Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para facilitar a consulta do seguemento de obxectivos, realizamos unha serie de táboas que se poden atopar a partir da páxina 19 do anexo xeral.
Nestas táboas, divididas por obxectivos, pódese atopar a descrición, responsables, data prevista, valoración da acción e estado ou seguimento (esta última categoría contén tres opcións diferentes R) Realizado - A) Aplazado - P) Pendente)
AO1.1: Instalar e configurar un servidor propio no centro - Realizada
AO1.2: Configuración de usuarios e recursos compartidos - Realizada
AO1.3: Publicación da política de protección de datos - Pendente
AO1.4: Fase de proba de acceso ao servidor propio do centro - Realizada
AO2.1: Revisión da instalación e configuración do servidor propio no centro - Realizada
AO2.2: Revisión da configuración de usuarios e recursos compartidos - Realizada
AO2.3: Revisión da política de protección de datos - Pendente
AO2.4: Uso consistente ao 100% do server interno - Realizada
AO3.1: Revisión do estado dos dispositivos actuais - Pendente
AO3.2: Revisión da configuración dos dispositivos actuais - Pendente
AO3.3: Posta a disposición de titoriais de uso das tablets no curso aberto a alumnado - Pendente
AO4.1: Revisión do estado dos dispositivos actuais - Realizada
AO4.2: Revisión do inventario actual - Realizada
A04.3: Desinventariar o material obsoleto - Realizada
A04.4: Difusión ao profesorado - Realizada
AO5.1: Lanzar enquisas de necesidades formativas ao claustro ao final e inicio - Realizada
AO5.2: Repetir a enquisa de necesidades formativas ao profesorado novo no centro - Realizada
A05.3: Retomar a liña TIC no PFPP do centro cun grupo de traballo - Realizada
A05.4: Crear un espazo específico na AV para documentar a aprendizaxe - Pendente
AO6.1: Dar de alta ao profesorado de novo acceso no centro na AV - Realizada
AO6.2: Breve enquisa de necesidades detectadas na materia - Realizada
AO6.3: Mini-formacións nas ferramentas dixitais do centro no plan de acollida - Pendente
AO6.4: Celebración de sesións abertas a demanda das necesidades - Realizada
AO6.5: Seguimento das necesidades detectadas - Realizada
AO7.1: Dar de alta ao profesorado de novo acceso no centro na AV - Realizada
AO7.2: Matrícula no curso-espazo de colaboración da aula virtual do centro - Realizada
AO7.3: Creación dun foro de colaboración no curso - Realizada
AO7.4: Dinamización e seguimento do foro - Realizada
AO7.5: Avaliación do funcionamento e necesidades detectadas - Realizada
AO8.1: Lanzar campaña informativa desde as aulas
AO8.2: Ampliar os videotitoriais de axuda á descarga para alumnado na aula virtual en aberto - Realizada
AO8.3: Seguimento dos logs do curso en aberto - Realizada
AO8.4: Revisión da estatística de descargas da App de CentrosNET - Realizada
AO9.1: Lanzar campaña informativa desde as aulas - Realizada
AO9.2: Ampliar os videotitoriais de axuda á descarga para alumnado na aula virtual en aberto - Realizada
AO9.3: Seguimento dos logs do curso en aberto - Realizada
AO9.4: Revisión da estatística de descargas dos logs do curso en aberto - Realizada
AO10.1 Revisión da instalación e configuración do servidor propio do centro
AO10.2 Revisión da configuración de usuarios e recursos compartidos
AO10.3 Revisión da política de protección de datos. Documento de protección de imaxe. Novo protocolo xunta
AO10.4 Uso consistente ao 100% do server interno
AO11.1: Revisión do estado dos dispositivos actuais
AO11.2: Revisión da configuración dos dispositivos actuais
AO11.3: Posta a disposición de titoriais de uso das tablets no curso aberto a alumnado
AO12.1: Lanzar enquisas de necesidades formativas ao claustro ao final e inicio
AO12.2: Repetir a enquisa de necesidades formativas ao profesorado novo no centro
AO12.3: Retomar a liña TIC no PFPP do centro cun grupo de traballo
AO12.4: Crear un espazo específico na AV para documentar a aprendizaxe
AO13.1: Dar de alta ao profesorado de novo acceso no centro na AV
AO13.2: Breve enquisa de necesidades detectadas na materia
AO13.3: Mini-formacións nas ferramentas dixitais do centro no plan de acollida
AO13.4: Celebración de sesións abertas a demanda de necesidades
AO13.5: Seguimento das necesidades detectadas
AO14.1: Dar de alta ao profesorado de novo acceso no centro na AV
AO14.2: Matrícula no curso-espazo de colaboración da aula virtual do centro
AO14.3: Creación dun foro de colaboración no curso
AO14.4: Dinamización e seguimento do foro
AO14.5: Avaliación do funcionamento e necesidades detectadas
AO15.1: Lanzar campaña informativa desde as aulas
AO15.2: Ampliar os videotitoriais de axuda á descarga para alumnado na aula virtual en aberto
AO15.3: Seguimento dos logs do curso en aberto
AO15.4: Revisión da estatística de descargas dos logs do curso en aberto
AO16.1: Rotar as mesas do profesorado das aulas para non dar ás costas ao alumnado cando a persoa docente traballa ou consulta o ordenador.
AO16.2: Monitorizar a instalación dos paneis dixitais de aula e asegurar a formación técnica na súa instalación para o profesorado.
AO16.3: Intentar integrar unha nova organización de aula, mesas, dispositivos...para unha mellora na metodoloxía (plan de arquitectura pedagóxica)
Avaliación
O seguimento de avaliación do grao de desenvolvemento do plan dixital e da consecución de obxectivos, farase conforme ás seguintes indicacións:
- Avaliación procesual, que terá unha frecuencia de mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
A pesar das dificultades de implementación da liña de elaboración do Plan Dixital durante o curso 2021/2022, no caso da EOI de Vilagarcía conseguiuse elaborar un plan que tiña como obxectivo dar resposta as necesidades do centro en materia de dixitalización, no conxunto total da comunidade educativa. Deste modo, realizouse unha temporalización durante os dous primeiros cuatrimestres, cos principais obxectivos a acadar. En canto as metas a conseguir durante o primeiro, segundo, e incluso terceiro cuatrimestre, puídose conseguir en practicamente a súa totalidade, tamén en parte por ser procesos xa interiorizados no propio centro. Tan só quedaron uns poucos procesos que, porque levarían a cabo una preparación moito máis exhaustiva, foron relegados para o terceiro trimestre ou comezo do curso 2023/2024.
Esta metodoloxía ideouse por tanto, idealmente, para rematar o curso 2022/2023 coa maioría dos obxectivos acadados, tal como é o caso.
As propostas de mellora céntranse en:
- Acadar os obxectivos do Plan Dixital que non puideron ser levados a cabo este ano.
- Mellorar as instalacións e dispositivos do centro no relativo á:
o A actualización dos PC que usa o alumnado na sala de Obradoiro,
o A inclusión de ordenadores na Biblioteca, tralas achegas do alumnado na enquisa de funcionamento enviada en abril de 2023.
o Incorporar a catalogación de fondos do departamento de inglés ás funcións da persoa Xefa do Servizo de Recursos TIC, xa que debido A0 grande volume de exemplares a súa axuda é necesaria, especialmente no departamento de inglés.
o Rotar as mesas do profesorado das aulas para non dar ás costas A0 alumnado cando a persoa docente traballa ou consulta algo no ordenador.
o Intentar integrar unha nova organización de aula, mesas, dispositivos... para unha mellora na metodoloxía (plan de nova arquitectura pedagóxica).
o Monitorizar a inminente instalación dos paneis dixitais de aula e asegurar a formación técnica na súa utilización para o profesorado (integrala no plan de acollida A0 novo profesorado).
o Que a impresora que se atopa na conserxería posibilite o envío do documento escanado por email, mediante conexión dixital a todos os docentes, xa que polo de agora só poden extraerse os arquivos escanados mediante un dispositivo de memoria ou USB.
Comunicación e difusión
De cara ao curso 2023-2024, e segundo se indica no apartado 1 deste documento, as directrices se integrarán na Programación Xeral Anual (PXA) e contribuirán a definir o Proxecto Educativo do centro. O plan dixital integrarase nos documentos de centro e a súa difusión se realizará entre toda a comunidade educativa, a nivel claustro e alumnado segundo o foro e o momento do ano. Presentarase ao Consello Escolar para a súa aprobación e tamén ao claustro.