Histórico acto celebrado no IES de Cotobade. Letras Galegas 2019

Na mañá do sábado 11 de maio, e dentro do programa de actividades que está a desenvolver o noso centro con motivo da celebración do día das Letras Galegas, dedicado este ano a Antonio Fraguas Fraguas, persoeiro nado no noso concello, o IES de Cotobade celebrou un acto que queremos resumir achegando a nota de prensa que o profesor de Xeografía e Historia do centro, Xosé Carlos Morgade Martínez, redactou para os medios de comunicación.

Ligazón á nota de prensa publicada polo Faro de Vigo

Fina Casalderrey no Acto do IES de Cotobade. Retrato Antonio Fraguas de Beatriz Pérez Espiña.

Durante a celebración é de destacar a posta en escena e a interpretación da Historia de Florentina historia real acontecida en Loureiro e que, ó parecer, o pai de Antonio Fraguas contoulle un día a Castelao o que fixo que este incorporara, anos máis tarde, a historia e unha dedicatoria no seu segundo libro de Cousas. A posta en escena baseouse nas  acuarelas pintadas pola alumna Helen Gamallo Cuena, que ían ilustrando e acompañando a historia relatada polos alumnos Andrea Abelleira Souto, Rubén Bugallo Fentanes, Ánxela Soto Lamas e Iván Fraguas Porto, nun cantar de cego.

Para ver o texto do cantar de cego da historia de Florentina prema aquí.

Ligazón ao artigo A Historia de Florentina publicado por Victor F. Freixanes na Voz de Galicia

Non menos destacable foi a proxección dun audiovisual que relata a vida de Antonio Fraguas e a influencia que tiveron nel os seus mestres, desde as “primeiras letras” ata a universidade. O vídeo basease na obra de teatro Antonio Fraguas e os seus mestres escrita polo profesor Xosé Carlos Morgade Martínez, e nas  ilustracións deseñadas e pintadas pola profesora Beatriz Pérez Espiña, axudada polo seu alumnado, e que se inspiran nos debuxos de Rodríguez Castelao, mestre de Antonio.

Parabéns ó alumnado participante que lle deron vida e voz ás personaxes das ilustracións. Os ensaios, gravación e a edición de vídeo foron feitos pola profesora Carina Vales Rey.

Ligazón ao artigo de Pontevedra Viva onde se pode visionar o vídeo