Vista preliminar da
Vista preliminar da programación na que poderá consultar todos os apartados da programación.
1. Introdución (Elaborado)
A presente programación didáctica da materia de Lingua Inglesa en 1º de Bacharelato ten como obxectivo principal a adquisición da competencia comunicativa apropiada, de modo que o alumnado sexa quen de comprender, expresarse e interactuar na devandita lingua con eficacia; asemade procura o enriquecemento e a expansión da súa conciencia intercultural e plurilingüe.
A finalidade do noso proxecto é, en primeiro lugar, conseguir que o alumnado desenvolva un grao óptimo en todas as competencias clave ao termo da etapa, centrándonos, como é lóxico, nas competencias en comunicación lingüística e plurilingüe; facendo especial fincapé na competencia persoal, social e de aprender a aprender, competencia dixital e na competencia emprendedora. Traballaranse intensamente ao longo de todo o proceso a comprensión lectora, a expresión oral e escrita, a comunicación audiovisual e as TIC; pero tamén terán cabida na aprendizaxe da lingua estranxeira o fomento do espírito crítico e científico, a educación emocional e en valores, a igualdade de xénero e a creatividade. Por outra banda, incorporarase de forma transversal a educación para a saúde, a formación estética, a educación para a sustentabilidade e o consumo responsable, o respecto e a cooperación.
O alumnado, ademais, con esta materia poderá desenvolverse mellor nas contornas dixitais, xa que estas ferramentas aproveitaranse plenamente para reforzar a aprendizaxe, o ensino e a avaliación da lingua e cultura inglesa. Por iso, o desenvolvemento do pensamento crítico, a alfabetización mediática e o uso adecuado, seguro, ético e responsable da tecnoloxía supoñen un elemento moi relevante nesta programación.
Por outra banda, aquí, o profesorado atopará un protocolo específico para abordar con eficacia e seguridade as diferentes circunstancias que poden xurdir ao longo dun curso e, ao mesmo tempo, flexible para permitir o uso da súa creatividade e a improvisación necesaria para adaptarse á grande diversidade das aulas.
Finalmente, a metodoloxía seguida responde ao enfoque comunicativo aconsellado dende o Marco Común Europeo de Referencia, polo que non só os obxectivos e contidos, senón tamén as actividades, as tarefas e as unidades a desenvolver representarán situacións reais e efectivas de comunicación.
4.1. Concrecións metodolóxicas (Elaborado)
Seguindo o Marco Común Europeo de Referencia, a nosa metodoloxía deberá ser activa, participativa, progresiva e continuada; a isto responde a total transversalidade dos bloques da nosa materia, pois todos están incorporados en todas as unidades de maneira integrada.
O noso labor docente terá un enfoque orientado á acción a través de deseños fundamentados na análise de necesidades e construídos arredor de tarefas da vida real. A este respecto, a lingua inglesa debe ter unha presenza activa non só dentro da aula senón tamén no centro educativo en xeral; o profesorado debe fomentar que as situacións cotiás de comunicación oral co alumnado se desenvolvan en inglés.
Dentro das aulas, o traballo colaborativo en grupos reducidos e heteroxéneos, a aprendizaxe por proxectos e outras dinámicas de ensino cooperativo que promoven a inclusión do alumnado de diferentes niveis favorecerán a integración e a socialización, a función comunicativa e a adquisición das competencias clave e fomentarán o espírito científico, crítico e o emprendemento, conforme se nos solicita na ORDE do 8 de setembro de 2021 pola que se desenvolve o Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade no seu Artigo 45.
Key to Bacharelato - 2 nd Ed recoñece que para poder utilizar o inglés de forma efectiva, os alumnos necesitan aprender a comunicarse tanto oralmente como por escrito, e entender ambos os discursos: orais e escritos. Ao longo do curso, combínase o traballo da linguaxe con oportunidades para escoitar e falar, pero coa flexibilidade de facer posible a adaptación das actividades ás necesidades específicas da clase. Na medida do posible os alumnos poden expresar as súas propias ideas, sentimentos e opinións. As actividades de personalizar en Key to Bacharelato - 2 nd Ed fan a aprendizaxe da lingua máis relevante e máis significativo para os alumnos, ademais de favorecer a memorización.
O tema central de Key to Bacharelato - 2 nd Ed é a autonomía do alumno. Facendo forte fincapé en aprender a aprender, o curso ten como obxectivo a mellora das estratexias que axudarán aos alumnos non só a ter éxito nos seus estudos actuais senón a chegar a ser estudantes consumados da lingua de forma permanente. Os motivadores recursos dixitais tamén proporcionan numerosas oportunidades para que os alumnos practiquen o seu inglés fóra da aula e desenvolvan hábitos de estudo independentes.
Finalmente o uso das tecnoloxías como recurso motivador e favorecedor de espazos comunicativos tales como programas internacionais e/ou plataformas de intercambio e cooperación; o fomento da comprensión oral mediante a utilización de recursos audiovisuais variados, adecuados, motivadores e, na medida do posible, auténticos e o uso da lectura en inglés a través de diversos soportes coa necesaria gradación atendendo á diversidade das aulas, fornecerán a autoconfianza no alumnado e o avance no coñecemento e na adquisición da lingua.
5.1. Procedemento para a avaliación inicial (Elaborado)
A avaliación inicial desenvolverase a través dalgún dos seguintes procedementos:
1. Dinámicas de cohesión de grupo
2. Cuestionario de lecer e afeccións
3. Redacción dun email de presentación
4. Entrevista
5. Proba de nivel
5.3. Procedemento de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes (Elaborado)
O alumnado coa materia pendente deberá seguir un protocolo de repaso e preparación por medio dos materiais recomendados polo profesor do seu curso.
Finalmente, unha cualificación positiva na terceira avaliación do curso actual implica a recuperación da materia pendente.
O alumnado que non acade unha cualificación positiva na terceira avaliación, terá a oportunidade de superar a materia pendente na proba ordinaria de xuño, realizando unha proba final de comprensión e produción escrita .
COMPRENSIÓN ESCRITA (CA1.1 + CA 1.2 + CA 1.3): 50%
Instrumentos de avaliación: Cuestionarios de opción múltiple, preguntas de verdadeiro/falso, preguntas de completar e preguntas de resposta curta.
PRODUCIÓN ESCRITA (CA1.5 + CA1.6): 50%
Instrumentos de avaliación: Instrumentos de avaliación: Rúbricas/guía de corrección.
5.4. Procedemento para acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias (Elaborado)
Este apartado non procede nesta materia.
6. Medidas de atención á diversidade (Elaborado)
As medidas ordinarias de atención á diversidade responden ás instrucións da orde do 8 de setembro de 2021 que regula a atención á diversidade do alumnado.
As medidas de atención á diversidade serán algunhas das seguintes dependendo do grupo e as suas necesidades reais:
1. Adaptación dos graos de consecución dos criterios de avaliación en casos diagnosticados médicamente con
seguimiento .
2. Gradación da dificultade das actividades de aprendizaxe.
3. Actividades de reforzo e consolidación.
4. Aprendizaxe por Proxectos.
5. Traballo colaborativo.
6. Procedementos e Instrumentos de avaliación variados .
7. Flexibilidade nos tempos de realización de tarefas e probas.
8. Retroalimentación ao alumnado sobre o seu proceso de aprendizaxe.
PROTOCOLO DE SEGUIMENTO DO ALUMNADO QUE PERMANECE UN ANO MÁIS NO MESMO CURSO:
Plan específico personalizado para o alumnado de Bacharelato que permaneza un ano máis no mesmo curso
En cumprimento do artigo 52 da Orde do 8 de setembro de 2021 pola que se desenvolve o Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado, o equipo docente coordinado polo profesorado titor elaborará un plan que ten como finalidade adaptar as condicións curriculares ás necesidades da alumna ou do alumno, para tratar de superar as dificultades detectadas.
O plan debe incluír, cando menos:
a) Identificación da alumna ou do alumno.
b) Relación das necesidades educativas que motivaron a repetición do curso.
c) Medidas ordinarias aplicadas no curso anterior.
d) Estratexias metodolóxicas que se utilizarán no seu desenvolvemento.
e) Recursos necesarios para o desenvolvemento do plan.
f) De ser o caso, oferta de medidas extraordinarias.
g) Retroalimentación con a familia.
En cada sesión de avaliación farase o seguimento do plan e, de ser necesario, realizaránselle os axustes que procedan. Ao final do curso, na mesma sesión de avaliación, informarase sobre o seu desenvolvemento e o seu aproveitamento.
8.2. Procedemento de seguimento, avaliación e propostas de mellora (Elaborado)
A avaliación da programación do departamento é necesaria para a mellora do proceso de ensino-aprendizaxe. Esta avaliación debe ser continua e levarase a cabo ao longo de todo o curso nas reunións de departamento, o que permitirá facer os axustes necesarios para conseguir a mellora dos resultados obtidos.
Nas reunións semanais os membros do departamento analizarán e valorarán o proceso de ensino-aprendizaxe: o ritmo ao que se desenvolve a programación, as posibles causas que dificultan o seu normal desenvolvemento, a consecución ou non dos obxectivos marcados, etc. Ademais, trimestralmente, antes e despois das sesións de avaliación, nas reunións de departamento farase un seguimento detallado da marcha do curso que incluirá todos os aspectos, dende o seguimento da programación e a consecución dos seus obxectivos, ata a disciplina do alumnado, a adecuación dos items programados, a adecuada secuenciación dos contidos e os obxectos de aprendizaxe, etc.; é dicir, todos aqueles factores que axuden a que a avaliación da programación sexa satisfactoria. Na reunión do departamento posterior ás sesión de avaliacións analizaranse os resultados obtidos polo alumnado, indagando nas causas que puideron existir cando estes resultados non sexan satisfactorios e reflexionando sobre como melloralos.
O seguimento da pogramación farase a través da aplicación PROENS ao remate de cada unidade didáctica, referenciando cada elemento relevante nas mesmas (temporalización, secuenciación, grao de cumprimento e propostas de mellora).
Nas reunións de final de curso previas á memoria final do departamento analizarase a idoneidade ou non da metodoloxía utilizada, da secuenciación prevista, dos materiais didácticos utilizados, da adecuación dos criterios de avaliación, da contribución á adquisición das competencias clave, etc.