Vista preliminar da
Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.
1. Introdución (Elaborado)
A presente programación didáctica, elaborada para a materia de Proxecto Competencial do 4º curso da ESO, ten como referencia o currículo que establece Decreto 156/2022 do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
O Proxecto Competencial que o Departamento de Lingua Castelá e Literatura desenvolverá durante o presente 2023-24 chámase Dramatización e pretende traballar aspectos relacionados coa expresión corporal e a interpretación teatral, entendidos coma procesos artísticos que reunen técnicas expresivas e comunicativas destinadas a permitir que o alumnado mellore o coñecemento de si mesmo e do seu entorno social e cultural.
Dramatización será cursada por un total de doce alumnos/as de 4º de ESO do IES Marco do Camballón, divididos en dous grupos. Como se trata de adolescentes, preténdese mellorar o seu autocoñecemento, fomentar a seguridade neles mesmos e o recoñecemento das súas capacidades, desinhibir bloqueos físicos e psicomotrices producto do medo ó xuizo alleo e potenciar o desenvolvemento de relacións equilibradas cos demais.Como, ademais, a Dramatización se fundamenta, ó mesmo tempo, no traballo en grupo, estimulará a colaboración entre os seus membros, a comunicación entre eles e as actitudes tolerantes e participativas.
Finalmente, este Proxecto Competencial xirará en torno ó traballo coa improvisación e o xogo dramático, a análise da escenografía dos textos teatrais, as técnicas de representación e as de montaxe dunha obra.
4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)
Ao longo de todo o curso levarase a cabo o seguinte proxecto: "Dramatización".
As actividades propostas ao longo do curso están dirixidas a reforzar os aspectos máis transversais do currículo, favorecendo a interdisciplinariedade e a conexión entre os distintos tipos de coñecemento. A finalidade é fomentar o interese pola lectura, a cultura e a arte e desenvolver a confianza, autoestima, autonomía e traballo en equipo. O proxecto será realizado en grupos de traballo cooperativo, nos cales cada alumna ou alumno adopta un rol concreto e asume tarefas individuais que integrarán o resultado final do proxecto.
Na PRIMEIRA AVALIACIÓN, explícase a finalidade do proxecto: traballo de técnicas teatrais iniciais para abordar a representación dunha obra de teatro na terceira avaliación.
Escollerase a obra a representar.. Farase un plan de traballo, planificando tarefas, tempos, recursos e materiais que se van empregar. Iniciarase nesta avaliación a lectura dramática, a selección da personaxe a interpretar (castings teatrais) e as primeiras aproximacións ós ensaios teatrais.
Na SEGUNDA AVALIACIÓN, levarase a cabo o traballo sobre desprazamentos escénicos, interpretación teatral, expresión corporal, tratando de incrementar o ritmo de ensaios e avaliando a memorización do papel asignado.
Na TERCEIRA AVALIACIÓN, o alumnado fará unha representación teatral aberta a toda a comunidade educativa do IES Marco do Camballón, empregando o auditorio do Concello.
Neste proxecto, trabállanse as todas as competencias clave contribuindo interdisciplinarmente as seguintes materias:
- Lingua Castelá (expresión oral e escrita, comprensión da información, lectura de textos...).
- Lingua Galega (expresión oral e escrita, comprensión da información, lectura de textos...).
- Xeografía e Historia (contexto histórico da obra representada).
- Educación en Valores Cívicos e Éticos (comportamento social, toma de conciencia das inxustizas sociais...).
- Educación Plástica, Visual e Audiovisual (escenografía, decorados).
- Música (escolla da música, deseño da actuación...).
5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)
A avaliación inicial será a gravación de improvisacións de esceas propostas pola docente. Delas extraerase a información necesaria para fortalecer o interese pola interpretación teatral.
5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)
5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)
6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)
Para os alumnos/as con necesidades específicas de apoio educativo serán deseñadas de xeito específico de modo que se facilite o desempeño do seu rol no proxecto. Do mesmo modo, prestaráselle unha maior atención na aula e nas acividades fóra da aula, estando pendentes en todo momento do seu desempeño así como da consecución das súas tarefas individuais. Todo isto sen prexuízo de que a medida que avance o curso poida detectarse a necesidade deste tipo de actividades individualizadas noutros alumnos/as establecéndose, de ser o caso, os necesarios reforzos educativos.
Por outra banda, tamén están previstas actividades de ampliación para aquel alumnado que presente un maior ritmo de aprendizaxe. Tratarase de actividades motivadoras, que en todo caso vaian máis aló dos xa afianzados mínimos da materia e que supoñan un maior desafío na busca de información, así como a interrelación dos diferentes contidos.
8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)
A principal referencia da que se disporá para este procedemento de seguimento e autoavaliación será a temporalización definida ao inicio do curso, debéndose analizar de xeito periódico se o programado se corresponde coas necesidades do alumnado, de modo que o desenvolvemento das unidades didácticas siga o calendario previsto.
O documento elaborado para levar dito seguimento constituirase como un caderno de traballo na aula. Neste caderno do docente, reflectirase o desenvolvemento efectivo das sesións, facendo fincapé no aproveitamento destas e dos recursos dispoñibles.
O propio seguimento da programación será realizado en Proens cando menos, unha vez ao mes, tal e como se reflicte na normtativa, deixando constancia nas actas de reunión de departamento.