Manual básico de Twitter

En inglés, o vocábulo twitter significa «gorxear, trinar, parlotear», por iso é polo que o seu símbolo é un paxariño, e ofrece interesantes posibilidades de comunicación tanto para uso individual como para empresas. É bastante sinxelo de utilizar, pero non é tan intuitivo como Facebook e iso xera barreiras de entrada aos potenciais usuarios.

 En qué consiste 

É un servizo gratuíto que combina características dos SMS, os blogs e a mensaxería instantánea. Trátase de redactar e enviar micromensajes de texto dunha lonxitude máxima de 140 carácteres, denominados tweets, que son vistos polos usuarios que te seguen. E ti ves as mensaxes que escribe a xente á que segues. O envío destas mensaxes pódese realizar desde a páxina web de Twitter, un teléfono móbil ou aplicacións que se instalan no escritorio do computador.

 Rexistro 

Para empezar, hai que ir a http://twitter.com e crear unha conta. Como en calquera rexistro, pedirannos que enchamos varios campos. O máis relevante é elixir o nome de usuario (pode ser o nome dunha empresa), porque será a nosa identificación en Twitter. Debe ter como máximo 15 carácteres e non pode estar repetido, polo que hai que comprobar se o que nos gusta está dispoñible. Se non é así, pódense buscar combinacións con letras, números ou guións.

 Perfil 

Finalmente, e seguindo os pasos que Twitter recomenda no tutorial, antes de escribir o primeiro tweet conven incluír unha pequena descrición de quen somos (cun límite de 160 carácteres), indicar onde vivimos e subir unha imaxe (tamén coñecida como Avatar) que nos identifique. Esta información axudará a que os demais nos poidan atopar e tamén se incluirá no correo electrónico que recibe unha persoa para notificarlle que empezamos a seguirlle.

CARACTERÍSTICAS MÁIS RELEVANTES (en paréntese, o termo que se emprega en inglés)

 Nome: Para identificarnos en Twitter, o noso nome de usuario vai precedido do signo @. No meu caso sería @jardao

 Seguindo (following): Usuarios aos que decidimos empezar a seguir. Cando algún deles escribe unha mensaxe ou tweet, automaticamente aparecerá no noso taboleiro (tamén coñecido como timeline)

 Seguidores (followers): Son aqueles que nos seguen porque lles interesa o que escribimos ou compartimos. Cada vez que escribimos un tweet, vese no seu taboleiro. Podemos seguir a un usuario pero este non ten por que seguirnos, e viceversa.

 Listas: Sirven para poder organizar aos que seguimos por temáticas, intereses… de forma que sexa máis sinxelo seguir as súas actualizacións. Podemos seguir tamén listas creadas por outros usuarios; de feito, buscar nelas é un bo método para atopar usuarios afíns aos nosos intereses.

 Avisos: Podemos configurar os avisos recibidos por correo electrónico para certas notificacións en relación coa nosa conta. Por exemplo, para que se nos avise cada vez que alguén empeza a seguirnos en Twitter (recibiremos un correo electrónico co seu nome de usuario, a descrición do perfil e as contas comúns que ambos seguimos). Isto serviranos tamén para saber se nos interesa seguir a esa persoa. Esta notificación está activada por defecto. Tamén podemos activar a notificación de cando alguén nos fai un retuit, nos cita ou nos envía unha mensaxe directa.

 Etiquetas (hashtagsPara poder seguir con maior facilidade un tema, conversación ou discusión existen as etiquetas, que pode crear ou utilizar calquera usuario. Basta con incluír o símbolo # diante de palabras, expresións ou temas. Por exemplo #crise se falamos da situación económica. Se alguén busca ese termo na caixa de búsqueda, os tweets que conteñan esa etiqueta aparecerán nos resultados.

 Temas do momento (trending topics) Índice formado polas etiquetas, termos ou frases das que máis se está falando nese momento en Twitter, moi útiles para estar informado. Pódese elixir o país e a cidade.

CLAVES PARA EMPEZAR A ESCRIBIR MENSAXES

 Resumir: As mensaxes, que se escriben no cajetín situado debaixo de Que está pasando? non poden exceder de 140 carácteres, polo que hai que ser conciso. A medida que imos escribindo, un contador situado debaixo da caixa onde escribimos, na parte dereita, vainos indicando cantos carácteres restan para chegar a ese número. Unha vez escrito, picamos no botón Tweet e envíase.

 Privacidade: Cuidado: por defecto, todas as mensaxes que escribimos son públicos. Só os ven quen nos seguen, pero calquera usuario con acceso a internet pode velos.

 Mensaxes directas (direct message ou DM): Podemos mandar unha mensaxe privada, pero só a quen nos siga. E para que nos poida contestar e establecer así unha conversación, nós tamén debemos seguirlle. Para iso, podemos ir a Twitter e seleccionar o usuario. Si xa coñecemos a conta en Twitter da quen queremos escribir un privado, o máis fácil é empezar a mensaxe cunha D (de directo) seguida do nome de sentusuario. Exemplo: «D jardao recoméndasme un libro sobre Twitter?»

 Borrado: Se enviamos por erro unha mensaxe, pódese borrar. Hai que pór o cursor encima do texto que escribimos e apareceranos a opción para eliminalo.

 Mencións: Se queremos referirnos a alguén, debemos utilizar o nome de usuario que teña en Twitter, precedido da @. Non fai falta seguila nin que nos sigan para iso. Por exemplo, «Interesante presentación a de @josepedro en @uvigo». Así, aínda que a quen mencionemos non nos siga, verá no seu taboleiro que falamos del. Iso tamén pode espertar o interese desa persoa e síganos. É unha boa forma de darnos a coñecer e de empezar a construír a nosa comunidade.

 Direccións web curtas 140 carácteres dan para pouco e as direccións das páxinas web adoitan ser longas, así que é difícil mencionar unha dirección nun tweet. Para solucionalo, xurdiron páxinas que que permiten acurtan a url, como bit.ly o goo.gl. Na actualidade Twitter ten o seu propio sistema de acortamiento, que funciona automaticamente. Nós só debemos introducir a dirección, e Twitter encárgase de acurtala.

 Enlaces nas mensaxes: Se facemos click sobre un @usuario accederemos á páxina dese usuario. Se facemos click sobre un enlace, levaranos a esa páxina.

POSIBILIDADES COAS MENSAXES QUE RECIBIMOS DOS USUARIOS AOS QUE ESTAMOS SEGUINDO

 Favoritos: Permite gardar as mensaxes que nos parezan máis interesantes. Se conectas Diigo con Twiiter (http://www.diigo.com/tools/save_tweets) os tweets que fagas favoritos gárdanse automaticamente en Diigo. Pero hay máis posibilidades (le ao final "Automatizando tarefas en Twitter")

 Responder: Podemos responder a un usuario tras ler o seu tweet. A aplicación pon o nome dese usuario precedido da @ para que lle chegue a nosa resposta.

 Retuitear: É como se denomina o feito de reenviar a Twitter aos nosos seguidores unha mensaxe do noso taboleiro, conservando o seu contido.

ABREVIATURAS MÁIS COMÚNS

A limitación de 140 carácteres provocou que se empreguen abreviaturas para poder contar máis con menos palabras

RT: Retweet. Utilízase para indicar que estamos reenviando un tuit creado por outro usuario e as siglas sitúanse diante da mensaxe.
Exemplo: Para retuitear unha mensaxe de @pedrom, facemos RT
@pedrom: Como navegar de forma segura en Facebook http://t.co/penVsycz Na actualidade, Twitter xa permite facer RT dunha mensaxe cun simple click.

 MT: Modified Tweet o Tuit Modificado. Similar a RT, pero indica que se introduciu algunha modificación na mensaxe orixinal.
Exemplo: MT @ristomejide: Os creadores que fixeron a vida dixital + fácil estánllenos indo ao outro mundo. X iso Bill Gates está tan tranquilo

DM: Direct Message o Mensaxe Directa. Unha mensaxe privada que se envía a alguén que nos segue e que só el pode ler. Para iso, hai que escribir unha D seguida do nome do usuario (sen a sent) e a continuación o tuit. Importante: se non seguimos ao destinatario non nos poderá contestar.

@usuario: mensaxe a usuario Escríbese ao principio dunha mensaxe cando só queremos que o vexan o destinatario e os seguidores que teñamos en común (pódense pór varios usuarios).

.(espazo)@usuario: Similar funcionamento ao anterior, pero ao engadir o punto diante da arroba a mensaxe é visible para todo o mundo.
@+sitio ou lugar: estou en… Utilízase para indicar onde estás (cidade, museo, restaurante, etc)

Exemplo: En @Vigo toamando algo en @Jamaica

#FF + @usuario: Follow Friday o Seguir en Venres. É unha etiqueta que se utiliza para recomendar a usuarios que consideramos interesantes polas súas achegas durante esa semana. O tuit, no que se poden recomendar varios usuarios, publícase os venres.

TL: Timeline ou, en galego, Cronoloxía. É onde se visualizan as nosas mensaxes e os dos usuarios aos que seguimos, a medida que se van publicando.

TT: Trending Topics ou Temas do Momento. O máis comentado polos usuarios, que vai variando ao longo da xornada. Adoitan ser etiquetas ou palabras.
vía + @usuario ou dirección web: Emprégase para indicar a orixe ou fonte da información que contén o tuit, e sitúase ao final da mensaxe.
Exemplo: Datos sobre a publicidade online en España 
http://j.mp/nXnsVm vía @IAB_spain

cc + @usuario: Carbon Copy o Con Copia. Similar ao campo «cc» dos correos electrónicos. Engádese ao final do tuit e utilizámolo para informar a alguén que o contido do tuit pódelle interesar.

Exemplo: Non vos perdades os datos de publicidad online en España de @IAB_spain http://j.mp/nXnsVm cc @pedrom @juanra

Automatizando tarefas en Twitter

A parella Diigo-Twitter resulta fantástica. É dicir, calquera enlace que nos pareza interesante debería ser axeitadamente gardado en Diigo e tamén publicado en Twitter (cunha mínima reseña). Un servizo absolutamente recomendable para facernos a vida moitas máis sinxela e eficiente é o servizo de http://ifttt.com que nos permite enviar automaticamente a Twitter enlaces gardados en Diigo (todos os enlaces públicos ou con certa etiqueta), e gardar en Diigo automaticamente enlaces capturados das mensaxes de Twitter (publicadas por nós ou por certo usuario, con certa etiqueta, marcados como favoritos, etc.). Isto resulta nunha simplicación fantástica á hora de traballar. IFTTT tamén permite automatizar tarefas cos artigos de blog marcados con estrela (destacados ou favoritos) en Google Reader. IFTTT é un imprescindible.


Última modificación: luns, 21 de decembro de 2015, 8:55 PM