Foro

Os foros son unha das ferramentas de comunicación máis importantes en Moodle:

  • Permiten a comunicación de todos os participantes dende calquera lugar no que estea dispoñible unha conexión a Internet sen que estes teñan que estar dentro do sistema ao mesmo tempo.

  • Todos os participantes poden colocar as súas achegas, publicar pequenas mensaxes, manter discusións públicas sobre algún tema, formular dúbidas á comunidade ou resolver as dúbidas doutros, polo que se converten nunha ferramenta indispensable para o traballo colaborador.

  • Axudan a exercitar o pensamento crítico e creativo (hai que educar para que as opinións se fundamenten con argumentos sólidos).

  • Permiten un tratamento reflexivo que na aula pode ser máis difícil de exercitar por falta de tempo e pola "presión" dos compañeiros e compañeiras.

  • Favorecer a participación real do alumnado sen limitacións de espazo nin tempo (pódese participar fóra das aulas).

  • Coordinar traballos en equipo.

  • Educar no respecto as persoas con opinións diferentes.

  • Aforrar tempo como profesor/a ao responder a preguntas ou aclarar dúbidas que poden ser xerais.

  • Como medio para coñecerse mellor e de entender e valorar as diferenzas (neste caso, a través dun foro social).

  • Forzar ao estudante a escribir e a ordenar o seu pensamento de xeito autónomo.

  • Potenciar a aprendizaxe entre iguais mediante a interacción.

O seu funcionamento é moi similar ao doutros foros Web.


O Foro de Novas

En todos os cursos se crea un foro inicial de forma predeterminada: o Foro de Novas, que se pode visualizar no Tema 0, na zona central do curso.

Trátase dun lugar para colocar anuncios de carácter xeral e publicar información relativa ao curso, obxectivos, datas de entrega de actividades, normas a seguir, horarios da sala de chat.... etc

Peculiaridades do foto de Novas:

  • Sólo permítese un foro de noticias por curso pero poden crearse tantos foros como sexan necesarios e organizalos segundo o profesor créao conveniente.,

  • As últimas mensaxes publicadas preséntanse tamén no bloque de Novedades, funcionando así como un taboleiro de anuncios.

  • Todos os participantes (profesor e alumnos) están subscritos a este foro, o que significa que, ademais de poder ver as mensaxes conectándose vía Web, recibirán unha copia por correo electrónico.

  • Unha forma sinxela de mandar un correo electrónico a todos os participantes do curso é colocar unha mensaxe neste foro.

  • Só se permite un foro de noticias por curso pero poden crearse tantos foros como sexan necesarios e organizalos segundo o profesor créao conveniente.


Como sacarlle o máximo partido aos foros

O éxito dun foro depende en boa medida do moderador/a deste. Algunhas ideas que nos poden valer para sacarlle o maior rendemento:

  • Valorar a participación dos estudantes (os foros de Moodle permíteno)

  • Invitar a participar nos nosos foros a algún experto no tema a debater

  • Propoñer debates a partir dalgún artigo ou libro

  • Organizar os estudantes por grupos para que consensúen a achega que farán ao foro (aquí poderían utilizar o chat)


Características dos foros

Aínda que hai diferentes tipos de foros dispoñibles (exclusivos para o uso do profesorado, de noticias do curso, debate único ou foros abertos á totalidade de participantes) todos eles teñen unhas características comúns:

  • As discusións (achegas) poden verse aniñadas, por rama, ou presentar as mensaxes máis antigas ou os máis novos, primeiro.

  • Cada intervención nun foro queda rexistrada no sistema co nome do usuario e a data da súa achega, de forma que seguir unha discusión convértase nunha tarefa intuitiva para os usuarios.

  • As mensaxes tamén se poden ver de varias maneiras, incluír mensaxes adxuntas e imaxes incrustadas.

  • Os foros poden estruturarse de diferentes maneiras, e poden incluír a avaliación de cada mensaxe polos compañeiros e compañeiras. Se se usan as cualificacións dos foros, poden restrinxirse a un rango de datas.

  • O profesorado pode mover os temas de discusión entre distintos foros.

  • O profesorado pode forzar a subscrición de todos a un foro ou permitir que cada persoa elixa a que foros subscribirse.

  • Os usuarios reciben sempre copia das mensaxes por correo electrónico dos que están subscritos.

  • As mensaxes son enviadas aos 30 minutos, aproximadamente, despois de ser escritos.

  • A canle RSS non está activa na plataforma de websdinámicas para a versión actual polo que esta opción non está actualmente dispoñible.

  • Permite buscas e busca avanzada.

  • Pódense seleccionar foros para grupos (visibles ou separados).

  • Permite o seguimento de mensaxes lidos/non lidos o que permite encontrar con rapidez as mensaxes novas e controlar como son mostrados (por foro, por usuario ou por sitio).


Como crear un foro

O proceso de creación dun foro é similar ao de calquera outra actividade. Activamos o modo de edición e imos á lista despregable "Engadir unha actividade... " para engadir o foro na sección que nos interese.

Abrirase o formulario de configuración onde deberemos cubrir os seguintes campos:


Xeral

foro formulario 1

  • Nome do foro: ou nome identificativo

  • Tipo de foro: eliximos que sexa máis axeitado

    • Cada persoa propón unha discusión: cada participante do curso pode formular un novo tema de debate, pero só un (e todos poden responder). Esta modalidade é útil para que os estudantes coloquen algún traballo ou comecen unha discusión sobre algún tema, e solicitar as opinións dos seus compañeiros e compañeiras.

    • Foro estándar para uso xeral: é un foro aberto onde calquera pode empezar un novo tema de debate cando queira.

    • Foro de preguntas e respostas: trátase dun foro especial pensado para que o docente formule un tema de debate e forzar a que os estudantes fagan a súa achega sen ver as achegas dos demais. Os estudantes só poderán ver as mensaxes doutros compañeiros cando envíen a súa propia mensaxe, non antes. Trátase dun foro moi interesante xa que os estudantes primeiro deben achegar as súas ideas e logo contrastalas coas que achegaron outros compañeiros e compañeiras. Outra das vantaxes é que todas as respostas se ven simultaneamente ao acceder á pregunta.

    • Unha única discusión: é simplemente un intercambio de ideas sobre un só tema e un único fío de discusión, todo nunha páxina. Útil para debates curtos e moi concretos.

Foros tipos
  • Introdución ao foro: onde explicaremos a temática dos debates e intervencións. Tamén se pode aproveitar para dar algunhas indicacións sobre como debe usarse o foro.

  • Deben suscribirse todos/as obrigatoriamente?: esta opción controla a forma en que os estudantes poden subscribirse e darse de baixa dun foro. Se forzamos a subscrición a un foro en particular, entón todos os estudantes do curso quedarán automaticamente subscritos, mesmo aqueles que se matriculen máis tarde. Isto é especialmente útil no foro de Novas e nos foros iniciados ao principio do curso. Temos as seguintes opcións [1]:

    • Non: os participantes poderán escoller se desexan ou non subscribirse a cada un dos foros e tamén terán a posibilidade de darse de baixa en calquera momento.

    • Si, sempre: así forzaremos á subscrición de todos ao foro sen que poidan darse de baixa.
    • Si, inicialmente: todos os usuarios actuais e futuros do curso quedarán subscritos inicialmente, pero poderán darse de baixa en calquera momento.

    • As suscricións non están permitidas: non admitir suscricións de alumnos a ese foro

  • Rastrexar as mensaxes lidas para este foro? [2]: Esta opción permite un seguimento das mensaxes lidas e non lidas nos foros e as discusións. Existen tres posibilidades:

    • Opcional: o estudante decide se quere facer un seguimento do foro.

    • Activar: o seguimento sempre está activo.

    • Desactivar: impide o seguimento do curso.

  • Tamaño máximo do anexo: o profesor pode decidir se poden achegarse arquivos e cal será o seu tamaño máximo permitido.


Cualificación

  • Permitir mensaxes para ser cualificadas?: se activamos esta opción, as intervencións do foro poderán ser avaliadas de acordo coa escala de cualificación cuantitativa ou cualitativa elixida da lista despregable seguinte ("cualificacións"). Esta opción é moi interesante se queremos valorar positivamente a participación do alumnado e promover o pensamento crítico e construtivo.

  • Restrinxir clasificacións para mensaxes enviadas nestas datas: se activamos esta opción poderemos estabrecer un rango de datas (inicio e fin) nas que a avaliación das mensaxes estea permitida.

foro formulario 2

Limiar de mensaxes para bloquear [3]

  • Período de tempo para bloquear: con este parámetro e os dous seguintes, preténdese controlar o envío masivo de mensaxes en períodos de tempo curtos. Por exemplo, impedir aos usuarios enviar mensaxes despois de que enviasen certo número deles nun período determinado (período de tempo para bloqueo). Conforme se aproximan a este número, advertiráselles de que se están a achegar ao límite permitido.

  • Limiar de mensaxes para bloquear: número máximo de mensaxes que o estudante pode enviar no período antes indicado. Por exemplo, se fixamos o limiar de mensaxes para bloquear en 5 e indicamos 1 día, un usuario podería enviar como máximo 5 mensaxes ao día.

  • Limiar de mensaxes para aviso: o número de mensaxes que o estudante debe enviar para que se xere o aviso (debe ser inferior ao limiar anterior) se se axusta o limiar de advertencia a cero desactivaranse os avisos.

foro, formulario 3

Configuracións do módulo común

  • Modo de grupo: establece a forma de interacción entre os membros dos grupos de traballo. As opcións dispoñibles son [4]:

    • Sen grupos: todos os alumnos poderán participar en calquera das discusións abertas.

    • Grupos separados: os estudantes só verán e poderán responder as discusións dos membros do seu grupo.
    • Grupos visibles: os estudantes poderán ver todas as discusións pero só poderán responder aos do seu grupo.

  • Visible: permite mostrar ou ocultar o foro aos estudantes.

Unha vez axustada a configuración, pulsaremos no botón corespondente para guardar os cambios (" Save and display" garda e amosa ou Save and return to course" para gardar e voltar ao curso).

foro formulario 4


Participando no foro

Unha vez configurado, o foro estará listo para a súa utilización dentro do curso. O primeiro que haberá que facer será iniciar un tema de debate. Esta operación pódea realizar o profesorado ou, se a configuración do foro o permite, calquera usuario. Para iso, hai que pulsar sobre o botón "Engadir un novo tema de discusión"

Moodle mostrará un novo formulario cos seguintes campos:

  • Asunto: asunto da nova mensaxe a crear ou debate.

  • Mensaxe: describe a intervención (pregunta, suxestión...). Pódese utilizar para a súa composición o editor HTML de Moodle.

  • Formato: por defecto está establecido o formato HTML.

  • Subscrición: o autor do debate pode elixir subscribirse ou non ao foro no que se está a engadir o novo debate.

  • Arquivo adxunto: se a configuración do foro o permite, poderanse achegar arquivos.

  • Enviar por correo agora: para enviar esta mensaxe por correo nese momento.

Despois de configurar estes parámetros, pulsarase sobre o botón Enviar ao foro.

Unha vez creado o tema de debate, disponse dun tempo (aproximadamente, 30 minutos) para editalo e/ou borralo (só o propio autor e o profesor). Unha vez publicado, os participantes do curso poderán intervir no debate respondendo ás mensaxes.

Para iso, só hai que facer clic sobre o enlace do nome do debate e, a continuación, sobre o enlace Responder que aparecerá debaixo da mensaxe (zona inferior dereita). Xunto aél atoparemos tamén a opciĺon para amosar a mensaxe "pai" do fío da conversa.

foro respostar

Todas as intervencións dispoñerán das mesmas opcións que a mensaxe de cabeceira do debate.


Subscrición nos foros

As persoas subscritas a un foro recibirán por correo electrónico unha copia de cada mensaxe enviada [5]. Se o foro está configurado para que os alumnos elixan a subscrición, temos dúas formas de subscribirnos a un foro

     
  • Dende a páxina principal do curso, facer clic en nome do foro seleccionado e facer clic no enlace "Suscribir a este foro", situado na zona superior dereita da ventá. Un aviso confirmaranos a nosa inscrición. Para borrarse do foro hai que facer clic no enlace "Déame de baixa deste foro" situado na zona superior dereita da ventá.
Foro vista xeral
  • Dende a páxina principal do curso, facer clic en Foros dentro do bloque de Actividades. Móstrase un listado de todos os foros, ordenados polos temas do curso onde se encontran, a súa descrición, número de temas de foro e se estamos subscritos. Facer clic en "Non" da columna subscritos para subscribirnos. Un aviso confirmaranos a nosa subscrición.
Foros lista

Se desexamos coñecer un determinado foro sen participar inicialmente podemos inscribirnos para coñecer polo correo electrónico os temas tratados e a súa actividade.


Visualización das mensaxes do foro

As mensaxes dun tema dun foro poden ser visualizadas de catro maneiras:

  • Ordenar dende o máis antigo.
  • Ordenar dende o máis recente.
  • Mostrar respostas por fila.
  • Mostrar respostas en forma aniñada.


Buscar nos foros

Hai dúas formas de buscar un termo no foro:

  1. Dende a páxina principal do curso, introducir o termo a buscar no cadro de texto do bloque Buscar nos foros.
  2. Ir a un foro e escribir o termo a buscar no cadro de texto de Buscar foros no extremo superior dereita da ventá.

En ambos os dous casos, Moodle devólvenos un listado coas mensaxes que conteñen o termo buscado no asunto ou na mensaxe. O termo aparece resaltado nunha cor diferente.


Rastrexo das mensaxes

Habilitar rastrexo do foro significa que se marcarán as mensaxes que non lésemos aínda. Esta opción facilita a navegación polo foro.

Recordemos que o rastrexo se activa dende o formulario de edición do perfil persoal, mediante o campo Rastreo do foro.

Cando activamos o rastrexo, no listado dos foros móstranse dúas columnas máis: Mensaxes lidas e Rastrexar.






Notas

[1] Unha vez iniciado un foro se modificamos a opción de subscrición durante o curso non se dará de baixa aos xa subscritos (se poderá facelo manualmente) nin rexistrarase a alta no foro dos usuarios existentes (que poderán subscribirse individualmente), senón que afectará aos futuros usuarios do curso.

[2] Para que esta opción estea dispoñible o administrador debe ter activada a opción forum_trackreadposts na configuración xeral dos foros (opcións de configuración do sitio Administración > Módulos > Actividades > Foro)
foro Administración do módulo

[3] Ningún destes axustes afecta ás mensaxes enviadas polo profesorado

[4] As opcións de grupos poderán ser interesantes para discusións iniciadas e seguidas polo alumnado onde o profesor simplemnte exerza de moderador sen expresar a súa opinión ou iniciar novas discusións. Noutro caso ter en conta que para que o alumnado poida respostar a unha mensaxe do profesor este debería de pertencer ao seu grupo, e ninguén (nin o profesor) pode estar en dous grupos ao mesmo tempo polo que nos atoparíamos con situacións nas que os alumnos ou unha parte deles non poderían respostar a unha mensaxe no foro do profesor.

[5] Hai que ter en conta que, ao escribir unha mensaxe nun foro podemos subscribirnos automaticamente se o desexamos. Esta opción establécea cada usuario na pestana de configuración do seu perfil (Editar información do noso perfil)
Última modificación: Mércores, 23 de Decembro de 2015, 11:06