Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O Equipo de Dinamización do Plan Dixital realizará un mínimo de dúas reunións trimestrais para valorar e redirixir as actuacións vinculadas ao desenvolvemento do citado plan.
A persoa mentora ADIX realizará, como mínimo, dúas visitas ao centro por trimestre para analizar, xunto coa persoa coordinadora do PD, o desenvolvemento do proxecto.
A persoa coordinadora do PD estará autorizado na aplicación Educalidade para realizar un seguimento das accións realizadas e proceder a facer unha avaliación continua e final do desenvolvemento do plan, baixo a supervisión da dirección do centro.
A continuación especifícase o estado das accións relativas á consecución dos obxectivos fixados no PD ao remate do primeiro trimestre do curso. Detallaranase a situación por obxectivos.
O01PD: ACTUALIZAR O EQUIPAMENTO PROPIO DA AULA DE INFORMÁTICA DE EDUCACIÓN INFANTIL E PRIMARIA
- AO1.1: Elaboración dun inventario do equipamento dixital. Realizada.
- AO1.2:Valoración do material existente e dos equipos que é preciso adquirir. Realizada.
- AO1.3:Solicitude e valoración de presupostos. Cálculo do nº de equipos que se van adquirir. Non tratada.
- A01.4: Adquisición dos equipos dixitais (xuño 2023). Non tratada.
- A01.5: Instalación dos equipos dixitais (xuño 2023). Non tratada.
O02PD: INCREMENTAR AS OPCIÓNS OFRECIDAS CO ALUMNADO DE EDUCACIÓN PRIMARIA NO EMPREGO DOS DISPOSITIVOS INFORMÁTICOS
- AO2.1: Organización e deseño de tempos de traballo para mellorar a Competencia Dixital. En proceso. Realizadas as accións do Primeiro Trimestre.
- AO2.2: Deseño de actividades de titoría entre iguais para a mellora da Competencia Dixital. En proceso. Realizadas as accións do Primeiro Trimestre.
O03PD: FOMENTAR A COMUNICACIÓN COAS FAMILIAS A TRAVÉS DA FERRAMENTA ABALAR
- AO3.1:Desenvolvemento de charlas formativas e informativas sobre o aplicativo ABALAR ao inicio de curso. Realizada.
- A03.2: Deseño e difusión de guías divulgativas sobre o uso e posibilidades da ferramenta ABALAR. En proceso.
O04PD: FOMENTAR UN COMPORTAMIENTO SEGURO E RESPONSABLE DO ALUMNADO EN INTERNET, PROMOVENDO O COÑECEMENTO SOBRE DEREITOS DE AUTOR E LICENCIAS SOBRE CONTIDOS DIXITAIS
- AO4.1: Busca e solicitude de actividades (charlas, talleres, obradoiros...) para concienciar ao colectivo indicado. En proceso. Algunhas actividades xa concertadas e axendadas.
- A04.2: Realización de actividades complementarias por parte de persoas externas ao centro e formadas na temática. Non tratada.
A continuación especifícase o estado das accións relativas á consecución dos obxectivos fixados no PD ao remate do segundo trimestre do curso. Detallaranase a situación por obxectivos.
O01PD: ACTUALIZAR O EQUIPAMENTO PROPIO DA AULA DE INFORMÁTICA DE EDUCACIÓN INFANTIL E PRIMARIA
- AO1.1: Elaboración dun inventario do equipamento dixital. Realizada.
- AO1.2:Valoración do material existente e dos equipos que é preciso adquirir. Realizada.
- AO1.3:Solicitude e valoración de presupostos. Cálculo do nº de equipos que se van adquirir. Realizada.
- A01.4: Adquisición dos equipos dixitais (xuño 2023). En proceso.
- A01.5: Instalación dos equipos dixitais (xuño 2023). En proceso.
O02PD: INCREMENTAR AS OPCIÓNS OFRECIDAS CO ALUMNADO DE EDUCACIÓN PRIMARIA NO EMPREGO DOS DISPOSITIVOS INFORMÁTICOS
- AO2.1: Organización e deseño de tempos de traballo para mellorar a Competencia Dixital. En proceso. Realizadas as accións do Segundo Trimestre.
- AO2.2: Deseño de actividades de titoría entre iguais para a mellora da Competencia Dixital. En proceso. Realizadas as accións do Segundo Trimestre.
O03PD: FOMENTAR A COMUNICACIÓN COAS FAMILIAS A TRAVÉS DA FERRAMENTA ABALAR
- AO3.1:Desenvolvemento de charlas formativas e informativas sobre o aplicativo ABALAR ao inicio de curso. Realizada.
- A03.2: Deseño e difusión de guías divulgativas sobre o uso e posibilidades da ferramenta ABALAR. En proceso.
O04PD: FOMENTAR UN COMPORTAMIENTO SEGURO E RESPONSABLE DO ALUMNADO EN INTERNET, PROMOVENDO O COÑECEMENTO SOBRE DEREITOS DE AUTOR E LICENCIAS SOBRE CONTIDOS DIXITAIS
- AO4.1: Busca e solicitude de actividades (charlas, talleres, obradoiros...) para concienciar ao colectivo indicado. Realizada.
- A04.2: Realización de actividades complementarias por parte de persoas externas ao centro e formadas na temática. En proceso.
Con data 21 de xuño, todos os obxectivos están acadados e as accións dos mesmos están realizadas a excepción das AO1.4 e AO1.5 debido á posibilidade de dotación de dispositivos para a súa instalación na aula de informática de E.I. e E.P.
Avaliación
O desenvolvemento do Plan Dixital avaliarase no marco das coordinacións do EDPD. A tal fin, analizarase a través da rúbrica de valoracións das diferentes actuacións comprobando o grao de consecución dos obxectivos sinalados e establecendo as intervencións necesarias en cada caso e posibles propostas de mellora.
A avaliación do Plan Dixital do Centro definirase en tres liñas principais:
- A través da planificación anual inicial, concretaranse indicadores significativos do grao de consecución dos obxectivos para poder facer os axustes e melloras que sexan precisos. Adicaremos unha sesión entre os compoñentes do equipo para analizar as propostas e liñas de actuación para o/os seguinte/s ano/s académico/s.
- O plan avaliarase en función dos resultados obtidos, no marco dos obxectivos e prazos previstos, e das condicións de aplicación. En cada curso definiranse xuntanzas, con carácter mínimo trimestral, cos compoñentes do equipo. Ademais, nas reunións dos órganos de goberno do centro, analizaranse, de xeito colectivo, as actuación postas en marchar e tomaranse decisións conxuntas para a continua mellora e actualización do proceso.
- O informe de progreso formará parte da Memoria anual do centro. Ao final do curso ou nun período plurianual, unha vez que se consolidaron as actuacións, débese volver avaliar globalmente a competencia dixital do centro. Esta avaliación realizarase preferentemente ao final do curso escolar, cunha cadencia polo menos bienal e dará pé á revisión e actualización do Plan Dixital de Centro.
As accións establecidas no Plan Dixital para a consecución dos obxectivos fixados desenvolvéronse con normalidade, aínda que houbo algunha adaptación nas accións do terceiro trimestre. Explícanse, a continuación, o desenvolvementos das mesmas por trimestre:
- Durante o primeiro trimestre, completáronse as accións relacionadas co obxectivo 1 sobre a elaboración dun inventario do material existente na aula de informática de E.I. e E.P. e valorouse a súa viabilidade de instalación posterior. En canto ao obxectivo 2, leváronse a cabo as sesións formuladas de aumento dos tempos de traballo de mellora da competencia dixital en infantil e primaria e as sesións de titoría entre iguais correspondentes a ese trimestre. Con respecto ao obxectivo 3, informouse ás familias sobre as funcionalidades da Abalarmobil como medio de comunicación e información sobre a práctica diaria do alumnado. Finalmente, e incluído no obxectivo 4, buscáronse conferencias e charlas para tratar de mellorar a compentencia dixital do alumnado.
- No segundo trimestre, ao igual que no primeiro, realizáronse todas as accións pensadas. Dentro do obxectivo 1, completouse o cálculo do material necesario para o equipamento da aula de informática e pedíronse varios presupostos para a adquisición dos mesmos. Do mesmo xeito que no primeiro trimestre, as accións incluídas no obxectivo 2, puxéronse en práctica igualmente: aumento do tempo de traballo da competencia dixital do alumnado e as sesións de titoría entre iguais. Referente ao obxectivo 4, xa se levaron a cabo actuacións de conferencias e obradoiros e, ante a posibilidade de conseguir novas conferencias, seguíronse planificando para o terceiro trimestre.
- Para rematar, no terceiro trimestre, e falando do obxectivo 1, ante a información chegada ao centro da posibilidade de subministración de dispositivos para dotar a aula de informática de E.I. e E.P. decidiuse esperar para equipala. Polo tanto, non se levaron a cabo as accións de adquisición e instalación do material. De non chegar os equipos a principios do curso que vén, o centro procederá á súa adquisición e instalación durante o primeiro trimestre. Atendendo ao obxectivo 2, continuáronse coas sesións de titoría entre iguais e aumentando os tempos de traballo da competencia dixital do alumando, resultando moi positivas e valoradas, tanto polo profesorado como polo alumnado. Incluído no obxectivo 3, incluíuse na páxina web do centro un apartado específico sobre o Espazo Abalar, onde se inseriu material de apoio para as familias e docentes, no que se poden consultar guías de uso de diferentes funcionalidades do aplicativo e un vídeo para realizar o pago dos servizos complementarios a través deste espazo. Finalmente, en relación ao obxectivo 4, continuouse a levar á práctica as diferentes conferecias, obradoiros e charlas planificadas e, ademais de establecer un apartado específico na web sobre as accións do Plan Dixital, elaboráronse dúas guías informativas, subidas a esta sección da web, sobre ciberseguridade e licenzas e atribucións de autoría.
Atendendo ás accións desenvolvidas durante este curso académico, e tendo en conta a súa aceptación e aproveitamento por parte dos membros da comunidade educativa, proponse, de cara ao vindeiro curso escolar, completar a dotación da aula de informática de Educación Infantil e Primaria co material necesario para seguir aumentando os tempos de traballo do alumnado. Igualmente, seguiranse con actividades relacionadas coa formación en competencia dixital do alumnado, tratarase de aumentar o emprego da ferrramenta Abalarmobil para a comunicación entre as familias e o equipo docente e o emprego do pago telemético dos servizos complementarios a través do Espazo Abalar.
Por último, tratarase de promover a formación en competencias dixitais no equipo docente, intentando que o maior número posible acade, como mínimo, a competencia B1.
Comunicación e difusión
O documento, unha vez revisado, valorado e aprobado polos órganos competentes, publicarase na páxina web do centro.
A persoa coordinadora do PD estará autorizado na aplicación Educalidade para realizar un seguimento das accións realizadas e proceder a facer unha avaliación continua e final do desenvolvemento do plan, baixo a supervisión da dirección do centro.