Vista preliminar da
Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.
1. Introdución (Elaborado)
Situación:
O IES Marco do Camballón está situado no concello de Vila de Cruces (Pontevedra), na saída da vila en dirección a Lalín.
Persoal e alumnado do centro:
Conta con entre 240-250 alumnas e alumnos matriculados, 40 profesoras e profesores, unha administrativa, 3 limpadoras, 2 bedeis e 1 auxiliar de conversa.
Centros adscritos:
O centro conta con dous centros adscritos, todos do concello de Vila de Cruces, pero ubicados en diferentes núcleos de poboación: CEIP Nosa Señora da Piedade (Vila de Cruces) e CEIP de Cerdeiriñas (Piloño).
Ensinanzas que oferta o centro:
O centro oferta na actualidade dúas modalidades de bacharelato (Ciencias e mais Humanidades e Ciencias sociais), formación profesional básica de Servizos Administrativos, ciclo formativo de grao medio na especialidade de Soldadura e Caldeirería (2000 horas) e ciclo formativo de grao medio na especialidade Atención a persoas en situación de dependencia (2000 horas).
As materias que se imparten en cada curso en galego ou castelán están concretadas no Proxecto Lingüístico de Centro. Ademais, o centro fomenta a competencia plurilingüe do alumnado coa oferta da sección bilingüe de inglés en 1º de ESO, 2º de ESO e 3º de ESO, a través da materia de Educación física.
Características singulares:
A Escola Municipal de Música conta cunha matrícula elevada debido, sobre todo, á gran tradición musical da zona, que conta con dúas bandas de música: Unión Musical de Ponteledesma e Banda Artística de Merza, sendo esta última unha das bandas populares máis antigas de Galicia.
A vila conta ademáis co Club de Loita Keltoi Cruces, que goza de deportistas gañadores de premios nacionais e internacionais, e mesmo agúns deses loitadores son integrantes na selección española de loita.
CARACTERÍSTICAS DO ALUMNADO
Lingua materna dominante: A lingua materna dominante no centro é o galego.
Problemas sociais destacados (abandono escolar, poboación emigrante, absentismo, violencia e/ou acoso escolar): Casos illados de alumnado con familias desestruturadas e en situación socioeconómica desfavorecida, que adoitan presentar problemas educativos.
Outras características:
O alumnado de ESO e bacharelato reside, case na súa totalidade, no propio concello, pero tanto o dos ciclos como o profesorado procede de distintas partes de Galicia. Vila de Cruces é un concello extenso (28 parroquias), cunha poboación escasa e diseminada (5556 habitantes en 2015), que continúa descendendo e avellentándose (51,8 anos de idade media en 2015). O seu PIB por habitante é bastante inferior á media galega: 12714€ fronte a 19748€ (IGE, 2012).
Por outra parte, o perfil dos ciclos que se ofertan e a situación socioeconómica xeral conlevaron un aumento considerable no número de alumnado maior de idade, o que está supoñendo un cambio importante para o instituto.
4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)
1. Aspectos xerais:
- Partir da competencia inicial do alumnado
- Ter en conta a diversidade: respectar os ritmos e estilos de aprendizaxe
- Potenciar as metodoloxías activas: Combinar traballo individual e cooperativo, e o aprendizaxe por proxectos
- Enfoque orientado á realización de tarefas e resolución deproblemas
- Uso habitual das TIC
- Papel facilitador da profesora
2. Estratexias metodolóxicas:
- Suscitar, na medida do posible, actividades con fins creativos.
- Manter algún elemento ou dato á libre elección do alumno.
- A interacción entre os alumnos, a fin de lograr que uns aprendan doutros,baixo a supervisión do profesorado.
- A secuenciación gradual dos contidos en función do grado de dificultade, partindo sempre dos de menor grao de dificultade e terminando cos que esixen un maior grao de atención e destreza.
- Os contidos deberán ser significativos.
- A retroalimentación do sistema, aspecto sempre a ter en conta para saber que aprenden os alumnos e en que grao o fan.
- Fuxir das clases magistrais, nas que o alumnado se convérte nun mero receptor, e fomentar a participación do alumnado.
- Resolución de problemas
- Estudo de casos (proxectos)
- Búscase unha grande interacción entre os alumnos/as e tamén ca profesora, polo que se permite ao alumnado consultarse dúbidas ainda que se atopen realizando un traballo individual.
3. Secuenciación habitual de traballo na aula:
Motivación
- Presentación actividade con mapas, gráficos, textos,fotos,etc.
Información do profesor/a:
- Información básica para todo o alumnado
- Información complementaria para reforzo e apoio
- Información complementaria para afondamento e ampliación
Traballo persoal
- Lectura e comprensión de bocexos, croquis e planosacoutados.
- Análise de documentación técnica e obras de arte, deseño industrial, etc
- Resolución de problemas
- Realización de exposicións públicas
- Memorización comprensiva
Avaliación
- Análise de producións: traballos, exercicios, proxectos, mediante rúbricas
- Exposicións orais
- Traballos individuais e en grupo
- Observación do traballo na aula
4. Agrupamentos:
Os agrupamentos dentro da mesma clase iranse modificando ao longo do curso, segundo as características da actividade a realizar.
5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)
A avaliación inicial realizarase ao comezar o curso académico, no mes de setembro. Realizaranse unhas prácticas e probas escritas baseadas nos estándares de aprendizaxe do curso anterior. A información recabada na avaliación inicial será transladada ao titor do grupo de referencia, e este, á súa vez, informará a familia cando esta o solicite. Os resultados teránse en conta para comezar o curso con contidos adaptados ao nivel do alumnado, de tal xeito que a aprendizaxe sexa significativa para eles. Tamén servirán para fundamentar o plan de reforzo, se fora de aplicación.
5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)
a) Instrumentos de avaliación
1. Tarefas semanais
- A xestión da entrega, recollida, corrección e avaliación das tarefas farase a través de Classroom, ou tamén en papel.
- O total de entregas previstas para todo o curso é de 12, seguindo o calendario fixado.
- Déixanse libres as semanas de exames das avaliacións ordinarias e mais as de exames específicos de pendentes de xaneiro.
- O profesorado corrixirá as tarefas antes das datas fixadas no calendario.
2. Exame/s
- Realizaranse dous exames (xaneiro e abril).
- Explicarase con claridade os contidos de cada exame (en consonanciacoas tarefas que se vaian realizando), e establecerase como computa cada exame na cualificación final.
- O alumnado debe entregou como mínimo 4 tarefas das 6 propostas antes de cada un dos exames . Se non compre con este requisito mínimo, perderá o dereito a esta proba.
- Cando un alumno/a acade unha nota menor que 5 na cualificación global do plan de reforzo, terá dereito a realizar unha proba final na que se examinará de toda a materia.
- En calquera caso, os exames axustaranse sempre aos contidos mínimos establecidos nas respectivas programacións.
b) Criterios de cualificación do plan de reforzo:
1. Tarefas: 50% da cualificación global.
2. Exame/s parciais: 50% da cualificación global. Cada un dos departamentos que realice dous exames debe especificar o seu sistema de cómputo dentro deste 50%. Nota mínima do exame necesaria para poder facer media coa nota das tarefas: 3,25.
c) Criterios de cualificación da proba final:
- Haberá un examen global de recuperación en xuño, se non se chega ao aprobado tras a realización dos parciais.
- Para o alumnado que presente un mínimo de oito tarefas das 12 propostas, os criterios de cualificación serán os mesmos que rexen para os exames parciais.
- Para o alumnado que NON presente un mínimo de oito tarefas das 12 propostas, a nota do exame será o 100% da cualificación global.
d) Cualificación na avaliación final:
A nota na avaliación final será a máis alta de entre estas dúas:
- A cualificación global do plan de reforzo
- A cualificación da proba final
5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)
6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)
MEDIDAS ORDINARIAS
Para asegurar a cohesión do grupo, a cooperación e o aprendizaxe entre iguais, realízanse traballos de xeito colaborativo en grupos heteroxéneos. Isto combínase con actividades individuais, adaptándose os tempos ás necesidades específicas do alumnado.
Empregaranse os tempos do recreo para realizar reforzos.
Deseñaranse actividades de reforzo e de ampliación para todas as unidades didácticas.
Non é necesaria a adaptación dos instrumentos de avaliación para ningún/a alumno/a
Existe un alumno ca materia pendente, que está cursando 4º de ESO, ao cal se lle encomendan tarefas específicas e recibe atención individualizada, seguindo as pautas do plan de pendentes do centro. Existen ademais unha alumna repetidora da materia cursando 3º da ESO; as tarefas, aínda que se traballan os mesmos contidos, son diferentes ás realizadas durante o curso pasado. Realízanse con eles, de ser necesario, sesiones de apoyo durante o recreo.
Se algún estudante tivera periodos de ausencia moi longos, estableceríase con el/ela unha comunicación vía telemática para mantelo ao día e facilitarlle a realización de actividades en consonancia co que se está a facer de forma presencial.
MEDIDAS EXTRAORDINARIAS
Non hai ningunha adaptación curricular para esta materia
8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)
MECANISMO DE REVISIÓN
A programación didáctica revisarase unha vez o mes. Os resultados de dita revisión recolleranse nas actas de departamento.
En caso de desfase refarase a programación de aula, deseñando unidades didácticas que engloben máis contidos e, se fora o caso, eliminando aqueles que afecten a estándares de aprendizaxe que non teñen peso na cualificación.
MECANISMO DE AVALIACIÓN E MODIFICACIÓN DA PROGRAMACIÓN DIDÁCTICA
Procederase á avaliación e posterior modificación se é o caso, da programación didáctica, en base aos seguintes indicadores de logro:
1.- Deseñáronse unidades didácticas ou temas a partir dos elementos do currículo?
2.- Secuenciáronse e temporalizáronse as unidades didácticas/temas/proxectos?
3.- O desenvolvemento da programación respondeu á secunciación e temporalización?
4.- Engadiuse algún contido non previsto á programación?
5.- Foi necesario eliminar algún aspecto da programación prevista?
6.- Secuenciáronse os estándares para cada unha das unidades/temas
7.- Fixouse un grao mínimo de consecución de cada estándar para superar a materia?
8.- Asignouse a cada estándar o peso correspondente na cualificación ?
9.- Vinculouse cada estándar a un/varios instrumentos para a súa avaliación?
10.- Asociouse con cada estándar os temas transversais a desenvolver?
11.- Fixouse a estratexia metodolóxica común para todo o departamento?
12.- Estableceuse a secuencia habitual de traballo na aula?
13.- Son adecuados os materiais didácticos utilizados?
14.- O libro de texto é adecuado, atractivo e de fácil manipulación para o alumnado?
15.- Deseñouse un plan de avaliación inicial fixando as consecuencias da mesma?
16.- Elaborouse unha proba de avaliación inicial a partir dos estándares?
17.- Fixouse para o bacharelato un procedementos de acreditación de coñecementos previos?
18.- Establecéronse pautas xerais para a avaliación continua: probas, exames, etc.
19.- Establecéronse criterios para a recuperación dun exame e dunha avaliación
20.- Fixáronse criterios para a avaliación final?
21.- Establecéronse criterios para a avaliación extraordinaria?
22- Establecéronse criterios para o seguimento de materias pendentes?
23.- Fixáronse criterios para a avaliación desas materias pendentes?
24.- Elaboráronse os exames tendo en conta o valor de cada estándar?
25.- Definíronse programas de apoio, recuperación, etc. vinculados aos estándares?
26.- Leváronse a cabo as medidas específicas de atención ao alumnado con NEE?
27.- Leváronse a cabo as actividades complementarias e extraescolares previstas?
28.- Informouse ás familias sobre criterios de avaliación, estándares e instrumentos?
29.- Informouse ás familias sobre os criterios de promoción?
30.- Seguiuse e revisouse a programación ao longo do curso
31.- Contribuíuse desde a materia ao plan de lectura do centro?
32.- Usáronse as TIC no desenvolvemento da materia?