5 DE XUÑO: DÍA DO MEDIO AMBIENTE

Ou tamén podes pinchar neste enlace. Un saúdo!

GAÑADORES DO V CONCURSO LITERARIO DE RELATOS CURTOS 2019

O pasado 21 de xuño tivo lugar a entrega de premios aos gañadores do V Concurso literario de relatos curtos do CEIP Baíñas.

Os relatos tiñan que recoller unha lenda-historia (real ou inventada) sobre un monumento, sitio ou lugar arqueolóxico.

Foron os seguintes:

1º PREMIO                              2º PREMIO                               3º PREMIO

Xoel Pardiñas Cernadas              Bieito Carballo Calero                Eire Pardiñas Cernadas

"O asalto ao castelo"             "O misterio non resolto"                  " O dolmen"

Pero houbo premio para todos/as os/as participantes, PARABÉNS!!

*Os relatos premiados podédelos ver nos documentos adxuntos.

Concha Blanco visita o CEIP de Baiñas

V CERTAME LITERARIO DE RELATO CURTO

Hola a todo o alumnado!

Queda convocado o V concurso literario de relato curto 2019!

Podes ler as bases da convocatoria no documento adxunto, e... Anímate a participar!!

O EQUIPO DE BIBLIOTECA DO CEIP BAÍÑAS

IV CERTAME LITERARIO DE RELATO CURTO

Con este curso 2017-18, xa chegamos á IV edición do concurso literario de relato curto. Nesta ocasión tratábase de realizar unha descripción dun monumento ou sitio arqueolóxico, e tamén de engadir algunha lenda que se soupera do sitio en cuestión.

Repartíronse uns agasallos aosparticipantes e un diploma e un premio ás tres gañadoras que foron as seguintes:

Terceiro premio: Ruth Muíño Gerpe 6ºEP                       Primero premio: Ana Lema Iglesias 5ºEP              Segundo premio: Alba Grille Louro 4º EP

"O dolmen de Dombate"                                                      "O meu cabazo"                                    "Os grandes guerreiros do monte Pindo"

Norabóa a todos os participantes!

Mª VICTORIA MORENO: LETRAS GALEGAS 2018

Celebramos o día das Letras Galegas no Centro. Este ano adicado á escritora e profesora Mª Victoria Moreno. A cal donou toda a súa biblioteca ao instituto onde impartía clase.

Lemos e escenificamos algúns dos seus numerosos libros e relatos que ten de literatura infantil e xuvenil: Contos en cantos, O cataventos... ademáis de falar da súa biografía, e obra. Coma sempre ao son das gaitas de Íker e Xoel de 6º de primaria, cantamos o Himno Galego. Decir, tamén que na guía de lectura deste verán recomendamos algunhas das súas obras que traballamos no colexio. Sempre conosco Mª Victoria, e grazas polos teus libros e a defensa da nosa lingua!

SAÍDA A VIMIANZO: O CASTRO DAS BARREIRAS E AO CASTELO DE VIMIANZO

Aprobeitando que o 19 de abril celebramos o día dos monumentos e dos sitios fixemos unha saída a Vimianzo para visitar dous dos seus monumentos máis representativos: O castro das Barreiras e o Castelo de Vimianzo.

No primeiro aprendemos moito co que nos contou o arqueólogo que dirixe a excavación do Castro: Tito Concheiro. Qué eran os castros, a qué se adicaban os castrexos, como era a súa vestimenta, a orfebrería, a cerámica, a súa alimentación... e tamén algunhas das primeiras fases dunha excavación arqueolóxica.

No Castelo de Vimianzo, Manuel Rial, un dos técnicos do concello, fíxonos de guías, e falounos de para qué servían os castelos, como era a vida naquela época, como se chamaban e para qué servían as distintas partes dun castelo, e tamén nos contou quenes foran as familias e os antigos propietarios do castelo: Os mariño, os Moscoso, Os Lara..., e tamén que o último propietario foi Evaristo Martelo, aristócrata e poeta, ademáis era tío de Castelao.

Dende o Centro queremos agradecer a Marta, a concelleira de cultura, a Tito Concheiro, por acollernos tan ben e animarnos a ser "Os gardiansdo Casto", e en especial a Adriana a Manuel Rial, os técnicos do concello,  que nos organizaron as actividades e a visita. Ata a próxima e MOITAS GRAZAS!

No Centro fixemos unha reproducción en barro e outros materiais do castro e outra en cartón do castelo de Vimianzo.

EXCURSIÓN E OBRADOIROS EN "LANSBRICA" (SAN CIBRAO DE LAS)

Como continuación ao noso proxecto sobre a historia e o patrimonio fixemos unha excursión a "Lansbrica" (San Cibrao de Las, Ourense) Parque Arqueolóxico da Cultura Castrexa.

Con "J" o arqueólogo xefe e con todo o persoal que atende este sitio, o alumnado aprendeu moitas cousas sobre a cultura dos castros e tamén cómo foi a romanización desta zona.

Ademáis da visita guiada ao museo e ao castro, realizáronse dous obradoiros: un de arqueoloxía e outro de técnicas de caza. O noso agradecemento a todo o persoal de "Lansbrica". Foi unha moi bóa e proveitosa experiencia.

COIDAMOS O NOSO PATRIMONIO

COIDANDO O NOSO PATRIMONIO

O alumnado e as familias colaboraron co Centro para desenvolver unha actividade coma esta, que ven a fomentar o valor e o coidado que todos debemos de ter polo que herdamos dos nosos antepasados. Moitísimas Grazas!

SESIÓN DE CONTACONTOS CON CELTIA FIGUEIRAS

Na semana do Libro contamos con Cetlia Figueiras e os seus "grandiosos libros":