso de ensinanza-aprendizaxe.

100 % de familias que teñen instalado Abalar Móbil.

100 % de familias que usan Abalar Móbil para comunicación co centro (titorías, avisos varios, ...).

100 % de profesorado que teñen habilitado a solicitude de titorías vía Espazo Abalar.

100 % de profesorado que usa Espazo Abalar para as titorías, avisos varios, ....

Proposta de mellora

O01PD: E4.- Establecer canles de comunicación entre os diferentes axentes do proceso de ensinanza-aprendizaxe.

Acadar que o 100 % de familias novas teñan instalado Abalar Móbil.

Acadar que o 100 % de familias novas usen Abalar Móbil para comunicación co centro (titorías, avisos varios, ...).

Acadar que o 100 % de profesorado novo teña habilitado a solicitude de titorías vía Espazo Abalar.

Acadar que o 100 % de profesorado novo use Espazo Abalar para as titorías, avisos varios, ....

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este Plan Dixital será presentado ao Claustro do Centro para a súa posterior aprobación no mesmo así como no Consello Escolar.

 

Unha vez aprobado será difundido e publicado a través da páxina web do centro (https://www.edu.xunta.gal/centros/iesfonmina/) e tamén estará en EduCalidade a disposición de toda a comunidade educativa para o seu coñecemento.