Vista preliminar da

Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.

1. Introdución (Elaborado)


Esta programación está prevista para alumnado de 2ºESO matriculado na materia de francés segunda lingua estranxeira, con intereses variados polo seu vínculo social con países francófonos, ou contactos familiares procedentes da emigración da zona onde se atopa o centro.

As linguas constitúen un instrumento de comunicación e de interacción social, de transmisión de coñecementos, de participación cidadá na vida social, de investigación, de creación e descuberta. Facilita a comunicación no ámbito educativo ou social e posteriormente no sector profesional e, favorece a difusión do patrimonio cultural e literario.

A materia neste curso terá como obxectivo primordial o desenvolvemento da competencia comunicativa do alumnado, dende o punto de vista lingüístico e sociolingüístico, o que implicará abordar situacións da vida privada, social e profesional.

A programación anual de curso é un instrumento de planificación curricular, os referentes que se teñen en conta para determinación dos compoñentes principais que conforman esta programación son: as pautas que establece o marco europeo e a lexislación sobre os currículos para o ensino das linguas estranxeiras.

No proceso de ensino aprendizaxe da materia de francés segunda lingua estranxeira, potenciarase o desenvolvemento da competencia en comunicación lingüística de xeito primordial e, o resto das competencias clave de forma paralela. A competencia en comunicación lingüística constitúe un instrumento fundamental na adquisición de destrezas necesarias para que o alumnado poida desenvolver mecanismos de interacción oral ou escrita en formatos e soportes diversos, así como instrumento de integración e de socialización.

Para o desenvolvemento da programación, terase en conta o estipulado no Decreto 156/2022 do 15 de setembro polo que se establecen a ordenación e o currículo da Educación Secundaria Obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.

Será necesario adoptar un criterio flexible para a planificación curricular do curso académido 2023/2024, tendo en conta as circunstancias específicas do departamento, que require unha coordinación necesaria dos membros que o compoñen.


2. Obxectivos e súa contribución ao desenvolvemento das competencias (Elaborado)


Currículo CCL CP STEM CD CPSAA CC CE CCEC
OBX1 Comprender o sentido xeral e información relevante e predicible en textos sinxelos e ben estruturados, en lingua estándar relativos a experiencias e a coñecementos propios da súa idade e do nivel escolar, e facendo uso de estratexias como a inferencia de significados, para responder a necesidades comunicativas concretas.
OBX2 Producir textos de extensión media, sinxelos e cunha organización clara, usando estratexias tales como a planificación, a compensación ou a autorreparación, para expresar de forma adecuada e coherente mensaxes que respondan a propósitos comunicativos cotiáns.
OBX3 Interactuar con outras persoas usando expresións sinxelas, recorrendo a estratexias de cooperación e empregando recursos analóxicos e dixitais, para responder a necesidades inmediatas do seu interese en intercambios comunicativos respectuosos coas normas de cortesía.
OBX4 Mediar entre distintas linguas, usando estratexias e coñecementos sinxelos orientados a explicar conceptos simples, resumir ou simplificar mensaxes, para transmitir información de maneira eficaz, clara e responsable.
OBX5 Recoñecer, ampliar e usar os repertorios lingüísticos persoais entre distintas linguas, reflexionando sobre o seu funcionamento e identificando as estratexias e coñecementos propios, para mellorar a resposta a necesidades comunicativas concretas en situacións coñecidas.
OBX6 Valorar criticamente e adecuarse á diversidade lingüística, cultural e artística a partir da lingua estranxeira, identificando e compartindo as semellanzas e as diferenzas entre linguas e culturas, para actuar de forma empática e respectuosa en situacións interculturais.

A educación secundaria obrigatoria contribuirá a desenvolver nos alumnos e nas alumnas as capacidades que lles permitan:
a).-Asumir responsablemente os seus deberes, coñecer e exercer os seus dereitos no respecto ás demais persoas, practicar a tolerancia, a cooperación e a solidariedade entre as persoas e os grupos, exercitarse no diálogo, afianzando os dereitos humanos e a igualdade de trato e de oportunidades entre mulleres e homes, como valores comúns dunha sociedade plural, e prepararse para o exercicio da cidadanía democrática.
c).-Valorar e respectar a diferenza de sexos e a igualdade de dereitos e oportunidades entre eles. Rexeitar a discriminación das persoas por razón de sexo ou por calquera outra condición ou circunstancia persoal ou social. Rexeitar os estereotipos que supoñan discriminación entre homes e mulleres, así como calquera manifestación de violencia contra a muller.
d).-Fortalecer as súas capacidades afectivas en todos os ámbitos da personalidade e nas súas relacións coas demais persoas, así como rexeitar a violencia, os prexuízos de calquera tipo e os comportamentos sexistas, e resolver pacificamente os conflitos.
i).-Comprender e expresarse nunha ou máis linguas estranxeiras de maneira apropiada.
o).-Coñecer e valorar o uso da lingua galega como expresión de riqueza cultural nun contexto plurilingüe que permite a comunicación con outras linguas.


3.1. Relación de unidades didácticas (Elaborado)


Secuencia * Título da UD Descrición *% Peso na materia


*Nº de sesións
1º trim. 2º trim. 3º trim.
1 Un nouveau copain. Une visite virtuelle -Se présenter, présenter quelqu'un. -Parler de soi, les goûts, les loisirs. -Décrire quelqu'un: le physique, le caractère. -Poser des questions pour s'informer. -Dire où on habite, la profession. -Structure "est-ce que", prépositions + ville / + pays. -Vocabulaire: goûts, loisirs, adjectifs, famille, professions, pays, villes. -Donner son opinion sur les vêtements. -Faire des choix, des propositions, exprimer des souhaits, demander la permission. -Structures: l'intensité, les adverbes, les adjectifs démonstratifs,, les pronoms personnels compléments, les verbes (acheter, mettre, vouloir, pouvoir). -Lexique: vêtements, accessoires, adjectifs d'appréciation, nouvelles tecnologies. 10 10
2 Un nouvel appartement -Décrire sa maison. -Raconter sa vie quotidienne. -Demander de faire ou de ne pas faire quelque chose. -Structures: les verbes pronominaux, les horaires et les moments de la journée, les connecteurs temporels (d'abord, ensuite, après, puis), l'impératif affirmatif et négatif. -Vocabulaire: le pièces de la maison, les meubles et la décoration, les activités quotidiennes, les tâches ménagères. 10 10
3 En cours d'EPS -Proposer des activités, accepter, refuser. -Parler des sports, de quelqu'un, de quelque chose. -Exprimer une obligation, une aptitude. -Structures: oui, non, si, faire du, de la, de l' + sports, jouer au, à la + sport, pronoms COD, COI, verbes (devoir, savoir + infinitif). -Vocabulaire: les sports, les verbes d'action. 15 12
4 Un week-end à la ferme -Parler de son alimentation. -Exprimer la nécessité, donner des instructions. -Exprimer la quantité. -Parler de quelque chose. -Structures: les articles partitifs (du, de la, de l', des, pas de / d', les verbes (boire/manger), il faut + nom / infinitif, la quantité, le pronom en. -Vocabulaire: les aliments, les grands nombres. 15 12
5 Une info incroyable -Raconter des événements passés. -Situer des événements dans le temps. -Exprimer des sensations. -Faire des recommandations. -Structures: le passé composé et le participe passé (1), le pronom ON, la négation (ne...plus/rien/jamais/personne), les expressions de temps. -Vocabulaire: les sensations. 25 13
6 La fête de la fin d'année -Raconter des événements passés (2). -Faire de comparaisons. -Demander et donner une explication. -Structures: le passé composé (forme négative, le passé récent (venir de + infinitif), pourquoi / parce que, le comparatif (plus/aussi/moins + adjectif ou adverbe + que) -Vocabulaire: les noms de pays (révision), les adjectifs de nationalité. 25 13

3.2. Distribución currículo nas unidades didácticas (Elaborado)


Bloque B1. Comunicación
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA1.1 - Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns de relevancia persoal e moi próximos á súa experiencia, expresados de forma moi comprensible, moi clara, sinxela e directa, e en lingua estándar con apoio visual.
CA1.2 - Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais: anticipación do contido xeral do que se escoita con axuda de elementos verbais e non verbais, recursos ás imaxes, títulos e outras informacións visuais moi evidentes, e uso dos coñecementos previos sobre a situación, que dan lugar a inferencias do significado baseadas no contexto, e utilizando as experiencias e os coñecementos transferidos desde as linguas do seu repertorio lingüístico.
CA1.3 - Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados, e, no caso da posibilidade de interacción oral, se a persoa interlocutora está disposta a repetir ou reformular o dito cun ritmo moi pausado e articulando claramente.
CA1.4 - Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible, prestando atención ao ritmo, á acentuación e á entoación, aínda que se cometan erros de pronuncia.
CA1.5 - Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás e de necesidade inmediata, amosando interese pola presentación limpa e ordenada do texto.
CA1.6 - Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital.
CA1.7 - Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos (elección da persoa destinataria, finalidade do escrito, planificación, redacción do borrador, revisión do texto e versión final) a partir de modelos moi estruturados e con axuda previa.
CA1.8 - Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible, preguntando cando non comprende e repetindo, con especial atención á articulación, á acentuación e á entoación, cando as persoas interlocutoras teñan que solicitar repeticións para entender a mensaxe.
CA1.9 - Interactuar de xeito simple pero suficiente, pedindo que se lle repitan os puntos clave, se o necesita; e sen que as súas posibles vacilacións e reformulación de expresións ou estruturas impidan a comunicación.
CA1.10 - Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.), así como instrucións e peticións relativas ao ámbito escolar.
CA1.11 - Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados, compensando as carencias lingüísticas mediante procedementos lingüísticos e paralingüísticos.
CA1.12 - Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender, considerando o erro como fonte de aprendizaxe.
Contidos
C1.1 - Curiosidade e interese por coñecer outras linguas e culturas. Actitude reflexiva ante o erro como parte integrante do proceso de aprendizaxe.
C1.2 - Uso de estratexias de uso común para a comprensión e a produción de textos orais, escritos e multimodais breves, elementais e contextualizados.
C1.3 - Utilización dos coñecementos, destrezas e actitudes que permiten levar a cabo actividades de mediación en situacións cotiás moi básicas (identificar unha persoa, transmitir horarios, unha listaxe de ítems do léxico aprendido¿).
C1.4 - Funcións comunicativas básicas de uso común adecuadas ao ámbito e ao contexto comunicativo: saudar, despedirse e presentar e presentarse; describir as características máis básicas de persoas, obxectos e lugares; pedir e intercambiar información básica sobre cuestións cotiás; narrar rutinas; dar e pedir indicacións e instrucións moi básicas; expresar o tempo (pola mañá, a mediodía¿), a cantidade e o espazo.
C1.5 - Uso de modelos contextuais básicos na comprensión e produción de textos orais, escritos e multimodais, breves e moi sinxelos (notas ou recados, carteleiras ou fichas).
C1.6 - Utilización de unidades lingüísticas moi básicas de uso máis común e significados asociados ás devanditas unidades tales como expresión da entidade (obxectos, persoas, accións etc.) e as súas propiedades (existencia, inexistencia, dimensións...), cantidade e calidade (forma, tamaño, cor, idade...), o espazo e as relacións espaciais (dirección, orixe...), o tempo e as relacións temporais (datación, secuencia...), formas moi básicas da afirmación, a negación, a interrogación e exclamación, e relacións lóxicas moi básicas e simples.
C1.7 - Utilización de léxico moi básico e de interese para o alumnado, relativo á identificación persoal elemental, relacións interpersoais básicas, lugares e contornas máis habituais, lecer e tempo libre, saúde e actividade física, vida cotiá, vivenda e fogar, clima e contorna natural.
C1.8 - Utilización e recoñecemento de patróns sonoros, acentuais, rítmicos e de entoación básicos: sons e fonemas vocálicos, sons e fonemas consonánticos, identificación e expresión de intencións comunicativas básicas asociadas a eses patróns.
C1.9 - Utilización e recoñecemento de patróns gráficos e convencións ortográficas elementais: uso das normas elementais de ortografía da palabra, uso adecuado da ortografía da oración (coma, punto e coma), identificación e expresión de intencións comunicativas básicas asociadas a eses patróns.
C1.10 - Utilización de convencións e estratexias conversacionais elementais, en formato síncrono ou asíncrono, para iniciar e terminar a comunicación, tomar a palabra etc.
C1.11 - Uso de recursos para a aprendizaxe e estratexias de uso común de procura e selección de información como dicionarios, bibliotecas, recursos dixitais (tradutores, conxugadores...) e informáticos (correctores ortográficos).
C1.12 - Respecto da propiedade intelectual e dereitos de autor sobre as fontes consultadas e contidos utilizados.
C1.13 - Utilización de ferramentas analóxicas e dixitais básicas de uso común para a comprensión, produción e coprodución oral, escrita e multimodal; e plataformas virtuais de interacción e colaboración educativa.
Bloque B2. Plurilingüismo e reflexión sobre a aprendizaxe
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA2.1 - Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc., mostrando respecto e empatía polas persoas interlocutoras e polas linguas empregadas.
CA2.2 - Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación, usando recursos e apoios físicos ou dixitais en función das necesidades de cada momento.
CA2.3 - Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico.
CA2.4 - Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira, co apoio doutros participantes e de soportes analóxicos e dixitais, valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
CA2.5 - Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación, recoñecendo e valorando estratexias de logro propias e alleas; reproducindo aqueles aspectos que axudan a mellorar, facéndoos explícitos e compartíndoos con outros participantes.
CA2.6 - Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas.
Contidos
C2.1 - Uso de elementos coñecidos obtidos de modelos moi sinxelos de frases feitas e locucións básicas, para elaborar os propios textos.
C2.2 - Comparación das linguas e variedades que conforman o repertorio lingüístico persoal para recoñecer estratexias elementais (identificar, organizar, reter, recuperar e utilizar unidades lingüísticas ¿léxico, morfosintaxe, patróns sonoros etc.¿).
C2.3 - Uso de estratexias e ferramentas de uso elemental, analóxicas e dixitais, para a autoavaliación e a coavaliación.
C2.4 - Manexo de expresións e léxico específico de uso común para referirse aos usos da lingua e comprendelos, e as ferramentas de comunicación e aprendizaxe (metalinguaxe).
C2.5 - Comparación entre linguas a partir de elementos da lingua estranxeira e outras linguas, para mellorar a súa aprendizaxe e lograr unha competencia comunicativa integrada.
Bloque B3. Interculturalidade
Criterios de avaliación
UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
CA3.1 - Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais, e utilizar, de forma guiada, estratexias para explicar e comprender a diversidade lingüística, cultural e artística.
CA3.2 - Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal, amosando interese por comprender elementos culturais e lingüísticos.
CA3.3 - Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais, e valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
CA3.4 - Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc.), e amosar respecto polas diferenzas culturais que poidan existir.
Contidos
C3.1 - Consideración da lingua estranxeira como medio de comunicación e relación con persoas doutros países, e como medio para coñecer culturas e modos de vida diferentes.
C3.2 - Interese na participación en intercambios comunicativos planificados, a través de diferentes medios, con estudantes da lingua estranxeira.
C3.3 - Interese por coñecer aspectos socioculturais e sociolingüísticos elementais relativos aos costumes, á vida cotiá (comida, hábitos, horarios, actividades ou celebracións máis significativas) e ás relacións interpersoais básicas en países onde se fala a lingua estranxeira.
C3.4 - Utilización de estratexias de uso común para entender e apreciar a diversidade lingüística, cultural e artística, atendendo a valores ecosociais e democráticos.
C3.5 - Identificación dalgunhas similitudes e diferenzas elementais e máis significativas nos costumes cotiáns entre os países onde se fala a lingua estranxeira e o propio.
C3.6 - Actitude receptiva e respectuosa cara ás persoas, os países e as comunidades lingüísticas que falan outra lingua e teñen unha cultura diferente á propia.
C3.7 - Sensibilidade perante usos discriminatorios da linguaxe verbal e non verbal.

3.3. Avaliación das unidades didácticas (Elaborado)



1 Un nouveau copain. Une visite virtuelle
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns de relevancia persoal e moi próximos á súa experiencia, expresados de forma moi comprensible, moi clara, sinxela e directa, e en lingua estándar con apoio visual.
Proba escrita
Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns 7
CA1.2 Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais: anticipación do contido xeral do que se escoita con axuda de elementos verbais e non verbais, recursos ás imaxes, títulos e outras informacións visuais moi evidentes, e uso dos coñecementos previos sobre a situación, que dan lugar a inferencias do significado baseadas no contexto, e utilizando as experiencias e os coñecementos transferidos desde as linguas do seu repertorio lingüístico.
Proba escrita
Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais. 7
CA1.3 Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados, e, no caso da posibilidade de interacción oral, se a persoa interlocutora está disposta a repetir ou reformular o dito cun ritmo moi pausado e articulando claramente.
Táboa de indicadores
Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados. 6
CA1.4 Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible, prestando atención ao ritmo, á acentuación e á entoación, aínda que se cometan erros de pronuncia.
Proba escrita
Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible. 7
CA1.5 Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás e de necesidade inmediata, amosando interese pola presentación limpa e ordenada do texto.
Táboa de indicadores
Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás. 7
CA1.6 Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital.
Proba escrita
ompletar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital. 7
CA1.7 Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos (elección da persoa destinataria, finalidade do escrito, planificación, redacción do borrador, revisión do texto e versión final) a partir de modelos moi estruturados e con axuda previa.
Proba escrita
Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos a partir de modelos moi estruturados . 5
CA1.8 Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible, preguntando cando non comprende e repetindo, con especial atención á articulación, á acentuación e á entoación, cando as persoas interlocutoras teñan que solicitar repeticións para entender a mensaxe.
Táboa de indicadores
Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible, preguntando cando non comprende e repetindo, con especial atención á articulación, á acentuación e á entoación 7
CA1.9 Interactuar de xeito simple pero suficiente, pedindo que se lle repitan os puntos clave, se o necesita; e sen que as súas posibles vacilacións e reformulación de expresións ou estruturas impidan a comunicación.
Táboa de indicadores
Interactuar de xeito simple pero suficiente, pedindo que se lle repitan os puntos clave. 7
CA1.10 Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.), así como instrucións e peticións relativas ao ámbito escolar.
Táboa de indicadores
Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.), así como instrucións e peticións relativas ao ámbito escolar. 7
CA1.11 Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados, compensando as carencias lingüísticas mediante procedementos lingüísticos e paralingüísticos.
Táboa de indicadores
Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados. 7
CA1.12 Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender, considerando o erro como fonte de aprendizaxe.
Táboa de indicadores
Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender. 2
CA2.1 Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc., mostrando respecto e empatía polas persoas interlocutoras e polas linguas empregadas.
Táboa de indicadores
Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc. 5
CA2.2 Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación, usando recursos e apoios físicos ou dixitais en función das necesidades de cada momento.
Táboa de indicadores
plicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación, usando recursos e apoios físicos ou dixitais 2
CA2.3 Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas 2
CA2.4 Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira, co apoio doutros participantes e de soportes analóxicos e dixitais, valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico 2
CA2.5 Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación, recoñecendo e valorando estratexias de logro propias e alleas; reproducindo aqueles aspectos que axudan a mellorar, facéndoos explícitos e compartíndoos con outros participantes.
Táboa de indicadores
Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación 2
CA2.6 Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas.
Proba escrita
Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas. 2
CA3.1 Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais, e utilizar, de forma guiada, estratexias para explicar e comprender a diversidade lingüística, cultural e artística.
Táboa de indicadores
Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais 2
CA3.2 Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal, amosando interese por comprender elementos culturais e lingüísticos.
Táboa de indicadores
Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira 2
CA3.3 Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais, e valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais 3
CA3.4 Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc.), e amosar respecto polas diferenzas culturais que poidan existir.
Táboa de indicadores
Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc.), e amosar respecto polas diferenzas culturais 2

2 Un nouvel appartement
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns de relevancia persoal e moi próximos á súa experiencia, expresados de forma moi comprensible, moi clara, sinxela e directa, e en lingua estándar con apoio visual.
Proba escrita
Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns. 7
CA1.2 Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais: anticipación do contido xeral do que se escoita con axuda de elementos verbais e non verbais, recursos ás imaxes, títulos e outras informacións visuais moi evidentes, e uso dos coñecementos previos sobre a situación, que dan lugar a inferencias do significado baseadas no contexto, e utilizando as experiencias e os coñecementos transferidos desde as linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais. 2
CA1.3 Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados, e, no caso da posibilidade de interacción oral, se a persoa interlocutora está disposta a repetir ou reformular o dito cun ritmo moi pausado e articulando claramente.
Proba escrita
Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria. 7
CA1.4 Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible, prestando atención ao ritmo, á acentuación e á entoación, aínda que se cometan erros de pronuncia.
Táboa de indicadores
Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible. 7
CA1.5 Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás e de necesidade inmediata, amosando interese pola presentación limpa e ordenada do texto.
Proba escrita
Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás. 7
CA1.6 Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital.
Proba escrita
Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital. 5
CA1.7 Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos (elección da persoa destinataria, finalidade do escrito, planificación, redacción do borrador, revisión do texto e versión final) a partir de modelos moi estruturados e con axuda previa.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos. 7
CA1.8 Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible, preguntando cando non comprende e repetindo, con especial atención á articulación, á acentuación e á entoación, cando as persoas interlocutoras teñan que solicitar repeticións para entender a mensaxe.
Táboa de indicadores
Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible. 7
CA1.9 Interactuar de xeito simple pero suficiente, pedindo que se lle repitan os puntos clave, se o necesita; e sen que as súas posibles vacilacións e reformulación de expresións ou estruturas impidan a comunicación.
Táboa de indicadores
Interactuar de xeito simple pero suficiente. 7
CA1.10 Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.), así como instrucións e peticións relativas ao ámbito escolar.
Táboa de indicadores
Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.) 7
CA1.11 Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados, compensando as carencias lingüísticas mediante procedementos lingüísticos e paralingüísticos.
Táboa de indicadores
Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados. 2
CA1.12 Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender, considerando o erro como fonte de aprendizaxe.
Táboa de indicadores
Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas 3
CA2.1 Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc., mostrando respecto e empatía polas persoas interlocutoras e polas linguas empregadas.
Táboa de indicadores
Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc 6
CA2.2 Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación, usando recursos e apoios físicos ou dixitais en función das necesidades de cada momento.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación. 2
CA2.3 Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico. 2
CA2.4 Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira, co apoio doutros participantes e de soportes analóxicos e dixitais, valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeir 2
CA2.5 Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación, recoñecendo e valorando estratexias de logro propias e alleas; reproducindo aqueles aspectos que axudan a mellorar, facéndoos explícitos e compartíndoos con outros participantes.
Proba escrita
Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación 2
CA2.6 Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas.
Táboa de indicadores
Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados. 2
CA3.1 Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais, e utilizar, de forma guiada, estratexias para explicar e comprender a diversidade lingüística, cultural e artística.
Táboa de indicadores
Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais. 2
CA3.2 Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal, amosando interese por comprender elementos culturais e lingüísticos.
Táboa de indicadores
Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal. 2
CA3.3 Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais, e valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais 5
CA3.4 Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc.), e amosar respecto polas diferenzas culturais que poidan existir.
Táboa de indicadores
Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc.) 7

3 En cours d'EPS
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns de relevancia persoal e moi próximos á súa experiencia, expresados de forma moi comprensible, moi clara, sinxela e directa, e en lingua estándar con apoio visual.
Proba escrita
Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns. 7
CA1.2 Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais: anticipación do contido xeral do que se escoita con axuda de elementos verbais e non verbais, recursos ás imaxes, títulos e outras informacións visuais moi evidentes, e uso dos coñecementos previos sobre a situación, que dan lugar a inferencias do significado baseadas no contexto, e utilizando as experiencias e os coñecementos transferidos desde as linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais. 2
CA1.3 Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados, e, no caso da posibilidade de interacción oral, se a persoa interlocutora está disposta a repetir ou reformular o dito cun ritmo moi pausado e articulando claramente.
Proba escrita
Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados. 7
CA1.4 Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible, prestando atención ao ritmo, á acentuación e á entoación, aínda que se cometan erros de pronuncia.
Proba escrita
Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible. 7
CA1.5 Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás e de necesidade inmediata, amosando interese pola presentación limpa e ordenada do texto.
Proba escrita
Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás. 7
CA1.6 Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital.
Táboa de indicadores
Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital. 7
CA1.7 Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos (elección da persoa destinataria, finalidade do escrito, planificación, redacción do borrador, revisión do texto e versión final) a partir de modelos moi estruturados e con axuda previa.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos. 2
CA1.8 Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible, preguntando cando non comprende e repetindo, con especial atención á articulación, á acentuación e á entoación, cando as persoas interlocutoras teñan que solicitar repeticións para entender a mensaxe.
Táboa de indicadores
Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible. 7
CA1.9 Interactuar de xeito simple pero suficiente, pedindo que se lle repitan os puntos clave, se o necesita; e sen que as súas posibles vacilacións e reformulación de expresións ou estruturas impidan a comunicación.
Táboa de indicadores
Interactuar de xeito simple pero suficiente. 7
CA1.10 Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.), así como instrucións e peticións relativas ao ámbito escolar.
Táboa de indicadores
Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.), así como instrucións e peticións relativas ao ámbito escolar. 7
CA1.11 Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados, compensando as carencias lingüísticas mediante procedementos lingüísticos e paralingüísticos.
Táboa de indicadores
Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados 3
CA1.12 Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender, considerando o erro como fonte de aprendizaxe.
Táboa de indicadores
Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender 2
CA2.1 Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc., mostrando respecto e empatía polas persoas interlocutoras e polas linguas empregadas.
Táboa de indicadores
Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc. 7
CA2.2 Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación, usando recursos e apoios físicos ou dixitais en función das necesidades de cada momento.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación, usando recursos e apoios físicos ou dixitais . 2
CA2.3 Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico. 2
CA2.4 Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira, co apoio doutros participantes e de soportes analóxicos e dixitais, valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira 2
CA2.5 Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación, recoñecendo e valorando estratexias de logro propias e alleas; reproducindo aqueles aspectos que axudan a mellorar, facéndoos explícitos e compartíndoos con outros participantes.
Táboa de indicadores
Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación. 2
CA2.6 Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas.
Táboa de indicadores
Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas. 2
CA3.1 Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais, e utilizar, de forma guiada, estratexias para explicar e comprender a diversidade lingüística, cultural e artística.
Táboa de indicadores
Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais, e utilizar, de forma guiada, estratexias para explicar e comprender a diversidade lingüística, cultural e artística. 2
CA3.2 Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal, amosando interese por comprender elementos culturais e lingüísticos.
Táboa de indicadores
Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal. 2
CA3.3 Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais, e valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais. 7
CA3.4 Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc.), e amosar respecto polas diferenzas culturais que poidan existir.
Táboa de indicadores
Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc. 7

4 Un week-end à la ferme
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns de relevancia persoal e moi próximos á súa experiencia, expresados de forma moi comprensible, moi clara, sinxela e directa, e en lingua estándar con apoio visual.
Proba escrita
Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns de relevancia persoal e moi próximos á súa experiencia. 7
CA1.2 Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais: anticipación do contido xeral do que se escoita con axuda de elementos verbais e non verbais, recursos ás imaxes, títulos e outras informacións visuais moi evidentes, e uso dos coñecementos previos sobre a situación, que dan lugar a inferencias do significado baseadas no contexto, e utilizando as experiencias e os coñecementos transferidos desde as linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial. 3
CA1.3 Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados, e, no caso da posibilidade de interacción oral, se a persoa interlocutora está disposta a repetir ou reformular o dito cun ritmo moi pausado e articulando claramente.
Proba escrita
Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados. 7
CA1.4 Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible, prestando atención ao ritmo, á acentuación e á entoación, aínda que se cometan erros de pronuncia.
Táboa de indicadores
Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible, prestando atención ao ritmo, á acentuación e á entoación. 7
CA1.5 Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás e de necesidade inmediata, amosando interese pola presentación limpa e ordenada do texto.
Proba escrita
Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás e de necesidade inmediata, amosando interese pola presentación limpa e ordenada do texto. 7
CA1.6 Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital.
Proba escrita
Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital. 7
CA1.7 Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos (elección da persoa destinataria, finalidade do escrito, planificación, redacción do borrador, revisión do texto e versión final) a partir de modelos moi estruturados e con axuda previa.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos (elección da persoa destinataria, finalidade do escrito, planificación, redacción do borrador, revisión do texto e versión final). 2
CA1.8 Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible, preguntando cando non comprende e repetindo, con especial atención á articulación, á acentuación e á entoación, cando as persoas interlocutoras teñan que solicitar repeticións para entender a mensaxe.
Táboa de indicadores
Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible. 7
CA1.9 Interactuar de xeito simple pero suficiente, pedindo que se lle repitan os puntos clave, se o necesita; e sen que as súas posibles vacilacións e reformulación de expresións ou estruturas impidan a comunicación.
Táboa de indicadores
Interactuar de xeito simple pero suficiente. 7
CA1.10 Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.), así como instrucións e peticións relativas ao ámbito escolar.
Táboa de indicadores
Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc. 7
CA1.11 Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados, compensando as carencias lingüísticas mediante procedementos lingüísticos e paralingüísticos.
Táboa de indicadores
Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados. 2
CA1.12 Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender, considerando o erro como fonte de aprendizaxe.
Táboa de indicadores
Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender. 2
CA2.1 Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc., mostrando respecto e empatía polas persoas interlocutoras e polas linguas empregadas.
Táboa de indicadores
Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc. 7
CA2.2 Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación, usando recursos e apoios físicos ou dixitais en función das necesidades de cada momento.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación. 2
CA2.3 Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico. 2
CA2.4 Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira, co apoio doutros participantes e de soportes analóxicos e dixitais, valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira. 2
CA2.5 Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación, recoñecendo e valorando estratexias de logro propias e alleas; reproducindo aqueles aspectos que axudan a mellorar, facéndoos explícitos e compartíndoos con outros participantes.
Táboa de indicadores
Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación. 2
CA2.6 Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas.
Táboa de indicadores
Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas. 2
CA3.1 Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais, e utilizar, de forma guiada, estratexias para explicar e comprender a diversidade lingüística, cultural e artística.
Táboa de indicadores
Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais. 2
CA3.2 Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal, amosando interese por comprender elementos culturais e lingüísticos.
Táboa de indicadores
Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal 2
CA3.3 Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais, e valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
.Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais. 7
CA3.4 Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc.), e amosar respecto polas diferenzas culturais que poidan existir.
Táboa de indicadores
Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc. 7

5 Une info incroyable
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns de relevancia persoal e moi próximos á súa experiencia, expresados de forma moi comprensible, moi clara, sinxela e directa, e en lingua estándar con apoio visual.
Proba escrita
Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves. 7
CA1.2 Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais: anticipación do contido xeral do que se escoita con axuda de elementos verbais e non verbais, recursos ás imaxes, títulos e outras informacións visuais moi evidentes, e uso dos coñecementos previos sobre a situación, que dan lugar a inferencias do significado baseadas no contexto, e utilizando as experiencias e os coñecementos transferidos desde as linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial. 3
CA1.3 Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados, e, no caso da posibilidade de interacción oral, se a persoa interlocutora está disposta a repetir ou reformular o dito cun ritmo moi pausado e articulando claramente.
Táboa de indicadores
Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes. 7
CA1.4 Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible, prestando atención ao ritmo, á acentuación e á entoación, aínda que se cometan erros de pronuncia.
Táboa de indicadores
Producir oralmente textos curtos e elementais . 7
CA1.5 Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás e de necesidade inmediata, amosando interese pola presentación limpa e ordenada do texto.
Táboa de indicadores
Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas. 7
CA1.6 Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital.
Táboa de indicadores
Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital. 7
CA1.7 Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos (elección da persoa destinataria, finalidade do escrito, planificación, redacción do borrador, revisión do texto e versión final) a partir de modelos moi estruturados e con axuda previa.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos. 2
CA1.8 Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible, preguntando cando non comprende e repetindo, con especial atención á articulación, á acentuación e á entoación, cando as persoas interlocutoras teñan que solicitar repeticións para entender a mensaxe.
Táboa de indicadores
Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible. 7
CA1.9 Interactuar de xeito simple pero suficiente, pedindo que se lle repitan os puntos clave, se o necesita; e sen que as súas posibles vacilacións e reformulación de expresións ou estruturas impidan a comunicación.
Táboa de indicadores
Interactuar de xeito simple pero suficiente. 7
CA1.10 Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.), así como instrucións e peticións relativas ao ámbito escolar.
Táboa de indicadores
Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc. 7
CA1.11 Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados, compensando as carencias lingüísticas mediante procedementos lingüísticos e paralingüísticos.
Táboa de indicadores
Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos 2
CA1.12 Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender, considerando o erro como fonte de aprendizaxe.
Táboa de indicadores
Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas. 2
CA2.1 Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc., mostrando respecto e empatía polas persoas interlocutoras e polas linguas empregadas.
Táboa de indicadores
Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples. 7
CA2.2 Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación, usando recursos e apoios físicos ou dixitais en función das necesidades de cada momento.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada estratexias elementais. 2
CA2.3 Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico. 2
CA2.4 Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira, co apoio doutros participantes e de soportes analóxicos e dixitais, valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico. 2
CA2.5 Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación, recoñecendo e valorando estratexias de logro propias e alleas; reproducindo aqueles aspectos que axudan a mellorar, facéndoos explícitos e compartíndoos con outros participantes.
Táboa de indicadores
Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira. 2
CA2.6 Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas.
Táboa de indicadores
Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados. 2
CA3.1 Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais, e utilizar, de forma guiada, estratexias para explicar e comprender a diversidade lingüística, cultural e artística.
Táboa de indicadores
Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais. 2
CA3.2 Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal, amosando interese por comprender elementos culturais e lingüísticos.
Táboa de indicadores
Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira. 2
CA3.3 Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais, e valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais 7
CA3.4 Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc.), e amosar respecto polas diferenzas culturais que poidan existir.
Táboa de indicadores
Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira: saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc. 7

6 La fête de la fin d'année
Criterios de avaliación * Tipo de instrumento * Grao mínimo de consecución * % peso
CA1.1 Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais breves e moi sinxelos sobre temas frecuentes e cotiáns de relevancia persoal e moi próximos á súa experiencia, expresados de forma moi comprensible, moi clara, sinxela e directa, e en lingua estándar con apoio visual.
Proba escrita
Identificar o sentido global moi evidente e as informacións específicas básicas máis relevantes de textos orais, escritos e multimodais. 7
CA1.2 Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais: anticipación do contido xeral do que se escoita con axuda de elementos verbais e non verbais, recursos ás imaxes, títulos e outras informacións visuais moi evidentes, e uso dos coñecementos previos sobre a situación, que dan lugar a inferencias do significado baseadas no contexto, e utilizando as experiencias e os coñecementos transferidos desde as linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Usar de forma guiada estratexias básicas de comprensión do sentido xeral, a información esencial, os puntos e as ideas principais, ou os detalles relevantes de textos moi elementais. 2
CA1.3 Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria e sobre temas previamente traballados, e, no caso da posibilidade de interacción oral, se a persoa interlocutora está disposta a repetir ou reformular o dito cun ritmo moi pausado e articulando claramente.
Táboa de indicadores
Comprender descricións, narracións, instrucións elementais formuladas a través de diversos soportes de xeito moi simple, sobre asuntos prácticos da vida diaria. 7
CA1.4 Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible, prestando atención ao ritmo, á acentuación e á entoación, aínda que se cometan erros de pronuncia.
Táboa de indicadores
Producir oralmente textos curtos e elementais a partir de modelos sinxelos e moi básicos, sobre temas cotiáns e frecuentes pronunciando de maneira intelixible. 7
CA1.5 Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás e de necesidade inmediata, amosando interese pola presentación limpa e ordenada do texto.
Proba escrita
Redactar textos curtos e elementais a partir de modelos, e mensaxes moi sinxelas e breves con información, instrucións e indicacións simples relacionadas con actividades cotiás. 7
CA1.6 Completar formularios e documentos moi básicos nos que se solicite de maneira evidente información persoal, en soporte tanto impreso como dixital.
Táboa de indicadores
Completar formularios e documentos moi básicos. 3
CA1.7 Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos (elección da persoa destinataria, finalidade do escrito, planificación, redacción do borrador, revisión do texto e versión final) a partir de modelos moi estruturados e con axuda previa.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada coñecementos e estratexias básicas para producir textos. 7
CA1.8 Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible, preguntando cando non comprende e repetindo, con especial atención á articulación, á acentuación e á entoación, cando as persoas interlocutoras teñan que solicitar repeticións para entender a mensaxe.
Táboa de indicadores
Participar en situacións interactivas moi básicas, pronunciando de xeito intelixible. 7
CA1.9 Interactuar de xeito simple pero suficiente, pedindo que se lle repitan os puntos clave, se o necesita; e sen que as súas posibles vacilacións e reformulación de expresións ou estruturas impidan a comunicación.
Táboa de indicadores
Interactuar de xeito simple. 7
CA1.10 Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc.), así como instrucións e peticións relativas ao ámbito escolar.
Táboa de indicadores
Comprender preguntas básicas e dar e comprender información moi sinxela, relativas á información persoal moi básica (nome, idade, gustos etc. 7
CA1.11 Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados, compensando as carencias lingüísticas mediante procedementos lingüísticos e paralingüísticos.
Táboa de indicadores
Utilizar estratexias de activación dos coñecementos previos sobre modelos e secuencias de interacción simples, e elementos lingüísticos previamente asimilados e memorizados. 2
CA1.12 Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas para comprender e facerse comprender, considerando o erro como fonte de aprendizaxe.
Táboa de indicadores
Amosar unha actitude de respecto cara a si mesmo/a e cara ás demais persoas. 2
CA2.1 Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples como sinais, paneis de información, palabras de menús, horarios etc., mostrando respecto e empatía polas persoas interlocutoras e polas linguas empregadas.
Táboa de indicadores
Transmitirlles a terceiras persoas información moi simple e previsible, de interese inmediato, de textos moi curtos e moi simples. 7
CA2.2 Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación, usando recursos e apoios físicos ou dixitais en función das necesidades de cada momento.
Táboa de indicadores
Aplicar de forma guiada estratexias elementais que axuden a crear pontes e faciliten a comunicación. 2
CA2.3 Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico.
Táboa de indicadores
Comparar e contrastar as similitudes e diferenzas entre distintas linguas do seu repertorio lingüístico. 2
CA2.4 Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira, co apoio doutros participantes e de soportes analóxicos e dixitais, valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Utilizar e diferenciar de forma progresivamente autónoma os coñecementos e estratexias que forman o seu repertorio lingüístico, para mellorar a súa capacidade de comunicar e de aprender a lingua estranxeira. 2
CA2.5 Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación, recoñecendo e valorando estratexias de logro propias e alleas; reproducindo aqueles aspectos que axudan a mellorar, facéndoos explícitos e compartíndoos con outros participantes.
Táboa de indicadores
Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación. 2
CA2.6 Explicar o proceso de produción de textos e de hipóteses de significados, tomando en consideración o coñecemento do mundo, e os coñecementos e as experiencias noutras linguas.
Táboa de indicadores
Identificar os progresos e dificultades da súa aprendizaxe da lingua estranxeira, realizando de forma guiada actividades de autoavaliación e coavaliación. 2
CA3.1 Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais, e utilizar, de forma guiada, estratexias para explicar e comprender a diversidade lingüística, cultural e artística.
Táboa de indicadores
Recoñecer estereotipos, rexeitando aqueles que supoñen discriminación e prexuízos lingüísticos e cultuais. 2
CA3.2 Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira como fonte de enriquecemento persoal, amosando interese por comprender elementos culturais e lingüísticos.
Táboa de indicadores
Aceptar e respectar a diversidade lingüística, cultural e artística propia de países onde se fala a lingua estranxeira. 2
CA3.3 Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais, evitando estereotipos lingüísticos ou culturais, e valorando as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
Táboa de indicadores
Participar en proxectos nos que se utilizan varias linguas e relacionados cos elementos transversais. 7
CA3.4 Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc.), e amosar respecto polas diferenzas culturais que poidan existir.
Táboa de indicadores
Utilizar adecuadamente as convencións orais e escritas máis básicas propias da lingua estranxeira no desenvolvemento do proceso comunicativo oral e escrito (saúdos, despedidas, fórmulas moi básicas de tratamento etc. 7

4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)


A metodoloxía constitúe o conxunto de criterios, principios e estratexias que permiten orientala acción educativa.

4.1.1.ENSINANZA PRESENCIAL

4.1.1.a).-Alumnado que está matriculado na materia de Francés Segunda Lingua Estranxeira: asiste ás clases presenciais, conforme ó horario oficial do curso académico 2023/2024.

41.1.b).-Alumnado que está matriculado na materia de Francés Segunda Lingua Estranxeira: consulta o material e realiza as tarefas do curso de francés da aula virtual do centro, ou na aula de informática ou no ordenador Edixgal.

4.1.2.CRITERIOS METODOLÓXICOS:

-Os contidos abordaranse de forma estruturada e lóxica (a través do léxico, da fonética, dos contidos sintáctico discursivos...), tendo en conta a diversidade de capacidades, motivacións, intereses e peculiaridades que presente o grupo de

alumnos.

-Potenciarase un enfoque baseado en competencias, o que supón traballar os seguintes bloques: comprensión oral e expresión oral, comprensión escrita e expresión escrita e, os coñecementos socioculturais e sociolingüísticos, o que permitirá

desenvolvela competencia en comunicación lingüística.

4.1.3.PRINCIPIOS METODOLÓXICOS:

-Partirase do nivel competencial do alumnado.

- Atenderase á diversidade.

-Potenciarase unha metodoloxía activa e participativa: traballo individual, cooperativo e por proxectos.

-Promoveranse contextos de uso de linguas variados, textos e intercambios comunicativos adaptados a situacións reais (rexistros formais e non formais).

- Favorecerase o intercambio colectivo de ideas. O profesor adoptará o rol de orientador e facilitador do desenvolvemento competencial do alumnado.

-Potenciarase o desenvolvemento das competencias, e fomentarase a correcta expresión oral e escrita, a comprensión lectora, a comunicación audiovisual.

- Potenciarase o uso das tecnoloxías da información e a comunicación.

- Fomentarase o interese do alumnado a través do plan lector específico da materia, publicada na web do centro e no blog da profesora. Estableceranse medidas de flexibilización oportunas.

4.1.4.TAREFAS:

Proporanse:

Tarefas que favorezan a auto-aprendizaxe, o pensamento crítico, a investigación mediante proxectos de traballo.

Traballaranse tarefas do libro de texto e do caderno de exercicios do alumno: audición de diálogos, comprensión de lecturas, realización de producións orais e escritas, de forma individual ou colectiva.

Tarefas de descubrimento da cultura dos países onde se fala a lingua estranxeira, que impliquen o desenvolvemento dun proxecto individual ou colectivo, que fomente o sentido crítico e creativo do alumnado.

Tarefas de menor dificultade, que permita a atención à diversidade.

4.1.5.ESTRATEXIAS METODOLÓXIAS:

-Uso de estratexias de comprensión: comparación coa lingua materna, dedución do significado polo contexto.

-Asimilación de contidos a través da análise do contexto, da observación da iconografía ou ilustracións, e da reutilización

dos contidos.

- Identificación da información principal e de ideas claves.

-Repetición de estruturas lingüísticas na reprodución simulada ou real de situacións de comunicación oral ou escrita.

-Indagación e investigación sobre documentos ou textos.

-Elaboración de sínteses, análise de documentos.

-Preparación, realización e exposición de proxectos.

-Memorización comprensiva.

 

 

 

4.1.6.ENSINANZA NON PRESENCIAL:

-O alumnado que non poida asistir ás clases de forma presencial, poderá seguir a ensinanza a través do curso de francés, na aula virtual do centro. Terá acceso a documentos de explicación e traballo, tarefas online, e proxectos de

avaliación. Deberá respetar o prazo de entrega para a súa corrección.

-O prazo de entrega das tarefas e proxectos da 1ª avaliación, terán que ser entregados entre a 2ª e 3ª semana de novembro. Enténdese que as tarefas avaliables non presenciais serán as de produción oral e escrita.

-O Proxecto Curricular do centro establece as medidas para o alumnado que teñe que permanecer hospitalizado nun centro ou no seu domicilio.

-Proporanse tarefas a través do curso de francés da aula virtual do centro: do libro de texto e do caderno de exercicios, que estará dispoñible online, na medida do posible.

-Darase prioridade ó uso de recursos das TIC: tarefas online auto-correctivas, documentos audiovisuais e, realización de proxectos que serán obxecto de avaliación.

Utilizaranse recursos didácticos variados de traballo na aula e/ou de consulta na biblioteca e na aula de informática:

-Libro de texto ou libro dixital: contidos sintáctico-lingüísticos, actividades de comprensión oral

e escrita e, de expresión oral e escrita.

-Caderno de actividades: material de reforzo.

-Xogos e actividades: material complementario para a atención á diversidade.

-DVD-ROM: material complementario para a atención á diversidade ou xerador de propostas de

avaliacións.

-CD audio do profesor e do alumno *: actividades de comprensión oral.

-Dicionario ilustrado ou en soporte multimedia: consulta de léxico, definicións e sinónimos.

-Cómics e libros de lectura con ou sen audio: material para dinamizar a competencia en

comunicación lingüística e as destrezas en comprensión oral e escrita, e en expresión oral e

escrita.


4.2. Materiais e recursos didácticos (Elaborado)


Denominación
Non se atoparon elementos.

RECURSOS

-Caderno de avaliacións: bilans de langue

-O blog da profesora: www.chicfle.blogspot.com (proposta de proxectos, publicación de

traballos)

-A creación dun blog de traballo contará coa autorización da profesora titular.

-Os alumnos non poderán publicar nin reproducir contidos ou imaxes de actividades de persoas

e lugares, sen autorización, por ningún medio.

-Documentos au-Fichas de explicacións de contidos ou de apoio ao alumnado con necesidades específicas.

-Fichas de actividades complementarias ou de reforzo de contidos.

-Recursos multimedia: páxinas de internet e vídeos con fins pedagóxicos TICS

-Recursos audiovisuais: emprego de programas logiciels para gravacións de audicións dos

alumnos, con tablet , dispositivo smartphone, cámara para uso exclusivo pedagóxico (farase de

forma guiada e informarase ténticos: mapas, artigos, folletos turísticos, revistas, publicidades...

-Secuencias de películas.

-Secuencias de reportaxes.

-Passeports pour la rentrée: material específico, para o plan de reforzo na ESO (1º trimestre),

distribuiranse fotocopiados aos alumnos, estarán dispoñibles no curso de francés da aula virtual

do centro.

-Cancións e xogos.


5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)


A avaliación inicial consistirá na realización dunha producción escrita sobre un tema previamente traballado para determinar o nivel competencial do alumnado.

Non computará negativamente.

A data establecerase na 1ª semana de outubro 2023.


5.2. Criterios de cualificación e recuperación (Elaborado)


Pesos na materia 
Instrumentos de avaliación UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6 Total programación
Pesos das unidades didácticas (%) 10.0 10.0 15.0 15.0 25.0 25.0 100.0
Proba escrita 35.0 28.0 28.0 28.0 7.0 14.0 19.950000000000003
Táboa de indicadores 65.0 72.0 72.0 72.0 93.0 86.0 80.04999999999998

A avaliación do proceso de aprendizaxe do alumnado deste curso será continua e formativa.

Os referentes para a valoración do grao de adquisición das competencias clave e o logro dos obxectivos das materias serán os criterios de avaliación que figuran nos anexos II e III do Decreto 156/2022 polo que se establece o currículo da ESO.

A avaliación realizarase ao longo de tres trimestres durante o curso académico 2023/2024. Valoraranse os bloques de contidos da materia a través de probas, coa cualificación ponderada se especifica a continuación:

-Comprensión Oral: 5% (Test de elección de resposta verdadeiro/falso).

-Comprensión Escrita: 5% (Test de elección de resposta verdadeiro/falso).

-Producción Oral: 10% (Rúbrica do profesor sobre lectura ou interacción do alumno de preguntas previamente traballadas).

-Producción Escrita: 10% (Rúbrica do profesor sobre redacción ou descripción do alumno dun tema previamente

entregado)

-Test de coñecementos da lingua sobre léxico e gramática: 40% (Test de elección de resposta múltiple, de asociación

de palabra con imaxe, de completar resposta).

-Proxecto + Observación do traballo diario do alumno na aula: 30% (Rúbrica do profesor + observación da idoneidade

do traballo diario: realización do proxecto, participación na clase).

Cálculo da nota global en cada avaliación: C.O.:5% + C.E.5% + P.O.10% + P.E.10% + T.C.L. 40% + P.30%=100%.

Cualificación da nota: os alumnos serán cualificados de 0 a 10 puntos. O 100% da cualificación correspóndese á nota

de 10.

En caso de que non se poida avaliar ao alumnado dalgún contido, a porcentaxe desa proba aplicarase á nota global

de avaliación.

-Motivos de anulación de proba ou proxecto: no caso de que o alumno copie durante a proba ou utilice tecnoloxías

non autorizadas (chuletas, dispositivos ou tecnoloxías non autorizadas) para a súa realización, esta proba será anulada, tendo en conta que non se pode utilizar como instrumento real e fiable do nivel de competencia acadado, e débese garantir o principio de igualdade de condicións de realización da proba para todo o alumnado. O alumno terá que presentarse á recuperación da proba. -As probas terán que ser entregadas co nome e apelidos do alumno e realizadas a bolígrafo en formato papel ou en formato dixital.

-Non se poden presentar proxectos repetidos de cursos anteriores ou proxectos non realizados polo alumno ou

alumna. Os proxectos realizaranse na aula ou a través da plataforma asignada.

Cálculo da nota: no caso de ser unha proba tipo test con preguntas de elección valorarase positivamente o número

total de acertos, restaranse os erros. Por exemplo nº de preguntas do test: 50. Cómputo da proba 50/50 =10 (suma de acertos x 100 / 50 = nota final da proba).

No caso de que o alumnado non teña cualificación de ningunha proba ou de algún trimestre, farase constar en acta e

adoptaranse as medidas pertinentes de avaliación continua e formativa.

Cálculo da cualificación final do alumno: según o estipulado na Orde do 25 de xaneiro, que regula no capítulo III e IV a

avaliación da Educación Secundaria Obrigatoria no artigo 7.

Conforme a Orde do 27 de decembro de 2022 de modificación da Orde do 20 de maio de 2022 pola que se aproba o calendario escolar para o curso 2022/23 nos centros docentes sostidos con fondos públicos na Comunidade Autónoma de Galicia, introducense os seguintes cambios no calendario:

-A sesión da 3ª avaliación ordinaria coincidirá coa sesión de avaliación final extraordinaria, en xuño de 2024, conforme ó calendario do curso 2023/24.

-O alumnado con algunha proba suspensa dalgún trimestre, será avaliado a través de actividades específicas, proxectos, probas parciais ou finais conforme ás necesidades do alumnado. Considerarase superada a proba no caso de que o alumno alcance unha cualificación igual ou superior a 5.

-Proporase a realización dunha proba cos contidos mínimos da 1ª, 2ª ou 3ª avaliación ordinaria, para o alumnado que teña que recuperar soamente algunha proba suspensa nalgunha avaliación; e / ou a realización dunha proba conxunta para o alumnado que teña que recuperar toda a materia, que non aprobara algunha proba de contidos

lingüísticos das dúas ou tres avaliacións ordinarias.

A profesora responsable do grupo terá preparado con antelación suficiente a proba na que conste o trimestre, o nome do alumno, os contidos lingüísticos que lle corresponda a éste recuperar na avaliación final extraordinaria.

Para o cálculo da nota da materia de francés na avaliación final, realizarase a media das tres avaliacións ordinarias.

Alumnado: suspenso nalgunha proba de avaliación ordinaria (convocatoria de proba na avaliación final extraordinaria de xuño 2024).

Tipos de proba: unha proba de comprensión escrita, unha proba de coñecementos da lingua, unha proba oral (lectura

gravada previamente) e, unha proba de produción escrita.

Avaliaranse os estándares pendentes segundo os criterios de cualificación establecidos.

Cualificación das probas:

-O alumno será cualificado de 0 a 10 en cada unha das probas.

-No caso de que non se poidan avaliar tódalas destrezas aplicarase a porcentaxe da proba non realizada á nota global

do alumno ou indicarase na propia proba de coñecementos aplicación do 60% da nota global en lugar do 50% da nota segundo figura no cadro anterior de criterios de cualificación e de instrumentos de avaliación.

-Número mínimo de probas: unha de cada bloque de contidos (C.O./C.E./P.O./P.E./Proxecto/Test de léxico e gramática

de un tema ou dous).

-O alumnado con dificultades terá que ser avaliado coas pautas indicadas no apartado de atención á diversidade,

recoméndase introducir nas probas para todo o alumnado preguntas de identificación, asociación e resposta múltiple.

-Nota mínima en cada proba: 5. Redondearase a nota partir de dous decimais.

Alumnado: con algunha proba suspensa, recuperará os contidos na seguinte proba do trimestre correspondente.

Alumnado: suspenso nalgunha proba de avaliación ordinaria (convocatoria de proba na avaliación final extraordinaria de xuño 2024).

Tipos de proba: unha proba de comprensión escrita, unha proba de coñecementos da lingua, unha proba oral (lectura

gravada previamente) e, unha proba de produción escrita.

Avaliaranse os estándares pendentes segundo os criterios de cualificación establecidos.

5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)


Non consta ningún alumno coa materia de francés segunda lingua estranxeira pendente do curso académico 2022-2023

Para avaliar ao alumnado coa materia pendente procedente doutro centro escolar do curso académico terase en conta o estipulado no plan de pendentes do centro:

-Realización e entrega de actividades de reforzo semanais propostas polo departamento.

-Realización de proxecto de cada unidade didáctica, no caso de non poder realizar proba presencial.

-A realización e entrega de 12 actividades farase conforme ó plan de pendentes do centro

-Realización da proba oficial convocatoria de maio de 2024 (alumnado que non entregue os proxectos nin as actividades do plan de pendentes): unha proba de comprensión oral e escrita, unha proba de coñecementos da lingua, unha proba oral (lectura gravada previamente) e, unha proba de produción escrita.

Cualificación das probas:

-O alumno será cualificado de 0 a 10 en cada unha das probas.

-No caso de que non se poidan avaliar tódalas destrezas aplicarase a porcentaxe da proba non realizada á nota global do alumno ou indicarase na propia proba de coñecementos .

-Nota mínima en cada proba: 5. Redondearase a nota partir de dous decimais.

-Motivos de anulación de proba: no caso de que o alumno copie durante a proba ou utilice tecnoloxías non autorizadas para a súa realización, esta proba será anulada, tendo en conta que non se pode utilizar como instrumento real e fiable do nivel de competencia acadado.

-As probas terán que ser entregadas co nome e apelidos do alumno e realizadas a bolígrafo, en formato papel no tempo especificado en cada entrega semanal.

Cálculo da nota: no caso de ser unha proba tipo test con preguntas de elección valorarase positivamente o número total de acertos, restaranse os erros.

Por exemplo nº de preguntas do test: 50. Cómputo da proba 50/50 =10 (suma de acertos x 100 / 50 = nota final da proba).


5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)


Non resulta de aplicación nesta etapa

6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)


MEDIDAS XERAIS PARA O ALUMNDO CON DIFICULTADES OU NECESIDADES ESPECÍFICAS:

-Exención en Segunda Lingua Estranxeira.

-Medidas de apoio personalizado.

-Flexibilización e emprego de alternativas metodolóxicas no ensino e na avaliación da lingua estranxeira., que se describen no punto seguinte deste apartado.

MEDIDAS CONCRETAS PARA A PLANIFICACIÓN DA PROGRAMACIÓN DE AULA:

1º.- Adecuación para algún alumno/a ou grupo da estrutura organizativa docentro e/ou da aula.

a).-Tempos diferenciados, horarios específicos: ampliarase o tempo para a realización dunha tarefa ao alumnado que presente dificultades de aprendizaxe. Terase en conta o ritmo de aprendizaxe do alumno/a.

b).-Espazos diferenciados: impartirase clase na aula habitual e na aula de informática ou de idiomas para usalos diferentes recursos previstos, evitala monotonía e incrementalo interese do alumnado.

Aproveitarase o cambio de aula para adecuala intervención pedagóxica e atendela diversidade de niveis competencias, propoñendo aos alumnos actividades específicas (repaso de contidos lingüísticos, actividades de discriminación de sons para mellorala competencia en comunicación lingüística...).

2º.-Materiais e recursos didácticos diferenciados:

-Recomendarmétodos de maior ou menor nivel (Débutant-A1-A2-B1-B2C1), a principios de curso ou no caso de incorporación tardía do alumno conforme ó seu nivel competencial.

-Incorporar material iconográfico e audiovisual específico para o alumnado conforme as súas necesidades.

-Proposta de lecturas adaptadas de maior ou menor nivel (Débutant-A1-A2B1-B2-C1).

-Proposta de material: actividades de reforzo ou complementarias.

3º.-Desdobramentos de grupos.

4º-Reforzo educativo e/ou apoio de profesorado na aula: preverase no caso de incorporación de alumnado con dificultades sensoriais. Atenderase as pautas qu estableza o departamento de orientación.

Adaptacións metodolóxicas para algún alumno/grupo, como por exemplo: traballo colaborativo en grupos heteroxéneos; aprendizaxe por proxectos; flexibilización de contidos para o alumnado con dificultades ou de incorporación tardía; impartición de contidos propios ou ampliación de contidos para alumnado con altas capacidades; prever para un mesmo contido actividades de menor a maior dificultade; potenciar o uso da linguaxe plástica e iconográfica; dinamizar o pensamento cognitivo fomentando o desenvolvemento da sensibilidade artística e musical, fomentala socialización e a inclusión do alumnado xogos e actividades interactivas. Proporcionar descansos ou aplicar outras medidas indicadas polo orientador do centro, no caso de alumnado diagnosticado (*TDAH). Empregar as novas tecnoloxías como medio de aprendizaxe que permita incrementalo interese e a motivación do alumnado.

4º.-Adaptación dos tempos e/ou instrumentos de avaliación para alumnadocon necesidades:

-Realización dunha avaliación personalizada: no caso de grupos heteroxéneos ou con intereses diferenciados as probas poderán ser xerais onde se inclúan actividades máis complexas (completar con unha estrutura lingüística, desenvolver un tema de actualidade, escribir un diálogo, expresar unha opinión; ou/e probas específicas onde se combinen dentro da proba actividades máis sinxelas, de elección de opcións múltiple, completar frases, confirmar unha afirmación ou negala (probas de comprensión oral ou escrita indicando si as frases son verdadeiras ou falsas), asocialo léxico à imaxe correspondente, completar un esquema, un mapa ou identificar unha información a partir na lectura dun texto ou documento.

-Realización dunha avaliación por proxectos para o alumnado en xeral no caso de que non se poidan facer tódalas probas previstas das diferentes destrezas por motivos de tempo; ou polas dificultades que presente ó alumnado.

-No caso da materia de francés segunda lingua estranxeira atenderase ó establecido no propio marco común europeo con respecto ó nivel de adquisición de contidos, destrezas e competencias, dentro da medida do posible: realizar probas por niveles (A1-A2-B1-B2-C1), centradas en aprendizaxes significativas (completar un formulario para inscribirse nun concurso, completar un horario da saída dun vo nun aeroporto...)

5º-Programas de reforzo para alumnado que tivo promoción sen superar as materias.

6º.-Programa específico para alumnado repetidor da materia. Aplicación personalizada dese programa específico para repetidores da materia: lecturas adaptadas de maior ou menor nivel .

Alumnado que recibe apoio por parte do profesorado especialista en PT / AL:

7º.-Alumnado con graves dificultades na área de linguas asiste a reforzo fora da aula de PT en horas de francés segunda lingua estranxeira.

-Atenderase ó disposto no artigo 19 Real Decreto 1.105 do 26 de decembro: medidas de reforzo para a recuperación do desfase curricular de alumnos con graves carencias na área de linguas.

-Seguiranse as pautas que estableza o departamento de orientación a principios

de curso para o alumnado con dificultades e adoptaranse as medidas que se

acorden nas sesións de avaliación inicial.

8º.-De ser o caso , grupos de adquisición das linguas (para alumnado estranxeiro): proporcionarase apoio ou material en colaboración con outros departamentos, dentro da posibilidades do profesorado (hora de atención a alumnado)

Outras medidas organizativas: proposta de actividades de aprendizaxe e de avaliación a través: da aula virtual de francés, do profesor titor asignado ao alumno/a, do profesor particular asignado ao alumno/a, excepcionalmente por

correo ordinario e/ou a través de correo electrónico, por motivo de:

-escolarización domiciliaria

-escolarización combinada

-hospitalización

Atenderase ó acordado co departamento de orientación e coa familia ou titor legal do alumno/a.

ACCIÓNS PREVISTAS PARA ALUMNADO CON DIFICULTADES, ALTAS CAPACIDADES OU DE INTEGRACIÓN TARDÍA:

-Recomendarmétodos de maior ou menor nivel (Débutant-A1-A2), a principios de curso ou no caso de incorporación tardía do alumno conforme ó seu nivel competencial.

-Incorporar material iconográfico e audiovisual específico para o alumnado conforme as súas necesidades.

-Proposta de lecturas adaptadas de maior ou menor nivel (Débutant-A1-A2). -Proposta de material que implique ampliación de actividades, ou material centrado no desenvolvemento de contidos do seu interese.

-Realización dunha avaliación personalizada a través de probas específicas de competencias (comprensión oral e escrita, expresión oral e escrita) de maior ou menor nivel (Débutant-A1-A2). -Proposta de avaliación por proxectos.

LEXISLACIÓN:

-Para a atención á diversidade do alumnado de educación secundaria obrigatoria observarase o disposto no Decreto 229/2011 do 7 de decembro.


7.1. Concreción dos elementos transversais (Elaborado)


Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso 
Secuencia Elementos transversais UD 1 UD 2 UD 3 UD 4 UD 5 UD 6
1 Comprensión de lectura
2 Expresión oral e escrita
3 Comunicación audivisual
4 Competencia dixital
5 Educación emocional e en valores
6 Creatividade
7 Educación para a saúde
8 Respeto mútuo e cooperación entre iguais.

Promoverase a aprendizaxe da prevención e resolución pacífica de conflitos en todos os ámbitos da vida persoal, familiar e social, así como dos valores que sustentan a liberdade, a xustiza, a igualdade, o pluralismo político, a paz, a democracia, o respecto polos dereitos humanos e o rexeitamento de calquera tipo de violencia, a pluralidade e o respecto polo Estado de dereito.

7.2. Actividades complementarias (Elaborado)


Actividade Descrición 1º trim. 2º trim. 3º trim.
Taller de cine Proxección de películas en VO
Teatro Asistir a unha representación teatral
Taller gastronómico Elaboración de menús típicos dos países onde se fala a lingua francesa
Participar en concursos Valorar exposicións doutros cursos

Non se rexistraron observacións

8.1. Procedemento para avaliar o proceso do ensino e a practica docente cos seus indicadores de logro (Elaborado)


Categoría indicador de logro Indicadores de logro
Adecuación da programación didáctica e da súa propia planificación ao longo do curso académico Planificáronse as unidades didácticas conforme ó establecido na programación anual
Metodoloxía empregada Empregouse unha metodoloxía participativa
Organización xeral da aula e o aproveitamento dos recursos Adoptáronse criterios organizativos axeitados e utilizáronse recursos variados
Medidas de atención á diversidade Aplicárose medidas de atención á diversidade
Clima de traballo na aula Adoptáronse medidas para fomentar un clima de traballo favorable na aula.
Coordinación co resto do equipo docente e coas familias ou as persoas titoras legais Fomentáronse pautas de coordinación co resto do equipo docente, cas familias e/ou titores legais dos alumnos.

O profesorado do departamento coordinarase para valorar o proceso de ensino e a práctica docente, analizando os resultados dos indicadores, que serán previamente contrastados co alumnado.

Realizarase un seguimento do desenvolvemento dos contidos previstos, das actividades programadas, dos resultados académicos en cada trimestre e, farase constar en acta.


8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)


A programación do departamento ten carácter flexible, revisarase ó longo do curso o proceso de ensino aprendizaxe:

-Analizarase: o cumprimento dos contidos e os factores do grao de desenvolvemento da programación.

-Analizarase o ritmo de aprendizaxe do alumnado.

-Analizaranse as causas dos resultados académicos acadados polo alumnado.

-Proporanse pautas co fin de mellorar os resultados.

-Proporanse medidas para melloralo cumprimento da programación.

 


9. Outros apartados (Elaborado)


Outros apartados
1. Plan de lectura

Proporase un plan lector ó longo do curso. En cada trimestre o alumno lerá un libro de lectura en francés. As lecturas serán propostas por nivel de competencia lingüística. Esta lectura será obxecto de avaliación da comprensión oral e escrita.


Volver