Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Publicado en Consellería de Cultura, Educación e Universidade (https://www.edu.xunta.gal/portal)

Inicio > "Dairas" do IES Manuel García Barros, A Estrada (Pontevedra) 1º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato

"Dairas" do IES Manuel García Barros, A Estrada (Pontevedra) 1º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato [1]

Enviado por juliatabo a Mar, 03/01/2012 - 12:16

Sinopse:

Dairas, unha curtametraxe de animación stop-motion, pretende unha reflexión á realidade de miles de persoas que padecen as consecuencia das guerras, das disputas dos territorios. Conta a crúa realidade dun campamento de refuxiados, guiados por un personaxe principal, Ahmed.

As ferramentas utilizadas son a fotografia, a modelado de plastilina, a música... pero a mellor ferramenta foi o factor humano, a ilusión e dedicación do alumnado.

A historia céntrase nos conflitos bélicos dos saharauis. Os refuxiados vense reflectidos no personaxe de Ahmed, un rapaz que guía ós seus compañeiros cara a un futuro mellor. O nome vén de Daira, (الدائرة en árabe), son pequenos poboados onde habitan os refuxiados saharauis, os núcleos de varias dairas denomínanse wilayas.

O exército, a guerra, os campamentos, a vida cotiá, a casa, a alimentación, o papel da muller, os libros, a importancia e o dereito á cultura. Todos estos temas transcorren en maior ou menor medida polas imaxes que se amosan en pantalla.

 

Nivel:

ESO e Bacharelato.

Autores:

  • Coordinador: Miguel Ángel Carbajal
  • Participantes:

- Xoán Xosé Pérez Viéitez
-Álvaro Pérez Mariño
-Mª José Varela Frade

Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • [2]a curtametraxe (duración: 23 minutos).
  • Vídeos de exercicios previos dos alumnos:

• -Abel Carbajal: Gato [3], Monstruo [4], El Hospital [5].
• -Ariadna Silva: A Historia de Luis [6].
• -Laura Carrillo: Lullabye [7].
• -Marta Rodríguez: Parchís [8].
• -Alex Vede: Playmobil War [9].

  • Vídeos del “Cómo se fixo” (Making Off):

• “Dairas e a TVG” [10]. Vídeo realizado o 31/10/2010. Visita da TVG ao Centro. Historia do taller de Creación Artística do MGB. Exposición do proxecto. Argumento de "Dairas". Imaxes cos primeiros traballos: area, croma key, plastilina. Explicación da utilización das novas tecnoloxías en Dairas (Aula Virtual, Blog, Vídeo, etc.).
• Vídeo realizado o 19/01/2009 [11]. Banco de son. Modelaxe das jaimas.
• Vídeo realizado o 20/01/2010 [12]. Curso de Jose Miguel (Veru). Os pioneiros nas técnicas do stop-motion. Técnicas. Exemplos. Esqueletes profesionais. Efectos, programas a utilizar. Xasón e os argonautas.
• Vídeo realizado o 02/03/2010 [13]. Un pouco de cabeza. Modelando a plastilina. Realización da maqueta da escola. Bancos da escola. As camas do hospital. Unha jaima por dentro. Tellados e porta das jaimas. Traballo con plastilina, creación de personaxes. Taller de montaxe de vídeo: efectos (fume a medida).
• Vídeo da gravación dos “Dereitos humanos” [14]. Grabación cunha alumna marroquí do Centro da Declaracion Universal dos Dereitos Humanos en árabe (4/05/2010).

  • Vídeos das colaboracións:

• Vídeo co poeta Manuel Pereira [15]. Recitado do poema “Todo morte”.
• Vídeo da gravación do tenor Cesáreo Torres [16]. Auditorio municipal de Vila de Cruces, abril de 2010. Cesáreo Torres (tenor) e Fátima Blanco (piano, alumna do centro), interpretan un lied de Shubert.
• Vídeo dos ensaios na Aula de Música das voces do MGB. [17] Abril de 2010.
• Vídeo da gravación nos estudios Phonos de A Estrada [18], das voces do MG.

  • Galería de fotografías:

• “Dairas e a TVG”: reportaxe fotográfica da visita da TVG ao centro, que inclúe moitos momentos do “Como se fixo”.
• “Selecta de imaxes da película”: selección das mellores fotografías incluídas na película, cunha pequena animación e banda sonora.
• “Imaxes do blog”: recompilación das imaxes que ilustran as entradas.
• “Dairas”, galería de imaxes [19]: selección de imaxes animadas en vídeo que funcionou nun primeiro momento como o avance da mesma.

  • Vídeo do "Avance" da película:

• “Trailer” definitivo [20], cunha duración aproximada dun minuto.


Gallego
Dairas [21]

File: 

PDF icon Memoria do proxecto [22]
Ficheiro Darias: a curtametraxe (baixa calidade) [23]
Ficheiro Exercicio: Gato [24]
Ficheiro Exercicio: Monstruo [25]
Ficheiro Exercicio: El hospital [26]
Ficheiro Exercico: A Historia de Luis [27]
Ficheiro Exercicio: Lullabye [28]
Ficheiro Exercicio: Parchis [29]
Ficheiro Exercicio: Playmobil War [30]
Ficheiro Dairas e a TVG [31]
Ficheiro Vídeo realizado o 19/01/2009 [32]
Ficheiro Vídeo realizado o 20/01/2010 [33]
Ficheiro Vídeo realizado o 02/03/2010 [34]
Ficheiro Vídeo da gravación dos "Dereitos humanos" [35]
Ficheiro Vídeo co poeta Manuel Pereia [36]
Ficheiro Vídeo da gravación do tenor Cesáreo Torres [37]
Ficheiro Vídeo dos ensaios na Aula de Música das voces do MGB [38]
Ficheiro Dairas: galería de imaxes [39]
Ficheiro Trailler da película [40]

Website: 

Blog Dairas [41]

Tema: 

Axudas e premios [42]
Premios autonómicos [43]
Proxectos multidisciplinares [44]
Recursos [45]
Actividades [46]

Ensinanza: 

Educación secundaria obrigatoria [47]
Bacharelato [48]

Colectivo: 

Profesorado [49]
Alumnado [50]
Familias [51]
Centros [52]

Sección: 

Innovación [53]

LOM Media: 

Animación [54]
Fotografía [55]
Vídeo [56]

LOM Sistema de representación de información: 

Blog [57]

LOM Contido didáctico: 

Proxecto real [58]

Disciplinas: 

Debuxo [59]
Informática [60]
Música [61]
Xeografía e historia [62]

Competencias básicas: 

Autonomía e iniciativa persoal. [63]
Competencia cultural e artística. [64]
Competencia en comunicación lingüística. [65]
Competencia matemática. [66]
Competencia no coñecemento e na interacción co mundo físico. [67]
Competencia para aprender a aprender. [68]
Competencia social e cidadá. [69]
Tratamento da información e competencia dixital. [70]

URL fonte: https://www.edu.xunta.gal/portal/node/3751

Ligazóns
[1] https://www.edu.xunta.gal/portal/node/3751
[2] http://vimeo.com/34603979
[3] http://www.youtube.com/watch?v=v4cok5eyaqU
[4] http://www.youtube.com/watch?v=kV-UbDqpjj0
[5] http://www.youtube.com/watch?v=1x0nm0bDB4I&feature=related
[6] http://www.youtube.com/watch?v=QOizuJoXq2k&feature=related
[7] http://www.youtube.com/watch?v=i1MUtorjCC4&feature=related
[8] http://www.youtube.com/watch?v=6jVdahCmLNA
[9] http://www.youtube.com/watch?v=yl_mk1Hl28U&feature=related
[10] http://www.youtube.com/watch?v=4G2JeftfgXk
[11] http://www.youtube.com/watch?v=qtrwcymmt8E
[12] http://www.youtube.com/watch?v=7oat9CDuySY
[13] http://www.youtube.com/watch?v=VfUXyouwIHI
[14] http://www.youtube.com/watch?v=yiqkVkMMB-Q
[15] http://www.youtube.com/watch?v=jb4pMwCPI8I
[16] http://www.youtube.com/watch?v=56dT9LlzxwE
[17] http://www.youtube.com/watch?v=tk07wp7W0No
[18] http://www.youtube.com/watch?v=oKQAQL9KUUc
[19] http://www.youtube.com/watch?v=kRHNM75gAHE
[20] http://www.youtube.com/watch?v=G0YlNpMeoQg
[21] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2012/01/03/0dce6ac996f0b636190df3e5e0fc9ca2.jpg
[22] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2012/01/03/2b24ab8167da2ef53d1b3b19c06a5fd4.pdf
[23] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/b3916c7fa4520ca78fdb54111b1db38d.mp4
[24] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/b449f57d8887d3fed6d7d246ede0841b.mp4
[25] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/4c8d7d82c6413e34e448f2bbbc4711b8.mp4
[26] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/bbadb21d1acbcecba623828f36671609.mp4
[27] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/dee63e08adb7020b84db0f63c54f3d1e.mp4
[28] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/ec71495dc4bc0b60b697195f24004d11.mp4
[29] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/234353cd42600ba86c7b8fbc1dabbabf.mp4
[30] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/ee65eb55bc9637899e19cbddc6b2c11f.mp4
[31] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/01724529e00599d734a8891ac5f849c5.mp4
[32] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/d691669c419839bd90142f713dbb2355.mp4
[33] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/686ed86bd976f9bf6442729ba76025ed.mp4
[34] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/e4dadf40c9a6f5ad8309d015aea1b634.mp4
[35] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/68857b4d1af90e0eefd2f731c95310f9.mp4
[36] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/db7dd5e35e154c2f91063d95b443ceb4.mp4
[37] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/47c099282b9a5efea02ab225375f54f0.mp4
[38] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/058915388440b709db0100148e6a0f67.mp4
[39] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/cc6134c31ee421c659fa90c43c673fff.mp4
[40] http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/content_type/learningobject/2022/06/06/8f1b53e58ac272e9ea9352850b7bf24b.mp4
[41] http://dairasmgb.blogspot.com/
[42] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/117
[43] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/360
[44] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/420
[45] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/125
[46] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/657
[47] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/83
[48] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/84
[49] https://www.edu.xunta.gal/portal/profesorado
[50] https://www.edu.xunta.gal/portal/alumnado
[51] https://www.edu.xunta.gal/portal/familias
[52] https://www.edu.xunta.gal/portal/centros
[53] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/403
[54] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/439
[55] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/433
[56] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/438
[57] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/454
[58] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/472
[59] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/498
[60] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/509
[61] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/484
[62] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/494
[63] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/600
[64] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/598
[65] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/593
[66] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/594
[67] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/595
[68] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/599
[69] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/597
[70] https://www.edu.xunta.gal/portal/taxonomy/term/596