Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 22-23. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Ademais, tamén se revisará o avance do plans de acción durante as visitas periódicas da persoa mentora.
Revisión do estado dos plans de acción con parte do EDPD
- Pescuda de información sobre dereitos de autor e licenzas (OBX 1): en fase de pescuda de documentación.
- Melloras equipos informáticos (OBX 2) en trámite realizando cambios puntuais de equipos obsoletos.
- Formación TIC profesorado (OBX 3) pendente da concesión do PFPP para concreción de datas de formacións.
- Creación de proxecto interdisciplinar (OBX 4) en fase de petición de presupostos para barallar a viabilidade da actividade.
- Mellora funcionamento WIFI (OBX 5) supeditado á mellora que realizará AMTEGA.
- Fomentar creatividad (OBX 6) en construción espazos dixitais para o desenvolvemento da actividade. Deseño da actividade xa realizado.
Revisión do estado dos plans de acción con parte do EDPD
- Pescuda de información sobre dereitos de autor e licenzas (OBX 1): obxectivo acadado
- Melloras equipos informáticos (OBX 2): xa acadado.
- Formación TIC profesorado (OBX 3) xa temporalizadas formacións e iniciadas.
- Creación de proxecto interdisciplinar (OBX 4) dificultade para conseguir orzamentos. Aprazado.
- Mellora funcionamento WIFI (OBX 5) colocáronse puntos de acceso, pero están pendentes da posta en marcha por fallos, realizada petición á UAC.
- Fomentar creatividade (OBX 6) actividade xa temporalizada e con espazos dixitais creados para o alumnado.
Revisión final do estado dos plans de acción con parte do EDPD
- Pescuda de información sobre dereitos de autor e licenzas (OBX 1): xa acadado
- Melloras equipos informáti.cos (OBX 2): xa acadado.
- Formación TIC profesorado (OBX 3): xa acadado.
- Aclaración: independentemente de que só se realizaran 2 cursos de formación en vez dos 4 propostos como indicadores e logro. Considérase que o obxectivo foi un éxito grazas a calidade e utilidade das formacións realizadas.
- Creación de proxecto interdisciplinar (OBX 4): dificultade para conseguir orzamentos. Anulado.
- Motivos de anulación: tras diversas reunións para conseguir o orzamento para a posta en marcha do obxectivo, foi imposible conseguir os cartos necesarios. Este obxectivo queda pendente.
- Mellora funcionamento WIFI (OBX 5): Xa acadado.
- Fomentar creatividade (OBX 6): Parciamente (ver avalación).
- Resultado da actividade: non foi o esperado. Faltou compromiso por parte do alumnado a pesar da publicidade realizada. Comentar tamén que este obxectivo no seu inicio tiña outro fundamento e se foi transformado ao longo curso. Quizais isto tamén afectou a resolución desfavorable do obxectivo.
Avaliación
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 22-23. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 22-23. Farase unha revisión da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento.
O desenvolvemento do plan dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. Representou un desafío para a comunidade educativa e terá continuidade, a través das distintas actividades tecnolóxicas que se realizan no noso centro, no vindeiro curso 23-24.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital, a infraestrutura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, a dispoñibilidade de recursos dixitais adecuados e as metodoloxías de ensino. De aí que en propostas de mellora, continuemos optando por un profundo enfoque na formación do profesorado no que ás TIC se refire.
A avaliación do desenvolvemento do plan dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe dos estudantes, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, pais, nais e outros actores chave. Ao ser este o primeiro Plan Dixital que desenvolvemos, os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos. Será nese momento, cando se realice un novo exercizo SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa, cando teñamos unha visión máis completa dos resultados do traballo realizado.
En relación aos obxectivos:
- No obxectivo 3 Tempo para explorar o ensino dixital - Formación TIC do profesorado no propio centro (Área A Liderado A4*): independentemente de que só se realizaran 2 cursos de formación en vez dos 4 propostos como indicadores e logro. Considérase que o obxectivo foi un éxito grazas a calidade e utilidade das formacións realizadas.
- Obxectivo 4: Suspéndense o obxectivo por falta de financiamento. Valorase a súa realización no vindeiro curso.
- Obxextivo 6: barallar accións máis concretas e en menor cantidade. Faltou compromiso por parte do alumnado a pesar da publicidade realizada. Comentar tamén que este obxectivo no seu inicio tiña outro fundamento e se foi transformado ao longo curso. Quizais isto tamén afectou a resolución desfavorable do obxectivo.
No que se refire ás propostas de mellora do PD do noso centro destacar o seguinte:
-
Realizar unha reavaliación das necesidades tecnolóxicas e os recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios.
-
Afondar na formación e no desenvolvemento profesional contínuo do corpo docente en colaboración co CAFI afondando na estabilización dunha liña TIC nos PFPP.
-
Integración curricular: Promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico dos estudantes.
-
Fomentar a participación activa da comunidade educativa no plan dixital, involucrando ás familias, estudantes e outros membros da comunidade na toma de decisións e na implementación de estratexias dixitais.
-
Comunicar os avances e logros do plan á comunidade educativa.
Posibles obxectivos para o vindeiro ano:
- Análise de pros e contras para solicitude de EDIXGAL.
- Implementación da aplicación de Inventario.
- Liñas de PFPP posibles:
- Paneis Dixitais Interactivos.
Comunicación e difusión
Unha vez aprobado o Plan Dixital do noso centro será publicado na web do mesmo. Ademais enviarase un enlace ás familias coa entrada para facelas coñecedoras da súa publicación. Tamén se enviará a todo o claustro vía correo electrónico e ao Consello Escolar.
Enlace ao Plan Dixital do noso centro